ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#مهدی_مقدری عضو شورای شهر اصفهان به دلیل حمایت از حقوق صنفی معلمان و حقوق مدنی زنان به دو سال حبس محکوم شد

به گزارش خبرگزاری هرانا دادگاه انقلاب اصفهان مهدی مقدری، عضو شورای شهر را به اتهام حمایت از تجمع اعتراضی معلمان و دفاع از حقوق زنان در مجموع به دو سال حبس تعزیری، دو سال انفصال از خدمات دولتی و عضویت در شورای شهر دو سال ممنوعیت از حضور در احزاب و فعالیت سیاسی و دو سال ممنوعیت از حضور در فضای مجازی محکوم کرد. شعبه ۱۹۹ دادگاه کیفری بهمن سال گذشته نیز مهدی مقدری را به دلیل توئیت‌های انتقادی درباره موضوعاتی مانند «انتقاد از رفتار نامناسب با سپنتا نیکنام و مینو خالقی»، «انتقاد از مدیریت دوره اصولگرایان در کشور و شهرداری اصفهان»، «انتقاد از محروم کردن زنان از دوچرخه‌سواری» و «انتقاد از فیلترینگ شبکه‌های مجازی» به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود. در آن زمان اطلاعات اصفهان از این عضو شورای شهر به دادگاه کیفری شکایت برده بود.

#مولود_حاجی‌زاده، روزنامه‌نگار ایرانی بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری هرانا، مولود حاجی‌زاده، روزنامه‌نگار دوشنبه ۲۴ تیر برای ارائه آخرین دفاعیات و تودیع قرار وثیقه به دادسرای اوین مراجعه کرده بود که بازداشت شد. حسن اسدی زیدآبادی، زندانی سیاسی سابق با انتشار پبامی در توییتر این خبر را تأیید کرده است. گفته می‌شود که اطلاعات سپاه در چند هفته گذشته بارها حاجی‌زاده را احضار کرده و تحت بازجویی قرار داده بود. از دلایل بازداشت این روزنامه‌نگار ایرانی اطلاعی در دست نیست. مولود حاجی‌زاده در سال ۹۶ در جریان تجمع اعتراضی روز جهانی زن (۸ مارس) در تهران به همراه ده‌ها شهروند دیگر بازداشت و نهایتاً ۲۱ اسفند همان سال با تودیع قرار از زندان قرچک آزاد شده بود.

سخنگوی وزارت خارجه: انتظار ایران از اروپا اتخاذ گام‌های عملی در روند اجرایی شدن #برجام است

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه دوشنبه ۱۵ ژوئیه/ ۲۴ تیر همزمان با برگزاری نشست وزیران خارجه کشورهای اروپایی درباره برجام در واکنش به بیانیه شامگاه گذشته فرانسه، آلمان و بریتانیا گفت: «دولت جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ها و موضع‌گیری‌های طرف‌های اروپایی برجام را با دقت به لحاظ میزان انطباق با تعهدات این دولت‌ها وفق توافق مزبور و مصوبات كميسيون مشترک مورد بررسی قرار می‌دهد.» روز گذشته (یکشنبه) فرانسه، بریتانیا و آلمان در یک بیانیه مشترک بر حفظ برجام و تعهدشان نسبت به توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرده و خواستار کاهش تنش‌ها و ازسرگیری مذاکرات با ایران شدند. سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: «هرگونه انتظار از ایران برای بازگشت به شرایط قبل از ۸ مه ۲۰۱۹ بدون اثبات اراده سیاسی و توانایی عملی طرفهای اروپایی در ایجاد توازن در انجام تعهدات بر اساس برجام و منتفع شدن عملی ایران از آثار لغو تحریم‌ها به نحو پيش‌بينی شده در برجام یک انتظار غیرواقع‌بینانه است». از ۸ مه/ ۱۸ اردیبهشت تاکنون ایران بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی در دو گام تعهدات خود در برجام را کاهش داده است.

مرگ دو #کارگر در #بروجرد و #فردیس_کرج در #حوادث_ناشی_از_کار

یک #کارگر_ساختمانی در #بروجرد و یک #کارگر در #فردیس کرج در اثر #حوادث_ناشی_از_کار جان باختند. حادثه فردیس کرج صبح روز دوشنبه ۲۴ تیر در بلوار امیرکبیر این شهر روی داد. در این حادثه کارگری که بر روی داربست یک ساختمان مشغول کار بود در اثر اتصال داربست با سیم برق فشار قوی دچار برق‌گرفتگی شد و جان باخت. در حادثه بروجرد، که خبر آن هم دوشنبه ۲۴ تیر منتشر شده است، یک کارگر ساختمانی ۵۵ ساله حین کار در ساختمانی در حال ساخت از ارتفاع سقوط کرد. به گفته‌ی علی میراحمدی، فرمانده انتظامی لرستان، کارگر مصدوم پس از انتقال به بیمارستان چمران بروجرد در اثر شدت جراحات جان باخته است. روزانه ده‌ها حادثه ناشی از کار در ایران رخ می‌دهد که تعدادی از آن‌ها به مرگ کارگران منجر می‌شود.

