ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی #قوه_قضاییه: شرایط #جنگ_اقتصادی به آیین دادرسی خاص خود نیازمند است

غلامحسین #محسنی_اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی #قوه_قضاییه یکشنبه ۲۴ تیر در نشست هفتگی خود هشدار داد که «کشور در #جنگ_اقتصادی_سنگین با آمریکا است» و مجازات متهمان اقتصادی به «#آیین_دادرسی خاص» نیاز دارد. در هفته‌های اخیر با شدت گرفتن بحران اقتصادی در ایران پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای (#برجام)، مسئولان جمهوری اسلامی بارها خواستار مقابله شدید با به گفته‌ی آنها «اخلال‌گران اقتصادی» شده‌اند. علی خامنه‌ای، رهبر ایران یک «اتاق جنگ اقتصادی» تشکیل داده و امروز یکشنبه اعضای دولت را برای بحث درباره‌ی بحران اقتصادی فراخوانده است. او به محمود علوی، وزیر اطلاعات نیز که با دستگیری بدهکاران بانکی و فعالان اقتصادی مخالفت کرده بود، تذکر داد. ایران پیش از این نیز متهمان به فساد اقتصادی را به اعدام محکوم کرده است.

۶۰ درصد مراجعه کنندگان به #شهرداری‌ ها در ایران می‌گویند از آنها درخواست #رشوه شده است

خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، به نقل از نتایج یک پیمایش سراسری، شهرداری‌ها را «سرلیست #فساد_مالی در سراسر کشور» دانسته است. براساس نتایج «پیمایش ملی وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی ایران» ۶۰ درصد یک جامعه نمونه آماری ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفره گفته‌اند که «در زمان مراجعه به شهرداری از آنها درخواست #رشوه شده است». این پیمایش سه سال قبل (۱۳۹۵) انجام شده است. حسن عابد جعفری مجری طرح سنجش فساد در #شهرداری تهران هم شهرداری‌ها را منبع اصلی فساد در ایران دانسته و گفته است: «آنها نه تنها در رشوه بلکه در فساد مالی هم رتبه نخست را دارند». به گفته او فساد مالی در شهرداری‌ها «عمیق و سیستماتیک» است و «دیگر جایی برای بحث و مجادله در باره فساد شهرداری‌ها باقی نمانده است». فساد مالی در شورا‌های اسلامی و شهرداری در سال‌های گذشته برکناری و بازداشت تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی و شهرداری شهرهای مختلف و همچنین انحلال شوراها را به دنبال داشت.

#حسین_هدایتی،‌ سرمایه‌دار ورزشی و عضو سابق #سپاه به دلیل #بدهی کلان بانکی بازداشت شده است

یک منبع آگاه به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) از بازداشت #حسین_هدایتی، سرمایه‌دار و مدیر ورزشی به دلیل بدهی کلان بانکی خبر داد. هدایتی حامی مالی تیم فوتبال #پرسپولیس و موسس باشگاه فوتبال #استیل_آذین و مالک چندین کارخانه و نهاد صنعتی و تجاری است. به گزارش ایرنا،‌ بازداشت او یک ماه پیش و به علت بدهی‌های کلان به بانک سرمایه رخ داده و علیرضا نکویی، مالک روزنامه قانون نیز به همراه او به دلیلی مشابه بازداشت شده است. هدایتی سال گذشته نیز پس از چند ماه بازداشت با وثیقه‌ای ۲۰۰ میلیارد تومانی از زندان آزاد شد. او پیش از ورود به عرصه اقتصاد یکی از اعضای سپاه پاسداران بود و درباره تغییر حرفه‌اش می‌گوید: «وقتی از سپاه خارج شدم سردار دهقان فرمانده نیروی هوایی سپاه گفت تو به درد اقتصاد می‌خوری. همان زمان سپاه به همه‌مان عیدی می‌داد. مثلاً ۲۵۰۰ تومان، برکت زندگی‌ام بود. زمینی را خریدم دو میلیارد، اخیراً از من خریدند سیصد میلیارد.» شعبه اول دادسرای پولی و بانکی به پرونده هدایتی رسیدگی می‌کند. #محمود_صادقی ۱۱ آذر گذشته فهرست بدهکاران کلان به #بانک_سرمایه را در توئیتر خود منتشر کرد. به‌گفته او بانک سرمایه طی سال‌های ۸۵ تا ۹۵ به‌شکل غیرقانونی تسهیلات کلان بدون وثیقه به این افراد اعطا کرد. هدایتی دهه ۸۰ به خاطر حمایت مالی از پرسپولیس به «#عابر_بانک» مشهور شد.

انتقاد یک عضو شورای شهر به برکناری مدیرکل مجموعه ورزشی آزادی: انتظار می‌رفت به خاطر حضور خانواده‌ها در #استادیوم_آزادی از او تقدیر شود

محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در توئیتی از برکناری مدیرعامل مجموعه ورزشی آزادی انتقاد کرده و نوشته: «از مدیران عالی ورزش انتظار می‌رفت از عملکرد موفق او در برگزاری نمایش مسابقات تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه که با حضور خانواده‌های ایرانی برگزار شد قدردانی شایسته‌ای صورت گیرد». حق شناس گفته ناصر محمودی‌فرد تنها پنج ماه بود که به سمت مدیرعاملی این مجموعه ورزشی منصوب شده بود. گمانه‎زنی‌ها درباره دلایل برکناری مدیرعامل مجموعه ورزشی آزادی ادامه دارد. حضور زنان در استادیوم یکصد هزار نفری آزادی برای تماشای بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه، با انتقادهای فراوانی روبرو شده بود.

