ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه خطاب به روسیه: حملات در #ادلب باید فوراً متوقف شود

مولود چاووش‌اغلو وزیر امور خارجه ترکیه به همتای روس خود گفت که حملات در استان ادلب سوریه باید فوراً متوقف شود و یک آتش‌بس پایدار برقرار شود. ترکیه و روسیه به‌دنبال یافتن یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ در سوریه‌اند اما همزمان از جبهه‌های مخالف پشتیبانی می‌کنند. چاووش‌اغلو یکشنبه ۱۶ فوریه/۲۷ بهمن بعد از کنفرانس امنیتی مونیخ به خبرنگاران در آلمان گفت که «(شنبه به روسیه) گفتیم که حمله در ادلب باید متوقف شود و آتش‌بسی پایدار همین حالا به دست بیاید.» او افزود که مقامات روسیه و ترکیه همین موضوع را روز دوشنبه در مسکو به بحث می‌گذارند. روسیه در جنگ سوریه از رژیم بشار الاسد حمایت می‌کند و ترکیه از شورشیان که آخرین سنگرشان بخش‌هایی از استان ادلب سوریه است. چاووش اغلو گفته است که با سیاستمداران آمریکایی در کنفرانس صحبت کرده و پیشنهاد داده که واشنگتن برای بهبود روابط با آنکارا تلاش کند، و این فقط به خاطر تنش میان ترکیه و روسیه نیست. او گفت: «به آنها گفتیم که رویکردی خالصانه در راستای روحیه اتحاد از ایالات متحده انتظار داریم.»

محمد_تقی_فلاحی، دبیرکل #کانون_صنفی_معلمان_تهران با تودیع قرار وثیقه آزاد شد#

محمد تقی فلاحی، دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران یکشنبه ۲۷ بهمن ماه، با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. او صبح روز شنبه ۱۹ بهمن‌ ماه توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شده بود. کانون صنفی معلمان ایران پیشتر در روز یکشنبه ۲۰ بهمن با انتشار بیانیه‌ای به «بازداشت غیرقانونی» محمدتقی فلاحی، دبیر این کانون و فشار مضاعف بر معلمان و فعالان صنفی اعتراض کرد و خواهان آزادی بدون قید و شرط فلاحی شد. این فعال صنفی معلمان پیش از این نیز در روز ۱۲ اردیبهشت ماه امسال و همزمان با روز معلم به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته در مقابل ساختمان مجلس، بازداشت و روز ۱۸ اردیبهشت با سپردن وثیقه، آزاد شده بود. حسین تاج، وکیل محمدتقی فلاحی روز ۲۷ مرداد با اعلام خبر صدور رأی دادگاه علیه موکل خود اعلام کرد که این فعال صنفی به ۸ ماه حبس تعزیری و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شده است. اجرای این رأی اما به مدت سه سال از سوی دادگاه تعلیق شده است.

#زلزله ۵,۸ ریشتری بدون خسارت جانی روستای #لافت قشم و شهرهای اطراف را لرزاند

براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، یکشنبه ۲۷ بهمن ساعت ۱۶:۰۰:۴۶ زلزله‌ای به بزرگی ۵,۸ ریشتر، بیش از ۲۰ ثانیه روستای لافت در شهرستان قشم را لرزاند. این زلزله در عمق ۱۳ کیلومتری زمین و در مرز خلیج فارس و هرمزگان و مختصات جغرافیایی (۲۶.۹۳شمالی و ۵۵.۸۸ شرقی) رخ داده است. طبق گزارش این موسسه زمین‌ لرزه در لافت به حدی بود که در شهر‌های همچون قشم احساس شد. خبرگزاری تسنیم به نقل از فرماندار قشم نوشت: زلزله روستای لافت قشم شدید بوده اما خسارت جانی به همراه نداشته و تنها دیوار برخی از خانه‌ها دچار ترک خوردگی جزئی شده است. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اما نشان می‌دهد مردم از ترس ادامه زلزله و پس‌لرزه‌های احتمالی به خیابان‌ آمده‌اند.

نخست وزیر فلسطین: «#معامله_قرن» فقط یک یادداشت تفاهم‌ میان نتانیاهو و ترامپ است- نقشه ترامپ به زودی «مدفون خواهد شد»