#کارگر_شهرداری_آبادان در اعتراض به ۲۰ ماه #تعویق_حق_بیمه اقدام به #خودکشی کرد

یک #کارگر_شهرداری_آبادان که ۲۰ ماه است شهرداری #حق_بیمه او را نپرداخته و بیمه هم حاضر به تقبل مخارج بیمارستان همسر بیمار او نشده، دوشنبه ۲۴ تیر پس از آن که از شهردار پاسخ قانع‌کننده‌ای نشنید، قصد داشت با پرتاب خود از پنجره #خودکشی کند؛ این کارگر با دخالت پلیس و شهروندان از مرگ نجات یافت. خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) به نقل از این کارگر نوشته است: «حدود ۲۰ ماه است حق بیمه‌ام از سوی شهرداری پرداخت نشده است؛ این در حالی است که همسر بیمارم در بیمارستان بستری است و بیمه هزینه درمان او را تقبل نمی‌کند.» عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرمایان سبب می‌شود که سازمان تامین اجتماعی دفترچه بیمه درمانی کارگران را تمدید نکند و به همین دلیل بیمارستان‌ها و شرکت‌های بیمه حاضر به پوشش هزینه‌های درمانی کارگران و خانواده‌هاشان نباشند.

رئیس #سازمان_محیط_زیست: ایران در فرسایش آب، خاک، گیاه، مواد ژنتیکی و تولید #پسماند_زباله و #آلودگی_هوا در جهان پیشتاز است

عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست دوشنبه ۲۴ تیر در مراسم بزرگداشت روز ملی محیط بان گفت: «ایران در فرسایش آب، خاک، گیاه و مواد ژنتیکی و نیز تولید پسماند زباله و آلودگی هوا در جهان پیشتاز است». او در باره وضعیت ایران در حفظ محیط زیست در مقایسه با سایر نقاط دنیا گفت: «در جهان باید ۱۷ درصد ظرفیت هر کشور در مناطق حفاظت شده را برای نسل‌های آینده حفظ کنند که این آمار در ایران ۱۲ درصد اعلام شده». کلانتری کوتاهی در بخش محیط زیست را ننگی برای جامعه دانست.

#موگرینی: ایران به اجرای کامل تعهدات خود در #برجام بازگردد

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه ۲۴ تیر / ۱۵ ژوئیه در ابتدای ورود به محل برگزاری نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت: «ما از ایران می‌خواهیم مانند روزهای گذشته به اجرای کامل تعهدات خود در توافق هسته‌ای بازگردد». موگرینی پیش‌بینی کرد که این جلسه طولانی‌ترین نشست شورای وزیران در پنج سال اخیر باشد. شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در مورد چگونگی حفظ برجام و کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا مذاکره خواهند کرد.

وزیر خارجه #هلند: حکومت ایران باید به تعهدات خود در #برجام پایبند بماند

استف بلاک وزیر خارجه هلند امروز دوشنبه ۲۴ تیر / ۱۵ ژوئیه در ابتدای ورود به محل برگزاری نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت: «قطعاً از وضعیت در ایران نگران هستیم. حکومت ایران باید به تعهدات خود در برجام پایبند بماند». بلاک در پاسخ به این پرسش که آیا برجام در آستانه فروپاشی است، گفت: «امیدوارم که این‌طور نباشد. امیدوارم این‌طور نباشد. فکر می‌کنم هنوز خیلی دیر نشده، اما ایران واقعاً باید به تعهداتش پایبند بماند». شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در مورد چگونگی حفظ برجام و کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا مذاکره خواهند کرد.

