ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور حکم #حبس و #شلاق برای یک متهم به «#شعار‌ نویسی» در تهران

#میثم_بهرام‌آبادی که در بند چهار #زندان_اوین در حبس است، از سوی شعبه ۲۶ #دادگاه_انقلاب تهران، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از طریق شعار نویسی به هفت ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و تحمل ۶۲ ضربه شلاق محکوم شد. جلسه رسیدگی به اتهام‌های او روز دهم بهمن در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران تشکیل شده بود. به گزارش خبرگزاری هرانا، نیروهای امنیتی در تاریخ ۱۰ دی ماه سال جاری این شهروند اهل کرج را بازداشت و به #زندان_اوین منتقل کردند. دادنامه صادر شده برای میثم بهرام‌آبادی در تاریخ ۲۱ بهمن ماه تنظیم و امروز شنبه ۲۷ بهمن به او ابلاغ شده است. در حکم صادر شده برای او همچنین آمده است: «متهم از بابت اتهام “استعمال مواد مخدر” به جزای نقدی به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان در حق صندوق دولت محکوم شده است.» به گزارش هرانا، با اینکه مشخص نیست طرح اتهام استعمال مواد مخدر بر چه اساس در این پرونده صورت گرفته، اما بر حسب سابقه نهادهای امنیتی بارها افرادی را که دست به فعالیت‌های این‌چنینی زده‌اند به اعتیاد یا ابتلا به بیماری‌های روانی متهم کرده‌اند. نزدیکان میثم بهرام‌آبادی اما گفته‌اند این زندانی اتهام مصرف مواد مخدر را به صراحت در دادگاه رد کرده و گفته است به هیچ عنوان مواد مخدر مصرف نکرده است. در پایان دادنامه صادر شده برای میثم بهرام‌آبادی که به امضای ایمان افشاری، دادرس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران رسیده، آمده است که به لحاظ تعداد جرائم، صرفا مجازات سنگین‌تر قابل اجرا خواهد بود.

افزایش ۶۰هزار تومانی قیمت #سکه در روز شنبه ۲۷بهمن: قیمت هر گرم طلا به ۳۸۶هزار تومان رسید

قیمت سکه در بازارهای ایران روز شنبه ۲۷بهمن حدود ۶۰هزار تومان نسبت به روز پنج‌شنبه ۲۵بهمن افزایش یافت و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت چهار میلیون و ۳۲۰هزار تومان معامله شد. به گزارش خبرآنلاین، خبرگزاری تحلیلی ایران، این یکی از معدود دفعاتی است که بازار سکه و طلا در ایران تحت تاثیر قیمت جهانی طلا قرار گرفته است. خبرآنلاین از قول رییس کمیسیون تخصصی #طلا و جواهر نوشته است: «با توجه به شکست نشست #ورشو ارزش #دلار در بازارهای جهانی به شدت کاهش یافته و این مساله سبب بالا رفتن نرخ جهانی طلا شده است به طوری که قیمت جهانی طلا ۱۹ دلار افزایش یافته است.» محمد کشتی‌آرای اما گفته است نرخ ارز در بازارهای داخلی افزایش یافته است. به گفته کشتی‌آرای تاثیر افزایش قیمت طلا در بازار داخلی قابل مشاهده است و سبب شده است در حالی که قیمت سکه و طلا پنج‌شنبه گذشته کاهش یافته بود، امروز در بازار شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم: «هر نیم‌سکه بهار آزادی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان، هر ربع سکه یک میلیون و ۴۵۵‌هزار تومان و سکه‌های گرمی هم ۷۷۵هزار تومان خرید و فروش شدند.» هر مثقال طلا نیز به عنوان مبنای قیمت، روز شنبه یک میلیون و ۶۷۰‌هزار تومان معامله شد: «هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز به ۳۸۶ هزار تومان رسید که نسبت به روز پنج‌شنبه که حداکثر به ۳۶۹‌هزار تومان رسیده بود، ۱۷‌هزار تومان افزایش یافت. این ناشی از افزایش قیمت جهانی و کمی هم تحت تاثیر افزایش نرخ ارز در بازار داخل است.»

