نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم دیوان دادگستری اروپا: کارفرمایان می‌توانند روسری را ممنوع کنند

دیوان دادگستری اروپا در حکمی اعلام کرد که کارفرمایان می‌توانند کارمندان خود را از داشتن روسری تحت شرایط خاص منع کنند. دو زن از آلمان در این‌باره به دیوان دادگستری اروپا شکایت کرده بودند. یکی از آن‌ها به‌عنوان مربی شفابخشی در یک مرکز مراقبت‌های شبانه‌روزی و دیگری به‌عنوان صندوق‌دار یک داروخانه کار می‌کند. قضات دیوان دادگستری اروپا در لوکزامبورگ تصمیم خود را بر اساس نیاز کارفرما برای نشان دادن تصویری از بی‌طرفی شرکت یا مؤسسه خود به مشتری یا جلوگیری از تنش‌های اجتماعی مستدل کردند. این امر می‌تواند منع هر نوع بیان مشهود از عقاید سیاسی، عقیدتی یا مذهبی را توجیه کند. براساس حکم صادرشده، با این حال، کارفرما باید دلیل ضرورت این کار را توضیح دهد. این دو زن مسلمان در دادگاه‌های آلمان از ممنوعیت روسری توسط کارفرمایان خود شکایت کرده بودند و دادگاه‌های این کشور از دیوان دادگستری اروپا توضیحاتی را خواسته بودند.

توزیع نامناسب مواد غذایی در زندان: یک کشته و ۱۶ مصدوم بر اثر درگیری زندانیان زندان ارومیه

 خبرگزاری هرانا گزارش داده که روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه، توزیع نامناسب جیره مواد غذایی، توسط مسئولان زندان ارومیه، موجب بروز درگیری در میان شماری از زندانیان و کشته شدن یک زندانی و مصدومیت ۱۶ زندانی دیگر شده است. زندانی کشته شده «کریم بابایی» نام داشته است. یک منبع مطلع در خصوص رخداد امروز به هرانا گفته: «جیره خرما به صورت نابرابر تقسیم شده و به شماری از زندانیان نرسیده است، همین امر باعث ایجاد درگیری فیزیکی میان زندانیان شده است. در جریان این درگیری کریم بابایی از ناحیه سر ضربه خورده و جانش را از دست داده. یک زندانی دیگر نیز با ضربات چاقو مجروح شده و ۱۵ زندانی دیگر با آب داغ دچار سوختگی در نواحی مختلف بدن شده اند. کیفیت و کمیت جیره مواد غذایی در میان زندانیان زندان ارومیه همواره یکی از مشکلات اصلی زندانیان این زندان بوده است. شرایط اقتصادی نامناسب زندانیان و خانواده‌های آنان در خارج از زندان در سال‌های اخیر باعث شده که زندانیان در تامین هزینه های خود ناتوان شوند.

انفجار در یک ساختمان ۶۳ واحدی در غرب تهران

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از وقوع انفجار در یک ساختمان ۶۳ واحدی در شهران جنوبی واقع در غرب تهران خبر داد. جلال ملکی گفت: «ساعت ۰۰:۵۸ بامداد پنحشنبه ۲۴ تیر یک مورد حادثه انفجار در یک ساختمان واقع در شهران جنوبی، خیابان قدس به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و سه ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در ادامه افزود: «محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه ۶۳ واحدی بود که واحدها کاربری اداری، تجاری و مسکونی دارند. انفجار در طبقه دوم رخ داد و شدت آن تا حدی بالا بود که بخشی از دیواره‌های همان واحد و دو واحد کناری تخریب شد و شیشه‌ها هم به خیابان ریخت ولی خوشبختانه به ساختمان‌های دیگر و طبقات بالا خسارت چندانی وارد نشد. یک دستگاه خودرو هم در خیابان بود که دچار خسارت شد.» در این حادثه آتش‌سوزی مرگ و میری اتفاق نیفتاد و یکی از ساکنان مصدوم شد که به بیمارستان منتقل شد. به‌گفته ملکی کاربری ساختمان بیشتر اداری بود، افراد زیادی در ساختمان حضور نداشتند. نشت گاز شهری علت وقوع حادثه بود.