ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کار جنتی در شورای نگهبان ادامه می‌یابد، خامنه‌ای حکمش را تمدید کرد

بالاخره گمانه‌زنی‌ها در مورد پایان کار احمد جنتی در شورای نگهبان با تمدید حکمش به پایان رسید. علی خامنه‌ای در پایان دوره ۶ ساله حکم جنتی در شورای نگهبان او را برای شش سال دیگر در مقامش نگاه داشت. خامنه‌ای در احکامی جداگانه، عضویت محمدرضا مدرسی‌یزدی و مهدی شب‌زنده‌دار را برای یک دوره جدید تمدید و آنان را به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان منصوب کرد. پیش از این هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان درباره حضور نداشتن احمد جنتی در جلسات شورای نگهبان با وجود آنکه او استعفا هم نمی‌دهد گفت: «انتخاب فقهای شورای نگهبان با رهبری است در این خصوص رسانه‌ها از گمانه زنی‌ها پرهیز کنند و این موضوع به زودی اعلام‌می‌شود.» طحان نظیف درباره علت حضور نیافتن جنتی در جلسات این شورا گفت: «علت عدم این حضور همزمانی برگزاری جلسات مجمع با جلسات شورای نگهبان است، جلسات شورا با حضور همه‌ی اعضا برگزار می‌شود و به ندرت پیش می‌آید که حتی یک نفر از اعضا هم در جلسات غیبت داشته باشد.» احمد جنتی ۹۶ ساله است و از ۱۳۷۱ تاکنون دبیر شورای نگهبان بوده است.

مقام وزارت خارجه ایران: ائتلاف عربی علیه ایران تشکیل نخواهد شد

علیرضا عنایتی، دستیار وزیر خارجه و مدیر کل اداره خلیج‌فارس وزارت خارجه در مورد سفر جو بایدن به منطقه و احتمال تشکیل ائتلافی برای مقابله با ایران گفت: «ما رایزنی‌هایی با همسایگان خود داشته‌ایم و آنها تأکید کرده‌اند در هیچ ائتلافی علیه ایران نخواهند بود و چنین ائتلافی را علیه ایران قبول ندارند.» او گفت که ایران از جلسه مشترک شورای همکاری خلیج فارس با آمریکا، مصر، اردن و عراق نگرانی ندارد و این رسانه‌های اسرائیلی هستند که برگزاری این دیدار را با تشکیل ائتلاف علیه ایران یکی دانسته‌اند. «انتظار ما این است که این اجلاس تحت تأثیر القائات مسئولین رژیم صهیونیستی و یا رسانه‌های صهیونیستی و یا بعضی دیگر که در جاهایی در آمریکا و جاهای دیگر دیدگاه‌های ضدایران دارند قرار نگیرد. ما انتظار داریم موضوعاتی در قالب ائتلاف ضد ایران و یا آنچه که به عنوان ناتوی خاورمیانه و اصطلاحاتی که در برخی موارد علیه ایران استفاده شده است، در اجلاس جده دیده نشود.»

افزایش ۴۰ درصدی مرگ‌ بر اثر کرونا در کشور

عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته روند ابتلا به کرونا صعودی است و این هفته نسبت به هفته گذشته ۲.۵ برابر تعداد بستری‌های کرونایی و ۴۰ درصد تعداد فوتی‌های هفتگی افزایش داشته و این روند احتمالاً رو به افزایش خواهد بود. محمد باقر قالیباف، رییس مجلس ایران هم در نشست علنی شنبه ۲۵ تیر ماه در تذکری نسبت به شروع موج جدید کرونا گفت: «موج هفتم کرونا آغاز شده و ستاد کرونا هم این موضوع را اعلام کرده است، لذا از همه همکاران می‌خواهم که پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک را رعایت کنند.» او همچنین از افرادی که نوبت چهار واکسن آن‌ها فرا رسیده خواست هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و مجموعه بهداشت مجلس هم این موضوع را پیگیری کند تا تسهیلات تزریق واکسن فراهم شود. پیش‌تر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت با حضور در برنامه تلویزیونی صف اول اعلام کرد که ایران وارد موج هفتم همه‌گیری ویروس کرونا شده است.

منطقه حفاظت شده خائیز دچار آتش‌سوزی شد

 فرماندار شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده خائیز این شهرستان داد. به گفته سید عزیز موسوی آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز از عصر روز جمعه ۲۴ تیرماه از طرف روستای «پیربادامی»آغاز و در ابتدا با تلاش نیروها مهار شد اما به علت وزش باد شدید حدود غروب مجددا آتش شعله ور و گسترده شد و همچنان ادامه دارد. طبق توضیحات فرماندار منطفه، نیروها با دستگاههای دمنده در تلاش برای کنترل و مهار آتش بودند که بنزین دستگاه‌های دمنده تمام شد. منطقه خائیز حفاظت شده و صعب‌العبور است و در صورتی که آتش‌سوزی در آن مهار نشود و گسترده تر شود نیاز به بالگرد است. علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده است. طبق این گزارش تاکنون آتش به زیستگاه حیات وحش منطقه حفاظت شده خائیز نزدیک نشده است. میزان خسارات وارده هم هنوز مشخص نیست اما برآورد اولیه نشان می دهد که حدود سه چهار هکتار تاکنون خسارت دیده و آتش در دو سه نقطه وجود دارد. منطقه حفاظت شده خائیز با مساحتی بالغ بر ۳۳ هزار و ۳۸۵ هکتار طی مصوبه شماره ۱۶۳ مورخ ۲۳/۱۰/۷۷ شورای عالی حفاظت محیط زیست در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت. پوشش گیاهی منطقه بلوط گونه غالب بنه، کَلخُنگ، بادام وحشی، ارژن، خوشک، گون، گیاهان دارویی و گونه‌هایی از خانواده گندمیان است و گونه‌های جانوری شامل کل و بز، گرگ، کفتار، شغال، روباه، تشی، کاراکال، پلنگ و پرندگانی از جمله کبک، تیهو، بحری و دلیجه است. شاخص‌ترین گونه جانوری این منطقه حفاظت شده خائیز کَل و بُز وحشی است. در خردادماه ۱۳۹۹ نیز منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه دچار آتش سوزی شده بود که پس از پنج شبانه روز مهار و خاموش شد.