نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موزه #هرمیتاژ #آمستردام اعلام کرد که تابلوی جدیدی از #رامبراند نقاش معروف هلندی کشف شده است

موزه #هرمیتاژ #آمستردام اعلام کرد که یک مورخ هنری اهل هلند به نام یان سیکس تابلویی را در حراج هنری کریستیز لندن کشف کرد و ارنست فان دِ وترینگ، کارشناس آثار هنری #رامبراند (۱۶۰۶-۱۶۶۹)، نقاش هلندی، تأیید کرد که این تابلو متعلق به این نقاش برجسته است. سیکس این تابلو را که نام آن «پرتره یک مرد جوان» است، سال گذشته به قیمت ۱۵۶ هزار یورو در #حراج_کریستیز خریداری کرده بود. او بلافاصله متوجه شده بود که این تابلو متعلق به رامبراند است. رامبراند احتمالاً این تابلو را در سال ۱۶۳۴ کشیده و به احتمال قوی تابلو بخشی از یک پرتره دو گانه بوده است. اندازه آن ۹۴ سانتی‌متر در ۷۳ سانتی‌متر است. سیکس اکنون می‌خواهد این تابلو را بفروشد.

#پلیس_اصفهان به #دوربین_روی_لباس و #کوادکوپتر مجهز شد

فرمانده انتظامی استان #اصفهان روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت در حاشیه نمایش کالاهای قاچاق و #مواد_مخدر کشف شده در این استان، از تجهیز نیروهای پلیس به #دوربین روی لباس و #کوادکوپتر خبر داد. به گفته #مهدی_معصوم‌بیگی، این تجهیزات برای ارتقای حرفه‌ای #پلیس در عملیات‌های مختلف به منظور نظارت بر رفتار و افزایش سرعت عملیات‌ها طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. معصوم بیگی گفت: «این دوربین در مرحله اول بر روی لباس پلیس‌های عملیاتی نصب می‌شود و با ضبط عملکرد پلیس موجب استانداردسازی رفتار ماموران می‌شود که تصاویر ضبط شده توسط آن در هنگام طرح شکایت از پلیس به عنوان یک سند حقیقی و آشکار عمل می‌کند.» فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین به تجهیزات این وسیله اشاره کرد و گفت استفاده آنلاین و آفلاین از ویژگی‌های این دوربین است. او همچنین از مجهز شدن پلیس استان اصفهان به دستگاه کوادکوپتر خبر داد و گفت این وسیله برای شناسایی مجرمان و قاچاقچیان در راه‌ها و مسیرهای صعب العبور کاربرد دارد. کوادکوپتر که از آن با نام کوادرتور هم یاد می‌شود نوعی وسیله پرنده چهار ملخه یا ربات پرنده بدون سرنشین است که برای پرواز از چهارپره استفاده می‌کند و به همین دلیل کواد (به معنای عدد چهار) کوپتر نامیده می‌شود.

#بازداشت ۲۴ ساعته و آزادی #امیر_چمنی، فعال اجتماعی، با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی

به گزارش منابع خبری از شهر تبریز، #امیر_چمنی، فعال #حقوق_بشر، دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد تبریز و دانشجوی کارشناسی حقوق دانشگاه پیام نور این شهر که روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت توسط #پلیس_فتا در محل کار خود بازداشت شده بود، ساعت ۱۲:۳۰ امروز به قید #وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد. این فعال حقوق بشر پیش‌ از این در روز ۲۴ دی ماه سال ۹۱ در منزل شخصی‌اش بازداشت شده و پس از گذراندن دو هفته در اداره‌ اطلاعات #تبریز، برای اجرای حکم ۹ ماه حبس تعزیری به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود. او در تاریخ ۱۵ تیر ماه سال ۹۲ از سوی شعبه‌ یک دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حمل‌بر، به اتهام توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی به تحمل شش ماه حبس تعزیری و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده بود. شعبه‌ ۱۰۴ دادگاه کیفری تبریز هم او را به اتهام توهین به رئیس جمهوری به ۴۰ ضربه شلاق محکوم کرده بود. حکم ۴۰ ضربه شلاق این فعال اجتماعی در خرداد سال ۹۲ اجرا شد. او روز ۱۱ مهر سال ۹۲ و با پایان دوران محکومیت خود از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.

وزیر ارتباطات می‌گوید یکی از دلایل مخالفت دولت با #فیلترینگ این است که فیلترشکن‌ها فراگیر می‌شوند و این مطلوب براندازان است

#محمد_جواد_آذری_جهرمی، وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات گفته است که یکی از دلایل مخالفت دولت با #فیلترینگ فراگیرشدن فیلترشکن‌هاست. او گفت: «فیلترشکن‌ها استفاده ضدامنیتی دارند (...) فراگیر شدن فیلترشکن‌ها مطلوب کسانی است که همواره به دنبال براندازی کشور بودند و این مطلوب نیست.» آذری جهرمی افزود: «حرکت برای مسدود کردن فیلترشکن‌ها آغاز شده و طبق قانون هم بوده است و مشکل مقرراتی درباره این مساله وجود ندارد.»

در #مشهد دو محکوم به #اعدام_در_ملاء_عام به دار آویخته شدند. یک زندانی هم در زندان مرکزی #ایلام #اعدام شده است.

