ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه اعتراض #کارگران_آذرآب به #خصوصی‌سازی، فقدان امنیت شغلی و پرداخت‌نشدن دستمزدها

کارگران ابرشرکت آذرآب #اراک سه‌شنبه ۲۳ مهر بار دیگر علیه #خصوصی‌سازی و بلاتکلیفی شغلی و معیشتی و نیز پرداخت نشدن کامل دستمزدهایشان دست به اعتراض زدند. روز گذشته نیز کارگران معترض مسیر قطارهای جنوب-شمال را مسدود کردند و خواهان لغو خصوصی‌سازی و واگذاری کارخانه آذرآب به بخش دولتی شدند. دولت اعلام کرده که قصد دارد خروج این شرکت از بخش خصوصی و انتقال آن به بخش دولتی را مورد بررسی قرار دهد. کارگران آذرآب همچنین به نبود امنیت شغلی و پرداخت نشدن دستمزدهایشان معترضند. بخشی از دستمزد مرداد آنها به تازگی در ۱۷ مهر پرداخت شد. ۱۵ مهر، هنگامی که کارگران شرکت آذرآب در دومین روز اعتصاب به سر می­‌بردند و قصد داشتند تا اعتراضشان را به خیابان‌­ها و میان مردم بیاورند، یگان­‌های ویژه ضدشورش با شلیک گاز اشک‌­آور به آنها یورش بردند و اعتراضات آنها به خشونت کشیده شد. صنایع آذرآب اراک یکی از بزرگترین شرکت‌های پیمانکاری عمومی ایران در زمینه احداث زیرساخت‌های صنعتی و ساخت پالایشگاه‌ها و کارخانجات است. مشکلات این شرکت بزرگ همراه با شرکت هپکو، دیگر شرکت بزرگ پیمانکاری اراک از میانه دهه ۱۳۸۰ و با خصوصی‌سازی آن آغاز شد. به طور خاص، کارخانه آذرآب از دو سال پیش همانند هپکو با بحران حاد نقدینگی و تولید روبرو شده است.

#یونیسف: یک‌سوم #کودکان جهان دچار #سوء_تغذیه هستند

براساس گزارش صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، از هر سه کودک نوپای جهان یک نفر از اثرات سوء تغذیه رنج می‌برد. یونیسف در گزارشی که در نیویورک با عنوان «گزارش درباره وضعیت کودکان در جهان» منتشر کرده، گفته است که بیش از ۲۰۰ میلیون دختر و پسر زیر پنج سال دچار سوء تغذیه یا اضافه وزن هستند. بیشتر آن‌ها به دلیل کمبود مواد غذایی رشد لازم را نکرده‌اند. این پدیده به‌ویژه در مناطق فقیر و روستایی مشهود است. همچنین تقریباً دو سوم کودکان نوپا بین شش ماه تا دو سال سن، از غذاهای مناسب برای ارتقاء رشد جسمی و روحی خود استفاده نمی‌کنند، در نتیجه این خطر وجود دارد که مغز آن‌ها به خوبی رشد نکند و بعدها دچار مشکلات یادگیری شوند. ۵۰ میلیون نوزاد در مقایسه با سن خود بسیار لاغر هستند. ۳۴۰ میلیون کودک دختر و پسر ازکمبود ویتامین‌ و مواد مغذی مانند ویتامین A و آهن رنج می‌برند. ۴۰ میلیون کودک زیر پنج سال دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. یونیسف از تولیدکنندگان مواد غذایی خواسته است تا محصولات سالم و ارزان قیمت تهیه کنند. افزون بر این، خانواده‌ها باید در مورد تغذیه سالم بیشتر آگاه شوند.

اردوگاه #پناهندگی در جزیره ساموس یونان پس از درگیری #پناهجویان و آتش‌سوزی تخلیه شد

در پی آتش‌سوزی در اردوگاه پناهندگی جزیره ساموس یونان، واقع در شرق دریای اژه، مقامات یونانی تخلیه این اردوگاه را آغاز کردند. اردوگاه ساموس با بیش از پنج هزار پناهجو بیشتر از ظرفیت خود جمعیت دارد. به‌گفته پلیس یونان، آتش‌سوزی در این اردوگاه پس از آن رخ داد که پناهجویان افغانستانی و سوری با یکدیگر درگیر شدند. در این درگیری چندین نفر با ضربات چاقو زخمی شدند. پلیس با پرتاب گاز اشک‌آور وارد عمل شد تا گروه‌های درگیر را پراکنده کند. نیروهای آتش‌نشانی سرانجام موفق به خاموش کردن حریق شدند.

سخنگوی #سازمان_انرژی_اتمی از بتن‌ریزی واحد ۲ #نیروگاه_بوشهر با حضور مقام‌های ایران و روسیه خبر داد

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از برگزاری مراسم رسمی بتن‌ریزی واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر با حضور مقام‌های ایران و روسیه در اوایل آبان ماه خبر داد. قرارداد احداث ۲ واحد جدید در نیروگاه بوشهر در آبان‌ماه سال ۱۳۹۳ بین شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران و شرکت روسی اتم استروی اکسپورت امضا شد. این قرارداد شامل طراحی، احداث و راه‌اندازی دو واحد راکتور هسته‌ای هر یک به قدرت ۱۰۵۷ مگاوات الکتریکی است. کمالوندی گفت: «روند پیشرفت کار در واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر طبق زمان‌بندی از پیش تعیین شده و حتی جلوتر از زمان در حال انجام است و به‌زودی مردم و رسانه‌های گروهی در جریان آخرین اخبار و تحولات در این‌ رابطه قرار خواهند گرفت». با این حال انجام بتن‌ریزی یک ماه تأخیر داشت. بتن‌ریزی واحد ۳ نیروگاه اتمی بوشهر نیز قرار است ۱۸ ما بعد از بتن‌ریزی واحد ۲، یعنی اواخر سال ۱۳۹۹ یا اوایل ۱۴۰۰ انجام شود. علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از این گفته بود که مطابق برنامه‌ریزی انجام شده تا ۶ سال آینده واحد ۲ نیروگاه آماده بهره‌برداری خواهد شد و ۸ سال آینده واحد ۳.