ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیرکل #بنیاد_مستضعفان استان #البرز به جرم #رشوه‌خواری #بازداشت شد

خبرگزاری تسنیم عصر شنبه ۲۴ شهریور از دستگیری مدیرکل سابق #بنیاد_مستضعفان استان #البرز خبر داد. دادستان کرج اتهام او را «دریافت #رشوه در ازای فروش زمین‌های مرغوب با ارزیابی غیرواقعی و تخفیف» اعلام کرده است. به گفته رضا شاه‌کرمی فرد بازداشت شده به دریافت مبالغ و اخذ زمین اقرار کرده است. او گفته که هنوز مبلغ رشوه دریافت شده توسط مدیرکل سابق بنیاد مستضعفان مشخص نیست. دادستان کرج نام فرد بازداشت شده را فاش نکرده اما گفته که او تا تیر ماه امسال در سمت مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان البرز مشغول به کار بوده است. با این توضیحات فرد بازداشت شده فرشاد زیوریان است عضو هیئت مدیره چندین شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان است.

نمایندگان #مجلس طرح #استیضاح #وزیر_نفت را پیگیری می‌کنند

احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه #مجلس شورای اسلامی ایران شنبه ۲۴ شهریور به خبرگزاری فارس گفت: نمایندگان مجلس طرح #استیضاح بیژن نامدار زنگنه #وزیر_نفت را پیگیری می‌کنند. او دلیل استیضاح وزیر نفت را «عمل نکردن به قول‌هایش» عنوان کرد. بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران پیش از این برای توضیح و پاسخ به سوال نمایندگان به جلسه کمیسیون انرژی مجلس رفته بود. امیرآبادی گفته که نمایندگان در این جلسه به وزیر نفت برای عملی کردن وعده‌هایش «مهلت داده بودند». به گفته او عدم تحقق وعده‌های بیژن زنگنه سبب شده که تعدادی از نمایندگان که پیشتر نیز طرح استیضاح وزیر نفت را امضاء کرده بودند، «دوباره استیضاح او را پیگیری کنند». او عدم همکاری صنایع پتروشیمی با تولیدکنندگان را یکی دیگر از دلایل استیضاح وزیر نفت عنوان کرده است. تولیدکنندگان در ایران می‌گویند که پتروشیمی‌ها با کاهش عرضه محصولات، باعث افزایش قیمت مواد اولیه شده‌اند. مجلس شورای اسلامی چندی پیش دولت را به الزام پتروشیمی‌ها به عرضه بیشتر موظف کرد. مجلس ایران قرار است بعد از تعطیلات تابستانی طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را هم پیگیری کند. نمایندگان مجلس چندی پیش با رای عدم اعتماد به علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و داریی این دو را برکنار کردند.

#اعتراضات: #کارگران #پارس_میل‌لنگ در اعتراض به #اخراج و #معوقات_مزدی تجمع کردند

#کارگران #پارس_میل‌لنگ تاکستان بار دیگر مقابل ساختمان این واحد تولیدی تجمع کردند. خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، گزارش کرد این کارگران از ابتدای شهریور امسال «به دلیل اتمام قرارداد» #بیکار شده‌اند. کارگران معترض گفته‌اند که کارفرما #مطالبات_مزدی آنان را به صورت کامل پرداخت نکرده است. پارس میل‌لنگ تاکستان چندی پیش ۴۰ کارگر را تحت عنوان «پایان قرارداد» اخراج کرد. کارگران اخراجی به همراه سایر کارگران ۱۹ شهریور نیز مقابل ساختمان مدیریت این کارخانه تجمع کردند. آنها خواستار بازگشت به کار کارگران اخراجی و پرداخت مطالبات مزدی معوق خود شدند. همزمان با این تجمع مالک شرکت پارس میل‌لنگ به کارگران وعده کرد که مطالبات آنان را «تا چند روز آینده» پرداخت کند. کارگران معترض اما شنبه ۲۴ شهریور گفته‌اند که تنها بخشی کمی از مطالبات آنان پرداخت شده است. آنها همچنین گفته‌اند که نگران وضعیت بازنشستگی خود در صورت پیدا نکردن شغل جدید هستند. سابقه کار برخی از کارگران اخراجی ۱۵ تا ۲۰ سال اعلام شده است. مدیران شرکت پارس میل‌لنگ بحران نقدینگی و کاهش تولید را علت اخراج کارگران اعلام کردند. شمار کارگران این کارخانه پیش از اخراج، حدود ۲۰۰ تن گزارش شده بود. کارگران پارس میل‌لنگ خرداد و تیر امسال نیز برای چند روز پیاپی اعتصاب و تجمع کردند.