تعطیلی و تقاضای ابطال مجوز ۱۸۰ #رستوران در #تهران به دلیل گران شدن #گوشت و مواد اولیه

کاهش بی‌سابقه مشتری رستوران‌ها در #تهران باعث شده از ۷۰۰ رستوران ثبت شده و دارای مجوز در پایتخت، ۱۸۰ #رستوران تقاضای ابطال مجوز بدهند و تعطیل کنند. رئیس اتحادیه صنفی رستوران و سلف سرویس تهران روز شنبه ۲۷ بهمن با اعلام این خبر درباره ماجرای فروش «خورش بدون گوشت» نیز توضیحاتی داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، #علی‌اصغر_میرابراهیمی با اشاره به وضعیت گرانی مواد اولیه رستوران‌ها و افزایش مشکلات رستوران‌داران در ماه‌های گذشته، گفت: «متاسفانه با گرانی‌های اخیر، قیمت مواد اولیه از جمله گوشت، مرغ، حبوبات و رب به اندازه‌ای بالا رفته که هم باعث کاهش میزان مشتریان شده و هم گلایه همکارانمان را به دنبال داشته و همکارانمان هر روز در تماس با ما از وضعیت قیمت مواد اولیه، افزایش هزینه‌ها، مالیات بر ارزش افزوده و ... گلایه می‌کنند و ما هم جوابی نداریم.» میرابراهیمی در واکنش به انتشار اخباری درباره فروش خورش بدون گوشت برای کاهش قیمت تمام شده و جذب مشتری نیز گفت: «طبخ خورش بدون گوشت اصلاً امکان‌پذیر نیست چرا که طعم اصلی خورش، به دلیل گوشتی است که در آن استفاده شده لذا خورش بدون گوشت عملاً نمی‌تواند به عنوان خورش به مشتری فروخته شود.» او در عین حال تاکید کرد موضوع «فروش خورش بدون گوشت» را شنیده‌ اما گزارشی در این باره دریافت نکرده است.

حساب کاربری توییتر #خامنه‌ای مجبور به حذف توییت حمایت از ترور #سلمان_رشدی شد

شبکه اجتماعی توییتر، حساب کاربری علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را به حالت تعلیق در آورد تا توییتش را در رابطه با فتوای روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی درباره کشتن «سلمان رشدی» پاک کند. ادمین این حساب کاربری مجبور شد تا برای بازگرداندن حساب به حالت عادی این توییت را پاک کند. طبق قوانین توییتر ترویج خشونت و #ترور در این شبکه اجتماعی ممنوع است. خامنه‌ای در این توییت نوشته بود فتوای قتل سلمان رشدی، نویسنده کتاب «آیات شیطانی»، مانند آیات قرآن است و همچنان معتبر و غیرقابل تغییر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه #ایران به سخنان معاون رییس جمهوری #آمریکا واکنش نشان داد و خواستار عبرت‌آموزی مقامات آمریکایی از تاریخ شد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به سخنان #مایک_پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا درباره خطرات جمهوری اسلامی برای منطقه گفت: «صبور باشید. بخوانید و بیاموزید که تاریخ مملو از حقایقی است که هرگز هیچ قدرتی برای همیشه قادر به حذف یا تغییر آن نیست.» به گزارش خبرگزاری فارس، #بهرام_قاسمی، در واکنش به گفته‌های روز گذشته مایک پنس در تشبیه ایران به «دولت نازی» پس از بازدید از اردوگاه کار باقیمانده از این رژیم در آشویتس لهستان گفت: «سابقه تاریخی و فرهنگی ایران در همزیستی و احترام به ادیان الهی به ویژه دین یهود در اسناد معتبر تاریخی ملل مختلف ثبت شده است و تاریخ و تمدن دیر پا و چند هزار ساله ایران گویای نوع تفکر و نگاه ایرانیان به دیگر فرهنگ‌ها و ادیان و همزیستی مسالمت‌آمیز و برخورداری از تسامح و تساهل در این گونه موضوعات است.» قاسمی گفته‌های پنس را «پوچ و تبلیغاتی» خواند و گفت که این اظهارات از سر کینه و عصبیت مطرح شده است: «ملاک و معیار ما در سیاست خارجی خوی تجاوزگری و اشغالگری رژیم جعلی و غیرقانونی صهیونیستی و ماشین کشتار و مرگ مردم فلسطین است که با تحمیل ظالمانه خود، عامل نفاق و تفرقه بین کشورهای منطقه شده و ریشه بحران‌ها و تنش‌های فرساینده و پرهزینه خاورمیانه است.»

