ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس انجمن حمایت از قربانیان #اسیدپاشی خواهان ایجاد محدودیت در خرید و فروش #اسید شد

کمال فروتن، رئیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که قوانین جدیدی برای محدود کردن خرید و فروش اسید وضع کنند تا هزینه این اقدام مجرمانه افزایش یابد. او با بیان این‌که «اسید نباید مثل آب خوردن در دسترس باشد»، گفت: «در چند هفته اخیر حدود پنج مورد اسیدپاشی در کشور داشتیم که رسانه‌ای شده است و این نشان می‌دهد که باید قوانین دارای بازدارندگی بالایی باشند تا از وقوع چنین جرایمی جلوگیری شود.» به‌گفته او همین قانونی هم که پس از حدود ۶۰ سال مورد بازنگری قرار گرفته است، باید ضمانت اجرایی بالایی داشته باشد. او همچنین خواهان کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اسیدپاشی شد و گفت عامل یا عاملان اسیدپاشی باید به سرعت محاکمه شوند تا با دریافت مبلغ دیه فرآیند درمان نیز انجام شود.

#خامنه‌ای دو فرمانده #سپاه_پاسداران را تغییر داد

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و فرمانده کل قوای نظامی ایران، روز پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت، در دو حکم جداگانه علی فدوی و محمدرضا نقدی را به ترتیب به‌عنوان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران منصوب کرد. علی فدوی پیش از این معاون هماهنگ‌کننده کل سپاه پاسداران و محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران بود. رهبر جمهوری اسلامی در حکم خود از فدوی خواسته است تا نقش «جهادی و انقلابی در ارتقای سطح آمادگی‌های عملیاتی و پیشرفت مقتدرانه مأموریت‌های سپاه» ایفا کند. او همچنین در حکم محمدرضا نقدی «ارتقای ظرفیت‌های کارشناسی و کارآمدی ستاد سپاه با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و قابلیت‌های نخبگی و جهادی سپاه و بسیج» را از وظایف آتی او دانست.

#نانسی_پلوسی: دولت #ترامپ مجوز کنگره برای #جنگ_با_ایران را دریافت نکرده است

در ادامه تنش میان ایران و آمریکا، نانسی پلوسی، از حزب دموکرات و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت / ۱۶ مه به خبرنگاران گفت: «دولت ترامپ مجوز کنگره برای ورود به جنگ با ایران را ندارد». پلوسی همچنین اعلام کرد که دولت پنج‌شنبه شب یک جلسه رسمی برای قانون‌گذاران درباره ایران تدارک دیده است. نمایندگان کنگره آمریکا پیش از این گفته بودند که دولت ترامپ اطلاعات لازم درباره تهدید ایران را در اختیار آن‌ها قرار نداده است. نانسی پلوسی نیز از دولت آمریکا خواسته بود که در جلسه‌ای ویژه، نمایندگان را در جریان رویدادهای خلیج فارس و احتمال درگیری نظامی با ایران قرار دهد. نمایندگان مجلس سنا هم که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان است گفته بودند که چنین جلسه‌ای با آن‌ها هم برگزار نشده است.

وزیر خارجه #بریتانیا: با #آمریکا درباره «#تهدید_ایران» ارزیابی مشترکی داریم

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا پنجشنبه ۱۶ مه/ ۲۶ اردیبهشت با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد: «هفته گذشته [درباره] ایران در لندن و بروکسل گفت‌وگو کردیم. درباره تهدید افزایش‌یافته از سوی ایران با ایالات متحده ارزیابی مشترکی داریم. مثل همیشه، به همکاری نزدیک با ایالات متحده ادامه می‌دهیم.» روز گذشته ژنرال بریتانیایی کریس گیکا، معاون فرمانده ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا اعلام کرد «تهدید» نیروهای هم‌پیمان ایران در عراق و سوریه افزایش نیافته است: «ما شاهد افزایش تهدیدِ نیروهای مورد حمایت ایران در عراق و سوریه نبودیم. معلوم است که ما از حضور آنها آگاهیم و آنها را در کنار طیف بزرگ دیگری از سایر گروه‌ها زیر نظر داریم چون ما اصولا در چنین محیطی فعالیت می‌کنیم.» سخنان این فرمانده بریتانیایی در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای داشت، چنانکه بیل اربن، سخنگوی سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا) با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد اظهارات گیکا با اطلاعات آمریکا و هم‌پیمانان این کشور درباره «نیروهای تحت حمایت ایران» در منطقه مغایر است. سه‌شنبه گذشته نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از دولت ترامپ خواست در جلسه‌ای ویژه، نمایندگان را در جریان رویدادهای خلیج فارس و احتمال درگیری نظامی با ایران قرار دهد. قرار است در طی روز جاری مقام‌های سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا با هدف ارائه اطلاعاتی درباره ایران، با سران کنگره این کشور دیدار کنند. همزمان نیویورک تایمز گزارش داد که بارگیری تعدادی موشک در قایق‌های نظامی ایران سبب نگران‌‌هایی شده بود که سرانجام به اعزام ناو آبراهام لینکلن به خلیج فارس و استقرار بمب‌افکن‌های راهبردی در قطر انجامید.

