ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشکیلات امنیتی آلمان: مرکز اسلامی هامبورگ پایگاه حکومت ایران در اروپاست

طبق گزارش شعبه هامبورگ اداره «حفاظت از قانون اساسی» در آلمان که یک رکن امنیت داخلی کشور است، اسناد جدید این ارزیابی را تأیید می‌کنند که مرکز اسلامی هامبورگ (IZH مسجد امام علی) پایگاه جمهوری اسلامی ایران در اروپا است. مارکو هاس، سخنگوی تشکیلات امنیتی آلمان، شعبه هامبورگ، جمعه ۲۵ تیر / ۱۶ ژوئیه گفت اسناد و مدارک کنونی درباره ایران که در دسترس اداره امور خارجه است نشان می‌دهند که محمدهادی مفتح، مدیر مرکز اسلامی هامبورگ به دستورالعمل‌های رژیم ایران ملزم است. از این رو آن‌طور که این مرکز خود را به‌عنوان یک نهاد کاملاً مذهبی و مستقل از تهران معرفی می‌کند، قابل اعتماد نیست. مرکز اسلامی هامبورگ مدت مدیدی است که توسط دفتر حمایت از قانون اساسی تحت نظر است. اسناد به‌دست آمده از جمله نامه‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، «تقریباً تأیید می‌کنند که مفتح نماینده رسمی جانشین خمینی، آیت‌الله خامنه‌ای است». به‌گفته مارکو هاس، «در چندین نامه‌ی مستقیم به مفتح او نماینده محترم رهبری، رئیس مرکز اسلامی هامبورگ نامیده شده است. هاس گفت علاوه بر این، شواهدی در مورد ارتباطات مرکز اسلامی هامبورگ و حزب‌الله لبنان وجود دارد که به‌عنوان یک سازمان تروریستی طبقه‌بندی شده و فعالیت آن از سال ۲۰۲۰ در آلمان ممنوع و هدف اعلام‌شده این گروه نابودی اسرائیل است. عکس‌های ضبط شده در اینترنت، سیدسلیمان موسوی‌فر، معاون مرکز اسلامی هامبورگ را در یک سخنرانی با پرچم حزب‌الله نشان می‌دهند. همچنین پیام‌های مختلفی در صفحه فیس‌بوک موسوی‌فر وجود دارد که او تحسین خود را نسبت به حزب‌الله ابراز داشته و این گروه را به‌عنوان نماینده قانونی اسلام شیعه در مبارزه با غرب معرفی می‌کند. اداره حفاظت از قانون اساسی، شعبه هامبورگ، تأکید می‌کند که فعالیت‌های این مرکز با ارزش‌های قانون اساسی کشور آلمان سازگار نیست. مرکز اسلامی هامبورگ در زمان ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس توسط ارتش آمریکا در بغداد مراسمی نیز در بزرگداشت او برپا کرد. نمایندگان احزاب مختلف در هامبورگ با اعتراض به این مراسم، خواستار لغو قرارداد این شهر با انجمن‌های اسلامی که مرکز اسلامی هم جزو آن‌هاست، شدند.

کانون انبوه‌سازان: قطع برق کارخانجات، سیمان را کمیاب کرد، قیمت مسکن نوساز افزایش می‌یابد و دود آن به چشم مردم می‌رود

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به افزایش قیمت هر پاکت سیمان تا ۷۰ هزار تومان و میلگرد تا کیلویی ۲۰ هزار تومان، نسبت به احتمال افزایش قیمت مسکن نوساز هشدار داد. فرشید پورحاجت در مصاحبه با خبرگزاری مهر با توجه به قطع برق صنایع سیمان و تعطیل شدن برخی کارخانجات سیمان گفت: «یک هفته است که سیمان در بازار نایاب شده و اگر کسی بتواند سیمان از عامل فروش تهیه کند، ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان برای هر پاکت می‌پردازد.» پورحاجت درباره قیمت میلگرد نیز گفت: «نرخ اعلامی این محصول کیلویی ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان برای نوع پرمصرف و این رقم برای درب کارخانه است بنابراین اگر انبوه‌ساز بخواهد تهیه کند، قطعاً با این قیمت پیدا نخواهد کرد و واسطه‌ها تا کیلویی ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان به سازنده واگذار می‌کنند.» پورحاجت، عامل اصلی کمبود سیمان در بازار را کاهش ۶۰ درصدی ظرفیت تولید شرکت‌های تولیدکننده و عرضه برق کارخانه‌های سیمان تا ۱۰ درصد دیماند آنها عنوان کرد و گفت: «تبعات افزایش قیمت مصالح ساختمانی خصوصاً سیمان و میلگرد در افزایش قیمت تمام شده ساخت‌وساز بروز خواهد کرد، حتی بسیاری از کارگاه‌های ساخت‌وساز تعطیل خواهند شد و دود این گرانی مسکن به چشم مردم می‌رود.»

