ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله نافرجام #اسرائیل به خودرو #حزب‌الله در #سوریه

یک پهپاد اسرائیلی شامگاه چهارشنبه ۲۷ فروردین / ۱۵ آوریل در گذرگاه مرزی یابوس سوریه با لبنان، خودرو متعلق به حزب‌الله را مورد هدف قرار داد. یکی از اعضای حزب‌الله گفت: «دو موشک از هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی به خودرو دو عضو حزب‌الله لبنان شلیک شد اما هیچ یک از آنها آسیب ندید.» این مقام حزب‌الله گفت موشک نخست هنگام حرکت در یک روستا منفجر شد و دومین موشک پس از آنکه راننده موفق به خارج شدن از خودرو شد به آن برخورد کرد. رسانه‌های دولتی سوریه نیز این حمله را تأیید کردند و گفتند که این حمله تنها خسارت‌های مادی بر جای گذاشته است. این منابع احتمال دادند که عملیات مذکور تلاشی برای حمله به یکی از مسئولان حزب‌الله بوده است اما اطلاعات بیشتری در این‌باره ارائه ندادند.

بیش از هزار و ۳۰۰ #مدرسه در استان #کرمان فاقد استحکام برای حضور #دانش‌آموزان

#محمد_واعظی‌نژاد، مدیر کل نوسازی مدارس #استان_کرمان روز چهارشنبه ۲۷ فروردین‌ اعلام کرد در سطح استان کرمان، دست‌کم۲۳ درصد از مدارس فاقد استحکام لازم هستند که مجموع آنها به هزار و ۳۳۵ مدرسه با شش هزار و ۲۰۰ کلاس درس می‌رسد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، واعظی‌نژاد در یک نشست خبری ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران گفت: «در سال ۹۸ در سطح ملی هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال و در سطح استانی ۲۲۰ میلیارد ریال به اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان اعتبار اختصاص داده شده است. به گفته او در حال حاضر ۳۰۰ مدرسه شامل هزار و ۵۴۴ کلاس درس بلوکی و ۴۷ مدرسه شامل ۱۰۸ کلاس درس سنگی در استان وجود دارد که فاقد استحکام هستند و برای بازسازی و نوسازی آنها به هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است: «همچنین ۹۸۸ مدرسه شامل چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس با مصالح بنایی داریم که در اولویت‌های بعدی ما برای نوسازی قرار دارند.» این مقام مسئول آموزش و پرورش استان کرمان همچنین با اشاره به عدم وجود سیستم گرمایشی استاندارد در بسیاری از مدارس کرمان گفت: «هنوز سه هزار و ۷۸۰ کلاس درس دارای بخاری نفتی در سطح استان وجود دارد که در حال جمع‌آوری و تبدیل آنها به سیستم استاندارد هستیم.» واعظی نژاد همچنین ابراز امیدواری کرد جمع‌آوری این بخاری‌ها تا پایان خرداد به پایان برسد. این گفته‌های مدیر نوسازی مدارس استان کرمان در حالی است که همه ساله با شروع فصل گرما، کارکنان مدارس به جمع‌آوری بخاری‌های نفتی غیر‌استاندارد از سطح مدارس اقدام می‌کنند. پیشتر غلامرضا رجائی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان از وجود ۹ هزار کلاس غیرمقاوم برای دانش‌آموزان در سطح استان خبر داده بود. به گفته او گرچه ممکن است این کلاس‌ها در حال حاضر قابلیت استفاده داشته باشد، اما در شرایط بحرانی و وقوع زلزله قطعا آسیب جدی می‌بینند.

وزارت بهداشت #ژاپن: بدون کنترل و فاصله‌گیری، #کرونا ۴۰۰ هزار نفر را در کشور خواهد کشت

وزارت بهداشت ژاپن گزارش داده است که اگر در این کشور کنترل و فاصله‌گیری فیزیکی رعایت نشود شمار کسانی که از ویروس جدید کرونا جان خود را از دست می‌دهند می‌تواند به ۴۰۰ هزار نفر برسد. یک تیم تحقیقاتی این وزارت‌خانه که در حال مطالعه بر روی این بیماری است تخمین می‌زند که موارد جدی که نیاز به استفاده از دستگاه تنفسی داشته باشند می‌تواند به ۸۵۰ هزار مورد برسد. این پیش‌بینی‌ها براساس تحقیقات هیروشی نیشیورا، استاد دانشگاه هوکایدو، یکی از کارشناسان بیماری‌های عفونی انجام شده است. دولت شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن وضعیت اضطراری اعلام کرده و به شهروندان توصیه کرده است که تعاملات شخصی خود را ۷۰ تا ۸۰ درصد کم کنند تا از وقوع شیوع بیشتر ویروس کووید ۱۹ در کشور جلوگیری شود. براساس آخرین آمار در ظهر روز چهارشنبه ۲۷ فروردین / ۱۵ آوریل، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در ژاپن ۸ هزار و ۱۰۰ نفر است و تاکنون ۱۴۶ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

