نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت #منوچهر_بختیاری و بی‌خبری از وضعیت او

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، از جان باختگان اعتراضات آبان ۹۸ از دوشنبه ۲۳ تیرماه در بازداشت به سر می‌برد. منوچهر بختیاری هنگام بازگشت از سفر کیش به تهران در فرودگاه و توسط ماموران منتسب به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت شده است. به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) ماموران امنیتی تلفن همراه و سایر لوازم شخصی آقای بختیاری را نیز توقیف کرده‌اند. به گفته یکی از اعضای خانواده بختیاری، منوچهر بختیاری همراه با همسرش سارا عباسی به جزیره کیش رفته بودند که هنگام بازگشت به تهران در فرودگاه بازداشت می‌شود و از آن پس نه همسر و نه سایر اعضای خانواده از سرنوشت او اطلاعی ندارند. ماموران امنیتی مدعی شدند که منوچهر بختیاری در بندرعباس است و نهاد بازداشت کننده او نیز وزارت اطلاعات بوده است. پویا بختیاری یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۳۹۸ ایران بود.

معاون ستاد مقابله با #کرونا در #تهران: شاید پایتخت چند هفته قرنطینه شود

معاون ستاد مقابله با کرونا در تهران پنجشنبه ۲۶ تیر اعلام کرد موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا در ایران از موج اول سنگین‌تر است. جلیلی خشنود گفت:«فعلا بناست که محدودیت‌ها در تهران یک هفته ادامه پیدا کند و شاید قرنطینه چند روز یا چند هفته بعد ادامه پیدا کند تا بتوانیم این موج دوم را کنترل کنیم.» به گفته معاون ستاد مقابله با کرونا در تهران دو مشکل وجود دارد: کمبود تخت‌های بیمارستانی برای درمان موارد حاد ابتلا و کمبود کادر درمان. جلیلی خشنود گفت: «کادر درمان ما اکثرا آلوده می‌شوند یا اینکه اقوام درجه یکشان مبتلا می‌شوند که مجبورند از آنها مراقبت کنند. در بیمارستان «شهدای تجریش» ۱۷۲ نفر از نیروهای خودمان درگیر کرونا شدند و خود من و معاونت‌ها هم بیمار شدیم.» وزارت بهداشت اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ایران شناسایی شدند و مجموع بیماران به ۲۶۷ هزار و ۶۱ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۸ بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان کرونا به ۱۳ هزار و ۶۰۸ نفر رسید. استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.