وزیر امور اروپایی #آلمان: نگذاریم #خاورمیانه بی‌ثبات شود

میشائیل روت، وزیر امور اروپایی آلمان، امروز، دوشنبه ۲۴ تیر / ۱۵ ژوئیه در ابتدای ورود به محل برگزاری نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران گفت: «برای ما اکنون مهم است که همچنان در مذاکره باقی بمانیم و در راستای تنش‌زدایی اقدام کنیم. اتحادیه اروپا در این زمینه مسئولیت ویژه‌ای دارد. از دید ملی و در راستای منافع کل منطقه است که نگذاریم تمامی منطقه بار دیگر بی‌ثبات شود». شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در مورد چگونگی حفظ برجام و کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا مذاکره خواهند کرد.

#صفار_هرندی می‌گوید در صورت #جنگ_با_آمریکا در روز اول ۲۰ هزار آمریکایی کشته خواهند شد

محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دانشگاه آزاد همدان گفت: «در جنگ فرضی ۲۰ هزار آمریکایی در روز اول کشته خواهند شد». او با بیان این‌که «دشمن توان زورآزمایی با ایران را ندارد»، گفت: «آن‌ها خوب می‌دانند که نبرد نظامی با ایران عواقب سنگینی برایشان دارد». صفار هرندی همچنین از برخی مسئولان جمهوری اسلامی انتقاد کرد و گفت: «برخی مسئولان ما به‌اشتباه به غربی‌ها امید بسته بودند، آن‌ها دچار خوش‌بینی سیاسی شده بودند و با شعار به پیش می‌رفتند». او همچنین «پیشرفت‌»های جمهوری اسلامی را «اعجاب‌آور» خواند و توصیه کرد که همه به گذشته بازگردند و از «جلد انقلاب» خارج نشوند. در ماه‌های اخیر تنش‌ها بین ایران و آمریکا تشدید شده است. با این حال مسئولان هر دو دولت گفته‌اند که مایل به جنگ نیستند. صفارهرندی درباره توقیف نفتکش ایرانی توسط بریتانیا نیز گفت: «حتماً این اتفاق بدون پاسخ نخواهد ماند».

#خامنه‌ای عضویت #محمد_یزدی و #صادق_آملی_لاریجانی در #شورای_نگهبان را تمدید کرد

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی طی حکمی آیت‌الله محمد یزدی و آیت‌الله صادق آملی ‌لاریجانی را بار دیگر برای یک دوره دیگر به عضویت شورای نگهبان منصوب کرد. دوره عضویت این دو در شورای نگهبان پایان یافته بود. خامنه‌ای همچنین حجت‌الاسلام علیرضا اعرافی را به‌ جای آیت‌الله محمّد مؤمن به عضویت فقهای شورای نگهبان منصوب کرد. محمد مؤمن سال گذشته در سن ۸۱ سالگی درگذشت. بر اساس اصل ۹۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی، انتخاب فقهای شورای نگهبان با رهبر جمهوری اسلامی است. افزون بر اصل ۹۱، اصل ۱۱۰ نیز «نصب، عزل و قبول استعفای فقهای شورای نگهبان» را جزء وظایف و اختیارات رهبری دانسته است. اصل ۹۲ قانون اساسی نیز مدت عضویت اعضای شورای نگهبان را شش سال تعیین کرده است. شورای نگهبان از جمله نهادهای نظارتی نظام جمهوری اسلامی است، تمامی مصوبات مجلس شورای اسلامی پیش‌از اجرا، مورد بررسی این شورا قرار می‌گیرند تا مغایرتی با موازین شرع اسلامی و قانون اساسی نداشته باشند. تأیید صلاحیت نامزدهای تمامی انتخابات سراسری کشور به‌جز انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز از وظایف این شورا است. با این حال در سال‌های اخیر شورای نگهبان در این زمینه نیز دخالت کرده است.

وزیر خارجه #فنلاند: مهم است که ایران به #برجام پایبند باشد، از #اینستکس حمایت می‌کنیم

پکا هاویستو، وزیر خارجه فنلاند دوشنبه ۱۵ ژوئیه/ ۲۴ تیر در بروکسل، پیش از آغاز نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره برجام در جمع خبرنگاران گفت: «قطعاً مهم است که ایران به تمام قوانین برجام پایبند بماند. و قطعا ما از اخباری که در مورد غنی‌سازی و میزان آن منتشر شده و موارد دیگر، نگران هستیم.» هاویستو که کشورش ریاست دوره‌ای شورای اروپا را بر عهده دارد در ادامه سخنانش اعلام کرد که فنلاند از ساز و کار مالی اتحادیه اروپا برای تجارت با ایران حمایت می‌کند. فنلاند هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به اینستکس می‌پیوندد.

