ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۰۰ هزار تن در #کرمانشاه #حاشیه‌نشین هستند، نیمی از بافت شهری جوانرود و صحنه فرسوده است

مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی #کرمانشاه گفت: ۳۵ درصد جمعیت مناطق شهری این استان «#بدمسکن» و «#حاشیه‌نشین »هستند. به گفته او تنها در شهر کرمانشاه ۴۰۰ هزار تن در #مناطق_حاشیه‌ای و یا #بافت‌های_فرسوده سکونت دارند. همچنین نیمی از بافت شهری #جوانرود و #صحنه فرسوده و ناکارآمد است. شریفی گفت که ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در مناطق شهری استان کرمانشاه به بازسازی نیاز دارد. به گفته او کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که بیشترین محلات حاشیه‌ای و #اسکان_غیررسمی را دارد. به گفته مقام‌های دولتی حدود ۱۹ میلیون تن از جمیعت ایران در مناطق حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده سکونت دارد. جمعیت حاشیه‌نشین طی یک دهه اخیر افزایش چشمگیری داشته است. برخی مقام‌های دولتی هم نسبت به امنیتی شدن مسئله #حاشیه‌نشینی هشدار داده‌اند.

یک زندانی در #زندان_اردبیل #اعدام شد

صبح روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت یک زندانی محکوم به اعدام در #زندان_اردبیل به دار آویخته شد. کانون حقوق بشری نه به #زندان نه به #اعدام این زندانی را #بابک_رضایی معرفی کرده که متهم به #قتل بوده است. او که حدود ۳۳ سال داشته، از پنج سال پیش در انتظار اجرای حکم #قصاص و اعدامش بوده است. درباره اعدام این زندانی به صورت رسمی اطلاع‌رسانی نشده و به همین دلیل این اعدام از جمله #اعدام‌های_مخفیانه قلمداد می‌شود. در سه روز گذشته (از ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت) دست‌کم هفت نفر در نقاط مختلف ایران به دار آویخته شده‌اند که دو مورد از این اعدام‌ها در مشهد و در ملاء عام اجرا شده است. در حالی که بر اساس گزارش سازمان #عفو_بین‌الملل درباره اعدام در جهان، ۵۱ درصد از اعدام‌های سال ۲۰۱۷ -صرف‌نظر از چین- در ایران انجام شده و این امر با انتقاد شدید نهادهای حقوق بشری روبه‌رو شده است، جمهوری اسلامی همچنان به صدور و اجرای گسترده احکام اعدام ادامه می‌دهد. برخی مدافعان #حقوق_بشر معتقدند فشارهای سیاسی و اقتصادی حاصل از خروج ایالات متحده آمریکا از توافق هسته‌ای (برجام) باعث تشدید فشارهای حقوق بشری بر شهروندان #ایران خواهد شد و شمار اعدام‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

مشاور استاندار #خراسان_رضوی می‌گوید میانگین سن #ازدواج دختران در شهرستان زاوه ۱۱ سال است

علی باغدار دلگشا مشاور استاندار #خراسان_رضوی در نشستی در دانشگاه فردوسی مشهد درباره ازدواج کودکان گفت: «در برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی، مانند شهرستان زاوه، میانگین سن #ازدواج دختران ۱۱ سال است.» به‌گفته او، بر اساس آمار سال ۹۶، ۶۳ هزار مورد ازدواج دختران زیر ۱۵ سال سن در تهران ثبت شده است.

سران ۲۸ کشور عضو اتحادیه #اروپا در #صوفیه راه‌های محافظت از شرکت‌های اروپایی فعال در ایران در برابر تحریم‌های #آمریکا را بررسی می‌کنند

سران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا چهارشنبه ۱۶ مه/ ۲۶ اردیبهشت برای بررسی راه‌های محافظت از شرکت‌های اروپایی فعال در ایران در برابر تحریم‌های آمریکا، در صوفیه پایتخت بلغارستان تشکیل جلسه می‌دهند. به گفته دونالد توسک، رئیس شورای اروپا علاوه بر تضمین منافع ایران از برجام، تحولات غزه نیز در این جلسه به بحث گذاشته می‌شود. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته در پایان نشست وزیران خارجه سه قدرت اروپایی با محمد جواد ظریف با انتشار بیانیه‌ای حمایت اروپا از برجام را اعلام کرد. اما فقط تعهد بریتانیا، فرانسه و آلمان به توافق هسته‌ای با ایران کافی نیست. همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌بایست بر راه‌حل‌های پیشنهادی در بروکسل برای ادامه معاملات تجاری با ایران بعد از اعمال تحریم‌های نفتی ایران از نوامبر سال جاری به بعد صحه بگذارند.

#پلیس با نمایش مسابقات #فوتبال جام جهانی #روسیه در سالن‌های سینمای #ایران موافقت کرد

نیروی انتظامی موافقت کرد که مسابقات فوتبال جام جهانی روسیه در سالن‌های سینما به نمایش دربیایند. غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش به خبرگزاری ایلنا گفته است که سینماداران می‌بایست تقاضای خود را برای به نمایش درآوردن مسابقات جام جهانی روسیه ابتدا با شورای صنفی نمایش در میان بگذارند. این اقدام برای رونق سالن‌های سینما انجام می‌شود. در جلسه‌ای که هفته آینده شورای صنفی نمایش برگزار می‌کند قیمت بلیت و سالن‌هایی که اجازه نمایش مسابقات فوتبال را دارند اعلام خواهند شد.

محمد جواد #ظریف، وزیر خارجه #ایران: تحریم ولی‌الله #سیف، رئیس کل #بانک_مرکزی ایران نشانگر عصبانیت #آمریکا است

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در حال مذاکره با وزیران خارجه آلمان، بریتانیا،فرانسه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای تضمین منافع ایران از برجام بود که وزارت خزانه‌داری آمریکا ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. ظریف در واکنش به تحریم سیف گفته است که این اقدام آمریکا ناشی از عصبانیت این کشور است. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا ولی‌الله سیف را متهم کرده است که از طریق سپاه قدس و بانک بلاد اسلامی میلیون‌ها دلار در اختیار حزب‌الله لبنان قرار داده. این تحریم‌ها پیش‌درآمدی است بر تحریم نفتی ایران که قرار است با خروج آمریکا از برجام از ۴ نوامبر به بعد اعمال گردد. به این ترتیب، منافع ایران از نفت در گروی حمایت جمهوری اسلامی از حزب‌الله لبنان قرار گرفته است.