#گرانی #مواد_غذایی خرید #ساندویج را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داد

اسدالله احمدی رئیس اتحادیه اغذیه فروشان مواد غذایی، گفته میزان خرید ساندویچ ۳۰ تا ۴۰ درصد اُفت کرده است. او افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش قدرت خرید مردم را علت کاهش خرید ساندویچ عنوان کرده و گفته «واحدهای صنفی دچار مشکل هستند و احتمال تعطیلی آن‌ها دور از انتظار نیست». به گفته احمدی بسیاری از اقلام مورد نیاز اغذیه‌فروشان وارداتی است و تحت تاثیر افزایش قیمت ارز. او گفته که مواد اولیه این صنف با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود اما واردکنندگان این مواد را با سه تا چهار برابر قیمت به اغذیه‌فروشان تحویل می‌دهند. احمدی همچنین از توقف «حجم بسیاری از اقلام» در گمرک گلایه کرده و از مسئولان خواسته هرچه سریعتر اجازه ترخیص این اقلام را صادر کنند، «چرا که ممکن است این وضعیت بحرانی‌تر شود».

رسانه‌های دولتی ایران از حمله اعضای حزب #کومله_کردستان به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی در پاریس خبر دادند

منابع خبری جمهوری اسلامی از «حمله» تعدادی از اعضای حزب کومله کردستان به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس خبر دادند. خبرگزاری صدا و سیما چند تصویر نیز از این «حمله» منتشر کرده است. براساس گزارش منابع خبری وابسته به جمهوری اسلامی ایران، معترضان عصر جمعه ۲۳ شهریور به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی در پاریس «حمله و اقدام به پرتاب سنگ و اشیاء دیگر کردند». تلویزیون جمهوری اسلامی نیز با پخش تصاویری گزارش کرد که در جریان این اقدام «شیشه‌های ساختمان سفارت شکسته شد». هیچ یک از احزاب کُردی تا به حال این خبر را تائید یا تکذیب نکرده‌اند. احزاب سیاسی کُرد طی روزهای گذشته پس از اعدام پیاپی شش تن از زندانیان سیاسی کُرد و حمله موشکی ایران به مقر دو حزب دموکرات کردستان و دموکرات کردستان ایران در چندین شهر مقابل ساختمان‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران تجمع کرده‌اند.

دادستان کل ایران خواستار #توقیف #روزنامه #صدای_اصلاحات شد

دادستان ایران شامگاه جمعه ۲۳ شهریور در نامه‌ای به دادگاه ویژه روحانیت خواستار توقیف روزنامه «#صدای_اصلاحات» شد. این روزنامه پنجشنبه ۲۲ شهریور یک گزارش در باره تغییر جنسیت یک دختر به پسر با تیتر «رقیه پس از ۲۲ سال مهدی شد» منتشر کرد. دادستان تهران انتشار این تیتر در سومین روز ماه محرم را «عمدی» و «توهین به مقدسات» دانسته و از دادگاه ویژه روحانیت خواسته مدیر مسئول روزنامه را تحت پیگرد قرار دهد و از دادگاه «تقاضای مجازات مناسب و توقیف نشریه هتاک را از دادگاه بنمایید.». سردبیر روزنامه گفته که این گزارش در باره تغییر جنسیت یک «دختر که از اختلالات جنسی رنج می‌برده» است که دادگاه به او اجازه تغییر جنسیت نمی‌داده است اما با اتکاء به «استفتاء از مراجع و نامه‌ مقام‌های مذهبی» توانسته دادگاه را قانع کند. مدیر مسئول و صاحب امتیاز روزنامه صدای اصلاحات محمد زارع فومنی تحصیلکرده حوزوی و معمم است. او از چهار سال قبل این روزنامه را به عنوان ارگان رسمی «حزب مردمی اصلاحات» که یک حزب اصولگرا و محافظه‌کار است منتشر می‌کند.