نخست وزیر فلسطین یکشنبه ۱۶ فوریه/۲۷ بهمن به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تاخت و گفت که نقشه او برای تنش در خاورمیانه «به زودی مدفون می‌شود.» محمد اشتیه که در کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت میکرد گفت که طرح ترامپ موسوم به معامله قرن چیزی بیشتر از یک «یادداشت تفاهم میان نتانیاهو و ترامپ نیست.» اشتیه از این واقعیت انتقاد کرد که پیشنهاد ترامپ دولت آینده فلسطین را چند پاره و بدون هیچ گونه حاکمیتی در نظر گرفته و به اسرائیل اجازه می‌دهد که بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را به خاک خود ملحق کند. او از سایر کشورها خواست که پیشنهاد ترامپ را رد کنند و در عین حال گفت که فلسطینیان «نسبت به مذاکرات جدی گشوده هستند.» اشتیه همچنین پیشنهاد داد که فلسطینیان از طریق سازمان‌های بین‌المللی فشار بر اسرائیل را افزایش دهند و به گزارش اخیر دفتر حقوق بشر سازمان ملل اشاره کرد که فهرست بیش از ۱۰۰ شرکت مختلف ارائه داده که به همکاری در نقض حقوق فلسطینیان و رونق شهرک‌های غیرقانونی اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی متهم هستند.نخست وزیر فلسطین با اشاره به انتخابات آینده اسرائیل گفت که تفاوت بین رهبر اپوزیسیون اسرائیل (بنی گانتس) و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی مثل «تفاوت کوکاکولا و پپسی کولا» است.

وزیر خارجه #قطر در کنفرانس امنیتی مونیخ: گفت‌وگوها برای رفع تنش با عربستان و امارات در ژانویه امسال متوقف شد

وزیر خارجه قطر شکست تلاش‌ها برای رفع تنش دیپلماتیک با عربستان و امارات را تایید و اعلام کرد مذاکرات با عربستان از ابتدای ژانویه سال جاری متوقف شده است. به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، شیخ محمد عبدالرحمان آل ثانی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که تقریبا سه سال است که تنش‌ها ادامه دارد، و افزود که «دوحه از هر پیشنهادی برای حل این مشکل استقبال می‌کند.» او گفت که قطر در توقف مذاکرات در اوایل ژانویه تقصیری ندارد. خبرگزاری رویترز پیشتر به نقل از منابع آگاه نوشته بود که جمع‌ کشورهایی که قطر را در محاصره سیاسی و اقتصادی قرار داده‌اند، در ماه دسامبر و پس از خودداری شیخ تمیم، امیر قطر از شرکت در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در عربستان، پرونده مذاکره با این کشور را بسته‌اند. وزیر خارجه قطر اوایل دسامبر و در میانه مذاکرات گفته بود که وضعیت از بن‌بست خارج شده، اما چندی بعد از آن گفت که هنوز برای صحبت کردن درباره پیشرفت واقعی «خیلی زود» است. مذاکرات برای رفع تنش میان بلوک متشکل از عربستان سعودی، امارات متحده، بحرین و مصر از یک سو، و قطر از سوی دیگر از اکتبر سال گذشته میلادی آغاز شد. عربستان و امارات از ژوئن ۲۰۱۷ روابط سیاسی، تجاری و حمل و نقل با قطر را محدود کرده اند و این کشور را به‌دلیل روابط نزدیک با ایران، به اتهام «حمایت از تروریسم» در محاصره زمینی، هوایی و دریایی قرار داده اند.

کاهش مختصر ابتلا به #ویروس_کرونا در چین- فرانسه اولین فوتیِ کرونا در اروپا را اعلام کرد

موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین در روز یکشنبه ۱۶ فوریه/ ۲۷ بهمن کاهش داشته است. این سومین روز پیاپی است که تعداد مبتلایان کاهش می‌یابد. همزمان تعداد افرادی که بر کشتی کروز ژاپنی به کرونا مبتلا شده اند به ۳۵۵ تن رسید و اولین مورد اروپاییِ مرگ بر اثر کرونا در فرانسه ثبت شد. به گزارش خبرگزاری رویترز، سه هفته پس از آغاز شیوع ابتلا به ویروس کرونا، بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی پکن ۶۸ هزار و پانصد نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و یکهزار و ۶۶۵ نفر براثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. در روز یکشنبه موارد جدید مبتلا دوهزار و ۹ نفر اعلام شد که در مقایسه با روز گذشته (دوهزار و ۶۴۱ مورد جدید) کاهش مختصری را نشان می‌دهد. همچنین در روز یکشنبه ۱۴۲ تن فوت کرده اند که یک مورد کمتر از روز گذشته است. همه قربانیان جز چهار نفر از استان هوبئی چین، محل شیوع اولیه این بیماری بوده اند. دوره پنهان ابتلا به کرونا ۱۴ روز است که نشان میدهد دولت چین در کنترل انتشار بیماری پس از اعلام خبر شیوع آن در هوبئی موفق عمل نکرده است. اما می فنگ سخنگوی کمیسیون بهداشت ملی چین گفته است که ظاهراً اقدامات دولت حالا در حال نتیجه دادن است و به کاهش موارد ابتلا منجر شده است. در بیرون از چین دست کم ۵۰۰ نفر در بیش از ۲۰ کشور مبتلا به این ویروس شده اند، و چهار مورد فوتی ناشی از عوارض عفونی ابتلا به ویروس گزارش شده است، که آخرین مورد آن در فرانسه رخ داد. مقامات فرانسوی گفته اند که یک توریست چینی ۸۰ ساله که در بیمارستانی در پاریس بستری بود بر اثر عفونت ریه جان باخت. پیش از این همه موارد مرگ بر اثر کرونا در آسیا رخ داده بود.