ادعای تازه وزیر بهداشت همزمان با خیابان‌خوابی مردم در ارمنستان: مردم ایران از سرعت واکسیناسیون راضی هستند

سعید نمکی، وزیر بهداشت جمعه ۲۵ تیر در بازدید از مرکز واکسیناسیون در غرب تهران گفت: «اکثر مردم ایران از سرعت واکسیناسیون راضی هستند.» همزمان روزنامه همشهری تصویری از شهروندان ایرانی را منتشر کرد که به امید واکسیناسیون به ارمنستان سفر کرده‌اند و گوشه خیابان می‌خوابند. بعد از گذشت پنج ماه از آغاز روند واکسیناسیون عمومی در ایران فقط ۷ درصد از جمعیت کشور واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. همزمان با ورود نسخه دلتای ویروس کرونا از نوار جنوبی و جنوب شرقی کشور، ایران وارد موج پنجم همه‌گیری شده است. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمعه ۲۵ تیر اعلام کرد: ۱۹۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۸۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسید. بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۸۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۲۴۱۰ نفر از آنها به دلیل ابتلا به موارد حاد این بیماری در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وزیر خارجه ایران طرح ربایش مسیح علی‌نژاد را به ترور رهبران در ونزوئلا و هائیتی مرتبط کرد

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران جمعه ۲۵ تیر با انتشار پیامی در توییتر در واکنش به طرح ربایش مسیح علی‌نژاد بدون نام بردن از این روزنامه‌نگار منتقد نوشت: «افراد مسلح وابسته به آمریکا برای ترور رهبران در ونزوئلا و هائیتی در خاک آمریکا طرح‌ریزی می‌کنند، در حالی که دولت آمریکا فعالانه روابط مجرمانه خود را با متهم کردن دیگران به عملیاتِ آدم‌ربایی که به وضوح مضحک و کودکانه طراحی شده، مخفی می‌کند.» وزارت دادگستری آمریکا دو روز قبل در بیانیه‌ای اعلام کرد یک تیم چهار نفره وابسته به دستگاه‌ اطلاعاتی ایران تلاش کرده است مسیح علی‌نژاد را از نیویورک برباید ولی این برنامه‌ریزی خنثی شده. بر اساس این بیانیه، علیرضا شوارقی فراهانی ۵۰ ساله، محمود خاضعین ۴۲ ساله، کیا صادقی ۳۵ ساله و امید نوری ۴۵ ساله همگی شهروند ایران متهم شده‌اند که قصد داشتند با ربودن مسیح علی‌نژاد، او را به ایران منتقل کنند تا در دادگاهی در ایران محاکمه شود. این چهار نفر اکنون در ایران به سر می‌برند. همجنین نیلوفر بهادری‌فر معروف به نلی بهادری‌فر که ساکن کالیفرنیا است به همدستی با این افراد متهم شده است. ظریف در پایان توییت خود تاکید کرده: «پیش از متهم کردن دیگران به وضعیت خودتان بپردازید.» ظریف در ماجرای انهدام هواپیمای اوکراینی با دو موشک سپاه پاسداران نیز با انتشار توییت‌های مشابهی هرگونه دست داشتن سپاه در این حادثه را تکذیب کرد اما بعدا اعلام کرد که زیر فشار قرار گرفته بوده است.

در آتش‌سوزی شبانه یک کارگاه مبل‌سازی در جنوب تهران، پنج کارگر افغانستانی کشته و چهار نفر دیگر مصدوم شدند

شامگاه پنج‌شنبه ۲۴ تیر، یک کارگاه مبل‌سازی در اتوبان آزادگان در جنوب تهران به دلایلی که اعلام نشده است دچار آتش‌سوزی شد. درهای محل استراحت کارگران قفل بود. پنج کارگر افغانستانی که پس از کار روزانه در حال استراحت بودند در اثر دود غلیظ و حرارت بالا خفه شدند. چهار کارگر دیگر که مصدوم شده بودند، به بیمارستان انتقال یافتند. سخنگوی آتش‌نشانی تهران درباره این حادثه گفت کانون آتش‌سوزی کارگاه صنایع انبار چوب بود که در یک گاراژ بزرگ در کنار سایر کارگاه‌های چوب قرار داشت و از این رو آتش به سرعت و با شدت زیاد گسترش یافته و شعله‌های آتش از شعاع ۱۰۰ متری نیز قابل رویت بود. او افزود مأموران آتش‌نشانی برای ورود به کارگاه با درهای بسته روبه‌رو شده و ناگزیر شده‌اند برای وارد شدن به گاراژ، ابتدا قفل‌ها را ببرند. به‌گفته‌ جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی، مأموران پس از ورود به اتاقک محل استراحت کارگاه با پیکر بی‌جان پنج کارگر افغانستانی مواجه شده‌اند. در نتیجه عدم وجود امکانات ایمنی در محیط کار، انجام نشدن بازرسی کار و عدم آموزش، حوادث کار در ایران بسیار بالاست. بنا بر آمار رسمی حوادث کار علاوه بر این که هر روز ده‌ها مصدوم برجای می‌گذارد، به مرگ روزانه پنج کارگر می‌انجامد. این آمار تنها شامل کارگران بیمه‌شده مشمول قانون کار است و کارگران بیمه‌نشده، کارگران کارگاه‌های کوچک که مشمول قانون کار نیستند، و بخش اعظم کارگران مهاجر را که با دستمزدهای اندک کار می‌کنند و اغلب به‌طور غیرقانونی به کار گرفته می‌شوند را در بر نمی‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه: ایران بهشت برند‌های ترک است

