نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صفحات فرماندهان #سپاه در #اینستاگرام از دسترس خارج شد

صفحات سرلشگر پاسدار قاسم سلیمانی (فرمانده نیروی قدس)، سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری (فرمانده کل سپاه) و سرتیپ پاسدار محمد پاکپور (فرمانده نیروی زمینی سپاه) سرلشگر پاسدار محمد باقری (رئیس ستاد کل نیروهای مسلح)، سرتیپ پاسدار موسی کمالی (از روسای ستاد کل) و سرتیپ پاسدار محمدباقر قالیباف (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام) در اینستاگرام از دسترس خارج شدند. حساب رسمی سپاه پاسداران هم در اینستاگرام در دسترس نیست. دولت آمریکا دوشنبه ۱۵ آوریل/ ۲۶ فروردین با درج اطلاعیه‌ای در فدرال رجیستر (روزنامه رسمی دولت فدرال آمریکا) رسماً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور قرار داد.

#اطلاعات_سپاه از بازداشت راننده خودرو سمند که در درگیری سال ۹۶ در #خیابان_پاسداران تهران یک بسیجی را زیر گرفت خبر داد

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران سه‌شنبه ۲۷ فروردین با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد شخصی را به اتهام دست داشتن در قتل محمد حسین حدادیان در حاشیه کرج شناسایی و بازداشت کرده است. محمد حسین حدادیان از اعضای سازمان بسیج بود که در درگیری با دراویش گنابادی در خیابان پاسداران تهران یک خودرو سمند او را زیر گرفت. در درگیری شامگاه ۳۰ بهمن ۹۶ محمد ثلاث به عنوان راننده اتوبوسی که به طرف مأموران پلیس راند و سه نفر از آن‌ها زیر گرفت، شناسایی و محاکمه و اعدام شد. ۳۰۰ نفر از دراویش گنابادی در جریان این درگیری بازداشت شدند. فرهاد نوری، مدیر سایت مجذوبان نور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا دست داشتن دراویش در حمله به پلیس را تکذیب کرده‌ بود.

#شورای_شهر_تهران ۱۲ خیابان را به نام شاعران ایرانی از جمله #فروغ_فرخزاد و #سیمین_بهبهانی نامید

اعضای شورای شهر تهران سه‌شنبه ۲۷ فروردین چند خیابان را به نام شاعران ایرانی نامیدند. به گزارش رسانه‌های داخلی این خیابان‌ها همگی در خیابان شهید نعمتی در محدوده شهید کلاهدوز در منطقه ۳ تهران قرار دارند: ۱۲ خیابان در این محدوده به نام منوچهر آتشی، عمران صلاحی، محمد قهرمان، بیژن ترقی، اسماعیل شاهرودی، پروین دولت‌آبادی، اخوان ثالث، سیمین بهبهانی، فروغ فرخزاد، فریدون مشیری، محمد علی سپانلو و سید کریم امیری فیروزکوهی نامیده شدند. امیری فیروزکوهی از شاعران مذهبی قبل از انقلاب بود. منظومه عفاف‌نامه در ستایش حجاب اسلامی از آثار اوست. محمد قهرمان نیز از شاعران بومی خطه تربت جام است. محمدرضا شفیعی کدکنی درباره او گفته است «در زمینه شعر بومی حتی ملک‌الشعرای بهار آن خصوصیت یک شاعر محلی را به‌صورت کامل، آن گونه که قهرمان دارد، ندارد.» به این ترتیب می‌توان کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی پیرامون خیابان شهید نعمتی در محدوده شهید کلاهدوز را ادبی‌ترین محله تهران نامید.

