نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#ترکیه می‌خواهد #جان_دوندار سردبیر سابق روزنامه جمهوریت را در فهرست پیگردهای #اینترپل قرار دهد

#جان_دوندار روزنامه‌نگار ترکیه‌ای در آلمان در تبعید به‌سر می‌برد. دادگاهی در استانبول از وزارت دادگستری #ترکیه خواسته است که دوندار را توسط اینترپل از طریق بین‌المللی تحت پیگرد قضائی قرار دهد. جان دوندار، سردبیر سایق روزنامه «جمهوریت» از جمله به دلیل افشای ارسال سلاح از سوی سازمان امنیت ترکیه به گروه «دولت اسلامی» (داعش) متهم و به پنج سال و ۱۰ ماه زندان محکوم شد. او مدتی را نیز در زندان به‌سر برد اما بعد به آلمان گریخت. همچنین دستگاه قضائی ترکیه قصد دارد ایلهان تانیر، دیگر روزنامه‌نگار «جمهوریت» که او نیز خارج از ترکیه به‌سر می‌برد هم در فهرست پیگردهای اینترپل قرار دهد. اینترپل سازمانی بین‌المللی است که برای مبارزه با مجرمان جهانی و برقراری امنیت عمومی کشورهای عضو به‌وجود آمده است. این سازمان بیش از ۱۰۰ سال است که تأسیس شده و هدف از تشکیل آن تقویت همکاری بین پلیس و سازمان‌های انتظامی در کشورهای مختلف است. از آن زمان تا کنون ۱۹۰ کشور به این سازمان پیوسته‌اند. اگر یک کشور عضو این سازمان مظنونی را تحت پیگرد قرار دهد، اینترپل را با یک «اطلاعیه قرمز» که نام مظنون در آن است در جریان قرار می‌دهد تا در خارج از مرزهای کشور آن فرد را مورد تعقیب قرار دهد. در ماه آوریل نیز دادگاهی در ترکیه چنین حکم تعقیبی را برای دوندار صادر کرده بود. جان دوندار همچنین به‌همراه ۶۸ نفر دیگر در لیست تروریست‌های دولت ترکیه قرار گرفته و آنکارا از برلین خواسته است که این افراد را به ترکیه تحویل دهد. آلمان به این درخواست پاسخی نداده است.

در یاسوج چهار نفر به اتهام سرقت از طلافروشی به #اعدام در ملاء عام محکوم شدند

غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان #کهگیلویه_و_بویراحمد اعلام کرد که برای چهار متهم به سرقت از طلافروشی در شهر #یاسوج حکم #اعدام_در_ملاء_عام صادر شده است. مزارعی گفت: «سارقان ۶ نفر بودند که به‌صورت زنجیره‌ای، اقدام به سرقت‌های مسلحانه و قتل در طلافروشی‌های استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس کرده بودند که توسط دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی و انتظامی، پس از شناسایی در خردادماه ۹۷ دستگیر و ۴ نفر از آن‌ها به اتهام محاربه به #اعدام در ملاء عام در یکی از میادین این شهر محکوم شدند.» در صورت اعتراض متهمان به رأی دادگاه، پس از طی فرآیند دادرسی در دیوان عالی کشور و قطعیت آن حکم به اجراء در خواهد آمد. سازمان حقوق بشر ایران به‌تازگی در گزارشی اعلام کرده بود که ۵۱۷ اعدامی که این سازمان در سال ۲۰۱۷ در ایران ثبت کرده ۳۱ مورد آن اعدام در ملاء عام بوده است. این اعدام‌ها در ۱۵ استان ایران انجام شده‌اند و بیشترین آن‌ها در استان‌های آذربایجان غربی و خراسان رضوی بوده است.

