ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#آریتا_فرانکلین خواننده و ترانه‌سرای توانای موسیقی #سول و پاپ درگذشت

#آریتا_فرانکلین خواننده و از اسطوره‌های موسیقی #سول و #پاپ در سن ۷۶ سالگی بر اثر بیماری سرطان درگذشت. رولینگ استونز از مطرح‌ترین گروه‌های موسیقی راک جهان فرانکلین را بزرگترین خواننده تمام دوران‌ها نامیده بود. او در سال ۱۹۴۲ در ممفیس آمریکا متولد شد. در ۱۴ سالگی با گروه موسیقی پدرش به تورهای هنری ‌رفت. در دهه ۱۹۵۰ فعالیت هنری خود را آغاز کرد. در ۱۸ سالگی نخستین آلبوم خود را منتشر کرد، بیش از ۶۰ سال بر صحنه موسیقی ماند و در مجموع ۷۵ میلیون آلبوم خود را به فروش رساند. ترانه‌هایی مانند «احترام»، «فکر»، «زنجیره احمق‌ها» یا «زن طبیعی» او را به شهرت جهانی رساندند. ترانه «احترام» او در سال ۱۹۶۷ به سرود مبارزات آزادی‌خواهانه سیاهان آمریکا برای دستیابی به حقوق خود و جنبش زنان تبدیل شد و ترانه «فکر» ترانه‌ای در دفاع از حقوق زنان بود. آریتا فرانکلین از جمله هنرمندانی بود که در راه برابری حقوق زنان مبارزه می‌کرد.

وعده مسئولین محقق نشد: #کارگران #راه‌آهن آذربایجان دوباره #اعتصاب می‌کنند

#کارگران_راه‌آهن آذربایجان دوباره اعتصاب خواهند کرد. اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی از ۲۹ تیر سال گذشته آغاز شد. مسئولان شرکت راه‌آهن برای پایان دادن به اعتراض‌ها، قرارداد همکاری با «ایران تراورس» یکی از چهار پیمانکار اصلی کارگران خط و ابنیه فنی را در برخی از مناطق لغو کردند و به کارگران وعده دادند که حقوق معوقه آنان را به سرعت پرداخت کند. به‌رغم این وعده‌ها کارگران راه‌آهن ناحیه آذربایجان می‌گویند حقوق اردیبهشت آنان به صورت کامل پرداخت نشده و دو ماه معوقه مزدی دارند. این کارگران اعلام کرده‌اند به همین دلیل اعتراض‌های خود را با تجمع مقابل ایستگاه مرکزی قطار تبریز ازسر خواهند گرفت. شورای هماهنگی #کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی #راه‌آهن پیش از این با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: اعتراض و اعتصاب کارگران تا برآورده شدن مطالبات آنان ادامه خواهد داشت. کارگران راه‌آهن علاوه بر خواست دریافت مطالبات مزدی معوق، خواهان تبدیل قراردادهای کاری موقت به قرارداد رسمی و پایان بخشیدن به فعالیت شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی هستند.

#محمد_مایلی‌کهن: این همه آدم‌های مختلف را گرفتیم و زندانی کردیم، حکم #اعدام دادیم، آخرش چه شد؟

