ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#زلمی_خلیل‌زاد می‌گوید تاریخ جدید #مذاکرات_صلح بین افغان‌ها در حال بررسی است

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریكا در امور صلح افغانستان اعلام کرد که تاریخ جدید برای مذاكرات صلح بین طرف‌های افغان در حال بحث است و ایالات متحده گزارش‌های مثبتی درباره تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان شنیده است. خلیل‌زاد گفت: «بهترین راه این است که مذاکرات افغان‌ها زمانی آغاز شود که حضور قابل توجه نظامی آمریکا در افغانستان همچنان وجود داشته باشد.» سرعت آزادی زندانیان دو طرف (دولت افغانستان و طالبان) و اختلاف نظرها در مورد ترکیب دولت افغانستان باعث تأخیر در مذاکرات بین افغان‌ها شد که قرار بود ۱۰ مارس طبق توافق‌نامه آمریکا و طالبان آغاز شود. خلیل‌زاد ارزیابی آمریکا را تکرار کرد که گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئول دو حمله اخیر به کابل و ننگرهار است. مقامات افغانستان با وجود انكار طالبان، مقصر حمله‌های خونین را این گروه می‌دانند. خلیل‌زاد از هر دو طرف خواست كه در دام داعش نیفتند. مهاجمان مسلح روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت / ۱۲ مه به «بیمارستان ۱۰۰ بستر دشت برچی» در غرب کابل حمله کردند و ۲۵ نفر را کشتند. ساعتی پس از این حمله، یک مراسم خاکسپاری در ولایت ننگرهار نیز هدف حمله انتحاری قرار گرفت که ۲۴ نفر کشته و ۶۸ نفر مجروح شدند. صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس‌جمهوری افغانستان روز جمعه درباره سخنان خلیل‌زاد که داعش را مسئول این حمله‌ها دانست گفت انکار طالبان از دست داشتن در حمله‌های تروریستی اخیر برای مردم افغانستان قابل قبول نیست. او در توئیتر خود نوشت: «به این زودی و عجله نمی‌توان گروه طالبان را از دست داشتن در حمله‌های خونین برائت داد.»

آمار واقعی قربانیان کرونا در هلند ۹ هزار نفر اعلام شد

جمعه ۱۵ مه/۲۶ اردیبشهت خبرگزاری دولتی هلند (NOS) به نقل از مرکز آمار این کشور اعلام کرد تعداد واقعی مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این هلند ۹ هزار نفر است. این رقم حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر بیشتر از آمار رسمی اعلام شده از جانب انستیتو دولتی سلامت عمومی و محیط زیست هلند (RIVM) است که مسئولیت اعلام روزانه آمار مبتلایان و مرگ بر اثر ویروس کرونا را به عهده دارد. بر اساس آخرین آمار انستیتو سلامت عمومی هلند، تاکنون بیش از ۴۳ هزار و ۴۸۱ نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده و پنج هزار و ۵۹۰ نفر نیز جان باخته‌اند. بر اساس این گزارش افرادی که در این بازه زمانی ۹ مارس تا ۱۰ مه فوت کرده‌اند، چون از آنها تست کرونا گرفته نشده است، جزو آمار رسمی مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا آورده نشده‌اند. میانگین سن قربانیان ویروس کرونا در هلند ۶۵ سال به بالا اعلام شده است. انتقادها از انستیتو دولتی سلامت عمومی هلند بالا گرفته و بررسی‌ها نشان می‌دهد که تناقض‌های بسیاری در ارائه آمار روزانه مبتلایان و مرگ و میر وجود دارد. با در نظر گرفتن آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار هلند، تعداد قربانیان ویروس کرونا در هلند تقریبا به کشور همسایه جنوبی یعنی بلژیک نزدیک می‌شود. دولت هلند اعلام کرده از اول ماه ژوئن تردد وسایل حمل و نقل عمومی به حالت عادی باز خواهد گشت و پوشیدن ماسک هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای شهروندان اجباری است.

کارگران ۲۵ واحد تولیدی در #استان_مرکزی #دستمزد_معوقه دارند

کارگران در ۲۵ واحد تولیدی #استان_مرکزی #دستمزد_معوقه دارند. سعید فرخی معاون اقتصادی استاندار مرکزی در نشست ستاد «تسهیل و رفع موانع تولید» در شهرستان خمین گفت تعداد واحدهایی که #کارگران آن دستمزد معوقه دارند کاهش یافته و اکنون به ۲۵ واحد رسیده است. به‌رغم رکود حاکم بر اقتصاد کشور و نیمه‌تعطیل بودن بسیاری از واحدهای تولیدی از جمله در استان مرکزی، این مقام مسئول همچنین مدعی شد سال ۹۸ شعار «رونق تولید به معنای حقیقی» در استان مرکزی تحقق یافته و تعدادی واحد به مرحله بهره‌برداری رسیدند. استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی ایران است و کارخانه‌هایی مانند ماشین‌سازی #هپکو و #آذرآب در آن قرار دارند. این دو واحد و واحدهای دیگری در این استان در بحران به سر می‌برند و با مشکلاتی از قبیل کمبود نقدینگی و بحران تولید روبرو هستند. کارگران هپکو و آذرآب در نیمه دوم سال ۹۸ #اعتصاب چند روزه‌ای را سازمان دادند. خواست کارگران تعیین تکلیف این دو کارخانه و خلع ید از مالک و سهامداران خصوصی، راه‌اندازی تولید و پرداخت مطالبات معوقه بود. در آذرآب با بیش از ۱۷۰۰ کارگر، به‌رغم اعتصاب هنوز مطالبات معوقه کارگران تا ماه‌ها بعد پرداخت نشده بود. کارخانه هپکو با بیش از هزار کارگر کماکان بلاتکلیف است و سازمان خصوصی‌سازی قصد دارد مجددا آن را به یک سرمایه‌دارخصوصی واگذار کند. این تصمیم مورد اعتراض کارگران است. همچنان بخشی از مطالبات کارگران نیز پرداخت نشده است. عدم پرداخت ماه‌ها دستمزد کارگران به استان مرکزی منحصر نیست و در مناطق مختلف ایران ازکارگران شهرداری‌ها، تا پرستاران و معلمان حق‌التدریسی و کارگران کارخانه‌های بخش خصوصی با آن دست به گریبانند.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۶۹۰۲ نفر، مبتلایان ۱۱۶۶۳۵ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر جمعه ۲۶ اردیبهشت آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۶۹۰۲ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (پنج‌شنبه) تا ظهر امروز (جمعه)، ۲۱۱۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۱۶۶۳۵ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۹۱۸۳۶ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۲۷۲۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