احضار والدین شاکی در پرونده #مدرسه_معین به دنبال شکایت ناظم محکوم به جرم #کودک‌آزاری

با شکایت ناظم محکوم به جرم #کودک‌آزاری در پرونده #مدرسه_معین، شماری از والدین شاکی در این پرونده به #دادگاه احضار شدند. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ناظم مدرسه معین از اولیای تعدادی از دانش‌آموزان به اتهام ایراد ضرب و توهین در هنگام دستگیری شکایت کرده و این شکایت در دستور کار #دادسرا قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، شمار افراد احضار شده ۶ نفر اعلام شده که ۳ نفر از آنها با قرار کفالت آزاد و برای یک نفر قرار #وثیقه صادر شده است. دو نفر از والدین شاکی نیز تفهیم اتهام و برای آنان قرار تامین صادر شده‌ است. اتهام فردی که برای او قرار وثیقه صادر شده، «اخلال در نظم عمومی» عنوان شده است. از سوی دیگر اما پرونده‌ای هم برای مدیر مدرسه معین به اتهام «عدم نظارت و اعلام به موقع جرم» تشکیل شده که تحقیقات در این باره در شعبه بازپرسی در حال انجام است. فردی که از او با عنوان «ناظم مدرسه معین» یاد می‌شود اما به اتهام «کودک‌آزاری و تشویق به فساد و فحشا» به ۱۰ سال #حبس، ۷۴ ضربه #شلاق و دو سال انفصال از خدمت محکوم است. این حکم در شعبه ۵۳ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید و قطعی شده است. به گزارش رسانه‌های داخلی بررسی شکایت‌ها از این ناظم نشان می‌دهد قربانیان بین ۸ تا ۱۱ سال دارند اما تعداد دقیق شاکیان این پرونده مشخص نیست. با وجود این ماجراها اما مدرسه «معین» تهران همچنان به فعالیت ادامه می‌دهد. سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفته که مسئولان این مدرسه تنها نام آن را تغییر داده‌اند.

صدور احکام #حبس و #شلاق برای ۶ نفر از بازداشت‌شدگان در #اعتراضات_سراسری دی ماه ۹۶ در #اراک

شش نفر از افرادی که در جریان #اعتراضات_سراسری دی ‌ماه ۹۶ در #اراک بازداشت شده بودند، از سوی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو این شهر در مجموع به ۶ سال #حبس و ۴۴۴ ضربه #شلاق محکوم شدند. اتهام این افراد «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» عنوان شده است. خبرگزاری هرانا ضمن اعلام این خبر نوشته است پرونده پنج نفر از این افراد با اعتراض به رأی دادگاه، به دادگاه تجدیدنظر رفته و حکم یک نفر دیگر با عدم اعتراض به رأی دادگاه، قطعی شده است. #محمد_نجفی، وکیل دادگستری و فعال #حقوق_بشر که پیگیر وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراضات در #اراک است و خود به دلیل افشاگری درباره مرگ مشکوک «وحید حیدری»، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات دی ماه در اراک، دستگیر و محاکمه شده، به هرانا گفته است: «از میان این افراد حکم یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق یک نفر (حسین آقا علیدادی، شغل سبزی‌فروش) به دلیل اینکه به حکم صادره اعتراض نکرده بود قطعی شد. این فرد به #جاسوسی نیز متهم شده بود که از این اتهام تبرئه شد. پنج نفر دیگر به حکم صادره اعتراض کرده بودند و دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی مستقر در اراک حکم آنها را موقتا به حالت تعلیق درآورد.» مرداد ماه سال جاری نیز ۱۱ نفر از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری دی ماه در شهرستان #شازند از جمله خود محمد نجفی، در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو اراک به ریاست قاضی محمدرضا عبداللهی، به صورت گروهی محاکمه و به حبس و شلاق محکوم شدند. صدور حکم شلاق در حالی‌ست که کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های بدنی و تحقیر‌آمیز و نافی کرامت انسانی را ممنوع کرده است. در جریان اعتراضات سراسری دی‌ ماه اما عده زیادی از شهروندان در شهرهای مختلف #بازداشت و #بازجویی شدند. #سرکوب این اعتراضات دست‌کم ۲۵ کشته بر جای گذاشت. #عبدالرضا_رحمانی_فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی در آخرین گفت‌وگوی خود درباره این اعتراضات گفت: «اعتراضات دی‌ ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد.»