دیدار وزیر امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه آلمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۱۹

#محمدجواد_ظریف، وزیر امور خارجه ایران و #هایکو_ماس، وزیر امور خارجه آلمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۱۹ با هم دیدار و گفت‌و‌گو کردند. ظریف اما پیش از دیدار با هایکو ماس، با #فدریکا_موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرده بود. او همچنین با زهراب مناتسکانیان، وزیر امور خارجه ارمنستان، کانگ کیونگ هوا، وزیر امور خارجه کره جنوبی، دی کارلو، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد، هَریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف، مسرور بارزانی، مشاور امنیت اقلیم کردستان عراق، الیاس بوصعب، وزیر دفاع لبنان و همچنین دانکن لوئیس، رئیس سازمان امنیت استرالیا دیدار و گفت‌وگو کرده است. پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ از روز جمعه ۱۵ فوریه/ ۲۶ بهمن در شهر مونیخ آلمان آغاز شده و تا فردا یک‌شنبه ۱۷ فوریه/ ۲۸ بهمن ادامه دارد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بامداد جمعه برای شرکت در این کنفرانس وارد مونیخ شد.

سفر #بن_سلمان به #پاکستان یک روز به تاخیر افتاد

سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به پاکستان که قرار بود امروز شنبه ۱۶ فوریه/ ۲۷ بهمن انجام شود، یک روز به تاخیر افتاده. دلیل این تاخیر اعلام نشده است. بن سلمان قرار است برای امضای یک قرارداد تجاری به ارزش ۱۰ میلیارد دلار به پاکستان برود. گفته شده که ممکن است او در این سفر با نماینده طالبان هم دیدار کند. سفر بن سلمان مهم‌ترین سفر یک مقام خارجی به پاکستان در سال جاری تلقی شده و برای عربستان هم که بعد از انزوای ناشی از قتل جمال خاشقچی درصدد گسترش روابط تجاری خود با کشورهای تازه است، اهمیت دارد.

افزایش لحظه به لحظه قیمت خودرو در ایران: #پراید بیش از ۴۵ میلیون تومان

قیمت #خودرو در ایران از صبح روز شنبه ۲۷ بهمن با افزایشی لحظه به لحظه همراه شده است. خبرآنلاین، خبرگزاری تحلیلی ایران گزارش کرده است در میانه روز برخی خودروها افزایش قیمتی برابر با سه تا ۱۰ میلیون تومان داشته‌اند و همین مساله باعث شده #بازار_خودرو به دلیل تغییرات شدید قیمتی با توقف معاملات روبه‌رو شود. بر اساس این گزارش، افزایش قیمت خودرو در بازار در حالی‌ست که پیش‌بینی خودروسازان، کاهش قیمت یا به عبارت دیگر تعدیل قیمت‌ها در بازار با اجرای مصوبه عرضه خودرو به قیمت پنج درصد کمتر از حاشیه بازار بوده است. با توجه به روند افزایش قیمت خودرو در روز ۲۷ بهمن، پراید ۱۱۱ با رسیدن به قیمت ۴۵ میلیون تومان، رکورد تازه قیمت بر جای گذاشته است.

درگذشت #فرنگیس_حبیبی، نویسنده و روزنامه‌نگار در #تبعید

فرنگیس حبیبی، نویسنده و روزنامه‌نگار ایرانی ساکن فرانسه، صبح روز شنبه ۱۶ فوریه/ ۲۷ بهمن در سن ۷۲ سالگی درگذشت. این نویسنده در تبعید، پس از یک دوره بیماری از دنیا رفت. او سال‌ها ریاست بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه را بر عهده داشت. خانم حبیبی پس از قبولی در آزمون استخدامی این رسانه، از اول فروردین سال ۱۳۷۰ هجری خورشیدی و همزمان با آغاز به کار بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه، روزنامه‌نگاری را به شکل حرفه‌ای آغاز کرد. فرنگیس حبیبی در رشته جامعه‌شناسی تحصیل کرده بود. تز دکترای او درباره «زنان در جامعه در حال گذار ایران» بود. خانم حبیبی در فاصله سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۲ عضو کنفدراسیون دانشجویان ایرانی بود. او پس از انقلاب به ایران رفت اما در دوران جنگ ایران و عراق بار دیگر به فرانسه بازگشت. ۱۰ روز پیش از مرگ فرنگیس حبیبی که به سرطان دچار شده بود، کتابی از او به نام «جنگ با من از دور سخن گفته است» از سوی انتشارات معتبر استوک (Stock) در پاریس و به زبان فرانسه منتشر شد، اما او به دلیل حال وخیمش نتوانست در جلسه رونمایی کتابش که در یکی از کتاب‌فروشی‌های پاریس، به مدیریت احمد سلامتیان، فعال سیاسی در تبعید برگزار شد، حاضر شود. به گزارش رادیو فرانسه، کتاب «جنگ با من از دور سخن گفته است» با این که برگرفته از واقعیات زندگی‌‌ست اما نویسنده، نقش خیال را نیز در شکل‌گیری آن رد نکرده است. فرنگیس حبیبی، خواهر سروش حبیبی، مترجم معروف ایرانی است.