هزینه یک مهمانی ساده در #ایران: ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار تومان برابر با یک سوم دستمزد #کارگران

روزنامه شهروند چاپ تهران گزارش داده که هزینه یک میهمانی ساده با دو نوع غذا در ایران حدود ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار تومان است: معادل یک‌ سوم دستمزد کارگران و یک ‌ششم دستمزد کارمندان ایرانی. هر کیلو برنج ۳۶‌ هزار تومان، زرشک کیلویی ۶۰ هزار تومان، گوشت قرمز کیلویی بین ۱۰۰ تا ۱۲۵‌هزار تومان، مرغ ۳۰ هزار تومان، ماهی کیلویی ۴۵ هزار تومان، سیب قرمز و زرد هر کیلو ۱۲‌هزار تومان، پرتقال کیلویی ۷ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار هر کیلو ۷ تا ۸ هزار تومان، کیوی کیلویی ۸ تا ۱۰‌هزار تومان و هر کیلو موز هم ۱۱ تا ۱۲‌هزار تومان قیمت دارد. هر کیلوگرم شیرینی خشک و معمولی در قنادی‌ها نیز از ۱۲ تا ۴۰‌هزار تومان به فروش می‌رسد. بر این اساس اگر یک کارگر ایرانی بخواهد از مهمانانش با زرشک‌پلو یا باقالی‌‌پلو با مرغ، گوشت یا ماهی، شیرینی و میوه پذیرایی کند، می‌بایست یک سوم ماهانه‌اش را هزینه این مهمانی کند. حقوق کارگران ایرانی یک ‌میلیون و ۵۰۰‌ هزار تومان است.

#سازمان_هواشناسی: ورود #سامانه_بارشی تازه از شمال غرب و آغاز بارش باران تا اوایل هفته آینده توام با تندباد

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۷ فروردین‌ یک سامانه بارشی تازه از سمت شمال غرب وارد ایران می‌شود و به تناوب تا اوایل هفته آینده در کشور سبب بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش تندباد خواهد شد. بر اساس سازمان هواشناسی چهارشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان باران می‌بارد و این بارش ها توام با رعد و برق خواهد بود و در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، اردبیل و گیلان بارش باران توأم با وزش باد پیش‌بینی شده است. سازمان هواشناسی اعلام کرده که سرعت باد در این مناطق بین ۴۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

دو شهروند ایرانی در #کویت به اتهام قتل در حین سرقت مسلحانه به #اعدام محکوم شدند

روزنامه کویت تایمز گزارش داد که دادگاهی در کویت دو شهروند ایرانی به نام‌های محمد عبدالرضا نواصر و علی محمد آل بوغبیش را به اتهام قتل یکی از شیوخ خاندان حاکم، یک کویتی دیگر و یک زن اندونزیایی در جریان دزدی مسلحانه در سال ۲۰۱۶ به اعدام محکوم کرد. این اشخاص متهم‌اند که در این سرقت مسلحانه ۲۷۶ هزار دینار کویتی را دزدیده‌اند.

اعتراض #معلمان و #کارکنان_آموزش_و_پرورش #کهگیلویه_و_بویراحمد به تعویق مطالبات مزدی

معلمان و کارکنان #آموزش_و_پرورش #کهگیلویه_و_بویراحمد به ماه‌ها تعویق مطالبات خود معترضند. شش ماه حق‌التدریس و حق اضافه‌کاری، حق‌الزحمه امتحانات معلمان و سایر مطالبات معوقه از سال ۹۶ پرداخت نشده است. شماری از معلمان غیربومی نیز در شهر دیشموک دوشنبه ۲۶ فروردین در برابر اداره آموزش و پرورش دست به تحصن زدند. کارکنان اداری آموزش و پرورش هم هفت ماه حق اضافه‌کاری معوقه دارند. کارکنان اداری آموزش و پرورش گفته‌اند حقوق ماهیانه آنان ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافته و آنان قادر به تامین هزینه‌های خود نیستند. خبرگزاری فارس در گزارشی از وضعیت معلمان کهکیلویه و بویراحمد نوشته است تعویق مطالبات و پائین‌بودن حقوق معلمان سبب شده معلمان انگیزه‌ای برای ادامه کار معلمی نداشته و در صدد تغییر شغل باشند.