صبح روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، دو حکم #اعدام_در_ملاءعام در #مشهد اجرا شده است. یک زندانی هم روز گذشته در زندان مرکزی #ایلام #اعدام شده است. اتهام افراد اعدام شده در مشهد «تجاوز به عنف» اعلام شده است. خبرگزاری صدا و سیما آنها را سرکردگان باند پنج نفره موسوم به «خرچنگ‌های سیاه» معرفی کرده که سال گذشته دستگیر شده‌اند. اعدام در ملاء عام این افراد با وجود انتقادهای جدی نهادهای حقوق بشری از برگزار کردن اعدام در ملاء عام در #ایران انجام شده است. احکام این افراد به دنبال تایید دیوان عالی کشور ساعت ۹ صبح امروز در پارکینگ کوی پلیس مشهد واقع در انتهای خیابان کوشش، خیابان بزرگمهر در انظار عمومی به اجرا درآمده است. گفته می‌شود اعضای باند #خرچنگ‌های_سیاه با سوار کردن دختران و زنان جوان بر خودروی پرایدی با علامت تاکسی تلفنی، پس از سرقت از آنان، آنها را شدیدا مورد آزار و اذیت قرار می‌داده‌اند و در بیابان‌های اطراف شهر رها می‌کرده‌اند. در مراسم اجرای این احکام اعدام در ملاء عام، مقامات کشوری و لشکری نیز حضور داشته‌اند. از سوی دیگر اما حکم اعدام یک زندانی محکوم به اعدام نیز در زندان مرکزی ایلام به اجرا درآمده است. این زندانی متهم به قتل عمد، صبح روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت به دار آویخته شده است. منابع حقوق بشری این فرد را مجتبی کرمیان، اهل روستای میشخاص ایلام معرفی کرده‌اند که بر اساس قانون #قصاص، اعدام شده است.

کارشناسان آمریکایی آغاز تخریب سایت #آزمایش_هسته‌_ای پونگی‌ـ ری #کره_شمالی را تأیید کردند

کارشناسان آمریکایی می‌گویند مقام‌های کره شمالی، تخریب سایت #آزمایش_هسته‌_ای پونگی‌ـ ری در شمال شرق این کشور را آغاز کرده‌اند و بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، در حال حاضر نخستین تأسیسات سایت تخریب شده است. سایت هسته‌ای پونگی‌ـ ری محل انجام تمام شش آزمایش هسته‌ای #کره‌_شمالی از سال ۲۰۰۶ بوده است. کارشناسان هسته‌ای می‌گویند احتمالاً بخشی از این سایت در آزمایش‌های سپتامبر گذشته تخریب شده است. رهبری پیونگ‌یانگ اعلام کرده که این سایت هسته‌ای تا ۲۵ مه تخریب خواهد شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از این اقدام استقبال کرد. او ۱۲ ژوئن در سنگاپور با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد.

برگزار شدن #دادگاه ۱۱نفر از بازداشت‌شدگان #تظاهرات_سراسری دی ماه ۹۶ در #شازند #اراک

دادگاه ۱۱ نفر از بازداشت شدگان #تظاهرات_سراسری دی ماه ۹۶ در #شازند #اراک، روز ۲۴ اردیبهشت ۹۷ در شعبه ۱۰۲ کیفری اراک برگزار شده است. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام، دادگاه به پرونده علی باقری، عباس صفری، بهزاد علی بخشی، یوسف شیری، داوود رحیمی، محمد یعقوبی، کیان صادقی، مسعود عاجلو، محمد ترابی، ندا یوسفی و محمد نجفی به اتهام اخلال در نظم عمومی رسیدگی کرده است. #محمد_نجفی، وکیل دادگستری که خود از متهمان است و وکالت افتخاری شش متهم دیگر را نیز برعهده دارد، درباره جلسه دادگاه گفته است: «در این دادگاه به اتهام ۱۰ نفر از افراد حاضر رسیدگی و آخرین دفاعیات اخذ شد و چون وکلای اینجانب از زمان دادگاه اطلاعی نداشتند، رسیدگی به دو اتهام بنده یعنی اختلال در نظم عمومی و نشر اکاذیب به زمان دیگری موکول شد.» بر اساس اعلام منابع غیررسمی، در جریان تظاهرات سراسری دی ماه ۹۶ بیش از هشت هزار نفر در ایران بازداشت شدند. شماری از این افراد موقتا و تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شدند اما برخی نیز کماکان در زندان به سر می‌برند. اتهام اغلب افراد بازداشت شده در شهرهای مختلف، اخلال در نظم عمومی عنوان شده است.

#علی_کفاشیان، #نایب_رئیس_فدراسیون_فوتبال_ایران: برای پخش #فوتسال_زنان، منتظر صداوسیما نمی‌مانیم‎

علی کفاشیان، #نایب_رئیس_فدراسیون_فوتبال ایران گفته:‌ مسابقات #فوتسال_زنان از طریق اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای کشورهای مختلف پخش شد و برخی از مردم توانستند ببینند؛ اما ما منتظر #صداوسیما نمی‌مانیم و خودمان از طریق توسعه اینترنت و امکانات، کاری می‌کنیم مردم بهتر بتوانند بازی‌ها را ببینند. او افزوده: «صداوسیما تا بیاید مجوزهای لازم برای پخش مسابقات را بگیرد، طول خواهد کشید. به جای فوتسال بانوان هم هاکی روی یخ پخش کردند چون تایلند هوا گرم و هاکی روی یخ سرد بود به همین دلیل خواستند تعادل ایجاد شود.» صدا و سیمای ایران مسابقات فوتسال زنان آسیا را که با قهرمانی زنان ایران همراه بود پخش نکرد.