ظریف: ناکامی پرتاب دو #ماهواره ایرانی ممکن است به دلیل «خرابکاری» آمریکا باشد

#وزیر_خارجه_ایران گفته است ناکام ماندن پرتاب دو #ماهواره_ایرانی ممکن است به دلیل «خرابکاری» آمریکا باشد. #محمدجواد_ظریف در مصاحبه با شبکه ان.بی.سی در عین حال گفته است: «ما هنوز علت واقعی را نمی‌دانیم و باید آن را به دقت بررسی کنیم.»ظریف همچنین گفته این مداخله ممکن است به تلاش‌ها برای خرابکاری آمریکا در برنامه موشکی جمهوری اسلامی مرتبط باشد که نیویورک تایمز روز چهارشنبه ۱۳ فوریه/۲۴ بهمن از آن خبر داده بود. ۲۵ دی ماه اعلام شد یک موشک حامل ماهواره «پیام» به فضا پرتاب شده، اما این موشک به سرعت کافی نرسید و ماهواره آن هم نتوانست در مدار زمین قرار بگیرد. هفدهم بهمن ماه هم اعلام شد که ایران خواسته ماهواره‌ای به فضا بفرستد اما این پرتاب هم موفق نبود.

#فرانسه: سوری مظنون به همکاری با #رژیم_سوریه متهم به «#جنایت_علیه_بشریت» است

مقامات فرانسوی اتهام اولیه «همدستی در جنایت علیه بشریت» را به یک شهروند سوریه وارد کرده‌اند که مظنون به همکاری با پلیس مخفی سوریه در سرکوب خونین مخالفان رژیم بشار اسد است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مقام قضایی فرانسه روز شنبه ۱۶ فوریه/ ۲۷ بهمن خبر داد که این مرد سوری روز سه‌شنبه گذشته در جریان پیگیری یک پرونده بین‌المللی در حومه پاریس بازداشت شده است. دو مظنون دیگر نیز روز سه‌شنبه در آلمان دستگیر شدند. آن دو نیز مظنون به «انجام» یا «کمک به انجامِ» جنایت علیه بشریت هستند. گروه‌های حقوق بشر ی این دستگیری‌ها را تحسین کرده‌اند. این دستگیری‌ها اولین دستاورد کارآگاهان بین‌المللی است که به دنبال یافتن افراد مسئول در سرکوب مخالفان رژیم سوریه تحقیق می‌کنند. به گمان کارآگاهان این افراد در قبال خشونت‌هایی که رژیم سوریه در جنگ داخلی هشت ساله این کشور مرتکب شده، مسئول هستند.

درگیری شهروندان با ماموران #گشت_ارشاد: #شلیک_هوایی و کنده شدن در خودروی پلیس

فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد با تذکر ماموران گشت امنیت اخلاقی به دو زن، تعدادی از شهروندان با ماموران درگیر شده‌اند و ماموران در واکنش #تیرهوایی شلیک کرده‌اند. محل وقوع این رویداد در منطقه نارمک واقع در شرق تهران گزارش شده است. در این فیلم یک دقیقه‌ای که با گوشی تلفن همراه گرفته شده، شهروندی گزارش می‌دهد که به دنبال درگیری بین برخی شهروندان با عوامل انتظامی، درِ خودرو ون از جا کنده شده است. مسوولان واحد اطلاع‌رسانی پلیس تهران این رویداد را تایید و زمان آن را جمعه شب ۲۶ بهمن اعلام کرده‌اند. به گفته این مقام مسوول، برخی شهروندان تلاش کرده‌اند مانع انتقال آن دو زن به خودروی گشت ارشاد شوند. او گفته چند جوان در کار پلیس اخلال ایجاد کردند و ماموران برای متفرق کردن افراد، مجبور به شلیک هوایی شدند. او همچنین کنده شدن در ون را نیز تایید کرده و گفته با پیاده شدن دو زن از خودرو، مردم نیز متفرق شدند و موضوع خاتمه پیدا کرد.

