ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بهمن_مفید، بازیگر قدیمی تئاتر و سینما در سن ۷۸ سالگی و بر اثر بیماری سرطان ریه درگذشت#

بهمن مفید بازیگر قدیمی تئاتر و سینما روز یکشنبه ۲۶ مرداد بر اثر سرطان ریه در محل سکونتش در تهران درگذشت. یاشار صمیمی مفخم، خواهرزاده بهمن مفید خبر درگذشت این هنرمند را در سن ۷۸ سالگی تایید کرده است. بهمن مفید در سال ۱۳۲۱ در تهران متولد شد. او فارغ‎التحصیل رشته‎ی تئاتر از دانشکده‎ی «هنرهای دراماتیک» بود و بازیگری در سینما را از سال ۱۳۴۸ و با بازی در فیلم «قیصر» به کارگردانی مسعود کیمیایی آغاز کرد. بهمن مفید در سال ۱۳۵۱ و در چهارمین جشنواره فیلم سپاس برنده جایزه بهترین بازیگر نقش دوم مرد برای بازی در فیلم «داش‌آکل» شد. فعالیت هنری او پس از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ به هنرپیشگی در نمایش‌های مردمی در تئاتر سنگلج و سپس در لاله‌زار و همچنین نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی نظیر: فریاد مجاهد، منافق، و قدیس محدود شد چرا که در سال ۱۳۶۰ فشارهای انقلابیون بر هنرمندان فعال در دوران پهلوی، او و بسیاری دیگر را مجبور به مهاجرت به ایالات متحده و ترک صحنه تئاتر و سینما کرد. مسئولان جمهوری اسلامی به بهمن مفید پس از بازگشت به ایران نیز اجازه کار ندادند. از او درباره بازگشتش به ایران نقل شده است: «گفتند ممنوع‌التصویرم. رفتم تئاتر بازی کردم. بعد یکی با کلت آمد گفت: تئاتر تعطیل. من هم رفتم آمریکا! با میان‌پرده‌خوانی زندگی می‌کردم که رئیس دولت اصلاحات گفت همه ایرانی‌ها می‌توانند تا دو هفته بعد برگردند ایران. من هم آمدم، پاسپورتم را ضبط کردند و نگذاشتند برگردم. بد هم نشد! ماندم پیش مادرم!» این هنرمند فقید برادر بیژن مفید نمایشنامه‌نویس و کارگردان ایرانی، اردوان مفید بازیگر، هنگامه مفید شاعر، ترانه‌سرا، نمایشنامه نویس و کارگردان، و فرزند غلامحسین مفید، از هنرپیشگان قدیمی تئاتر، و قدسیه فریور است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در واکنش به عادی‌سازی روابط اسرائيل و امارات گفت: «رویکرد ایران نسبت به امارات از اساس تغییر خواهد کرد»

محمد باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح یکشنبه ۲۶ مرداد قرارداد «عادی‌سازی روابط» میان امارات متحده عربی و اسرائیل را «مصیبت بزرگ» خواند و گفت: رویکرد «ملت ایران» به این کشور همسایه از اساس تغییر خواهد کرد. باقری اضافه کرد: «نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی نیز به این کشور با محاسبات دیگری نگاه خواهند کرد و چنانچه اتفاقی در منطقه خلیج فارس بیفتد و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دچار خدشه هرچند اندک شود ما آن را از چشم کشور امارات متحده عربی می‌بینیم و تحمل نخواهیم کرد». رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به امارات «توصیه» کرده :«تا دیر نشده است نسبت به این تصمیم تجدید نظر کند و مسیری را ادامه ندهد که به‌ضرر امنیت منطقه و کشورش باشد که این قابل پذیرش نیست». اظهارات محمد باقری همسو با روزنامه امنیتی و تندروی کیهان است که روز شنبه در عنوان اول خود به صورت تلویحی حکومت امارات را تهدید کرده و نوشته بود: از این پس امارات "هدفی مشروع و آسان" برای نیروهای "مقاومت" خواهد بود.

یک مقام دولتی از آتش‌ گرفتن #تالاب_میانکاله در استان مازندران خبر داد

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازنداران یکشنبه ۲۶ مرداد به خبرگزاری‌ها گفت: بخشی از تالاب میانکاله آتش گرفته است. به گفته او این آتش‌سوزی از ساعت ۲ بامداد یکشنبه آغاز شده و تا عصر همان روز مهار نشده است. ابراهیمی علت آتش‌سوزی را «انسانی» اعلام کرد و گفت که تلاش برای شناسایی متخلف یا متخلفین «با جدیت ادامه دارد». به گفته او از اغاز سال جاری تا به حال در ۹ فقره آتش‌سوزی حدود ۱۱ هکتار از مساحت این تالاب آتش گرفته است.

#وزارت_امور_خارجه ایران سعید خطیب‌زاده را به عنوان سخنگوی جدید معرفی کرد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یکشنبه ۲۶ مرداد سعید خطیب‌زاده را به عنوان سخنگوی جدید این وزارتخانه معرفی کرد. پیش از او عباس موسوی این سمت را بر عهده داشت که اکنون به عنوان سفیر جدید ایران در آذربایجان به باکو می‌رود. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از حضور محمد جواد ظریف در مراسم معرفی خطیب‌زاده و تودیع موسوی خبر داده است. سعید خطیب‌زاده پیشتر «معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه» بوده و سابقه فعالیت‌های دیپلماتیک در آلمان و کانادا دارد. رسانه‌های داخلی در معرفی خطیب‌زاده به دیگر سمت‌های پیشین او، از جمله به عنوان «مدیر جلسه انگلیسی وزارت امور خارجه»، «مدیر مسئول انتشارات وزارت امور خارجه» و «سرپرست دفتر مطالعات، مشاور معاون آموزش و پژوهش وزارت خارجه» اشاره کرده‌اند. از او به عنوان نویسنده و مولف نیز یاد شده و گفته می‌شود سخنگوی جدید قوه قضائيه کتاب «دیپلماسی اقتصادی ایران: ارزیابی همکاری اقتصادی و تجاری ایران با ژاپن، چین و کره جنوبی» را به زبان انگلیسی در ژاپن به چاپ رسانده است.