#اعتراضات: #کارگران_شهرداری_شوشتر در اعتراض به پرداخت نشدن شش ماه #دستمزد تجمع کردند

#کارگران #شهرداری_شوشتر در ادامه اعتراضات خود، سه‌شنبه ۲۴ مهر باردیگر مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند. خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، شمار کارگران معترض را حدود ۳۰۰ تن از بخش‌های فضای سبز، خدمات موتوری و اداری گزارش کرد. کارگران شهرداری شوشتر که از دی سال گذشته تبدیل وضعیت شده و با واسطه شرکت پیمانکاری نیروی انسانی اشتغال دارند، از آغاز سالجاری دستمزد دریافت نکرده‌اند. شرکت پیمانکار حق بیمه کارگران را هم پرداخت نکرده و برای همین سازمان تامین اجتماعی دفترچه درمانی کارگران را تمدید یا تعویض نمی‌کند. این کارگران که طی روزهای گذشته نیز مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند، خواستار پرداخت مطالبات مزدی و تبدیل قراردادهایشان هستند. به گفته کارگران شرکت پیمانکار فاقد توان مالی است و نمی‌تواند تا پایان سال دستمزد کارگران را پرداخت کند. مقام‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر شوشتر هم شرکت پیمانکار را مسئول تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران دانسته‌اند اما حاضر به حضور در جمع کارگران معترض نشدند.

#میشل_باشله، کمیسر عالی حقوق بشر #سازمان_ملل متحد: اطلاعات پرونده #خاشقجی در اختیار عموم قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از عربستان سعودی و ترکیه خواست اطلاعاتی را که درباره نحوه ناپدید شدن، جمال خاشقجی و قتل احتمالی این روزنامه‌نگار منتقد به دست آورده‌اند، منتشر کنند. باشله همچنین خواهان لغو مصونیت قضایی اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها شده است. در همان حال مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا برای دیدار و گفت‌وگو با ملک سلمان، پادشاه عربستان و ولیعهد او وارد ریاض شده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داده که پمپئو بعد از ظهر سه‌شنبه با ملک سلمان دیدار می‌کند. روز گذشته رئیس جمهور آمریکا به مدت ۲۰ دقیقه با پادشاه عربستان تلفنی در مورد نحوه ناپدید شدن جمال خاشقجی گفت‌وگو کرده بود. بعد از این مکالمه تلفنی بود که قرار شد وزیر خارجه آمریکا به ریاض سفر کند.

عضو کمیسیون انرژی #مجلس از احیای #کارت_سوخت و #دو_نرخی_شدن_قیمت_بنزین خبر داد

هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی #مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که احتمالاً ظرف دو الی سه ماه آینده #کارت_سوخت احیا شده و قیمت بنزین #دو_نرخی می‌شود. به‌گفته خادمی، براساس این طرح یک نرخ بنزین (قیمت فعلی) و با سهمیه مشخص عرضه می‌شود و یک نرخ با قیمت آزاد برای کسانی که مصرف بیشتری دارند. او از دولت نیز انتقاد کرد و گفت بی‌توجهی دولت و وزارت نفت به سامانه هوشمند کارت سوخت از جمله مواردی بود که باعث افزایش مصرف سوخت و قاچاق بنزین شده است. هدایت‌الله خادمی کاهش ارزش #پول_ملی را هم که سبب اختلاف قیمت بنزین در ایران با کشور‌های همسایه شده، در افزایش قاچاق بنزین بی‌تأثیر ندانست.

سردار #حسین_رحیمی، رئیس پلیس #تهران: هر گونه خرید و فروش #ارز در خیابان، چهارراه، معبر، میدان ممنوع است

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران اعلام کرد که هر گونه خرید و فروش ارز در خیابان، چهارراه، معبر، میدان و... ممنوع است. تنها صرافی‌های مجاز و بانک‌ها اجازه خرید و فروش ارز را دارند. رئیس پلیس تهران از بازداشت ۸۵ نفر از فروشندگان سرپایی ارز در تهران خبر داد و گفت که از این اشخاص ۲۴۰ هزار دلار، ۱۷۵ هزار دینار، ۵۷۷۵ لیر و ۴۵۲۰ یورو به همراه هشت کیلوگرم طلای آب شده کشف و ضبط شده است. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه نظارت پلیس بر بازار طلا و ارز همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: در روزهای آتی نیز نسبت به دستگیری دلالان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی اقدام خواهیم کرد.

