ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گیتی پورفاضل، وکیل بازنشسته دادگستری و از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ نفر به شکل مشروط از زندان اوین آزاد شد

چهارشنبه ۲۴ شهریور گیتی پورفاضل، وکیل بازنشسته دادگستری، از امضاکنندگان بیانیه استعفای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، موسوم به بیانیه ۱۴ نفر به شکل مشروط از زندان اوین آزاد شد. محمدحسین آغاسی، وکیل گیتی پورفاضل در حساب کاربری توییتر خود ضمن اعلام خبر موافقت دادگاه با آزادی مشروط موکلش، نوشت که دادگاه مقرر داشته «در مدت باقی‌مانده مجازات حبس، گیتی پورفاضل از ارتباط و معاشرت با اشخاص دارای انحراف یا کج‌روی عقیدتی و امنیتی اجتناب نماید». نیروهای امنیتی گیتی پورفاضل را در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ به دلیل مشارکت در نوشتن بیانیه ۱۴ نفر بازداشت کردند. شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، او را به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به ۳ سال و ۶ ماه حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۸ ماه حبس و ‏۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌های سیاسی محکوم کرده بود که با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری برای او قابلیت اجرایی پیدا کرده بود. این حکم پس از عدم اعتراض به رأی صادره به ۲ سال و ۳ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت. گیتی پورفاضل در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل حبس به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود. او در دوران حبس خود به ویروس کرونا مبتلا شده بود.

وزارت بهداشت: فقط به «مهاجران قانونی» واکسن کرونا تزریق می‌شود

حمیدرضا نجاری، مسئول اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت واکسیناسیون مهاجران و پناهنده‌هایی که در ایران زندگی می کنند تنها محدود به «اتباع خارجی مجاز» است و تاکنون ۸۰ هزار نفر از آن‌ها واکسینه شده‌اند. براساس آمار وزارت کشور حدود یک میلیون نفر از اتباع خارجی ساکن ایران مجوز قانونی زندگی در ایران را دارند. این در حالی است که بخش بزرگی از جمعیت پناهنده‌ها و مهاجران در ایران هنوز به‌عنوان «اتباع خارجی غیرمجاز» شناخته می‌شوند. نجاری در مورد روند واکسناسیون «اتباع مجاز» گفت: «واکسیناسیون اتباع خارجی که پرونده سلامت دارند و در واقع اتباع دارای مجوز محسوب می‌شوند از قبل هم انجام می‌شد که حدود ۸۰ هزارنفر از این افراد بر اساس گروه سنی و گروه آسیب‌پذیر نیز تاکنون واکسن دریافت کردند و این موضوع ادامه دارد.» بر اساس مکانیسم سازمان بهداشت جهانی با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان به کشورهایی که دارای تعداد قابل توجه اتباع هستند سهمیه واکسن تعلق می‌گیرد. این مقام وزارت بهداشت گفته است که «قرار است تعداد قابل توجهی واکسن که بتواند پوشش دهی واکسیناسیون این افراد را تکمیل کند در اختیار ایران قرار گیرد.» این واکسن‌ها جدا از سهمیه کشورها در سبد کوواکس و به صورت رایگان در اختیار هر کشور مهاجرپذیر قرار می‌گیرد. حمیدرضا نجاری درباره سرنوشت کسانی که بدون مجوز رسمی در کشور حضور دارند گفت که وزارت بهداشت برای دریافت واکسن رایگان برای آن‌ها «نامه‌نگاری» کرده است.

علی باقری کنی به‌عنوان معاون سیاسی، محمد فتحعلی به‌عنوان معاون اداری و مالی و مهدی صفری به‌عنوان معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه منصوب شدند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به حکم حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، علی باقری کنی به‌عنوان معاون سیاسی، محمد فتحعلی به‌عنوان معاون اداری و مالی و مهدی صفری به‌عنوان معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه منصوب شدند. باقری کنی که از منتقدان توافق هسته‌ای است، از این پس به جای عباس عراقچی نماینده ایران در گفت‌و‌گوهای احیای برجام در وین خواهد بود. صفری سفیر ایران در اتریش، روسیه و چین و فرستاده ایران در مذاکرات مربوط به تعیین رژیم حقوقی دریای خزر بوده است. محمد فتحعلی نیز سفیر ایران در لبنان و ازبکستان بوده است. امیر عبداللهیان در احکام جداگانه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از خدمات معاونین سابق سید عباس عراقچی، علی ابوالحسنی و سید رسول مهاجر، آن‌ها را به‌عنوان مشاور وزیر امورخارجه منصوب کرد. علی باقری کنی از خویشاوندان خامنه‌ای در دوران دبیری سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی، معاون سیاست خارجی جلیلی و نیز مذاکره‌کننده ارشد پرونده هسته‌ای ایران بود.