ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشت زندانی دیگر همزمان با #اعدام «سلطان سکه» و همدستش به دار آویخته شده‌اند

روز چهارشنبه ۲۳ آبان، همزمان با #اعدام #وحید_مظلومین (سلطان سکه) و #محمداسماعیل_قاسمی، هشت زندانی دیگر هم در #زندان_رجایی‌شهر اعدام شده‌اند. کانون حقوق بشری نه به زندان، نه به اعدام، ضمن انتشار نام این افراد اتهام آنان را قتل اعلام کرده است. گفته می‌شود این زندانیان روز یک‌شنبه ۲۰ آبان برای اجرای تشریفات مربوط به اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل شده‌ بودند. درباره اعدام این افراد از سوی منابع رسمی #قوه_قضاییه و رسانه‌های داخلی اطلاع‌رسانی نشده و این اعدام‌ها در زمره «اعدام‌های مخفیانه» قرار می‌گیرند.

رادیو اسرائیل: #نفتالی_بنت وزیر دفاع اسرائیل می‌شود

رادیو اسرائیل اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پس از رایزنی با مشاورانش قصد دارد نفتالی بنت را جانشین آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع مستعفی این کشور کند. روز گذشته (چهارشنبه) آویگدور لیبرمن استعفا داد. لیبرمن به آتش‌بس با حماس و به پرداخت ۱۵ میلیون دلار کمک مالی قطر به غزه معترض است. وزیر دفاع اسرائیل ۴۸ ساعت بعد از آنکه استعفای کتبی خود را تقدیم رئیس دولت کرده، رسماً از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. نفتالی بنت سیاستمدار اسرائیلی است که از سال ۲۰۱۲ حزب دست‌راستی خانه یهودی را رهبری کرده‌ است. آویگدور لیبرمن هم از سیاستمداران دست‌راستی بود. به همین سبب اگر بنت وزارت دفاع اسرائیل را به عهده بگیرد، این جابجایی تأثیر چندانی در رویکرد سیاسی کابینه نتانیاهو نخواهد داشت.

یک زندانی مکزیکی در زندان #هانتسویل #آمریکا اعدام شد

با وجود اعتراض فعالان حقوق بشری سحرگاه پنجشنبه ۱۵ نوامبر/ ۲۴ آبان یک مرد ۶۴ ساله مکزیکی در ایالت تگزاس آمریکا اعدام شد. در سال ۱۹۹۳ حکم اعدام روبرتو مورنو راموس صادر شده بود. حکم اعدام راموس در زندان هانتسویل با تزریق یک سرنگ سم اجرا شد. راموس در سال ۱۹۹۲ زن و دو فرزند هفت و سه ساله خود را در شهر پروگرسو در نزدیکی مرز آمریکا با مکزیک به قتل رسانده بود.

#جیمز_جفری، نماینده #آمریکا در #سوریه: با برقراری صلح، #ایران می‌بایست از سوریه خارج شود

جیمز جفری، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه اعلام کرد که خروج نیروهای ایران از سوریه جزو اهداف نظامی آمریکا نیست اما می‌بایست با برقراری صلح در سوریه این نتیجه به دست بیاید. به گزارش خبرگزاری رویترز دولت آمریکا امیدوار است تا چند ماه آینده بقایای داعش در سوریه از بین برود. با این‌حال ارتش آمریکا برای اطمینان از «شکست پایدار» داعش در سوریه خواهند ماند. به گفته جفری «شکست پایدار [داعش] صرفاً به معنی در هم شکستن تمامی واحدهای نظامی داعش نیست، بلکه به معنی اطمینان یافتن از این است که داعش فوراً در قالب گروه‌های مخفی و جنبش‌های شورشی باز نخواهد گشت.» نماینده ویژه دولت آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده در صدد است قبل از پایان سال جاری میلادی کمیته‌ای برای تدوین قانون اساسی جدید سوریه تشکیل دهد. نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت واشنگتن بعد از بررسی دلایل زیربنایی درگیری‌ها در سوریه به دنبال این است که نیروهای ایران هم در طی فرایند صلح از سوریه خارج ‌شوند. او گفت که حضور نظامی ایران تهدیدی برای شریکان آمریکا در منطقه به شمار می‌رود.

#انور_قرقاش: #امارات آماده شرکت در مذاکرات صلح #یمن است

انور قرقاش، وزیر خارجه امارات متحده عربی با انتشار پیامی در توییتر از آمادگی کشورش برای شرکت در مذاکرات صلح یمن که قرار است جمعه ۱۶ نوامبر/۲۵ آبان در سوئد برگزار شود خبر داد. قرقاش نوشته است: «ما از برگزاری زودتر از موقع گفت‌‌وگوهای یمن به رهبری سازمان ملل در سوئد استقبال می‌کنیم.» قرقاش همچنین اعلام کرده که کشورهای عضو ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در مذاکرات پیش روی از همه طرف‌های درگیری خواهند خواست از فرصت پیش آمده استفاده کنند و فرایند سیاسی برای حل بحران یمن را از سر بگیرند. پیش از این وزیران خارجه و دفاع آمریکا به ائتلاف عربی تا آخر نوامبر مهلت داده بودند در مذاکرات صلح با حوثی‌های یمن شرکت کنند. حوثی‌ها هم از این پیشنهاد استقبال کرده بودند اما خواهان تأمین امنیتشان در خارج از مرزهای یمن شده بودند. قرار است مارتین گریفیت، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در هفته جاری به امارات سفر کند.