نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#شورای_نگهبان طرح #مالیات_بر_خانه‌های_خالی را به مجلس بازگرداند

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران از بازگرداندن طرح «مالیات بر خانه‌های خالی» به مجلس شورای اسلامی خبر داد. او در توئیتر نوشت شورای نگهبان «به دلیل وجود چند ابهام و برای تضمین بهتر حقوق مردم» طرح اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را به مجلس ارجاع داده است. به گفته کدخدایی شورای نگهبان «پس از رفع ابهامات از این طرح توسط مجلس» نظر نهایی را اعلام می‌کند. مجلس شورای اسلامی در طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم تصویب کرده است از واحدهای مسکونی خالی در شهرهای با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر مالیات گرفته شود. وزیر راه و شهرسازی گفته که دولت از مرداد امسال از مالکان واحدهای مسکونی خالی مالیات دریافت می‌کند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران به‌خاطر زیرسوال بردن آمارهای رسمی #کرونا به دادسرای کارکنان دولت احضار شد

محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران به‌خاطر زیر سوال بردن آمارهای رسمی شیوع ویروس کرونا، به دادسرای کارکنان دولت احضار شد. حساب کاربری منتسب به علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، شنبه ۲۵ مرداد این خبر را اعلام کرد، که پس از آن توسط خبرگزاری‌های رسمی نیز تایید شد. سخنگوی شورای شهر تهران گفته: حق شناس، به خاطر اظهاراتش درباره کرونا که در جلسه ١٩ فروردین مطرح کرده، باید در دادگاه کارکنان دولت حاضر شود و ابراز امیدواری کرده که با توجه به وظیفه شورای شهر برای «نظارت بر امور بهداشت حوزه شهر»، از سخنان حق‌شناس «برداشت نامناسبی صورت نگیرد و رأی به برائت صادر شود.» محمدجواد حق‌شناس به تعدد درباره صحت آمارهای رسمی وزارت بهداشت ابراز تردید کرده و اعلام کرده بود: رقم بیمارانی که جان خود را به خاطر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده‌اند، در آمار‌های رسمی وزارت بهداشت و آماری که اعضای شورای شهر از تعداد فوت‌شدگان در بهشت زهبر در اختیار دارند همخوانی ندارد. وزارت بهداشت اظهارات او را «بی‌پایه و اساس» خوانده است. رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در ۳۰ اردیبهشت سال جاری هم گفته بود «پنهان ماندن آمار تفکیکی استانی مبتلایان به کووید ۱۹ آثار زیان‌باری در شیوع بیماری داشته است» و از وزارت بهداشت درخواست کرده بود آمار تفکیکی و استانی مبتلایان به ویروس کرونا را اعلام کند. رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران که به گفته نزدیکانش با شکایت وزارت اطلاعات به دادگاه رفته شیوه اعلام آمارهای رسمی را نیز «آدرس غلط دادن به مردم تهران» خوانده بود. او در تیرماه ۹۸ نیز به دادسرای ارشاد احضار و با قرار کفالت آزاد شده بود.

سپاه پاسداران توافق همکاری امارات و اسرائیل را «خطایی راهبردی، حماقتی تاریخی و خنجری زهرآگین در پیکر امت اسلامی» خواند

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای که شنبه ۲۵ مرداد منتشر شده است، توافق امارات متحده عربی و اسرائیل را «خطایی راهبردی ، حماقتی تاریخی و خنجری زهر آگین در پیکر امت اسلامی» خواند. در بیانیه سپاه که واکنش پیشین مقام‌های جمهوری اسلامی‌ را با ادبیاتی خشن تکرار کرده، نزدیکی ابوظبی به تل‌آویو را موجب «باطل‌سازی رویای خاورمیانه جدید» و توافق میان این دوکشور را «خیانت به فلسطین» و توافقی «ننگین» خوانده است. سپاه پاسداران همچنین ایالات متحده و حامیان این توافقنامه را به مواجهه با «آینده‌ای خطرناک» تهدید کرده است. براساس توافق صورت گرفته، اسرائیل و امارات روابط کامل دیپلماتیک برقرار و سفارتخانه‌های خود را در کشورهای یک‌دیگر دایر خواهند کرد. روابط اقتصادی دو طرف گسترش خواهد یافت و گردشگری و پروازهای مستقیم بین تل‌آویو و ابوظبی برقرار خواهد شد. در میان کشورهای عربی، بحرین و مصر از این توافق حمایت کرده‌اند.

سخنگوی سازمان سنجش: براساس خوداظهاری داوطلبان، ۵۹ داوطلب #کنکور_۹۹ به ویروس #کرونا مبتلا شده‌اند

در آستانه برگزاری کنکور سراسری ۹۹ فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ابتلا ۵۹ نفر از داوطلبان کنکور کارشناسی به ویروس جدید کرونا خبر داد. فاطمه زرین آمیزی شنبه ۲۵ مرداد اعلام کرد برمبنای خوداظهاری داوطلبان در ۲۲ و ۲۳ مرداد، ۵۹ تن از داوطلبان به کووید-۱۹ مبتلا هستند که بیماری آن‌ها از ۱۶ مرداد به صورت قطعی تایید شده است. به گفته او، این ۵۹ نفر «براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر داوطلبان جدا شده و آزمون آن‌ها در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده صرفاً در شهر‌های محل آزمون به همراه سایر داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد». کنکور سراسری تاکنون دوباره به تعویق افتاده است. به دنبال ابلاغ دستورالعمل‌های جدید وزارت بهداشت قرار بود برگزاری این آزمون یک ماه دیگر به تعویق بیفتد تا شرایط برای اعمال پروتکل‌های جدید مهیا شود. با این وجود ستاد ملی مقابله با کرونا سه شنبه ۲۱ مرداد، درباره برگزاری کنکور سراسری تشکیل جلسه داد و با تعویق دوباره کنکور مخالفت کرد. طبق بیانیه مشترک وزرای علوم و بهداشت که به دنبال این جلسه منتشر شد، تاریخ آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی روزهای ۲۹، ۳۰، ۳۱مرداد و یکم شهریور اعلام شده است.