#محمد_مایلی‌کهن، فوتبالیست قدیمی که سابقه بازی و سرمربیگری #تیم_ملی #فوتبال ایران را نیز در کارنامه دارند و به عنوان مرد همیشه معترض #فوتبال_ایران شناخته می‌شود، در گفت‌و‌گویی انتقادی با #ایران_ورزشی درباره شرایط کشور گفته است: «مگر می‌شود بخوابی و بلند شوی ببینی همه چیز سه برابر شده؟ الان می‌توانی میوه بخری؟ مگر چه‌قدر حقوق می‌گیرید؟ طبعا سطح تحمل می‌آید پایین. برای بعضی‌ها که همه چیز گل و بلبل است. نمی‌دانیم آنها از کجا خرید می‌کنند که مردم را درک نمی‌کنند. آن‌وقت تا دل‌تان بخواهد تعدد مراکز نظارتی داریم. این چه کاری است؟ خب مسئولیت نظارتی را مثلا بدهید به من و از من گزارش بخواهید اما این‌طور نیست. هر کدام را یکی زیر نظر می‌گیرد. خب خود اینها ایجاد فساد می‌کند. اگر یک سازمان باشد همه آنجا را موظف به نظارت می‌کنند.» او در ادامه با انتقاد از بگیر و ببند و اعدام در جمهوری اسلامی گفته است: «این همه آدم‌های مختلف را گرفتیم و زندانی کردیم، حکم #اعدام دادیم آخرش چه شد؟» مایلی‌کهن در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با اشاره به هزینه‌‌های هنگفت ساخت و ساز مقبره روح‌الله خمینی، بنیانگذار #جمهوری_اسلامی گفته است: «از قدیم گفتند چراغی که به خانه رواست به کوچه حرام است. من چندی پیش سیدحسن خمینی را دیدم و گفتم اگر امام الان زنده بود، اجازه می‌داد چنین چیزی برای‌شان بسازید؟ می‌دانید چقدر پول هزینه می‌کنید؟ آن وقت هموطن ما گرسنه سرش را زمین می‌گذارد. برخی از مسئولان هم شکم‌شان روز به روز گنده‌تر می‌شود و از در تو نمی‌آیند. اینها را می‌گوییم به آنها برمی‌خورد.» مقام‌های رسمی تا به‌ حال واکنشی به این گفته‌ها نشان نداده‌اند اما طرح انتقادهای این‌چنینی معمولا با واکنش #قوه_قضاییه همراه است و برای گوینده چنین سخنانی #پرونده‌سازی می‌شود. نمونه اخیر این امر محکومیت #غلامحسین_کرباسچی به یک سال #حبس_تعزیری به دلیل انتقاد از #سیاست‌_خارجی جمهوری اسلامی و حضور نظامیان #ایران در #سوریه با عنوان #مدافعان_حرم است.

#همایون_شجریان می‌گوید همچنان منتظر تصمیم #وزارت_ارشاد و #شهرداری_تهران برای اجرای #کنسرت_رایگان خیابانی است

همایون شجریان در مراسم رونمایی آلبوم مشترکش با سهراب پورناظری به نام «ایران من»، بار دیگر بر اوضاع بد اقتصادی مردم تأکید و همچنان اعلام آمادگی کرد که حاضر است در خیابان برای مردم کنسرت رایگان برگزار کند. همایون شجریان گفت: «در این طرف آمادگی برای هرآنچه لازم است که از طرف یک گروه هنری شکل بگیرد، آماده اجراست. پس می‌ماند آن طرف که یک تیم اجرایی قوی بتواند از پس جمعیت انبوه برگزاری کنسرت خیابانی بربیاید و درباره نحوه صدور مجوز و مسائلی از این دست اقدامات لازم را انجام دهد.» او افزود: «ما در این زمینه منتظر پاسخ نهایی مبنی بر نحوه توافق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران هستیم که بتوانیم در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.» پیش از این حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی گفته بود این نهاد آمادگی دارد با مسئولان وزارت ارشاد و شهرداری تعامل کند تا کنسرت خیابانی همایون شجریان برگزار شود اما مجوز را مرکز موسیقی وزارت ارشاد اسلامی باید صادر کند. حجت نظری، عضو شورای شهر تهران نیز گفته بود وزارت ارشاد اسلامی موافقت شفاهی خود را در این‌باره اعلام کرده اما هنوز اجرای این کنسرت شکل قانونی به خود نگرفته است. همایون شجریان، ۸ مردادماه در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام نوشت: «عزیزان، در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم، نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی به شود، چنان‌چه مشکل مجوز نباشد، سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد.»

