ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وکیل #جعفر_عظیم‌زاده از درخواست تجدیدنظر در مورد حکم شلاق صادر شده برای این #فعال_کارگری خبر داد

وکیل مدافع #جعفر_عظیم‌زاده، #فعال_کارگری محبوس در #زندان_اوین از ارائه درخواست تجدیدنظر خواهی در مورد حکم ۳۰ ضربه شلاق موکلش خبر داد. #محمدعلی_جداری_فروغی روز شنبه ۲۵ بهمن‌ به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «پیرو حکم صادره از سوی شعبه ۱۱۹۰ دادگاه کیفری دو تهران در مورد ۳۰ ضربه شلاق برای جعفر عظیم‌زاده به جرم غیبت از مرخصی، امروز مراتب تجدیدنظر خواهی خود را اعلام کرده و امیدواریم این حکم در دادگاه تجدیدنظر فسخ شود.» این وکیل دادگستری پیش از این درباره پرونده موکلش گفته بود: «با توجه به اینکه عظیم‌زاده به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به شش سال زندان محکوم و در حال گذراندن این حکم است و در شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه نیز به همین اتهام با رای بدوی ۱۱ سال زندان محکوم شده و بر اثر تجدیدنظرخواهی در شعبه هشت دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی تبرئه شده، نسبت به حکم شش سال حبس در دیوان عالی کشور، درخواست اعاده دادرسی خواهیم داد.» نیروهای امنیتی عصر روز سه‌شنبه ۹ بهمن جعفر عظیم‌زاده را در منطقه پردیس کرج بازداشت و به کلانتری ۱۱ فردیس منتقل کردند. او در تاریخ ۱۳ بهمن‌ در تماسی تلفنی به خانواده‌اش اطلاع داد که به اندرزگاه هشت سالن ۹ زندان اوین منتقل شده است. در روزهای بعد جداری فروغی اعلام کرد با پیگیری‌های انجام شده مشخص شده است عظیم‌زاده برای تحمل حکم شش سال زندان بازداشت شده است. این فعال کارگری اما از درد سینه، مشکلات کلیوی و قلبی و عروقی رنج می‌برند و مشکلات قلبی او به دلیل عدم دسترسی به داروهایی که خارج از زندان مصرف می‌کرد، حاد‌تر شده است.

آغاز باز کردن گورهای دسته‌جمعی به جا مانده از کشتار #داعش در #سنجار

از #بغداد خبر می‌رسد نیروهای دولتی #عراق کار بیرون کشیدن جسدها از گورهای دسته‌جمعی در منطقه سنجار (شنگار) را آغاز کرده‌اند. این گورها از نسل‌کشی ایزدی‌ها به دست گروه دولت اسلامی (داعش) در شمال غربی منطقه سنجار در عراق بر جای مانده‌اند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، باز کردن این گورهای دسته‌جمعی از روز شنبه ۱۶ مارس/ ۲۵ اسفند، زیر نظر سازمان ملل آغاز شده است. در جریان حملات وحشیانه پیکارجویان داعش به منطقه سنجار در سال ۲۰۱۴ میلادی، مردان ایزدی کشته و هزاران زن و کودک به اسیری گرفته شدند. نیویورک تایمز گزارش کرده است شمار بسیاری از مردان اقلیت ایزدی در عراق همچنان مفقود‌الاثر هستند؛ زنان ایزدی در این سال‌ها از سوی داعش به بردگی جنسی گرفته شده‌اند و پسرانشان به خدمت ایدئولوژی جهادی داعش درآمده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، از ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ که سنجار از زیر سلطه داعش خارج شده، بیش از ۷۰ گور دسته جمعی در این منطقه کشف شده است. نادیا مراد، برنده جایزه صلح نوبل که اصالتا اهل روستای کوجو در حومه سنجار است و خود به دست داعش به اسیری گرفته شده بود، در روند باز کردن این گورهای دسته‌جمعی حاضر است.

سپاه می‌گوید یک #باند_تبانی_و_ارتشا را در استان #فارس متلاشی کرده است

اطلاعات_سپاه_فارس اعلام کرده که یک باند «ارتشا و تبانی معاملات دولتی» را در یکی از مراکز وابسته به وزارت نفت در# فارس متلاشی کرده است. ‌ ایسنا به نقل از روابط عمومی اطلاعات سپاه فجر استان فارس نوشته که در این پرونده «میلیاردها تومان از حقوق بیت‌المال» تضییع شده بود. بر اساس این گزارش، دو نفر از مدیران سابق شرکت و هشت تن از پیمانکاران متخلف دستگیر شده و تعدادی از مرتبطان نیز در مسیر برخورد قضایی قرار گرفته‌اند. هنوز اطلاعات بیشتری درباره جزئیات این پرونده منتشر نشده است.

