ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت بهداشت از خیز مجدد #کووید۱۹ در تهران و چند استان دیگر خبر داد

علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت سه‌شنبه ۲۵ شهریور از دو برابر شدن شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در تهران طی یک هفته خبر داده است. به گفته او خیز مجدد کرونا در برخی از استان‌ها نیز دیده می‌شود. بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته۲ هزار و ۷۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شده و ۱۴۰ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. بر این اساس ویروس جدید کرونا تاکنون ۴۰۷ هزار و ۳۵۳ نفر را مبتلا کرده و جان ۲۳ هزار و ۴۵۳ نفر را گرفته است. سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت همچنین اعلام کرده که استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. به تایید او، استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

خطا در پیامک‌های #کشف_حجاب؛ حتی برخی از روحانیان هم به جرم کشف حجاب به پلیس امنیت اخلاقی احضار شده‌اند

در روزهای گذشته دریافت پیامک‌های کشف حجاب توسط برخی از شهروندان حاشیه‌ساز شده است. بسیاری از کسانی که برای پی‌گیری اتهامشان به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کرده‌اند، گفته‌اند که مرتکب کشف حجاب در خودرو نشده‌اند. همشهری آنلاین نوشته است که حتی برخی از روحانیان و چهره‌های شناخته‌شده هم گفته‌اند که به اتهام بدحجابی به پلیس امنیت اخلاقی ناجا احضار شده‌اند و از آنها برای خودداری از تکرار جرم تعهد گرفته شده است. سردار حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران درباره خطا در پیامک‌های کشف حجاب گفت: «در یک طرح گسترده که در کل کشور انجام می‌شود، ممکن است خطا یا اشتباه هم وجود داشته باشد. گاهی ممکن است یک اشتباه رایانه‌ای در ثبت شماره پلاک رخ بدهد یا ممکن است وقتی همکاران ما شماره پلاک یک ماشین را با چشم می‌بینند، در نوشتن آن یک شماره بالا و پایین بشود که این اشتباهات طبیعی است و عجیب نیست، کار توسط انسان انجام می‌شود و امکان اشتباه وجود دارد.» قوانین‌ ایران بین بدحجابی و بی‌حجابی تفاوت قائل شده‌اند. براساس تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، این تنها بی‌حجابی است که در قانون مجازات اسلامی جرم‌انگاری شده است. بر اساس این تبصره زنانی که بدون حجاب در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به حبس از ۱۰روز تا دو ماه یا از ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم می‌شوند.

#سپاه در محلات تهران #تیم‌های_ضربت تشکیل داد

در راستای طرحی که مسئولان انتظامی آن را «امنیت محله محور» می‌نامند، سردار محمد یزدی، فرمانده سپاه پاسداران تهران از تشکیل تیم‌های ضربت در محلات تهران خبر داد. یزدی گفت: «در محلات مختلف تهران تیم‌های ضربت تشکیل شده است تا مقابل اراذل و اوباش و سایر مخلین امنیت مردم مقابله کنند.» به‌گفته این فرمانده سپاه تیم‌های ضربت با ظرفیت نیروهای بسیج تشکیل شده‌اند و علاوه بر وظایف ذکر شده با سرقت و کیف قاپی نیز مقابله خواهند کرد. در سال‌های اخیر بارها مسئولان حکومتی ایران چنین طرح‌هایی را به‌اجرا گذاشته‌اند اما بزهکاری در جامعه کاهش نیافته است و با بدتر شدن اوضاع اقتصادی احتمال می‌رود چنین اعمالی گسترش یابد.

یک مجتمع تجاری در #بیروت آتش گرفت

سه‌شنبه ۲۵ شهریور / ۱۵ سپتامبر در یک ساختمان تجاری بزرگ در بازار بیروت آتش‌سوزی رخ داد. نیروهای امدادگر در پی این آتش‌سوزی به محل حادثه شتافتند. روزنامه «النهار» لبنان از مهار آتش خبر داده است. جرج ابوموسی، رئیس بخش خدمات و عملیات دفاع مدنی لبنان در این‌باره گفت این آتش‌سوزی در مرکز بیروت و در یک ساختمان تجاریِ در حال ساخت رخ داد و اکنون تحت کنترل است. دلیل این آتش‌سوزی هنوز روشن نیست.