#بازداشت ۴۰ دختر و پسر در یک #مهمانی_شبانه در #بیرجند

معاون #دادستان عمومی و انقلاب مرکز #خراسان_جنوبی از بازداشت ۱۶مرد و ۲۴زن در یک #مهمانی_شبانه در حومه شهر #بیرجند خبر داده است. #محمدرضا_اعراب_شیبانی روز پنج‌شنبه ۲۵مرداد به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفته است: «میانگین سنی متهمان بین ۲۰ تا ۳۵ سال است که از این تعداد ۱۶مرد و ۲۴زن حسب مشاهدات عینی قاضی، با اتهام شرب و نگهداری خمر و سایر #مفاسد_اجتماعی دستگیر شدند.» به گفته این مقام قضایی، این پرونده «به قید فوریت» و با تاکید دادستان در شعبه اول دادیاری دادگاه عمومی و انقلاب بیرجند توسط #قاضی_ویژه مبارزه با مفاسد اجتماعی رسیدگی می‌شود. اعراب شیبانی همچنین گفته است کمیسیون مبارزه با مفاسد اجتماعی استان به ریاست دادستان مرکز استان، اعضای محاکم قضایی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده تا مفاسد و آسیب‌های اجتماعی به صورت «کاملا فنی» در آن رصد و پیگیری ‌شود. خبرگزاری هرانا نوشته است بر اساس داده‌های دو هزار و ۹۴۵ گزارش ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال گذشته (اول فروردین تا ۲۷اسفند ۹۶) دست‌کم هزار و ۲۵۲ شهروند به صرف سبک زندگی‌شان و شرکت در مهمانی‌های خصوصی در شهرهای مختلف #ایران بازداشت شده‌اند. این در حالی است که حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی، اوایل سال ۹۵ گفته بود: «حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم. آزادی مردم با آیین‌نامه و سلیقه افراد و برخی دستگاه‌ها نمی‌تواند محدود شود و آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ چیز دیگری محدود نمی‌شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی‌توانند مردم را محدود کنند و فقط قانون می‌تواند چارچوب‌هایی در این زمینه داشته باشد.» ورود به #حریم_خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد می‌کنند.

هفت #درویش_گنابادی در مجموع به ۵۹ سال #حبس_تعزیری، ۶۶۶ ضربه #شلاق، ۱۴ سال #تبعید و ۱۴ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شدند

هفت نفر از #درویشان_گنابادی بازداشت شده در جریان حوادث #گلستان_هفتم که پیشتر از حضور در جلسات دادگاه خودداری کرده بودند، به ۵۹سال #حبس_تعزیری، ۶۶۶ ضربه #شلاق، ۱۴سال #تبعید و ۱۴سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شدند. سایت مجذوبان نور با اعلام این خبر نوشته است نکته قابل توجه در احکام این #دراویش_گنابادی، اعمال ماده ۲۳ (اختیار قاضی برای در نظر گرفتن مجازات تکمیلی) و صدور حکم دو سال تبعید برای تمامی آنان است. جزییات احکام صادر شده برای این افراد از این قرار است: #مهدی_مهدوی‌فر: ۱۳.۵سال حبس تعزیری، ۱۴۸ضربه شلاق، دو سال تبعید به نیک‌شهر سیستان و بلوچستان و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی. #بشیر_ریاحی: ۱۰.۵سال حبس تعزیری، ۱۴۸ضربه شلاق، دو سال تبعید به خاف سیستان و بلوچستان و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی. #سخاوت_سلیمی: هفت سال حبس تعزیری، ۷۴ضربه شلاق، دو سال تبعید به نیک‌شهر سیستان و بلوچستان و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی. #ابوالفضل_صحرایی: هفت سال حبس تعزیری، ۷۴ضربه شلاق، دو سال تبعید به سربیشه سیستان و بلوچستان و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی. #رستم_سگوند: هفت سال حبس تعزیری، ۷۴ضربه شلاق، دو سال تبعید به نهبندان سیستان و بلوچستان و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی. #مرتضی_کنگرلو: هفت سال حبس تعزیری، ۷۴ضربه شلاق، دو سال تبعید به سربیشه و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی. #اردشیر_عشایری، هفت سال حبس تعزیری، ۷۴ضربه شلاق، دو سال تبعید به سراوان و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی. دوم مرداد ماه، #عباس_جعفری_دولت‌آبادی #دادستان_تهران گفته بود: «در مورد ۲۵نفر از متهمان که با حاضر نشدن در جلسه دادگاه، به عمد تلاش می‌کردند مانع محاکمه شوند، دادگاه با ابلاغ واقعی وقت رسیدگی به متهمان، طبق مقررات #دادرسی_کیفری اتخاذ تصمیم و حکم به نحو حضوری صادر شد.»