جمعی از #نمایندگان_مجلس هم خواهان تجدیدنظر در #حداقل_دستمزد مصوب #شورای_عالی_کار شدند

محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی چهار‌شنبه، ۲۷ فروردین مجلس بیانیه جمعی از نمایندگان در مورد ضرورت تجدیدنظر در حداقل دستمزد سال ۹۹ را خواند. در این بیانیه آمده است: «شورای عالی کار با تجدیدنظر در تصمیم اتخاذ شده با در نظر گرفتن تورم ۴۱ درصدی اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن این‌که به هیچ کارگر نباید کمتر از ۲۸ میلیون ریال پرداخت شود، موجبات رضایت کارگران زحمتکش را فراهم آورد.» شورای عالی کار پنج‌شنبه ۲۱ فروردین بدون توجه به نرخ تورم و هزینه سبد معیشت خانوار، دستمزد سال ۹۹ را با اکثریت آراء یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان تعیین کرد که به نسبت مزد سال ۹۸، ۲۱ درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش حتی نتوانست نمایندگان کارگری مورد تائید دولت در شورای عالی کار را راضی کند. آن‌ها برای نخستین بار از امضای صورتجلسه خودداری کردند. از آن روز، اعتراضات فعالان کارگری به این مصوبه همچنان ادامه دارد.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۴۷۷۷ نفر، مبتلایان ۷۶۳۸۹ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر چهارشنبه ۲۷ فروردین آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۴۷۷۷ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (سه‌شنبه) تا ظهر امروز (چهارشنبه)، ۱۵۱۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۷۶۳۸۹ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۴۹۹۳۳ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۳۶۴۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

آزمون نهایی دوره متوسطه و #کنکور سراسری با ۲۰ روز فاصله در شرایط همه‌گیری کرونا برگزار می‌شود

دکتر منصور کبگانیان، قائم مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی چهارشنبه ۲۷ فروردین از تصویب برگزاری آزمون نهایی دوره متوسطه و آزمون سراسری در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خبر داد و در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: قطعاً در سال جاری این دو آزمون نهایی دوره متوسطه و کنکور سراسری برگزار خواهند شد اما تاریخ برگزاری این دو آزمون بستگی به مصوبات ستاد مقابله با کرونا دارد. تصمیم به برگزاری آزمون نهایی دوره متوسطه و کنکور سراسری در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا در ایران در جلسه وزیران علوم، بهداشت و آموزش‌وپرورش و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس دانشگاه آزاد اخذ شد. بر این اساس به گفته کبگانیان باید بین برگزاری آزمون نهایی دوره متوسطه و کنکور سراسری حداقل ۲۰ روز فاصله باشد.

رئیس #اتحادیه_جراید کشور: میزان خرید روزنامه نسبت به قبل ۵۰ درصد کاهش یافته. مردم هراس دارند به روزنامه دست بزنند

بهروز جلالی رئیس اتحادیه جراید کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، درباره وضعیت فروش روزنامه در کیوسک‌ها به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا در ایران گفت: «دکه‌های فروش روزنامه حدود یک ماه تعطیل بودند و تعدادی از ۲۳ فروردین بازگشایی شده و شروع به کار کرده‌اند اما میزان فروش به شدت کاهش یافته است. اکثریت مردم هم از دست زدن به روزنامه واهمه دارند و فقط به خواندن تیترها اکتفا کرده و عبور می‌کنند.» رئیس اتحادیه جراید کشور در ادامه این مصاحبه اعلام کرد که در مجموع میزان خرید روزنامه نسبت به قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است اما یادآوری کرد که برخی از دکه‌ها به خاطر اجرای طرح فاصله‌گذاری تعطیل بوده‌اند، ضمن آنکه «فعلا چاپ هم مثل سابق نیست.» روزنامه ایران در یک اقدام کم‌سابقه این روزنامه را در کیسه پلاستیکی همراه با یک جفت دسنکش روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها برده بود.

ورزش در دوره #کرونا: برای دویدن در پارک‌ها یا دوچرخه‌سواری، دو متر فاصله از همدیگر کافی نیست

گروهی از پژوهشگران بلژیکی و هلندی به این نتیجه رسیده‌اند که هنگام دویدن یا دوچرخه‌سواری فاصله دو متر برای حفاظت از ابتلا به ویروس کرونا کافی نیست. برت بلوکن، پژوهشگری که با دانشگاه‌های لوون و ایندهوفن در این زمینه همکاری کرده، در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت: قطره‌های عفونت ویروس کرونا آنقدر سبک هستند که هنگام دویدن یا دوچرخه‌سواری پشت سر فرد برای مدتی در هوا معلق می‌‌مانند و سپس به زمین می‌افتند. چنانچه فرد دیگری در حال دویدن یا دوچرخه‌سواری به این قطره‌های عفونی معلق در هوا برخورد کند، امکان ابتلای او به بیماری کووید ۱۹ وجود دارد. این پژوهشگر در زمینه آیرودینامیک تخصص دارد و فقط از این منظر پژوهش خود را انجام داده است. چکیده نظرش هم این است که هنگام دویدن یا دوچرخه‌سواری نباید مدت زیادی با فاصله دو متری پشت سر یک فرد حرکت کرد. نتیجه این پژوهش در نشریات علمی منتشر نشده و در شبکه‌های اجتماعی هم به نگرانی‌های شهروندان دامن زده است. پیش از این سازمان جهانی بهداشت هشدار داده بود که در بخش‌های آی سی یو ویروس کرونا ممکن است تا چهار متر در فضا معلق بماند.

