ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۸ کشته در انفجار نشست مشترک #طالبان افغانستان و نیروهای دولتی در #ننگرهار پس از دیدارهای دوستانه دو طرف در دومین روز #آتش‌بس

دیدارهای دوستانه #طالبان و نیروهای امنیتی #افغانستان با حمله به نشست مشترک آنها در #ننگرهار پایانی مرگبار یافت. شبکه خبری الجزیره گزارش داد که انفجار در این نشست مشترک دست‌کم ۱۸ کشته و چندین زخمی برجای گذاشته است. شنبه ۲۶ خرداد دومین روز از آتش‌بس طالبان افغانستان و نیروهای امنیتی این کشور است که با عید فطر آغاز شد. بنا به گزارش رسانه‌های افغانستان، نیروهای طالبان به کابل وارد شده‌اند و مورد استقبال وزیر داخله افغانستان و نیروهای پلیس این کشور قرار گرفته‌اند. نیروهای پلیس افغانستان و شبه‌نظامیان طالبان در رویدادی بی‌سابقه در پایتخت این کشور و چند شهر دیگر کنار یکدیگر پایان ماه رمضان را جشن گرفتند، به یکدیگر عید را تبریک گفتند، و با هم عکس سلفی گرفتند. مشروح گزارش روز دیدارهای دوستانه دو طرف تا پیش از این انفجار را در زمانه بخوانید.

انتقاد به فرایند صدور مجوز برای کمپ‌های ترک اعتیاد: مراکز درمانی باید تخصصی باشند

سلیمان عباسی، نماینده پیشین مجلس و عضو کمیسیون بهداشت در یک برنامه رادیویی با انتقاد به فرایند فعلی اعطای مجوز به کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: «برخی معتقدند معتادان باید زیر نظر افراد همتا یعنی کسانی که قبلا معتاد بوده‌اند، درمان شوند، اما بنده معتقدم باید زیر نظر افراد متخصص و روانشناس روند درمان را طی کنند». به گفته او، با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی در این خصوص مصوباتی داشته، اکنون اصلاح صدور مجوز برای کمپ‌ها نیازمند آن است که دستگاه‌های مربوطه آیین‌نامه‌هایی را تدوین کنند. در همین برنامه فرید براتی، معاون دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی اعلام کرد که «به دلیل دخالت دستگاه‌های دیگر»، ظرفیت صدور مجوز برای کمپ‌های ترک اعتیاد سه تا چهار برابر شده است. سازمان بهزیستی کمپ‌های ترک اعتیاد را «مراکز بهبود بازتوانی افراد دچار اختلال مصرف» نام گذاشته است.

دلیل بازداشت #نسرین_ستوده شکایت بازپرسی از #دادسرای_کاشان است؛ مهدی پیتام، بازپرس پرونده #شاپرک_شجری‌زاده، یکی از #دختران_خیابان_انقلاب که ستوده وکلاتش را برعهده داشته

#رضا_خندان، همسر #نسرین_ستوده، وکیل سرشناس دادگستری زندانی شنبه ۲۶ خرداد در پستی فیس‌بوکی نوشت که علت بازداشت ستوده شکایت یک بازپرس از دادسرای کاشان است. نسرین ستوده در تماس تلفنی با خندان به او توضیح داده که در پی شکایت مهدی پیتام، بازپرس پرونده شاپرک شجری‌زاده، یکی از #دختران_خیابان_انقلاب به #زندان_اوین منتقل شده است. بهروز شاه‌محمدی، بازپرس شعبه هفت #دادسرای_اوین دستور بازداشت موقت این وکیل سرشناس دادگستری را صادر کرده. ستوده وکیل شجری‌زاده است. از جزئیات این شکایت خبر بیشتری منتشر نشده اما این نخستین بار نیست که وکلای مدافع در ایران به دلیل دفاع قانونی از متهمان امنیتی خود گرفتار زندان می‌شوند. شاپرک شجری‌‌زاده، یکی از دختران خیابان انقلاب، همراه با پسر خردسالش در یک سفر تفریحی به کاشان دوباره بازداشت شد. پلیس امنیت کاشان او را با اتهام مبادرت به کشف حجاب بازداشت کرده است. رضا خندان چهارشنبه ۲۳ خرداد از بازداشت ستوده خبر داد.

#فیگارو: نیروهای ویژه فرانسوی همراه با نیروهای امارات متحده عربی در #یمن حضور دارند

روزنامه فرانسوی «#فیگارو» شنبه ۱۶ ژوئن / ۲۶ خرداد به نقل از دو منبع نظامی، از حضور #نیروهای_ویژه_ارتش_فرانسه در یمن در کنار نیروهای امارات متحده عربی خبر داد. مشخص نیست این نیروها در حال انجام چه عملیاتی هستند یا چه نقشی در #یمن دارند. امارات متحده عربی و عربستان سعودی در جنگ یمن همراه با نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مخلوع این کشور علیه گروه «انصارالله»، شیعیان #حوثی تحت حمایت ایران می‌جنگند و از چند روز پیش به بندر #حدیده، بزرگترین بندر یمن حمله کرده‌اند. پیش از این وزارت دفاع فرانسه گفته بود که در حال بررسی احتمال انجام عملیات مین‌روبی در حدیده پس از پایان حمله ائتلاف عربی به آنجا است و تأکید کرده بود که در این مرحله در ائتلاف عربی حضور ندارد. گروه‌های حقوق بشری #فرانسه بارها نسبت به فروش سلاح به ائتلاف عربی در یمن علیه دولت این کشور اعتراض کرده بودند. گزارش مشروح آخرین تحولات در جنگ بر سر بزرگترین بندر یمن را می‌توانید در زمانه بخوانید.