فرستاده ویژه #سازمان_ملل در امور #لیبی حمله نیروهای #ژنرال_حفتر به #طرابلس را شبه‌کودتا خواند

غسان سلامه، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی جهانی حمله نیروهای ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس و صدور حکم بازداشت برای فائز السراج ، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی و دیگر مقامات این دولت را شبیه به یک کودتا دانست. او گفت دستور بازداشت السراج و مقامات دولتی طرابلس در حالی صادر می‌شود که دو طرف موافقت خود را برای برگزاری انتخابات اعلام کرده بودند. دولت وفاق ملی السراج از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است و نیروهای ژنرال حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» از جمله از سوی امارات متحده عربی، مصر و فرانسه حمایت می‌شود. ۱۶ فروردین / ۵ آوریل ژنرال خلیفه حفتر با انتشار یک پیام صوتی به نیروهای تحت امر خود فرمان حمله به طرابلس را صادر کرد. دولت وفاق ملی لیبی نیز عملیات نظامی بزرگی را در دفاع از طرابلس آغاز کرد. درگیری‌های دو طرف تاکنون دست‌کم ۱۲۰ کشته و بیش از ۵۰۰ زخمی برجای گذاشته است. فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی قصد داشت که این هفته کنفرانس آشتی ملی را بین دو طرف در این کشور برگزار کند اما به‌دلیل شدت درگیری‌ها این اقدام به تعویق افتاد. غسان سلامه گفت لیبی با یک بن‌بست نظامی روبه‌رو شده است.

صفحه #اینستاگرام #قاسم_سلیمانی مسدود شد

صفحه اینستاگرام قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از دسترس خارج شد. این اقدام پس از اعلام رسمی وزارت خارجه آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران به فهرست گروه‌های تروریستی انجام شده است. دولت آمریکا روز گذشته، دوشنبه ۱۵ آوریل / ۲۶ فروردین با درج اطلاعیه‌ای در فدرال رجیستر (روزنامه رسمی دولت فدرال آمریکا) رسماً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور قرار داد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۸ آوریل / ۱۹ فروردین با انتشار بیانیه‌ای سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی قرار داد. شورای عالی امنیت ملی نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد دولت آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

وزیر دارایی #ترکیه مذاکره با #ترامپ درباره مسئله خرید سامانه‌های موشکی #اس-۴۰۰ از #روسیه را مثبت خواند

شبکه سی‌ان‌ان ترکیه گزارش داده که برات آلبایراک، وزیر دارایی ترکیه که برای دیدار یک هفته‌ای به آمریکا سفر کرده، دوشنبه ۲۶ فروردین / ۱۵ آوریل با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مورد اقدام آنکارا در خرید سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ از روسیه گفت‌وگو کرده است. پس از این گفت‌وگو آلبایراک به این شبکه گفت «او (ترامپ) با درک مثبتی از روند مربوط به نیازهای ترکیه به سامانه اس-۴۰۰ گوش فرا داد». توافقنامه خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ در ماه دسامبر ۲۰۱۷ بین ترکیه و روسیه امضا شد و هزینه آن ۲،۵ میلیارد دلار است. این تصمیم آنکارا با واکنش منفی آمریکا و کشورهای غربی عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روبه‌رو شد. آمریکا در آغاز ماه جاری اعلام کرد که به‌منظور جلوگیری از دستیابی ترکیه به سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه ارائه کلیه تجهیزات مربوط به جنگنده‌های اف-۳۵ به آنکارا را متوقف کرده است. تحویل این سامانه قرار بود در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ انجام شود اما بعد دو طرف توافق کردند که تاریخ تحویل به ژوئیه ۲۰۱۹ تغییر یابد. برات آلبایراک که داماد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه است همچنین با استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا و جرد کوشنر، مشاور ترامپ دیدار کرد. دو کشور در حال مذاکره برای گسترش روابط تجاری خود هستند. مبادلات تجاری ترکیه و آمریکا در حال حاضر ۲۰ میلیارد دلار در سال است.

شورای شهر #تهران خیابانی را به نام #محمد_رضا_شجریان نام‌گذاری کرد

اعضای شورای شهر تهران صبح سه‌شنبه ۲۷ فروردین پیشنهاد دادند که خیابان سپند در منطقه یک به نام عزت‌الله انتظامی، بلوار فلامک جنوبی و شمالی در منطقه ۲ به نام محمد رضا شجریان، خیابان کوکب در منطقه ۲ به نام غلامحسین امیرخوانی (خوشنویس)، خیابان نیلوفر در منطقه ۲ به نام علی نصیریان، خیابان معارف به نام داود رشیدی و ۲۴ متری سعادت آباد به نام محمد علی کشاورز نامگذاری شود. این پیشنهادها با ۱۵ رای موافق و بدون مخالف، تصویب شد.