رئیس سازمان امور اجتماعی: نباید فعالیت یک نوجوان ۱۷ ساله در اینستاگرام تا این حد بزرگ می‎شد

انتقادها از صدا و سیما ادامه دارد. تقی رستم‌وندی، رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفته «فعالیت دختر نوجوان ۱۷ساله در اینستاگرام نباید در این حد در کشور بزرگ، مسئله آفرین و حاشیه‌ساز شود». او همچنین اضافه کرد که «صدا و سیما می‌توانست در رابطه با پخش اعترافات دختر ۱۷ ساله اینستاگرامی حرفه‌ای تر عمل کند و پخش این ماجرا با استانداردهای حرفه‌ای فاصله بسیاری داشت». رییس سازمان امور اجتماعی در پایان گفته «خروج این خانم از کشور نشان می‌دهد که باید به این قضایا به چشم یک پروژه نگاه کرد». پیامدهای پخش «اعترافات» جوانان رقصنده در صداوسیما همچنان ادامه دارد. یک عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما گفته که شکایت‌ها علیه صداوسیما در این زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرد. صدا و سیما اعلام کرده این اعتراف‌ها با هماهنگی مقام‌های قضائی و به‌منظور مقابله با «آسیب‌های فضای مجازی» گرفته شده و چنین اقدامی از وظایف صداوسیماست.

ناظم متهم به #کودک‌آزاری به ۱۰ سال حبس و ۸۰ ضربه شلاق محکوم شد

ناظم متهم به آزار جنسی دانش‌آموزان در دبیرستانی در غرب تهران به ۱۰ سال حبس و ۸۰ ضربه شلاق محکوم شد. پدر یکی از دانش‌آموزان این مدرسه که از شاکیان پرونده بود، شنبه ۲۳ تیر در گفت‌و‌گو با روزنامه «ایران» جزئیات این حکم را اعلام کرد. او گفت که حکم کتباً ابلاغ نشده بلکه شفاهاً به اطلاع آنها رسیده است. به گفته او، شاکیان خواهان تعقیب قضائی مؤسسان دبیرستان معین نیز هستند. خبرگزاری «تسنیم»،‌ نزدیک به سپاه پاسداران دیروز از صدور حکم حبس و شلاق برای ناظم #دبیرستان_معین خبر داد اما جزئیات آن را اعلام نکرد. این ناظم ۱۶ تیر در شعبه ۱۰۹۱ مجتمع قضایی ارشاد به اتهام «#کودک‌آزاری و تشویق به فساد و فحشا» با حضور هشت شاکی در دادگاه از میان ۱۵ شاکی محاکمه شد. متهم «تعرض جنسی» را پذیرفت. مجازات ناظم خاطی باعث شد پرونده سوءاستفاده جنسی سعید طوسی، «قاری محبوب» علی خامنه‌ای،‌ رهبر ایران یک بار دیگر مطرح گردد. طوسی با اعمال نفوذ #بیت‌_رهبری از هرگونه مجازات مصون ماند.

#بحران_اقتصادی: #رهبر ایران رئیس‌جمهوری و #اعضای_کابینه را فراخوانده است

#علی_خامنه‌ای، رهبر ایران قرار است یکشنبه ۲۴ تیر با اعضای دولت درباره اوضاع بحرانی اقتصاد جلسه‌ای برگزار کند. رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که خامنه‌ای #حسن_روحانی، رئیس‌جمهوری و وزیران کابینه را فراخوانده تا درباره «بروز برخی نابه‌سامانی‌های اقتصادی در کشور» با آنها سخن بگوید. #رهبر ایران و مقام‌های وابسته به او بیش از پیش در مسائل اقتصادی و سیاست خارجی ورود پیدا کرده‌اند. خامنه‌ای یک هفته پیش نیز طی حکمی از روحانی خواست تا گزارشی درباره نحوه واگذاری #سکه و ارز دولتی به او ارائه دهد.

همزمان با آماده‌باش کامل نیروهای امنیتی #عراق در واکنش به اعتراض‌ها، دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در #بغداد قطع شد

استان‌های جنوبی عراق شنبه ۱۴ ژوئیه / ۲۳ تیر ششمین روز از اعتراض‌ها را از سر گذراندند. مردم در شهرهای #کربلا، #نجف، #بصره،‌ #ناصریه،‌ #عماره و غیره به خیابان‌ها ریختند تا به خدمات ناچیز دولتی، قطع آب و برق،‌ بیکاری و فساد اعتراض کنند. #حیدر_عبادی، رئیس‌جمهوری و فرمانده کل نیروهای مسلح شنبه دستور آماده‌باش کامل به نیروهای امنیتی داد. به‌علاوه،‌ شورای امنیت ملی عراق شنبه دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را در نقاطی مسدود کرد؛ به ویژه در بغداد. دلیل اصلی این تصمیم جلوگیری از گسترش اعتراض‌ها به پایتخت اعلام شده است. تا کنون سه تن در اعتراض‌های عراق کشته شده‌اند و ده‌ها تن مجروح. قطع آب و برق که پس از اقدامات ایران در مسدودکردن جریان رودخانه‌ها و توقف صادرات برق به عراق رخ داده، یک عامل اصلی نارضایتی است. #علی_سیستانی،‌ مرجع تقلید بزرگ شیعیان عراق از اعتراض‌ها حمایت کرده است.