دیوان عالی کشور قتل #میترا_استاد را عمد اعلام کرد

روز سه‌شنبه ۲۵ شهریور دیوان عالی کشور در مورد پرونده محمدعلی نجفی، شهردار پیشین ایران که به اتهام قتل همسر دوم خود میترا استاد زندانی است تصمیم‌گیری کرد که بر اساس آن از ۶۶ نفر قاضی دیوان عالی کشور ۳۹ نفر قتل میترا استاد را قتل عمد دانستند و ۲۷ نفر رأى دیوان عالى کشور مبنی بر غیرعمد بودن این قتل را پذیرفتند. بدین ترتیب دیوان عالی کشور قتل میترا استاد را عمد اعلام کرد. با این حال حجت‌الاسلام احمد مرتضوى مقدم رئیس دیوان عالی کشور در آغاز این نشست اعلام کرد که محمدعلی نجفی قصاص نخواهد شد چون شاکی خصوصی ندارد و فقط قرار است مجازات او از لحاظ جنبه عمومی تعیین شود. شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران بر عمد بودن قتل میترا استاد تأکید کرده و حکم قصاص صادر کرده بود. رئیس شعبه مربوطه دیوان عالى کشور اما در جلسه بررسی این پرونده گفت: «ما معتقدیم که گلوله کمانه کرده و مستقیم به سینه مقتول اصابت نکرده است.» شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور پیش از این سه بار قتل میترا استاد را شبه‌عمد دانسته بود. محمدعلی نجفی متهم است که در ۷ خرداد ۱۳۹۸همسر دومش، میترا استاد را به ضرب چند گلوله به قتل رسانده است. نجفی می‌گوید این گلوله‌ها در حالت بی‌تعادلی و غیرارادی شلیک شده است.

حکم #اعدام #هوشمند_علیپور در دیوان عالی کشور لغو شد

هژار علیپور، برادر هوشمند علیپور، زندانی سیاسی کُرد که پیش‌‌تر به اعدام محکوم شده بود، با انتشار یک توئیت در حساب کاربری خود در توئیتر از لغو حکم اعدام برادرش در دیوان عالی کشور خبر داد. هوشمند علیپور از شهروندان کُرد ساکن شهرستان سقز است که به‌همراه یکی از دوستانش به ‌نام محمد استادقادر، روز ۱۲ مرداد ماه ۱۳۹۷ در جاده سقز به بانه توسط نیروهای امنیتی به ظن «مشارکت در حمله نظامی به یک پایگاه امنیتی» و به اتهام عضویت در «حزب آزادی کردستان» بازداشت شدند. پس از بازداشت این دو شهروند کُرد، صداوسیمای جمهوری اسلامی فیلمی از اعترافات اجباری آنها را پخش کرد. سازمان عفو بین‌الملل در تاریخ ۲۲ شهریور ماه ۹۷ با انتشار بیانیه‌ای با توجه به ماهیت ادعاهای وزارت اطلاعات و اعترافات تلویزیونی پخش شده از این دو زندانی سیاسی، درباره احتمال صدور حکم اعدام علیه آنها ابراز نگرانی کرده بود. هوشمند علیپور و محمد استادقادر اما اوایل دی‌ ماه ۹۸ از سوی دادگاه انقلاب سنندج به ترتیب به اعدام و پنج سال حبس محکوم شدند. هژار علیپور پیش از این گفته بود برادرش در حالی از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به اتهام بغی، عضویت در حزب یا گروه مخالف نظام و تبلیغ علیه نظام به اعدام محکوم شده که زیر شکنجه، تهدید و فشار مجبور به اعتراف اجباری شده است. در روزهای گذشته کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان خواستار لغو حکم اعدام هوشمند علی‌پور و آزادی فوری او شدند.‎