نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدارس استان اصفهان به علت آلودگی هوا تعطیل است

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل بحران استانداری اصفهان یکشنبه ۲۴ آذر از تعطیلی مدارس اصفهان و ۱۲ شهر دیگر در استان اصفهان برای دوشنبه ۲۵ آذر خبر داد. او علت تعطیلی مدارس را «ادامه فعالیت آلاینده‌ها» اعلام کرد و گفت که به همین دلیل کلیه مقاطع تحصیلی ومهدهای کودک در مناطق ۶ گانه آموزش و پرورش اصفهان ، بخش جرقویه سفلی، سجزی ، زرین‌شهر، باغبهادران، فولادشهر، فلاورجان، پیربکران، مبارکه، شاهین‌شهر برخوار، خمینی‌شهر، نجف‌آباد روز دوشنبه ۲۵ آذر تعطیل خواهد بود. پیش از این مدارس و مراکز دانشگاهی در تهران و البرز نیز به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام شده بود. براساس اعلام منابع دولتی طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۵۰۰ تن به دلیل عارضه‌های نفس تنگی و یا قلبی ناشی از آلودگی هوا به مراکز درمانی مراجعه کردند.

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران: #آنفولانزا جان ۹۶ تن را گرفت

حسین عرفانی، رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران یکشنبه ۲۴ آذر شمار فوت شدگان به دلیل ابتلاء به ویروس آنفولانزا را ۹۶ تن اعلام کرد. به گفته او در طی روزهای ۱۷ تا ۲۳ آذر ۱۵ مرگ ناشی از این بیماری گزارش شده است. پیش از این نیز مقام‌های رسمی وزارت بهداشت و درمان ۸۱ مرگ ناشی از آنفولانزا را گزارش کرده بودند. به گفته عرفانی، موج مراجعه به مراکز درمانی طی یک هفته گذشته کاهش یافته و به نظر می‌رسد که روزهای آینده نیز روند نزولی ادامه داشته باشد.

مدارس و دانشگاه‌های استان تهران به علت #آلودگی_هوا تعطیل اعلام شد

محمد تقی‌زاده، معاون استاندار تهران به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که تمامی مراکز آموزشی و دانشگاه‌های تهران دوشنبه ۲۵ آذر به دلیل آلودگی هوا تعطیل خواهد بود. به گفته او این تعطیلی شامل بخش اداری نخواهد شد و تنها کلاس‌های آموزشی تعطیل است. آلودگی هوا صبح یکشنبه در استان‌های تهران و البرز «بحرانی» گزارش شد. به گزارش منابع خبری آلودگی هوا طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن در شهرهای مختلف ایران را روانه مراکز درمانی کرد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه: #موتورسواری_زنان غیرقانونی‌ است، دولت به شرط طراحی مناسب درباره موتور سواری بانوان لایحه‌ای را تحویل مجلس بدهد

طبق گزارش باشگاه خبرنگاران جوان (وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی) هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه یکشنبه ۲۴ آذر درباره احکام صادره از سوی دیوان عدالت اداری درباره اعطای گواهینامه موتورسیکلت به زنان گفت: «دادن یک حکم نگران کننده نیست و ممکن است که در دادگاه بدوی یک حکم اعلام شود و در دادگاه تجدید نظر این حکم نقض شود. در گذشته احکام مشابه درباره موتورسواری بانوان درخواست شده و بعد از بررسی‌ها لغو شده، چرا که طبق قانون ماده ۲۰ جرایم رانندگی به موضوع صدور گواهی نامه فقط برای آقایان موتورسوار، اشاره دارد». برخلاف حکم اولیه یک شعبه دیوان عدالت اداری که موتورسواری زنان را فاقد منع شرعی و قانونی خوانده بود، هادی صادقی موتورسواری زنان را به لحاظ «شرعی، اخلاقی و قانونی» غیرمجاز خواند اما گفت: دولت به شرط طراحی مناسب درباره موتور سواری بانوان لایحه‌ای را تحویل مجلس شورای اسلامی دهد، اگر این لایحه مورد تایید مجلس و شورای نگهبان قرار گرفت، موتورسواری بانوان هم مجاز خواهد شد. معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: «موتور‌هایی تهیه شده که به راحتی به زمین نمی‌افتند، فرض کنید بانویی در زمان موتورسواری به زمین بیفتد. این اتفاق خوشایند نیست چرا که شایسته عفت و حیا بانوان نیست. لباس‌های حرفه‌ای موتور سواری وجود دارد که پوشش محکم و زیبایی دارد، اگر از این لباس‌های مخصوص استفاده شود این امکان وجود دارد که استفاده این لباس‌ها برای بانوان در زمان موتورسواری منعی نداشته باشد. فرض کنید بانویی با لباس‌های یله و رها که فاقد دکمه هستند اقدام به موتورسواری کند، زمانی که بر روی موتورسیکلت می‌نشیند وزش باد باعث پدید آمدن صحنه نامناسبی می‌شود و با عرف و اخلاق ما سازگار نیست و در نتیجه قانون اجازه موتورسواری به بانوان را نمی‌دهد».