بازنشستگی گام به گام جنتی: #کاظم_صدیقی جایگزین #احمد_جنتی در #ستاد_امر_به_معروف_ و_نهی_از_منکر شد

احمد جنتی گام به گام به دوران بازنشستگی‌اش نزدیک می‌شود. خبرگزاری فارس گزارش داده که آیت‌الله کاظم صدیقی جایگزین آیت‌الله احمد جنتی در ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شده است. جنتی اسفند سال گذشته در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی کناره‌گیری خود از امامت جمعه تهران را اعلام کرد. سه روز قبل هم خبرهایی منتشر شده بود مبنی بر آنکه احمد جنتی به سبب «کهولت سن و بیماری» از دبیری شورای نگهبان کناره‌گیری کرده است. عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گمانه‌زنی درباره تغییرات در شورای نگهبان را رد کرده است. کدخدایی گفته است «هیچ تغییری در شورای نگهبان رخ نخواهد داد و چنین خبرهایی کذب است.» جنتی با ۹۱ سال سن، به جز دبیری شورای نگهبان، رئیس مجلس خبرگان، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

روابط عمومی #دانشگاه_علوم_پزشکی #جندی‌شاپور #اهواز: در کوی استادان، یکی از استادان هدف گلوله قرار گرفت

فرهاد حمزه‌لویی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرده که شامگاه دوشنبه ۲۳ مهر در کوی استادان اهواز، شهلا وزیری، متخصص اطفال و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. علت این حادثه هنوز مشخص نشده. فرهاد حمزه‌لویی گفته است: «تیر به ناحیه بازوی ایشان برخورد کرده و هم اینک در بخش جراحی بیمارستان گلستان اهواز بستری هستند و حال عمومی وی مساعد است.» پیش از این یکی از دانشجویان دختر دانشگاه شهید چمران اهواز هدف اصابت گلوله هوایی سرگردان قرار گرفته بود.

#وزارت_ خزانه‌داری_آمریکا بانک‌های #ملت، #مهر_اقتصاد و #پارسیان و شرکت #فولاد_مبارکه_اصفهان را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ اکتبر/ ۲۴ مهر اعلام کرد بانک‌های ملت، مهر اقتصاد و پارسیان و شرکت فولاد مبارکه اصفهان را در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار داده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا کرده که به دلیل حمایت این موسسات مالی با سرمایه چند میلیارد دلاری از نیروهای شبه‌نظامی ایران آن‌ها را تحت تحریم اقتصادی قرار داده است. شرکت فولاد اصفهان، یکی از بزرگ‌ترین واحد صنعتی در ایران است. گروه شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان مواد اولیه بیش از ۳۰۰۰ کارخانه و کارگاه تولیدی کشور در صنایع لوله و پروفیل، نفت و گاز و پتروشیمی، خودرو، موتورهای الکتریکی، لوازم خانگی، فلزی سبک و سنگین، ساختمانی، غذایی، کشتی‌سازی و سازه‌های دریایی و… را تأمین می‌‌کند.

افراد #طالبان ۷ مأمور #پلیس را در ولایت #سمنگان واقع در شمال #افغانستان کشتند

نیروهای طالبان به یک پست امنیتی در #ولایت_سمنگان #افغانستان حمله کردند و ۷ مأمور پلیس، از جمله معاون رئیس پلیس این ولایت را کشتند. عبداللطیف ابراهیمی، والی سمنگان گفته که این حمله در ساعات پایانی شب گذشته، دوشنبه ۱۵ اکتبر / ۲۳ مهر، در «دره صوف» رخ داده است. ولایت سمنگان در شمال افغانستان قرار دارد. ابراهیمی امروز (سه‌شنبه) به آسوشیتدپرس گفت ۵ مأمور پلیس دیگر در جریان این حمله زخمی شدند. همچنین مهاجمان دو خودرو زرهی، یک وسیله نقلیه پلیس و یک آمبولانس را دزدیدند. پیش از این آژانس خبری پژواک افغانستان به‌نقل از یک منبع آگاه نوشته بود که در این حمله ۳۰ تن از نیروهاى پلیس کشته و زخمى شدند. ذبیح‌الله مجاهد سخنگوى طالبان گفته است که در حمله دیشب در «دره صوف» ده‌ها تن کشته شده‌اند و مقدار زیادی سلاح و مهمات به دست طالبان افتاده است. « پژواک» گزارش داده بود که طالبان در اواخر هفته گذشته، حدود ۴۰ روستا در این منطقه را تصرف کردند اما نیروهای امنیتی بعد اعلام کردند که این روستاها پاکسازی شدند.