ریزش آب‌انبار یک روستا در حوالی #استهبان، به کشته‌شدن دو #کارگر و مجروحیت سه تن دیگر انجامید

در اثر ریزش آوار در یک آب‌انبار در روستای #گرده از توابع شهرستان #استهبان واقع در استان فارس دو کارگر کشته شدند و سه کارگر مصدوم شدند. حسین اکبرپور فرمانده انتظامی شهرستان استهبان گفته روز چهارشنبه ۲۵ اردبهشت کارگران در یک آب انبار در روستای گرده مشغول کار بوده‌اند که در اثر ریزش دیوار ۵ نفر از آنان زیر آوار ماندند. دو تن از کارگران در دم جان باخته و کارگران مصدوم به بیمارستان منتقل شده‌اند. آمار حوادث کار در ایران به دلیل نبود شرایط ایمنی کافی و بی‌توجهی کارفرمایان و علی‌رغم اعتراض‌های کارگران و فعالان کماکان بالا است.

همزمان با افزایش تولید #اورانیوم در #نطنز، وزیر ارتباطات ایران از راه‌اندازی یک فایروال برای جلوگیری از #خرابکاری_صنعتی خبر داد

وزیر ارتباطات ایران پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت در پیامی در اینستاگرام از طراحی و «آزمایش موفقیت‌آمیز» یک سپر دفاعی برای فضای مجازی خبر داد. به گفته محمدجواد آذری جهرمی این فایروال «عملا خرابکاری صنعتی مثل استاکس‌نت را در شبکه‌های برق و امثال آن خنثی می‌کند.» در سال ۱۳۸۹ تأسیسات هسته‌ای نطنز هدف بدافزار استاکس‌نت قرار گرفت. بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران همزمان با راه‌اندازی این فایروال، اعلام کرد که دستور شورای امنیت ملی برای افزایش تولید اورانیوم غنی‌شده در تأسیسات نطنز انجام می‌شود، بدون آنکه ظرفیت سانتریفیوژها افزایش یابد.

دو مقام سعودی: #ایران و #حوثی‌های #یمن مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان‌اند

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه و معاون وزیر دفاع این کشور ادعا کردند حوثی‌های یمن به دستور ایران با پهپادهایشان تأسیسات نفتی سعودی را هدف قرار داده‌اند. عادل الجبیر، وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه با انتشار پیامی در توییتر نوشت حوثی‌ها بخش لاینفک نیروهای سپاه پاسداران ایران است و دستورات آن را اجرا می‌کنند. بنا بر ادعای وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه هدف قرار دادن تأسیسات در عربستان بر این موضوع دلالت دارد. خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع سعودی و سفیر سابق این کشور در آمریکا نیز با انتشار پیامی در توییتر نوشت: «حمله تروریستی شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران به دو ایستگاه پمپاژ نفت شرکت آرامکو سعودی تأکید می‌کند که آنها جز ابزاری برای اجرایی کردن دستورکارهای ایران و خدمت به پروژه توسعه‌‌طلبانه این کشور در منطقه نیستند.» محمد علی حوثی، رئیس شورای عالی یمن اما در گفت‌وگو با شبکه جهانی بی بی سی اعلام کرد که حوثی‌های یمن عامل ایران نیستند. محمد علی حوثی درباره حمله پهپادی سه‌شنبه هفته جاری انصارالله به ایستگاه پمپاژ نفت عربستان سعودی گفت: «این پهپادها تولید محلی است. بخشی‌هایی از این پهپاد را از آمریکا، چین و کشورهای به دست آوردیم و این پهپادها را به صورت محلی تولید کرده‌ایم.» سخنگوی سازمان امنیت کشور عربستان سه‌شنبه گذشته اعلام کرده بود دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» هدف پهپادهای شیعیان حوثی قرار گرفته است. در این فاصله عربستان سعودی انتقال نفت در خط لوله شرق به غرب را از سر گرفته است.