استاندار تهران: «طرح استان #تهران_جنوبی» مراحل قانونی را طی نکرده و فاقد مبنای قانونی‌ است

‌به نوشته خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران درباره «طرح استان تهران جنوبی» گفت: این طرح مراحل قانونی را طی نکرده و فاقد مبنای قانونی‌ست. استاندار تهران درباره در توضیح گفت: «مسائل این چنینی باید توسط دولت و وزارت کشور بررسی و کارشناسی و سپس مطرح شود. چنین طرح‌هایی بار مالی و ساختاری نیروی انسانی دارد و مستلزم بررسی در زمان بیش از یک ساله است. این مساله باید توسط دولت و کارشناسان دولتی بررسی شود و هیچ کدام از این مراحل را طی نکرده غیر قانونی است. در این وضعیت فکر نکنم چنین طرحی به نتیجه برسد». احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علنی دوشنبه ۱۸ آذر مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول طرح تشکیل استان تهران جنوبی خبر داد. براساس گزارش‌ها گروهی از نمایندگان اصول‌گرا در هماهنگی با دولت و تحت تأثیر اعتراضات مردم در شهرهای حاشیه تهران، از طریق طرح «ایجاد استان تهران جنوبی» در پی تفکیک قومی استان تهران و جداسازی جمعیت مهاجر و حاشیه‌نشین از سایر ساکنان استان‌اند. در مقدمه این طرح آمده است: «شهرستان‌های جنوبی تهران از نظر قومیت هم با کل استان هم همخوانی ندارند؛ اکثریت اهالی این شهرستان‌ها آذری‌زبان، کرد زبان و لر زبان هستند ولی اکثریت جمعیت استان تهران فارس. همچنین با وجود اینکه شهرستا‌ن‌های ذکر شده صنعتی هستند، کمترین توجهی به آنها نمی‌شود.» در سال ۱۳۸۹ چند شهرستان غربی استان تهران از این استان جدا شدند و استان البرز به مرکزیت کرج را تشکیل دادند. از آن پس بحث تقسیم دوباره استان تهران بارها مطرح شده است.

رئیس کمیته امداد: #فقر خوراکی و پوشاکی در ۳۲ شهرستان تکان‌دهنده است

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد یکشنبه ۲۴ آذر آمار فقر خوراکی و پوشاکی در ۳۲ شهرستان ایران را «تکان دهنده» خواند. او بدون بیان جزئیات گفت که براساس پژوهشی که سال ۹۶ صورت آغاز شده، «در ۳۲ شهرستان در خصوص فقر خوراکی و پوشاکی آغاز شده به اعداد تکان دهنده‌ای رسیده‌ایم». بختیاری نام شهرستان‌هایی که پژوهش در آنجا صورت گرفته و همچنین شاخص‌های به دست آمده را اعلام نکرد اما گفت که بودجه دولت تنها حدود ۴۷ درصد از هزینه‌های کمیته امداد را پوشش می‌دهد و مابقی هزینه کمک به افراد تحت پوشش از سوی افراد خیر تامین می‌شود. براساس اعلام کمیته امداد، در حال حاضر نزدیک به دو میلیون و ۸۰۰ خانواده در نقاط مختلف ایران تحت پوشش این نهاد خیریه حمایتی قرار دارند و تقاضا برای استفاده از خدمات این نهاد طی سال‌های گذشته افزایش داشته است.

بخش دیالیز #بیمارستان_خمینی_کرج تعطیل شد، پیمانکار تجهیزات بیمارستان را با خود برد

خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا)، یکشنبه ۲۴ آذر از تعطیلی بخش دیالیز بیمارستان خمینی کرج خبر داد. قاسم طاهری رئیس شورای اسلامی کار این بیمارستان، توقیف و بردن بخشی از تجهیزات بیمارستان از سوی طلبکاران را دلیل وضعیت پیش‌آمده اعلام کرد. به گفته او یکی از پیمانکاران این بیمارستان طی هفته‌های گذشته با حکم قضایی وسایل آزمایشگاه میکروبیوشیمی و پاتولوژی را توقیف و از بیمارستان خارج کرد. طاهری مدعی شد که پیمانکار تامین تجهیزات درمانی حدود ۴۰ میلیارد تومان از بیمارستان خمینی طلب دارد و به همین دلیل اموال و تجهیزات را متوقف کرد و مانع ادامه کار بیمارستان شده است. به گفته او بخش دیالیز این بیمارستان در حال حاضر تعطیل است و بیماران به ناچار به مراکز درمانی دیگر مراجعه می‌کنند. بیمارستان خمینی کرج طی سال‌های گذشته شاهد اعتراض پیاپی کارگران به دلیل معوقات مزدی بوده است. مسئولان دولتی در استان البرز پرداخت معوقات مزدی و راه‌اندازی دوباره بیمارستان را به فروش آن به بخش خصوصی مشروط کرده‌اند. با وجود دو مرتبه واگذاری بیمارستان به بخش خصوصی، معوقات مزدی کارگران هنوز پرداخت نشده است و بیمارستان همچنان در وضعیت بلاتکلیف قرار دارد.