نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجمع عمومی کانون نویسندگان ایران برگزار شد، هیأت دبیران کانون تغییر کرد

کانون نویسندگان ایران شنبه ۲۳ مهر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که روز گذشته (جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱) نهمین مجمع عمومی کانون نویسندگان ایران در منزل یکی از اعضا برگزار شد. در این مجمع اعضای هیئت دبیران، منشی، بازرسان مالی و صندوقدار کانون انتخاب شدند و به وضعیت عضویت دو تن از اعضا نیز رسیدگی شد. بر اساس این اطلاعیه عضویت هوشیار انصاری‌فر و رضا حیرانی سلب شد و آیدا عمیدی، اکبر معصوم‌بیگی، علی صبوری، روزبه سوهانی و منیژه نجم عراقی به عنوان اعضای اصلی هیأت دبیران کانون نویسندگان ایران انتخاب شدند. بر اساس این اطلاعیه اعضای جانشین (علی‌البدل) هیئت دبیران عبارت‌اند از قارن سوادکوهی، گیتی پورفاضل، علیرضا عباسی، رئوف مرادی. علی اسدالهی به عنوان منشی، فاطمه حسن‌پور به عنوان صندوقدار، مونا محمدزاده و قباد حیدر به عنوان بازرسان مالی انتخاب شدند.

الهه محمدی پس از ۱۷ روز در انفرادی، اکنون ۱۹ روز در بازداشت است

الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن که به سقز سفر کرد، از مراسم خاکسپاری مهسا امینی گزارش نوشت و با خانواده او مصاحبه کرد، از هفتم مهرماه در بازداشت و در سلول انفرادی است. او تاکنون ۱۹ روز در بازداشت به‌سر می‌برد. به گفته محمدعلی کامفیروزی وکیل الهه محمدی، او پس از احضار تلفنی، در حال مراجعه به محل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. سعید پارسایی، همسر الهه محمدی ۲۳ مهر در توییتر شخصی خود نوشت که در این مدت جمعا ۱۰ دقیقه هم تماس تلفنی نداشته‌اند و از اتهاماتش نیز هنوز اطلاعی در دست نیست. الهه محمدی در طی ۱۷ روز که در سلول انفرادی بوده، روزهای متوالی حتی اجازه تماس تلفنی نداشته و خانواده او در نگرانی و بی‌خبری مطلق به‌سر برده‌اند. غنچه قوامی زندانی سابق نوشته است در دوران انفرادی، با آن همه فشار و اضطراب و بلاتکلیفی و ترس از آنچه که در انتظار فرد است، تنها دلگرمی، همین مکالمات کوتاه و کنترل‌شده با خانواده‌ است و ممنوعیت آن به معنای اعمال فشار هرچه ‌‌بیشتر بر فرد بازداشت‌شده برای اقرارگیری. باشگاه روزنامه‌نگاران ایران به نام حمایت از روزنامه‌نگاران بازداشتی به محسن اژه‌ای نامه‌ای نوشته که واکنش‌های زیادی را برانگیخته است. در این نامه آمده است: «متأسفانه بخش بزرگی از رسانه‌ها، روزنامه‌ها و روزنامه‌نگاران ما با «روزنامه‌نگاری در شرایط بحران» ناآشنا هستند. در تمام این سال‌ها کسی به آنها آموزش نداده» و به‌ جای دفاع تمام‌قد از خبرنگاران شجاعی که حقیقت را انعکاس داده‌اند، تلویحا آنها را مقصر دانسته است.

اختلال گسترده در اینترنت همزمان با آغاز اعتراضات در روز شنبه

نت بلاکس که وضعیت اینترنت جهانی را رصد می‌کند تایید کرد که از صبح امروز وضعیت اینترنت در ایران با اختلال گسترده و قطعی روبه رو شده است. صبح روز شنبه ۲۳ مهرماه همزمان با آغاز اعتراضات در شهرهای مختلف ایران از تهران، کردستان، خراسان رضوی و اصفهان گزارش‌هایی درباره قطعی اینترنت یا اختلال و کندی بسیار زیاد در دسترسی کاربران گزارش شده بود. در گزارش‌های مردمی، اینترنت در نقاط زیادی از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل هم کند یا قطع شده است. براساس گزارش‌ کاربران در شبکه‌های اجتماعی اینترنت در اپراتورهای تلفن همراه، ایرانسل و رایتل هم از ساعت ۱۰ صبح دچار اختلال شدید شده است. رژیم جمهوری اسلامی از حدود ۳۰ روز پیش و پس از آغاز اعتراضات سراسری در شهرهای مختلف ایران، دسترسی ایرانیان به شبکه جهانی اینترنت را به شدت محدود کرده است. همزمان دو اپلیکیشن واتساپ و اینستاگرام هم در جمهوری اسلامی فیلتر شده است و مقام‌های جمهوری اسلامی گفته‌اند که قصدی برای رفع فیلتر از این دو ابزار ارتباطی ندارند.