رئیس #اتحادیه_دامداران_ایران: #دامداران دیگر پولی برای خرید علوفه ندارند و گاو شیری هم مانند مرغ از بین خواهد رفت ـ صنعت دامداری رو به نابودی می‌رود

حسین نعمتی، رئیس #اتحادیه_دامداران_ایران در گفتگو با خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) هشدار داد که #صنعت_دامداری رو به نابودی می‌رود. به گفته او، قیمت شیر و محصولات لبنی برای مصرف‌کننده افزایش یافته اما قیمت خرید شیر خام از دامداران هنوز افزایش نیافته است درحالی‌که علوفه و نهاده‌های دامی گران‌تر شده‌اند. به گفته نعمتی، «دامداران دیگر پولی برای خرید علوفه ندارند و گاو شیری هم مانند مرغ از بین خواهد رفت». #دامداران و #مرغداران ایرانی در هفته‌های اخیر در شهرهایی در سرتاسر کشور بارها نسبت به سیاست‌های دولت، عدم حمایت از دامداران، افزایش قیمت غذای دام و افزایش‌نیافتن قیمت خرید محصولات از دامداران دست به اعتراض و اعتصاب زده‌اند.

#برجام: مدیر بخش هواپیماهای تجاری #ایرباس در گفتگو با یک روزنامه آلمانی گفت که با توجه به بازگشت تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، «بعید است بتوانیم ۹۷ هواپیمای باقی‌مانده قرارداد ایران را تحویل دهیم»

گیوم فاوری، مدیرعامل بخش هواپیماهای تجاری شرکت هواپیماسازی فرانسوی «#ایرباس» به روزنامه چاپ شنبه «هامبورگر آبندبلات» گفت که بر اثر بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ایالات متحده علیه ایران، ادامه همکاری‌اش با ایران ممکن نیست. به گفته او، ایرباس «بعید است» ۹۷ هواپیمای باقی‌مانده از قرارداد این شرکت با تهران را بتواند تحویل دهد. ایران پس از امضای توافق هسته‌ای (#برجام) با قدرت‌های ۱+۵ و رفع تحریم‌ از صنعت هوایی این کشور از جمله با ایرباس و بوئینگ قرارداد امضا کرد. ایرباس از ۱۰۰ هواپیمایی که قرار بود به ایران تحویل دهد، تا کنون تنها سه هواپیما تحویل داده است. از آنجا که در هواپیماهای ساخت شرکت‌های اروپایی قطعات آمریکایی وجود دارند، تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران در مورد این شرکت‌ها نیز صادق خواهد بود. علی‌رغم تلاش اتحادیه اروپا برای حفظ برجام، بسیاری از شرکت‌های اروپایی در حال خروج از ایران هستند. تهران گفته که در صورت حفظ نشدن منافع اقتصادی‌اش در برجام نخواهد ماند. مشروح گزارش درباره آخرین تحولات بر سر #حفظ_برجام را به زودی در زمانه بخوانید.

پیکر تمام قربانیان سقوط #هواپیمای_تهران‌ـ‌یاسوج در ارتفاعات #دنا پیدا شد

مقام‌های پزشکی قانونی و #هلال‌احمر استان #کهگیلویه_و_بویراحمد از کشف پیکر تمام قربانیان سقوط #هواپیمای_تهران‌ـ‌یاسوج در ارتفاعات دنا خبر دادند. پرواز شماره ۳۷۰۴ #هواپیمایی_آسمان که ۲۹ بهمن از تهران عازم #یاسوج بود، ساعاتی پس از پرواز در کوه دنا سقوط کرد و همه ۶۵ سرنشین آن کشته شدند. از زمان سقوط هواپیما گروه‌های امدادی برای کشف پیکر جان‌باختگان حادثه به این ارتفاعات رفتند، هرچند شرایط نامساعد جوی کار آنها را دشوار کرد. به گفته مقام‌های استانی، پیکر هیچ‌کدام از قربانیان به شکل سالم یافت نشده و تنها بازمانده ۶۰ تن از این جان‌باختگان قبال تحویل به خانواده‌های آنها است. بازمانده دیگر قربانیان از طریق آزمایش ژنتیک مشخص شده و کار گروه‌های امدادی برای جستجوی بیشتر هنوز ادامه دارد. هواپیمای سقوط‌کرده از نوع ای‌تی‌آر ۷۲ مدل ۲۰۰ بود که ۲۴ سال از عمر آن می‌گذشت و هنگام سقوط تنها حدود ۲۰ کیلومتر با فرودگاه مقصد فاصله داشت. گزارش سازمان هواپیمایی کشور درباره علت سقوط هرچند به عمر بالا و #تحریم هواپیمایی ایران به عنوان یکی از دلایل تأثیرگذار اشاره کرد، عامل اصلی را بی‌توجهی هواپیمایی آسمان به محدودیت پرواز خلبان دانست.