ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#همایون_شجریان دیدار مشایی، معاون #احمدی‌نژاد با #محمدرضا_شجریان را در سال ۸۷ تکذیب کرد

همایون شجریان ادعای دیدار اسفندیار رحیم‌مشایی، معاون محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران با محمدرضا شجریان را پس از انتخابات سال ۸۸ تکذیب کرد. محمود احمدی‌نژاد هفته پیش در گفت‌وگویی تصویری در بخشی از سخنان خود به دیدار اسفندیار رحیم‌مشایی، معاون وقت خود با محمدرضا شجریان اشاره کرد. احمدی‌نژاد، همچنین ادعا کرد که محمدرضا شجریان را دوست دارد، درحالی که در دولت او فعالیت‌ هنری محمدرضا شجریان با ممنوعیت روبه‌رو شد. همایون شجریان، چهارشنبه ۲۵ تیر در واکنش به این گفته‌های احمدی‌نژاد به خبرگزاری ایسنا گفت: «ملاقاتی که در مصاحبه به آن اشاره می‌کند، این تصور را پیش می‌آورد که پس از انتخابات ۸۸، دیداری با معاون اول رییس دولت نهم اتفاق افتاده و از سوی پدر هم هیچ‌گاه به آن اشاره‌ای نشده است. در همین‌جا قویا چنین مطلبی را تکذیب می‌کنم. به هیچ‌وجه این‌گونه صحت ندارد.» او در ادامه گفت: «خاطرم است در سال ۸۷ اواخر دوره اول دولت و پیش از انتخابات بعدی، ماجرایی که به نظر پدر برنامه‌ریزی شده می‌توانست باشد، عصبانی‌شان کرده بود. پس از عمل جراحی ریه که عده‌ای از هنرمندان و بازیگران به دیدار و عیادت پدر می‌روند، یکی از هنرمندان پیشکسوت، با معاون یادشده سرزده وارد می‌شود و پدر متعجب از حضور ایشان، بر خلاف میل و به شرط ادب، سکوت می‌کنند و چیزی نمی‌گویند. از جزییات خواسته ایشان بی‌اطلاع هستم، همین‌قدر می‌دانم که گویا پیشنهادهایی مطرح می‌شود که پدر با بی‌اعتنایی، با آنها مخالفت می‌کنند و ایشان جمع را ترک می‌کند.» احمدی‌نژاد در این مصاحبه از عملکرد دولت خود در حوزه موسیقی دفاع کرده بود.

#شورای_شهر_تهران: آمادگی ۱۸ درصدی #تهران برای وقوع #زلزله‌‌ای با قدرت بالای ۶,۵ ریشتر

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران چهارشنبه ۲۵ تیر در جلسه ستاد محلی پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گفت که تهران در برابر زلزله‌ای با قدرت بالاتر از ۶,۵ ریشتر،‌ تنها آمادگی ۱۸ درصدی دارد. هاشمی مساله اسکان و انتخاب «استان‌های معین» تهران برای کمک در شرایط بحران را اقدام ارزنده‌ای که رها شده است دانست و گفت: «هیچ رابطه ویژه‌ای با این استان‌ها از سوی تهران برقرار نشده و جلسات جداگانه‌ای با هر استان که وظیفه خود را بداند وجود ندارد.» هاشمی در ادامه گفت که برای مبارزه با فساد باید جزوه‌ای تهیه شود تا عملیاتی که بین مدیران کشور در تهران تقسیم بندی شده است، در اختیار همه قرار گیرد و معلوم شود چه دستگاهی کار خود را انجام نمی‌دهد. رئیس شورای شهر تهران همچنین گفت که اگر قرار است اورژانس و هلال احمر و هر دستگاهی کاری کنند باید در این جزوه نوشته و مشخص شود که هر دستگاهی چقدر کار انجام داده است. هاشمی به عدم نصب سامانه هشدار سریع و لرزه‌نگارها نیز اشاره کرد و گفت: «قرار بود سامانه هشدار سریع و لرزه نگارها به تعداد زیادی در تهران نصب شود که این اتفاق نیفتاد و در شورای شهر هیچ گزارش ویژه ای نداریم که سطح آمادگی در تهران چقدر است». رییس شورای شهر در پایان گفت: «این اقدامات به این دلیل است که بتوانیم تعداد کشته‌ها و مجروحین را در ۴۸ ساعت اول کم کنیم و لازم است همه دستگاه‌ها آمادگی را داشته باشند و مردم احساس کنند در هنگام حادثه به آنها کمک می‌شود.» در هفته‌های اخیر زلزله‌های نه‌چندان نیرومندی در حوالی گسل‌های تهران رخ داد که بار دیگر مردم را نسبت به وقوع زلزله‌ای بزرگ در تهران نگران کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت: تاکنون ۱۴۰ نفر از #کادر_درمان از #کرونا جان باخته‌اند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد از زمان شیوع بیماری کرونا در ایران تاکنون ۱۴۰ نفر از کادر درمان شامل پزشک و پرستار به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. کیانوش جهانپور، چهارشنبه ۲۵ تیر در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) گفت:« وزارت بهداشت بزرگ‌ترین نهادی است که در اپیدمی کرونا آسیب دیده است. جدا از زیان‌های مالی که بیش از ۶۵۰۰ میلیارد تومان است، اساتید، پزشکان و پرستاران ارزشمندی را از دست دادیم. هر روز خبر درگذشت و از دست رفتن یک پزشک یا پرستار را می شنویم». رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت همچنین گفت که تا امروز پزشکان متخصص بسیاری در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند: «استادانی را از دست دادیم که قبلا رئیس دانشگاه علوم پزشکی بودند. مثل دکتر پیروی که جراح بود. در تهران، گلستان، مازندران و استان‌های دیگر پزشکان متخصص زیادی را از دست دادیم. همین چند روز پیش یک جراح پیوند کلیه را از دست دادیم که در طول فعالیت پزشکیش ۲۵۰۰ پیوند کلیه انجام داده بود. از دست دادن این نیروها خسارت بزرگی است.»