مهرداد سعادت، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه از کاهش تجارت دو کشور خبر داد و گفت: «برند‌های ترک همیشه مشتاق هستند که در بازار کشور ما که بازار بسیار شگفت‌انگیزی برای آن‌هاست حضور داشته باشند. این نکته بسیار مهم است که ایران بهشت برند‌های ترک است.» سعادت گفت تجارت ایران و ترکیه بسیار کم است و سال گذشته این رقم به ۴ میلیارد دلار رسید. اما اگر تحریم‌ها برداشته شود «می‌توانیم به حجم تجارت ۳۰ میلیارد دلار از طرف دو کشور برسیم». رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه عدم تصویب لوایح پولشویی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را که در مجمع تشخیص مصلحت نظام گیر کرده است مانع از افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور ندانست و گفت: «بهانه آخر بسیاری از بانک‌ها موضوع FATF است، اما در مورد ترکیه مانع چندان جدی نیست. اگر همین تحریم‌ها برداشته شود نگرش و دیدگاه‌ها تغییر می‌کند و به سمت افزایش تجارت با ترکیه می‌رویم.» به‌گفته سعادت، بیشترین تأثیر تحریم‌ها در تجارت با ترکیه در حوزه فرآورده‌های نفتی است. او گفت: «ترکیه نمی‌تواند از ما مشتقات نفت، گاز و پتروشیمی را بخرد و اگر هم این کار را انجام دهد همراه با شک و تردید و احتیاط خواهد بود تا برای جابجایی پول به مشکل برنخورد و تجار این کشور آسیب نبینند. مشکلات مربوط به انتقال پول، افتتاح LC و... مؤثر بوده‌اند تا نتوانیم تجارت خود با ترکیه را حدی که دو طرف می‌خواهند برسانیم.»

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، معترض کشته شده در آبان ۹۸ به حبس، تبعید و ممنوع‌الخروجی محکوم شد

منوچهر بختیاری، پدر دادخواه پویا بختیاری که در تظاهرات اعتراضی آبان ۹۸ کشته شد، به حکم دادگاه انقلاب به سه سال و نیم حبس، دو سال و شش ماه تبعید و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. او که اکنون در بازداشت است، پیش از این چند نوبت به‌دلیل اعتراض و دادخواهی مرگ فرزندش بازداشت و آزاد شده بود. منوچهر بختیاری جزییات حکم خود را در تماس با خانواده اعلام کرده و گفته است برای گذراندن دوران محکومیت در زندان مرکزی کرج به سر می‌برد. او ۷۵ روز پس از بازداشت، روز پنج‌شنبه ۲۴ تیر با خانواده و همسر خود تماس داشته و گفته است که به «جرم دادخواهی» محکوم شده و بر خلاف آیین دادرسی، به او اجازه دفاع و دسترسی به وکیل داده نشده است. به گفته منوچهر بختیاری، «آخرین دفاع» از او در محل بازداشتگاه اخذ شده و در نهایت یک روز با چشمان بسته او را به دادگاه انقلاب برده‌‌اند. او تأکید کرده است که حکم دادگاه انقلاب را «ناعادلانه» می‌داند و آن را قبول ندارد. منوچهر بختیاری گفته است: «طرف دعوی من جمهوری اسلامی است و قوه قضاییه جزو ارکان این نظام و حقوق‌بگیر آن است و قاضی دادگاه چون حقوق‌بگیر این نظام است صلاحیت رسیدگی به پرونده من را ندارد.» به گفته بختیاری، نظام جمهوری اسلامی «نظام اختناق، فساد، سرکوب‌ و تباهی» است که پدری داغدیده را به‌ جای همدردی به شش سال زندان و تبعید محکوم کرده است: «اینها دم از عدالت علی می‌زنند در صورتی که همه این ادعاها دروغی بیش نیست و سر مردم ایران را کلاه گذاشته‌اند.»