ارتش #اسرائیل حملات به #غزه در سال ۲۰۱۴ را درست خواند و گفت هیچ تخلفی صورت نگرفته است

ارتش اسرائیل تحقیقات داخلی خود در مورد عملیات نظامی بحث‌برانگیزِ سال ۲۰۱۴ در نوار غزه را به پایان رساند و گفت در این عملیات هیچ‌گونه تخلفی رخ نداده است. این عملیات در پی ربایش و قتل سه نوجوان اسرائیلی در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ با حملات هوایی ارتش اسرائیل به شهر رفح آغاز شد. در این عملیات بیش از ۱۰۰ نفر از فلسطینی‌ها کشته شدند. عفو بین‌الملل و دیگر سازمان‌های مدافع حقوق بشر عملیات نظامی اسرائیل را جنایات جنگی نامیدند. گزارش ارتش اسرائیل اما به این نتیجه رسیده است که این حملات هوایی آگاهانه علیه مردم غیرنظامی صورت نگرفته است. بر اساس این تحقیقات، ارتش اسرائیل ۴۲ نفر از جنگجویان فلسطینی را در این حملات کشت و ۷۲ نفر از غیرنظامیان «ناخواسته و بخشی به دلیل اطلاعات نادرست» کشته شدند. حملات به غزه در سال ۲۰۱۴ در ماه‌های ژوئیه و اوت انجام شد. با گذشت بیش از ۱۰ روز از حملات هوایی، در ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۴، اسرائیل تصمیم به انجام عملیات نظامی زمینی در نوار غزه گرفت تا تونل‌های ایجادشده توسط گروه حماس را نابود کند. موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل در سپتامبر ۲۰۱۴، کل هزینه‌های این درگیری‌های نظامی را ۲,۵ میلیارد دلار (۱,۹ میلیارد یورو) اعلام کرد و گفت هر استفاده از سیستم دفاع «گنبد آهنین» برای مقابله با موشک‌های فلسطینی‌ها ۱۰۰ هزار دلار (۷۶ هزار یورو) خرج برمی‌دارد.

یک #کودک_کار شش ساله که در جاده #ماهشهر مشغول جمع‌آوری کارتن و لاستیک بود در تصادف با اتوبوس کشته شد

یک کودک کار ۶ ساله به نام حیدر عسکراوی با برادرش در حال جمع‌آوری کارتن و پلاستیک بود که در جاده ماهشهر در تصادف با یک اتوبوس جان خود را از دست داد. ناهید تاج‌الدین، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تعداد کودکان کار در ایران را ۳ الی ۷ میلیون نفر برآورد کرده. سوءاستفاده جنسی از کودکان کار هم یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی است. معاون وزیر بهداشت ایران در آذر ۹۲ اعلام کرد از هزار کودک کار و خیابان بین ۱۵ تا ۱۸ سال، ۲۹ درصد از آن‌ها رابطه جنسی داشته‌‌اند و ۱۴۴ نفر دارای چند شریک جنسی بوده‌اند.

افراد مسلح به مرکز آموزشی نیروهای امنیت ملی #افغانستان در چهارراه قمبر واقع در حوزه‌ی پنجم امنیتی #کابل حمله کردند

افراد مسلح به مرکز آموزشی نیروهای امنیت ملی افغانستان در چهارراه قمبر واقع در حوزه‌ی پنجم امنیتی کابل حمله کردند. به گزارش خبرگزاری رویترز مهاجمان پرشمار بودند و علاوه بر سلاح‌های سبک به خمپاره‌انداز نیز مجهز بودند. پلیس محل را محاصره و مسدود کرده است. صدای یک انفجار هم شنیده شده. از تعداد کشته‌شدگان و مجروحان احتمالی در این حمله اطلاعی در دست نیست. از هفته گذشته تاکنون با حمله طالبان به شهر استراتژیک غزنی، تنش‌ها در افغانستان بالا گرفته است.

به دلیل اختلاف با پیمانکار ۱۸ ماه است که دستمزد کارگران متروی #اهواز پرداخت نشده

دستمزد کارگران متروی اهواز ۱۸ ماه است که پرداخت نشده. علاوه بر این کارفرما چهار ماه است که حق بیمه آن‌ها را هم پرداخت نکرده است. مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز در گفت‌وگو با خبرگزای کار ایران اعلام کرده که به دلیل اختلاف با پیمانکار حقوق کارگران پرداخت نشده. اختلاف با کارفرما به شورای عالی فنی ارجاع داده شده. یکی از کارگران شرکت «تونل‌سازان» متروی اهواز به خبرگزاری ایلنا گفته است: «ما کارگران قراردادی شرکت تونل‌سازان هستیم که ۱۸ ماه معوقه مالی داریم. کارگران این شرکت حدود۱۷۰ نفر هستند. از این ۱۸ ماه معوقه، حدود ۱۴ ماه آن از شرکت قبلی یعنی کیسون است. شرکت فعلی ما می‌گوید به دلیل اینکه شرکت کیسون پول را نداده است، این شرکت هم توان پرداخت بدهی کارگران را ندارد.»