#خامنه‌ای: به #آواز_زنان گوش ندهید، «معمولاً مفسده دارد»

کانال فقه و احکام رهبر جمهوری اسلامی تازه‌ترین حکم شرعی خامنه‌ای درباره تک‌خوانی زنان را به شکل پرسش و پاسخ منتشر کرد. سئوال این است: «آیا گوش دادن به صدای خواننده زنی که تک‌خوانی می‌کند، برای مرد نامحرم حرام است؟» خامنه‌ای پاسخ می‌دهد: «از گوش دادن به آن که معمولاً مفسده دارد، اجتناب شود.» خامنه‌ای پیش از این حکم داده بود: «اگر صدای زن چه به صورت تک‌خوانی و چه حتی به صورت هم‌خوانی با زنان و مردان به صورت غنا نباشد و گوش دادن به صدای او هم به قصد لذت نباشد اشکال ندارد اما اگر مفسده داشته باشد یا تحریک شهوت بکند جایز نیست.» در دولت قبل، به ویژه در زمان تصدی علی جنتی بر وزارت ارشاد اسلامی برای مدتی اختلافات بر سر تک‌خوانی زنان میان مسئولان حکومتی بالا گرفته بود. اما این اختلاف نه اختلاف میان مخالفان و موافقان تک‌خوانی به‌عنوان حق طبیعی زنان، که یک اختلاف سیاسی بود. هیچ یک از مسئولان جمهوری اسلامی تاکنون از حق طبیعی تک‌خوانی زنان دفاع نکرده است.

#کرونا در #تهران: برخی صنف‌های پرتردد تعطیل شدند

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران اعلام کرد به دلیل بالا گرفتن همه‌گیری ویروس کرونا در تهران از ۲۴ تیر برخی صنف‌های پرتردد و پرخطر تعطیل شده‌اند. به گزارش مهر، سرهنگ نادر مرادی گفت: «به علت افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و از سرگیری موج دوم این ویروس جلسه‌ای در سازمان مدیریت و پیشگیری شهر تهران برگزار و تصویب شد به مدت یک هفته کلیه آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، تالارهای پذیرایی و چایخانه‌ها، سینماها، مراکز فرهنگی و هنری اعم از کتابخانه‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی تعطیل شوند.» معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران در ادامه افزود: «تمام مراسم عروسی، ترحیم و همایش‌ها که باعث شیوع ویروس کرونا می‌شوند نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.» مرادی یادآوری کرد که پلیس نظارت بر اماکن عمومی تهران در صورت مشاهده تخلف، برابر دستور قضائی واحدهای صنفی متخلف را پلمب خواهد کرد.

طرح #استیضاح_روحانی از دستور کار نمایندگان مجلس خارج شد

حدود ۱۰ نماینده مجلس که پیگیر طرح استیضاح روحانی، رئیس جمهوری اسلامی و متقاعد کردن دیگر نمایندگان برای حمایت از این طرح بودند، از پیگیری این طرح منصرف شدند. جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر و از طراحان طرح استیضاح روحانی در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم، با تایید این خبر گفت: «با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به دولت برای رفع مشکلات، تصمیم گرفتیم به جای طرح استیضاح، طرح‌های اقتصادی را دنبال کنیم.» علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی یکشنبه گذشته در دیدار با نمایندگان و رئیس مجلس یازدهم گفته بود: «همه دولت‌ها موظف‌اند تا روز آخر با جدیت تلاش کنند.» روز گذشته مشاوران قالیباف و روحانی از درگیری لفظی رئیس جمهوری با رئیس مجلس در نشست سران قوا خبر دادند. سخنگوی دولت اما تکذیب کرد. بحث بر سر فرماندهی اقتصادی کشور است.