حامیان #برگزیت علیه نابودیِ رویایِ خروج از #اتحادیه_اروپا اعتراض می‌کنند

حالا که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا احتمالاً تا مدتی در حالت تعلیق در خواهد ماند، برخی حامیان برگزیت از احتمال مرگ رویای خود خشمگین هستند. به گزارش خبرگزاری «اسوشیتدپرس»، برگزیتی‌های متعصب به همراه نیگل فاراگ، رهبر حزب استقلال در حال برنامه‌ریزی برای یک راهپیمایی دو هفته‌ای با عنوان «خروج یعنی خروج» هستند که از شمال بریتانیا تا شهر لندن ادامه خواهد یافت. معترضان سیاستمداران را متهم می‌کنند که «به اراده مردم خیانت کرده‌اند.» معترضان از ساندرلند که در ۴۳۴ کیلومتری شمال لندن واقع است راهپیمایی را آغاز می‌کنند. ساندرلند در سال ۲۰۱۶ با ۶۱ درصد در مقابل ۳۹ درصد، رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا داده بود. تظاهرات قرار است روز ۲۹ مارس به محل پارلمان بریتانیا برسد. بریتانیا در این روز (۲۹ مارس) قرار بود اتحادیه اروپا را ترک کند. هنوز بعد از گذشت سه سال از رفراندوم برگزیت، سیاستمداران بریتانیایی دچار سردرگمی هستند و نتوانسته‌اند توافق دولت‌ و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت را بپذیرند. پارلمان این هفته به تاخیر برگزیت حداقل تا ۳۰ ژوئن رای داد.

#آتش‌_سوزی شبانه در #بازار_تهران ۱۵ باب مغازه را در بر گرفت

به گزارش خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا)، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، از وقوع آتش‌سوزی در بازار تهران (بازار پاچنار، سرای سیدولی) در ساعات اولیه بامداد شنبه ۱۶ مارس/ ۲۵ اسفند خبر داد. جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفته است که وقوع حادثه آتش‌سوزی در بازار تهران حدود ساعت ۲۲ دقیقه بامداد به اطلاع آتش‌نشانی رسید که متعاقباً پنج ایستگاه به همراه خودروی فرماندهی و تانکر آب به محل سرای سیدولی در بازار تهران اعزام شد. ملکی افزوده که آتش مغازه‌های تولید کفش را فراگرفته و به بیش از ۱۵ باب مغازه در سه طبقه سرایت کرده بود. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از خاموش شدن آتش حدود ساعت ۳ بامداد خبر داد و گفت این آتش‌سوزی بدون مورد مصدوم و فوتی خاتمه یافت. علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است. زمستان سال گذشته نیز آتش‌سوزی در بازار تهران بیش از ۱۰۰ مغازه البسه را دچار حریق کرد و بیش از ۱۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

#رحمانی_فضلی: شرایط سال ۹۸، سخت‌تر از امسال نخواهد بود

عبدالرضا #رحمانی_فضلی وزیر کشور #ایران گفته: «شرایط سال ۹۸، سخت‌تر از سال ۹۷ نخواهد بود.» رحمانی فضلی با بیان این که «دشمنان هر کاری را که می‌توانستند در سال ۹۷ علیه کشور ما انجام دادند» گفته: «در سال ۹۸ مساله جدیدی که بتواند شرایط را سخت‌تر کند، نخواهیم داشت.» او با اشاره به رخدادهای سال‌های ۹۶ و ۹۷ در کشور، بیان کرد: «در دی ماه سال ۹۶ با یکسری اغتشاشات و ناآرامی‌ها مواجه شدیم که این امر موجب شد که غرب به ویژه آمریکا تحلیل نادرستی از شرایط کشور ما پیدا کند. آنها به این نتیجه رسیدند که باید نارضایتی‌ها و اختلافات را در کشور ما تشدید کنند و حتی سلطنت‌طلب‌ها و منافقین دور هم جمع شدند. رئیس جمهور آمریکا نیز با بی عقلی تمام به توافق بین المللی برجام پشت کرد و از آن خارج شد و تمام فکر آنها این بود که با این اقدامات اتفاقی در کشور ما رخ دهد.»