ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیرکل #آژانس_بین‌المللی_انرژی_اتمی: ایران اجازه دسترسی ما به دو مرکز را نداده است

رافائل ماریانو گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز دوشنبه ۲۶ خرداد در نشست شورای حکام این آژانس اعلام کرد که بیش از چهار ماه است که ایران اجازه دسترسی به دو مرکز را به بازرسان آژانس نداده است و حدود یک سال است که به پرسش‌های آژانس در مورد «مواد هسته‌ای اعلام‌نشده احتمالی و فعالیت‌های هسته‌ای»، خودداری کرده است. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود این مسئله بر توانایی آژانس در حل و فصل مسائل باقی‌مانده و اطمینان از عدم وجود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران تأثیر منفی می‌گذارد. گروسی از ایران خواست تا با آژانس همکاری کند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود در ماه گذشته درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران هم بر عدم همکاری مقامات جمهوری اسلامی با آژانس و کوتاهی ایران در تأمین دسترسی بازرسان این سازمان، انتقاد کرده بود. پیش از نشست شورای حکام سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری خود در صبح دوشنبه ۲۶ خرداد گفته بود: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قدر همکاری‌های ایران را بداند. تصمیم غیرسازنده آژانس با واکنش درخور ایران مواجه می‌شود.» بلومبرگ گزارش داده است که بیانیه‌ای یک‌صفحه‌ای توسط فرانسه، آلمان و بریتانیا تهیه شده که در آن از ایران خواسته شده است تا با تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «کاملاً همکاری کند». در این بیانیه که پیش‌بینی می‌شود از حمایت آمریکا برخوردار باشد، از عدم دسترسی بازرسان آژانس به به دو مرکز هسته‌ای ایران «ابراز نگرانی جدی» شده است.

#اعتصاب #کارگران قراردادی شرکت آبفای روستایی خوزستان

کارگران قراردادی #شرکت_آبفا (اداره آب و فاضلاب) روستایی خوزستان، که پنج ماه است حقوق نگرفته‌اند، دوشنبه ۲۶ خرداد اعلام #اعتصاب کرده و در مقابل دفتر این شرکت در #اهواز تجمع کردند. علاوه بر #تعویق_دستمزد، ۱۸ ماه حق بیمه این کارگران نیز پرداخت نشده است. همچنین حق سنوات چهار سال گذشته این کارگران نیز به آنان داده نشده است. شرکت آبفا دولتی است و اعتبار آن از سوی دولت تعیین می‌شود. آبفای اهواز مبالغ کلانی نیز به پیمانکارن، تامین اجتماعی و کارکنان خود بدهکار است. ۳۰ اردیبهشت اعلام شد که شرکت آب و فاضلاب اهواز و آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان، در شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان ادغام شده‌اند. تعویق حقوق در آبفای خوزستان امری با سابقه است و بارها منجر به اعتصاب و تجمع کارگران شده است.

آمار جدید وزارت بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۸۹۵۰ نفر، مبتلایان ۱۸۹۸۷۶ نفر، پنج استان در وضعیت قرمز قرار دارند

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر دوشنبه ۲۶ خرداد آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۱۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۸۹۵۰ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (یکشنبه) تا ظهر امروز (دوشنبه)، ۲۴۴۹ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۸۹۸۷۶ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۱۵۰۵۹۰ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. همچنین استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز و استان‌های کردستان، کرمانشاه، کرمان و هرمزگان نیز در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند. وزارت بهداشت می‌گوید در برخی شهرها رعایت پروتکل‌های بهداشتی به یک چهارم رسیده است. به‌گفته وزارت بهداشت در استان‌های تهران، خراسان رضوی و بوشهر موارد بستری در چند روز اخیر در حال افزایش است و استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