#پلیس_راهور: ۶۱ محور اصلی و فرعی در ایران مسدودند

پلیس راهور ایران سه‌شنبه ۲۷ فرپردین اعلام کرد که ۶۱ راه اصلی و فرعی در ایران در اثر پیامدهای سیل سراسری مسدود است. محورهایی در مازندران، کهکیلویه و بویراحمد، گیلان، همدان، گلستان، سمنان، ایلام، کردستان، خوزستان، بوشهر، لرستان، تهران و خراسان‌های جنوبی و رضوی، کرمان، سمنان، سیستان و بلوچستان، یزد و اردبیل. برخی از این محورها به دلیل ریزش کوه، برحی دیگر در اثر بارش‌های سیل‌آسا و طغیان رودخانه‌ها، رانش زمین مسدود شده‌اند و برخی دیگر به دلیل تعمیر و ایمن‌سازی.

#هلال_احمر_ایران: ۱۱ استان #ایران همچنان درگیر است با #سیل

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران، به خبرگزاری‌های داخلی گفته است استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، هرمزگان و یزد همچنان درگیر سیل و آبگرفتگی هستند. به گفته مرتضی سلیمی عملیات امداد و نجات در ۱۰۵ شهر و روستا انجام شده و در مجموع به بیش از ۱۴ هزار نفر امدادرسانی شده ‌است. عملیات امدادرسانی در خراسان جنوبی و رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان همچنان ادامه دارد.

#احمد_جنتی در نخستین جلسه #خبرگان_رهبری در سال ۹۸: #سیل اخیر را باید از خیرات الهی دانست

سه‌شنبه ۲۷ فروردین نخستین جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در سال ۹۸ در دفتر دبیرخانه این مجلس در تهران برگزار شد. احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سیل سراسری گفت: «سیل اخیر را باید از خیرات الهی دانست که کشور را از خشکسالی، گرد و غبار و مهاجرت‌ها نجات داد و به مردم سیل‌زده هم علی‌رغم رنج و آسیبی که از سیل دیدند عرض می‌کنم عَسی أن تکرَهوا شَیئاً وهو خیرٌ لکم مبادا مردم از نعمت خداوند شکایت داشته باشند.» دولت آمریکا سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است. جنتی گفت: «این اقدام ترامپ صددرصد به نفع سپاه شد و همه سپاهی شدند؛ مجلس، دولت، خبرگان و عموم مردم سپاهی شدند و این عزتی بود که خداوند به این برادران داد.»

#جنگنده_کوثر در #تهران نمایش هوایی داد

به مناسبت روز ارتش هواپیمای جنگنده کوثر برای نخستین بار در آسمان تهران نمایش هوایی داد. این جنگنده صبح سه‌شنبه ۲۷ فروردین به همراه هواپیماهای جنگنده صاعقه، اف پنج و میگ ۲۹ برای انجام نمایش و تمرین هوایی از فرودگاه مهرآباد به پرواز درآمد. مرداد سال گذشته با حضور حسن روحانی از هواپیمای جنگنده کوثر رونمایی شد. این جنگنده بر اساس جنگنده «اف‌ـ‌۵» آمریکا طراحی شده است.

#ظریف برای هماهنگی در مهم‌ترین موضوعات منطقه‌ای ابندا به سوریه و سپس به ترکیه سفر می‌کند

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران سه‌شنبه ۲۷ فروردین در رأس هیأتی سیاسی و در ادامه مشورت‌ها و رایزنی‌های مستمر و منظم بین مقامات جمهوری اسلامی و مقامات سوریه و ترکیه، در سفری دو روزه به سوریه و پس از آن به ترکیه سفر می‌کند. ظریف علاوه بر رایزنی و گفت‌وگو با مقامات بلندپایه این کشورها مهم‌ترین موضوعات فی‌مابین در روابط دو جانبه، از جمله تفاهمات رئیسان جمهوری دو کشور را پیگیری خواهد کرد. هماهنگی مواضع در مهمترین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف کمک به تعمیق و تحکیم صلح و ثبات منطقه‌ای، از دیگر اهداف سفر وزیر خارجه ایران عنوان شده است.