#قالیباف در نامه‌ای به سران سه قوه «راهکار عملیاتی» برای حل بحران #ارز پیشنهاد داد. #حسام‌الدین_آشنا، مشاور رئیس جمهوری اسلامی به #قالیباف: برای ثبت در تاریخ و اتمام حجت نامه را منتشر فرمائید

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در انتخابات سال ۹۶ از محمدباقر قالیباف به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری حمایت می‌کرد در کانال اطلاع‌رسانی خود اعلام کرده که محمد باقر قالیباف، شهردار سابق تهران در نامه‌ای به سران سه قوه «راهکارهای عملیاتی» برای عبور از بحران کنونی ارز را ارائه داده است. حسام الدین آشنا مشاور رییس‌جمهوری اسلامی خطاب به محمدباقر قالیباف نوشته است: «سلام علیکم. لطفاً در صورت صلاحدید، نامه خود را که در باره راه‌حل‌های مشکلات اقتصادی به مسئولان سه قوه مرقوم فرمود‌ه‌اید برای آگاهی عمومی، ثبت در تاریخ و اتمام حجت، منتشر فرمائید.»

#سعید_صابری، زندانی اهل #سراوان در بند ۴ زندان #زاهدان در اعتراض به وضع خود در زندان خودکشی کرد

به گزارش خبرگزاری هرانا، سعید صابری، اهل سراوان که در بند ۴ زندان زاهدان محبوس بود در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان به وضع‌اش در زندان، خودکشی کرد. قرار بود دادستان با عده‌ای از زندانیان زاهدان ملاقات کند. فهرستی از زندانیان که مایل بودند با دادستان صحبت کنند تهیه شده بود اما به دلیل نامعلومی نام سعید صابری را قلم گرفتند. این امر سبب شد که این زندانی سراوانی به قصد خودکشی مقدار زیادی قرص بخورد. گزارش شده که بعد از این اقدام، صابری از هوش رفته و مسئولان او را به بهداری منتقل کرده‌اند. از سرنوشت او هنوز اطلاعی در دست نیست. پیش از این یک زندانی دیگر به نام منصور محمودزهی در زندان زاهدان خودکشی کرده بود. او در بیمارستانی خارج از زندان تحت مداوا قرار گرفت و به گزارش هرانا اکنون به بند ۴ زندان زاهدان بازگردانده شده.

محمد جواد #ظریف، #وزیر_خارجه_ایران: اگر کنوانسیون #خزر را امضاء نکرده بودیم، پنج کشور بستر خزر را بین خودشان تقسیم می‌کردند

سهم ایران از دریای خزر همچنان در ابهام قرار دارد. با بالا گرفتن انتقادات از دولت روحانی به دلیل توافق بر سر رژیم حقوقی دریای خزر در اجلاس قزاقستان، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران شامگاه چهارشنبه ۲۴ مرداد در شبکه خبر در توضیح توافق قزاقستان گفت: « ما درباره خط مبدأ توافقی نکردیم اگر کسی راجع به تعیین سهم صحبت می‌کند ایران هیچ چیز درباره تعیین سطح برایش شکل نگرفته است. فقط برای زیربستر بین روسیه و قزاقستان توافقی شده که مربوط به ۲۰ سال قبل است. شما پنج کشور ساحلی دارید و نمی‌توانید اجازه دهید کشورهای دیگر بین خودشان تصمیم‌گیری کنند، نمی‌توانید تصمیمات بقیه را وتو کنید مگر اینکه در توافق آمده باشد. بر خلاف گذشته که برخی کشورها خودشان بستر را تقسیم کردند الان نمی‌تواند چنین کنند و اگر کنوانسیون امضا نشده بود می‌توانستند این کار را انجام دهند.»