حمله هوایی #ترکیه به مواضع #پ_ک_ک در شمال عراق

هواپیماهای جنگنده ترکیه یکشنبه شب ۲۵ خرداد / ۱۴ ژوئن از پایگاه‌های هوایی مختلف این کشور به‌ویژه از دو شهر دیاربکر و ملطیه در جنوب شرق این کشور به پرواز درآمدند و به مواضع حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در شمال عراق حمله کردند. این عملیات با عنوان عملیات پنجه-عقاب انجام شد. وزارت دفاع ملی ترکیه در توئیتر اعلام کرد که در این عملیات «۸۱ مخفیگاه و موضع» پ‌ک‌ک در سنجار، کاراجاک، قندیل، زاپ، آواشین-باسیان و خاکورک در شمال عراق منهدم شدند. خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه نیز در پیامی از موفقیت این عملیات سخن گفت. در عملیات پنجه-عقاب پهپادها، هواپیماهای سوخت‌گیری و شناسایی نیز شرکت کردند. در پی این عملیات وزارت خارجه‌ عراق در بیانیه‌ای شدیدالحن حملات ترکیه را «تجاوز به خاک عراق» توصیف و آن را محکوم کرد. فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز«نقض حریم هوایی عراق توسط جنگنده‌های ترکیه» را محکوم کرده و آن را «نقض آشکار حاکمیت کشور» دانست. ترکیه به‌طور مرتب نیروهای پ‌ک‌ک را، چه در جنوب شرقی کردستان ترکیه و چه در شمال عراق، جایی که این گروه مستقر است، هدف قرار می‌دهد. از آغاز نبردهای مسلحانه پ‌ک‌ک با دولت ترکیه در سال ۱۹۸۴ تا کنون بیش از ۴۰ هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

#نتانیاهو برای تأمین هزینه‌های محاکمه‌اش به اتهام فساد مالی به یک دوست ثروتمند خود متوسل شد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به دلیل پذیرش هدایایی از دوستان ثروتمند خود در دادگاه محاکمه می‌شود. اما این باعث نشده است که او از دریافت هدیه دیگری از یک دوست ثروتمند خود برای پرداخت هزینه دفاع حقوقی چند میلیون دلاری خود سر باز زند. نتانیاهو از کمیته نظارت اسرائیل خواسته است تا مبلغ ۱۰ میلیون «شکل» (واحد پول اسرائیل، معادل ۲,۹ میلیون دلار) کمک مالی از اسپنسر پارتریچ، مدیر بنگاه‌های املاک و مستغلات در میشیگان، برای تأمین اعتبار دفاع حقوقی خود دریافت کند. از آن‌جا که پارتریچ نیز در یکی از پرونده‌ها به‌عنوان شاهد حضور دارد، کمیته نظارت از دادستان کل کشور خواسته است تا نظر خود در مورد این موضوع را ارائه دهد. درخواست کمک‌های مالی از یک دوست غیرقانونی نیست و سیاستمداران اسرائیلی از دیرباز از حامیان ثروتمند خود در خارج از کشور کمک گرفته‌اند با این حال برخی این اقدام نتانیاهو را سطحی می‌دانند. نتانیاهو برای دفاع حقوقی چند میلیون دلاری خود در دادگاه، هم به پسر عموی ثروتمند آمریکایی خود، ناتان میلیکوفسکی و هم به پارتریچ روی آورده است. نتانیاهو در دادگاه متهم است که از تجار ثروتمند هدیه دریافت و برای جلب توجه مثبت رسانه‌ها اقدام کرده است. این هدیه‌ها معادل ۲۰۰ هزار دلار سیگار و شامپاین است که از دو میلیاردر اسرائیلی و استرالیایی به نام‌های آرنون میلچان و جیمز پاکر دریافت کرده است. به‌گفته کمیته نظارت، نتانیاهو قبلاً کمک مالی ۳۰۰ هزار دلاری از میلیکوفسکی و همچنین لباس و سیگار از پارتریچ دریافت کرده بود که مجوز دریافت آن را نگرفت و محکوم به بازپرداخت آن‌ها شد. مطابق اسناد رسمی، این کمیته همچنین بارها از نتانیاهو خواسته است تا دارایی‌های خود را اعلام کند اما او این کار را نکرده است.

#زمین‌_لرزه ۵,۱ ریشتری در #فارس رخ داد

مرکز لرزه‌نگاری کشوری و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵,۱ ریشتر، ساعت ۲۲ و ۳۵ دقیقه و ۵۸ ثانیه شامگاه یکشنبه ۲۵ خردادماه جاری منطقه بیرم در استان فارس را لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق ۱۶ کیلومتری زمین و در ۱۷ کیلومتری بیرم، ۲۴ کیلومتری لامرد و ۳۰ کیلومتری وراوی در استان فارس رخ داده است. چهار تیم ارزیاب از شهرستان‌های گراش، لامرد، لارستان و خنج برای بررسی و کمک به زلزله زدگان به منطقه اعزام شدند. جلیل حسنی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان گفت: تاکنون گزارشی از خسارت‌های جانی این زمین‌لرزه گزارش نشده و خسارات مالی آن نیز در دست بررسی است.