الزام #پزشکان به استفاده از #کارتخوان و پرداخت #مالیات به شهریور موکول شد

پیش از این مقرر شده بود که به‌منظور جلوگیری از فرار مالیاتی، پزشکان از کارتخوان‌ها استفاده کنند اما به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تا پایان سال سال ۱۳۹۸، تنها ۵۰ درصد از پزشکان به این قانون تمکین کردند. با گسترش ویروس جدید کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارهای خرد این موضوع نیز معلق ماند اما امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی به ایسنا گفته است که به دلیل شیوع این ویروس، اجرای تمام تکالیف مالیاتی چند ماهی به تعویق افتاده و الزام مشاغل هم به استفاده از کارتخوان که قرار بود فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ عملیاتی شود، به شهریورماه سال جاری منتقل می‌شود. گفته می‌شود که فرار مالیاتی پزشکان در ایران حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومان است. یکی دیگر از اقدامات سال جاری در این زمینه ابلاغ دستورالعمل اخذ مالیات علی‌الحساب پزشکان است که براساس آن کلیه مراکز درمانی باید معادل ۱۰ درصد از حق‌الزحمه پزشکی که به موجب دریافت وجه صورت‌ حساب‌های ارسالی به بیمه‌ها، یا به صورت نقد از بیمار پرداخت می‌شود، به‌عنوان علی‌الحساب به مالیات کسر کنند و به نام پزشک مربوطه تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورت حساب، به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کنند. پزشکان داروساز و علوم آزمایشگاهی از دستورالعمل دریافت مالیات معاف هستند.

#برزیل یک شکنجه‌گر دوران دیکتاتوری در #آرژانتین را تحویل داد

دولت برزیل فردی را که متهم به شکنجه مخالفان در دوران دیکتاتوری نظامی در آرژانتین است به کشور همسایه خود تحویل داد. به گزارش خبرگزاری آلمان، وزارت خارجه برزیل با انتشار بیانیه‌ای در بوینوس آیرس اعلام کرد مردی به نام گونزالو سانچز در گذرگاه مرزی پورتو ایگوازو به مقامات آرژانتینی تحویل داده شد. سانچز چند روز پیش در برزیل بازداشت شد. در آرژانتین محاکمه به اتهام جنایات علیه بشریت در انتظار او است. گفته می‌شود سانچز که در آن زمان ملوان نیروی دریایی آرژانتین بود، مخالفان رژیم را در بزرگ‌ترین زندان مخفی دیکتاتوری شکنجه کرده و به قتل رسانده است. در دوران حکومت نظامی در آرژانتین در فاصله بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳ حدود ۳۰ هزار نفر از دانشجویان، فعالان اتحادیه‌های صنفی و فعالان چپ،ناپدید شدند و بیش از چهار هزار نفر هم در زندان مخفی به قتل رسیدند.

امضای هرگونه قرارداد جدید در #وزارت_صمت ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) حسین مدرس‌ خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابلاغی، هرگونه امضای قرارداد جدید، تفاهمنامه، لغو یا صدور ابلاغ جدید و نیز جابجایی نیرو را در این وزارتخانه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد. حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی دوشنبه ۲۲ اردیبهشت، در حکمی حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد. رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت بعد از برکناری‌اش، رئیس دفتر رئیس جمهوری را به دسیسه‌‌چینی متهم کرده بود. محمود واعظی با انتشار بیانیه‌ای وزیر معزول را به رایزنی و لابیگری علیه دولت توسط سه تن از نزدیکانش متهم کرد. به گفته واعظی قرار نبود این اختلاف علنی شود.

در آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در #اصفهان ۱۰۰ نفر مجروح شدند

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور جمعه ۲۶ اردیبهشت در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از مصدومیت ۱۰۰ نفر در آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در اصفهان خبر داد. او گفت که در حریق بامداد جمعه در مجتمع مسکونی ۲۰۰ واحدی حکیم شفایی، یک صد نفر مصدوم شدند که ۹۱ نفر در محل درمان شده و ۱۳ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند. این مجتمع مسکونی ۱۲ طبقه دارد. خالقی گفت: «بر اساس گزارش های دریافتی از اصفهان خوشبختانه حریق به پایان رسیده است.»