#علی_مطهری: نمایندگان در اعتراض به حکم سید #محمد_رضا_خاتمی به وزیر دادگستری نامه می‌نویسند

علی مطهری، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۲۴ تیر اعلام کرد که گروهی از نمایندگان مجلس به وزیر دادگستری نامه‌ای در اعتراض به محکومیت سید محمد رضا خاتمی نوشته‌اند و در حال جمع‌آوری امضا برای این نامه‌اند. محمد رضا خاتمی گفته بود در انتخابات ۸۸ تقلب شده است. دادگاه بدوی به دلیل این اظهارات او را به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم کرد. محمدرضا خاتمی متن دفاعیات خود را با عنوان گزارشی به جمهور علی‌رغم مخالفت قوه قضائیه منتشر کرد. بر اساس این سند سرنوشت ۷ میلیون و ۸۹ هزار و ۹۹۳ برگه انتخاباتی در انتخابات ۸۸ نامعلوم است. علی مطهری، عضو فراکسیون امید پیشنهاد کرد: «بهتر است به جای تشکیل دادگاه حکم کلی مشخص کنند تا هر فردی قائل به تقلب در انتخابات سال ۸۸ شد، به دو سال زندان محکوم است، چرا که در عمل این نحوه برگزاری دادگاه این پیام را به جامعه منتقل کرده است».

#ایران گرم‌تر می‌شود، توفان هم در راه است

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از استقرار هوای گرم تابستانی در کل کشور خبر داد و گفت: دمای تهران فردا (۲۵ تیر) به ۴۲ درجه سانتیگراد می‌رسد. حسین شهبازی، مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا از وزش باد شدید در تهران طی فردا (۲۵ تیر) خبر داد. فردا و پس‌فردا (۲۵ و ۲۶ تیر) آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید خواهد بود.

#سالک، نماینده ولایی: سوءقصدی در کار نبود، محافظ اسلحه کشید که با کیف‌دزدها مقابله کند، به خودش شلیک کرد

حجت‌الاسلام احمد سالک، نماینده فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۲۴ تیر در حاشیه جلسه علنی مجلس رسماً اعلام کرد که روز گذشته در خیابان ولی‌عصر به او سوءقصد نشده است، بلکه دو موتورسوار قصد داشتند کیف او را از داخل خودرو که کنار خیابان متوقف بود بدزدند که محافظ او اسلحه می‌کشد و به خودش شلیک می‌کند و با این حال در تعقیب سارقان یک تیر هوایی دیگر هم شلیک می‌کند. سالک در حال گفت‌وگو با صدا و سیمای جمهوری اسلامی بود که این حادثه اتفاق افتاد. محافظ او در بیمارستان بستری است.

حشمت الله #فلاحت‌پیشه: با پاره کردن #برجام فقط دستمان خالی می‌ماند

همزمان با سفر وزیر خارجه ایران به نیویورک حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده مجلس شورای اسلامی، در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «باید به منتقدان برجام که برای پاره کردن آن تعجیل دارند، گوشزد کرد که در این صورت کشوری آسیب نمی‌بیند و تنها دست ما را از یک بنیان و استدلال حقوقی آن هم با دست خودمان خالی می‌کند. زیرا امروز حتی در میان جمهوریخواهان آمریکا که به رئیس‌جمهوری این کشور نزدیک‌اند، هستند کسانی که خروج احساسی ترامپ از برجام را نقد می‌کنند.» حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی روز گذشته (یکشنبه) در سخنانی در خراسان شمالی گفته بود اگر آمریکا تحریم‌ها را لغو کند، ایران «همین ساعت و همین لحظه» آماده مذاکره است. سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران اعلام کرد که دفتر سیاسی سپاه هرگونه مذاکره با آمریکا را رد می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی #یاسوج: مهم‌ترین مشکل آتش‌نشانی استان کهگیلویه و بویراحمد نداشتن خودرو نردبان‌دار برای اطفای حریق ساختمان‌های چند طبقه است

محمد رستمی، رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج گفت: مهم‌ترین مشکل آتش‌نشانی استان کهگیلویه و بویراحمد نداشتن خودرو نردبان‌دار برای اطفای حریق ساختمان‌هایی است که ارتفاع آن‌ها از چهار طبقه بیشتر است: «برای اطفای حریق در ساختمان‌های چهار طبقه به بالا با مشکل جدی مواجه هستیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و شهردار یاسوج پیگیر این مسئله هستند اما تاکنون نردبان خریداری نشده است.» در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ زنی در آتش‌نشانی استان به عنوان آتش‌نشان استخدام نشده و این هم مشکل دیگری است. رستمی گفت استخدام آتش‌نشان بانو در دستور کار قرار دارد.