#وزارت_خزانه‌داری_آمریکا چک‌های ۱۲۰۰ دلاری دولت برای شهروندان نیازمند را به نام #ترامپ صادر می‌کند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس وزارت خزانه‌داری آمریکا در یک اقدام بی‌سابقه اعلام کرد چک‌های ۱۲۰۰ دلاری در قالب بسته حمایتی دولت برای مردم در مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا به نام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا صادر می‌شود. این اقدام در میانه کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به معنای آن است که ترامپ این پول‌ها را شخصاً پرداخته در حالی‌که از خزانه دولت پرداخت می‌شود. قرار است در روزهای آینده ۷۰ میلیون نفر از شهروندان آمریکایی این چک‌ها را دریافت کنندو این نخستین بار در تاریخ آمریکاست که چک‌های دولتی به نام رئیس جمهوری آن کشور صادر می‌شود. همزمان با قرنطینه کانون‌های شیوع ویروس کرونا در آمریکا، در طی یک ماه گذشته بیش از ۱۶ میلیون نفر در آن کشور تقاضای مقرری بیکاری کرده‌اند. علاوه بر بیش از دو تریلیون دلار تسهیلات بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو)، که شامل وام به شهرداری‌ها و ایالت‌هایی است که به مشکل بودجه برخورده‌اند، کنگره آمریکا هم مصوبه‌ دو تریلیون دلاری برای کمک مستقیم به خانوارها و کسب‌وکارها و همچنین افزایش مقرری بیکاری اختصاص داده است. چک‌های ۱۲۰۰ دلاری به نام دونالد ترامپ جونیور از آن محل پرداخت می‌شود.

با همه‌گیری #کرونا #مصرف_گوشت در ایران ۶۰ درصد کم شد

در پی همه‌گیری ویروس کرونا در ایران و تعطیلی رستوران‌ها و تالارها مصرف گوشت قرمز در آن کشور حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است. منصور پویان، رئیس شورای تامین دام کشور در مصاحبه با دنیای اقتصاد گفت: «بیشترین مصرف گوشت قرمز به‌ویژه در شب عید و ایام نوروز مربوط به رستوران‌ها، تالارها، هتل‌ها، طباخی‌ها و کبابی‌ها است». در ایران هر سال حدود ۹۶۰ هزار تن مصرف می‌شود که از آن ۱۲ تا ۱۳ درصد آن از طریق واردات تامین می‌گردد. رئیس شورای تامین دام کشور در ادامه مصاحبه با دنیای اقتصاد گفت: «با توجه به بارندگی‌ها و شرایط آب و هوایی و زایش‌های بهاره روند جمعیت تولیدی دام سبک و سنگین رو به افزایش است که همین امر نگرانی‌هایی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.»

با وجود همه‌گیری #کرونا انتخابات پارلمانی در #کره_جنوبی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری یونهاپ در حالی که کره جنوبی همچنان در حال مقابله با شیوع ویروس کرونا است، مردم این کشور چهارشنبه ۱۵ آوریل/ ۲۷ فروردین برای حضور در انتخابات پارلمانی به پای صندوق‌های رای رفتند. رأی گیری انتخابات پارلمانی کره جنوبی ساعت ۶ صبح به وقت محلی آغاز شد و قرار است تا ساعت ۶ بعد از ظهر روز چهارشنبه ادامه یابد.بنا به اعلام کمیسیون ملی انتخابات کره جنوبی (NEC) ، این انتخابات در ۱۴ هزار و ۳۳۰ محل رای‌گیری در سراسر کشور برگزار می‌شود و تعداد رأی دهندگان واجد شرایط ۴۴ میلیون نفر است. کره جنوبی یکی از نخستین کانون‌های شیوع بیماری کووید ۱۹ در جهان بود. در این کشور تاکنون ۱۰ هزار و ۵۹۱ مورد قطعی ابتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده و از این جمعیت هم ۲۲۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند: ۷ نفر به ازای یک میلیون نفر جمعیت که نمایانگر تلاش موفقیت‌آمیز دولت کره جنوبی در مقابله با پیامدهای مرگ‌بار همه‌گیری کووید ۱۹ است. این نسبت در ایران به ۵۷ نفر در یک میلیون نفر جمعیت می‌رسد.