#دیده‌بان_حقوق_بشر_سوریه: #نیروهای_دموکراتیک_سوریه آخرین منطقه #داعش را باز پس گرفتند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز شنبه ۱۶ ژانویه/ ۲۷ بهمن خبر داد نیروهای دموکراتیک سوریه با پشتیبانی ایالات متحده آمریکا آخرین منطقه تحت محاصره داعش در شرق سوریه را باز پس گرفتند. این گروهِ ناظر بر جنگ سوریه گفت که چند صد جنگجوی داعش که بسیاری از آنها تابعیت خارجی دارند، در دو روز اخیر خود را تسلیم نیروهای دموکراتیک سوریه کردند. با این حال گمان می‌رود هنوز برخی از جنگجویان داعش در تونل‌های زیرزمینی پنهان شده باشند. روز گذشته نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند ستیزه‌جویان داعش در حوالی «بغوز» صدها غیر‌نظامی را از پناهگاه‌های خود بیرون آورده‌اند. به این ترتیب آخرین مرحله عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه با برخورداری از پشتیبانی هوایی ارتش آمریکا کُند شد و اعلام پیروزی به تعویق افتاد. در گزارش روز شنبه دیده‌بان حقوق بشر آمده است جنگجویان داعش در گروه‌های حدود ۲۰۰ نفری در چند نوبت تسلیم شدند. گمان می‌رود تسلیم این نیروها بر اساس یک توافق صورت گرفته باشد، اما از جزییات این توافق اطلاعی در دست نیست. منطقه تحت محاصره داعش در نزدیکی باغوز در کرانه شرقی رود فرات آخرین قلمروی داعش در آن بخش از سوریه محسوب می‌شود که نیروهای تحت حمایت ایالات متحده در آن حضور نظامی دارند. خبر شکست کامل داعش هنوز از سوی خبرگزاری‌های رسمی تایید نشده است.

در واکنش به حمله #جیش_العدل به #اتوبوس_سپاه، #محمدعلی_جعفری به #پاکستان هشدار داد

فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنش به حمله گروه جیش العدل به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران گفته: «در صورتی که پاکستان به مسوولیت‌های خود در مبارزه با تروریست‌ها عمل نکند، جمهوری اسلامی ایران به مجازات گروه‌های سازمان یافته توسط سرویس‌های جاسوسی منطقه و فرامنطقه ای خواهد پرداخت. محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه مراسم وداع با کشته شدگان حمله تروریستی سیستان و بلوچستان گفته همانگونه که رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی گفته‌اند، شرایط با گذشته متفاوت بوده و دولت پاکستان باید نحوه برخوردش را تغییر دهد. او گفته در صورتی که پاکستان در این زمینه به مسئولیت‌های خود عمل نکند جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین و مقررات بین المللی حق مقابله با تهدیدات پیرامونی در مرزهای کشور مجاور را برای خود محفوظ‌ می‌داند و به اقدامات جبرانی دست خواهد زد. او همچنین به طور تلویحی گفته عربستان و امارات با دستور آمریکا و اسرائیل دست به این اقدامات می‌زنند. چهارشنبه ۲۴ بهمن، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای از حمله انتحاری جیش‌العدل به اتوبوس پرسنل شیفت سپاه پاسداران در جاده خاش به زاهدان خبر داد. در این حمله تروریستی دست‌کم ۲۰ نفر از پرسنل سپاه کشته شدند.

تکلیف لایحه #پالرمو در جلسه امروز شنبه ۲۷ بهمن #مجمع_تشخیص_مصلحت_نظام روشن می‌شود؟

ادامه بررسی لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) در دستور کار جلسه روز شنبه ۲۷ بهمن مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد. این لایحه در جلسه روز ۲۹ دی مجمع تشخیص بررسی شد اما رای‌گیری درباره آن به انجام نرسید و برای بررسی تخصصی بیشتر به کمیسیون‌های سیاسی، دفاعی و حقوقی و قضایی ارجاع شد. به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، نتایج بررسی کارشناسی در کمیسیون‌ها روز سوم بهمن به جلسه عمومی ارائه شده و بنا بر تایید محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص، این کمیسیون‌ها تصویب این مصوبه و پیوستن به این کنوانسیون را به «مصلحت نظام» ندانسته‌اند. بررسی این لایحه اما بار دیگر در روز ششم بهمن در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت اما باز هم به رای‌گیری و تصمیم نرسید و بررسی بیشتر و اظهارنظر موافقان و مخالفان آن، به نشست بعدی مجمع موکول شد. این لایحه از صبح روز شنبه ۲۷ بهمن با حضور اعضای مجمع و نمایندگانی از دولت و مجلس، در حال بررسی است. بر اساس آیین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصویب این لایحه نیازمند رای مثبت دو سوم اعضاست.