ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی غلامی، فعال دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با صدور حکم انضباطی دو ترم از تحصیل تعلیق شد

به گزارش کانال تلگرامی «دانشجویان متحد»، علی غلامی، دبیر سابق کمیته‌ سیاسی انجمن اسلامی آرمان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، توسط شورای انضباطی بدوی این دانشگاه به دو ترم تعلیق از حق تحصیل محکوم شده است. این دانشجوی دانشگاه علم‌ و صنعت، سه‌شنبه ۳۰ فروردین همراه با تعداد دیگری از اعضای انجمن در حال توزیع نسخه‌های کاغذی بیانیه انجمن در اعتراض به رفتارهای «حراست و فضای امنیتی دانشگاه‌» بود که ماموران حفاظت فیزیکی برای ضبط نسخه‌های بیانیه هم با موتور سیکلت و هم پیاده علی غلامی را مورد تعقیب قرار دادند و هنگامی که به زمین افتاد، او را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند. علی غلامی به صورتی مورد ضرب و شتم قرار گرفت که آثار کبودی بر بدن او هویدا بود. ماموران حفاظت این دانشجو را حتی روی زمین کشیدند، گردنش را فشار دادند، محتویات کیف همراه‌اش را بدون اجازه مورد بررسی قرار دادند و نهایتا خود او را به حفاظت فیزیکی و سپس کلانتری منتقل کردند. یک روز پس این واقعه، برای علی غلامی و دو نفر دیگر از اعضای انجمن آرمان در کمیته انضباطی دانشگاه پرونده‌های انضباطی تشکیل شد، اما تاکنون برای دو عضو دیگر انجمن آرمان حکمی صادر نشده است. همچنین پس از تجمع ۴ اردیبهشت دانشجویان نیز که در اعتراض به اقدام‌های حراست دانشگاه بود، دست‌کم هشت فعال دانشجویی به کمیته انضباطی احضار شدند. انجمن اسلامی آرمان دانشجویان اعلام کرده به‌زودی مواضع خود را درباره این تعلیق از تحصیل علی غلامی را طی بیانیه‌ای اعلام خواهد کرد.

محمدرضا مرادی از فعالان صنفی معلمان کردستان بازداشت شد

کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران اعلام کرد که محمدرضا مرادی، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان (سنندج) ساعت ۲۱ سه‌شنبه ۲۴ خرداد در مقابل منزل خود بازداشت شد. اسکندر لطفی، شعبان محمدی و مسعود نیکخواه از دیگر اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان نیز در بازداشت به‌سر می‌برند. کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران هشدار داد که روند انسداد کنونی، نه تنها راه حلی برای کمترین گشایش در وضعیت پیچیده دشوار کنونی نیست، بلکه به افزایش اعتراضات و دامنه‌ آن منجر خواهد شد. در حالی‌که نیروهای امنیتی در روزهای اخیر حدود ۲۵ نفر از فعالان صنفی معلمان در ایران را بازداشت کرده‌اند، معلمان ایران همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند. آن‌ها قرار است فردا، پنج‌شنبه ۲۶ خرداد به‌شکل سراسری بار دیگر برای دستیابی به خواسته‌های خود و در اعتراض به بازداشت همکارانشان دست به تجمع و اعتصاب بزنند.

سازمان پزشکی قانونی: ۲۸ هزار حادثه کار، ۷۵ هزار نوع خشونت خانگی و ۶۰۰ هزار نزاع در سال ۱۴۰۰

فرزانه مهدی‌زاده، مدیرکل دفتر معاینات بالینی سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۸ هزار مورد حادثه کار بررسی شده است. او گفت: «این‌که بخواهیم تفکیک کنیم که حوادث کار بیشتر در چه موردی بوده‌اند نمی‌توانیم و این آمار همه موارد مربوط به حوادث کار را در برمی‌گیرد از جمله این‌که فرد در محل کار دچار برق‌گرفتگی یا سقوط از ارتفاع شود یا جراحاتی بر بدن یا اندام‌ها وارد شود.» مهدی‌زاده آمار خشونت خانگی شامل همسرآزاری و کودک آزاری در سال ۱۴۰۰ را نیز حدود ۷۵ هزار مورد عنوان کرد. به‌گفته او در سال ۱۴۰۰ آمار نزاع در مردان و زنان بیشتر شده و حدود ۶۰۰ هزار نزاع در این حوزه بررسی شده است. دوسوم آمار مراجعات نزاع مربوط به مردان و یک سوم مربوط به زنان است.

رسانه‌های امنیتی جمهوری اسلامی می‌گویند یکی از عاملان هک سامانه‌های شهرداری را دستگیر کرده‌اند

خبرگزاری فارس، چهارشنبه ۲۵ خرداد خبر داد که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی فردی را به‌عنوان یکی از عوامل حملات سایبری به سامانه‌های شهرداری دستگیر کرده‌اند. «فارس» این خبر را به‌نقل از «یک منبع آگاه» منتشر کرده و نوشته است: «گفته می‌شود فرد دستگیرشده با سرویس‌های خارجی در ارتباط بوده است.» حمله هکری به وب‌سایت‌های شهرداری تهران و سامانه «تهران من» متعلق به این شهرداری ۱۲ خرداد انجام شد و سایت‌های شهرداری از دسترس خارج شدند. گروهی که خود را «قیام تا سرنگونی» می‌نامد و از گروه‌های وابسته به سازمان مجاهدین خلق است، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. تأثیرات این حمله سایبری هنوز باقی است و سایت‌های شهرداری همچنان نسبت به گذشته کُند باز می‌شوند.