ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمار جدید وزارت بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۹۰۶۵ نفر، مبتلایان ۱۹۲۴۳۹ نفر، ۱۰ استان در وضعیت قرمز قرار دارند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه‌شنبه ۲۷ خرداد از ابتلای دو هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ و مرگ ۱۱۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. به گفته سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت تعداد کل مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۱۹۲ هزار و ۴۳۹ نفر و تعداد قربانیان این ویروس به ۹ هزار و ۶۵ نفر رسیده است. طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ۱۰ استان خوزستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند. وزارت بهداشت روز گذشته وضعیت پنج استان خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان را قرمز اعلام کرده بود. آخرین آمارهای هفتگی وزارت بهداشت از شیوع ویروس کرونا در ایران نیز نشان می‌دهند همه‌گیری کرونا به صورت کلی روندی صعودی پیدا کرده و به صورت استانی نیز دست کم ۱۴ استان ایران در شرایط کنونی با روند صعودی شیوع ویروس کرونا و بروز بالای کووید۱۹ مواجه‌اند.

شمار مبتلایان به #ویروس_کرونا در جهان به ۸ میلیون نفر رسید

داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد تاکنون بالغ بر ۸ میلیون نفر از جمعیت ۱۸۸ کشور جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا روز سه‌شنبه ۱۶ ژوئن/۲۷ خرداد به ۸ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۴۹۱ نفر رسیده که از این تعداد نزدیک به ۴۴۰ هزار نفر، جان خود را از دست داده‌اند. این رقم براساس آمارهای رسمی دولتی اعلام شده و با توجه به محدودیت‌های مرتبط با تست‌گیری و شناسایی مبتلایان، برآورد می‌شود تعداد کل مبتلایان بسیار بیشتر از ارقام گزارش‌شده باشد. ویروس کرونا در آمریکا با مبتلا کردن نزدیک به ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار نفر و گرفتن جان بیش از ۱۱۸ هزار نفر، وخیم‌ترین وضع را ایجاد کرده است. آمارهای رسمی حاکی از آن است که آمریکای جنوبی به کانون جدید شیوع ویروس کرونا بدل شده است. برزیل تاکنون بیش از ۸۹۰هزار مورد ابتلا به کووید۱۹ را گزارش کرده و کشورهای مکزیک، شیلی و پرو در حال مقابله با شیوع کرونا هستند. ایران با ۱۸۹۸۷۶ مورد ابتلا به کووید۱۹ و ۸۹۵۰ مورد مرگ براثر این بیماری، نهمین کشور درگیر با ویروس کرونا در جهان است.

بازداشت گروهی از کاربران #اینستاگرام در استان #خراسان_رضوی

ولی قنبرزاده، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی سه‌شنبه ۲۷ خرداد از بازداشت چندین نفر از کاربران اینستاگرام در این استان خبر داد. او از افراد بازداشت‌شده به‌عنوان «سرشاخه‌های اصلی که اقدام به انتشار تصاویر بی حجاب، مبتذل و مستهجن در فضای مجازی نموده بودند»، یاد کرد. قنبرزاده بدون آن‌که شمار بازداشت‌شدگان و محل بازداشت آن‌ها را اعلام کند، افزود از این افراد برخی با قرارهای تأمین کیفری روانه زندان شده و برخی دیگر نیز با قید وثیقه آزاد شدند و پرونده‌های آن‌ها برای صدور حکم به دادگاه ارسال شده است.

کشتار #هریرود و حادثه #یزد: سرپرست وزارت خارجه #افغانستان هفته آینده به ایران سفر می‌کند

محمدحنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه افغانستان هفته‌ آینده برای گفت‌وگو درباره مسایل مرتبط با مهاجران افغانستان به ایران سفر می‌کند. به گزارش هشت صبح محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دوشنبه ۲۶ خرداد در نشست هیأت دولت گفت اتمر به ایران می‌رود تا روی «موضوعات کلیدی» مهاجران با مقام‌های ایرانی گفت‌وگو کند. بر اساس بیانیه ارگ افغانستان، یکی از موضوعات این نشست کشتار کارجویان هریرود و حادثه آتش‌سوزی خودروی حامل مهاجران افغانستانی در اثر شلیک مأموران نیروی انتظامی در حوالی یزد بود. در حادثه هریرود در مجموع ۴۶ نفر از کارجویان افغان به رودخانه هریرود انداخته شده‌اند. از این میان، ۱۷ نفر ناپدید شده، ۱۲ نفر غرق شده و ۱۷ نفر دیگر نجات یافته‌اند. در حادثه یزد هم سه مهاجر افغان کشته و عده‌ای زخمی شدند. به دنبال حادثه یزد، شماری از شهروندان افغانستانی در برابر نمایندگی‌های سیاسی ایران در برخی از شهرهای افغانستان دست به تظاهرات زدند. وزارت خارجه ایران عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان را به دلیل «تعرض» به دفتر نمایندگی‌هایش احضار کرد. وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد این تظاهرات مسالمت‌آمیز و حق قانونی شهروندان افغانستان بوده است.