#علی_نجاتی عضو هیئت مدیره #سندیکای_نیشکر_هفت_تپه به #دادسرای_اوین احضار شد

شعبه هفتم #دادسرای_اوین (بازپرسی شهید مقدسی) #علی_نجاتی عضو هیئت مدیره #سندیکای_کارگران_نیشکر_هفت_تپه را احضار کرد. احضار از طریق ارسال پیامک صورت گرفته و از علی نجاتی خواسته شده طی پنج روز خود را به دادسرا معرفی کند. #علی_نجاتی کارگر بازنشسته مجتمع #نیشکر_هفت‌تپه و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه است. او در آبان سال ۹۷ در خانه خود به اتهام دست داشتن در اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه بازداشت و پس از چندی به قید کفالت آزاد شده بود. در آبان سال ۹۷ کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به خصوصی سازی، عدم امنیت شغلی و عدم پرداخت مطالبات معوقه اعتصاب کرده بودند. اسماعیل بخشی نماینده دیگر سندیکای هفت‌تپه هم از جمله بازداشت شدگان بود. بخشی به قید وثیقه آزاد و مجددا دستگیر شد و هم اکنون در اوین زندانی است. در پی اعتصاب هفته گذشته (۱۹ اردیبهشت) در نیشکر هفت‌تپه هم گروهی از کارگران این کارخانه احضار و دستگیر شده‌اند. هم اکنون شش تن در ارتباط با این اعتصاب در زندان بسر می‌برند. سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه در بیانیه‌ای «هر گونه پرونده سازی، احضار و تهدید علی نجاتی و دیگر کارگران» را محکوم کرده و خواستار آزادی بی قید و شرط اسماعیل بخشی و دیگر کارگران زندانی، معلمان، دانشجویان و تمامی زندانیان سیاسی شده است.

#محمد_علی_حوثی: عامل #ایران نیستیم

رئیس شورای عالی یمن اعلام کرد که حوثی‌های یمن عامل ایران نیستند. محمد علی حوثی در گفت‌وگو با شبکه جهانی بی بی سی گفت: «هر زمان که به جنگ یمن اشاره می‌شود، به ایران نیز اشاره می‌شود اما ما خود قادر به تصمیم‌گیری هستیم.» رئیس شورای عالی یمن دریافت هرگونه کمک نظامی از ایران را تکذیب کرد: «چطور می‌توانیم موشک و دیگر تجهیزات نظامی را از ایران و مکان‌های دیگر وارد کنیم؟ برخی از موشک‌ها ۱۲ متر طول دارند. چطور می‌توانیم چنین موشک‌هایی را وارد الحدیده کنیم در حالیکه نمی‌توانیم حتی یک قرص نان واردالحدیده کنیم؟ الحدیده تحت کنترل سازمان ملل است و آنها از آنچه وارد این منطقه می‌شود یا از آن خارج می‌شود، اطلاع دارند.» محمد علی حوثی درباره حمله پهپادی سه‌شنبه هفته جاری انصارالله به ایستگاه پمپاژ نفت عربستان سعودی گفت: «این پهپادها تولید محلی است. بخشی‌هایی از این پهپاد را از آمریکا، چین و کشورهای به دست آوردیم و این پهپادها را به صورت محلی تولید کرده‌ایم.» سخنگوی سازمان امنیت کشور عربستان سه‌شنبه گذشته اعلام کرد دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» هدف پهپادهای شیعیان حوثی قرار گرفته است. در این فاصله عربستان سعودی انتقال نفت در خط لوله شرق به غرب را از سر گرفته است.

چندین غیرنظامی از جمله کودکان در حمله #ائتلاف_عربی به #صنعا کشته شدند

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، چندین غیرنظامی از جمله چهار کودک در بمباران #ائتلاف_عربی به رهبری #عربستان_سعودی در #صنعا کشته شدند. ائتلاف عربی پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت / ۱۶ مه در واکنش به حملات پهپادی شیعیان #حوثی به تأسیسات نفتی سعودی به پایتخت یمن و پایگاه‌های موشکی حوثی‌ها حمله کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، مردم در صنعا ۱۴ تن را از زیر آوار یک ساختمان مسکونی تخریب‌شده در بمباران بیرون کشیدند. یک پزشک بیمارستان المنار به آسوشیتدپرس گفت که پیکر سه غیرنظامی کشته‌شده در حملات هوایی به سردخانه بیمارستان انتقال یافته است. یکی از ساکنان شهر هم خبر داد که پیکر سه عضو یک خانواده ــ‌ پدر، مادر و فرزندشان ــ‌ از زیر آوار بیرون کشیده شدند. اما ساعاتی بعد وزارت بهداشت دولت «انصار‌الله»، حزب شیعیان حوثی اعلام کرد که شمار کشتگان به شش تن رسیده و از آن میان، چهار تن کودک هستند. خبرگزاری العربیه، نزدیک به عربستان سعودی نیز گزارش داده است که شامگاه چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت / ۱۵ مه جنگنده‌های ائتلاف عربی با هدف قرار دادن یک سکوی پرتاب موشک نوع زلزال در جنوب استان حجه، ۷ تن از کارشناسان موشکی شبه‌نظامیان حوثی را کشتند. شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت جمهوری اسلامی قرار دارند اما تهران ارسال موشک برای آنها را تکذیب کرده است. مشروح گزارش مربوط به حمله سعودی به صنعا و دیگر تحولات مرتبط را در زمانه بخوانید.