رویترز: صدور #نفت خام #ایران به #اروپا قطع شد. یک مقام #وزارت_نفت: نفت‌کش‌های ایرانی با خاموش کردن سامانه ردیابی خود به #ایتالیا نفت صادر می‌کنند

خبرگزاری رویترز گزارش داده که ایران در اکتبر سال جاری روزانه ۱,۳۳ میلیون بشکه نفت خام به هند، چین، ترکیه و خاورمیانه نفت صادر کرده است. هیچ نفتکش حامل نفت خام ایران روانه اروپا نشده است. یک منبع صنعت نفت، صادرات نفت خام ایران را ۱,۵ میلیون بشکه در روز تخمین زده. به گفته این منبع که نام او افشا نشده، برخی کشتی‌ها سامانه ردیابی‌شان را برای دور زدن تحریم‌ها خاموش می‌کنند. برخی از این کشتی‌ها موفق شده‌اند با این تمهید نفت ایران را به ایتالیا برسانند. ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که از ۱۳ آبان نفت صادرات نفت ایران می‌بایست به صفر برسد. بیژن زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا گفته است: «اکثر کارهایی که آمریکا در این زمینه باید انجام می‌داد، انجام داده است و کار زیادی نمانده که علیه ایران انجام دهد.»

مهاجمان مسلح تعدادی از نیروهای هنگ مرزی ایران در #میرجاوه را ربودند

خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده که شامگاه سه‌شنبه ۲۴ مهر یک «گروه تروریستی» تعدادی از نیروهای هنگ مرزی ایران را ربوده است. این عملیات حدوود ساعت ۴ تا ۵ بامداد در منطقه صفر مرزی لولکدان انجام شده است. منطقه صفر مرزی لولکدان مربوط به بخش ریگ ملک شهرستان میرجاوه است که در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد.

#عیسی_کلانتری، رئیس #سازمان_محیط_زیست: بدترین #خشکسالی در #سیستان و #بلوچستان اتفاق افتاده. اگر امکانات فراهم نشود، مردم دوام نمی‌آورند

عیسی کلانتری که به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده، شامگاه گذشته در نشست کارگروه احیای تالاب هامون و مقابله با گرد و غبار سیستان و بلوچستان که در زاهدان برگزار شد، اعلام کرد که بدترین خشکسالی در ایران در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده است. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت سیستان با توجه به شرایط حاکم ناشی از خشکسالی‌های پی در پی و عواقب آن به منطقه‌ای خاص از نظر زندگی و غیر قابل تصور در جهان از نظر دوام انسان‌ها تبدیل شده طوری که در صورت فراهم نشدن امکانات و نرسیدن به این منطقه، مردم دوام نمی‌آورند. کلانتری گفت در این شرایط ضرورت دارد که مردم از حقیقت آگاه شوند: مردم باید قبول کنند که هامون دیگر آن هامون پرآب سال‌های گذشته نخواهد بود و این اتفاق هیچ زمان نمی‌افتد. کلانتری گفت در سیستان دیگر کشاورزی نمی‌تواند تأمین‌کننده معیشت کل باشد، زیرا آبی وجود ندارد و نخواهد داشت.

با تعرض به خط لوله انتقال آب به #یزد، آب آشامیدنی در یزد قطع شد. استاندار برای رایزنی با مقامات #وزارت_نیرو به #تهران رفت

عده‌ای از معترضان به کم‌آبی و انتقال آب از فلات مرکزی ایران به یزد، به یکی از حوضچه‌های حوالی ایستگاه قارنه در منطقه بهارستان حمله کردند و خط لوله انتقال آب در این محل را تخریب کردند. به دلیل سطح تخریب ایجاد شده، تعمیرات زمان‌بر است. در حال حاضر جریان آب آشامیدنی به یزد قطع است و مسئولان استان از مردم خواسته‌اند در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمود زمانی قمی، استاندار یزد برای رایزنی و گفت‌وگو با مقامات عالی در وزارت نیرو به تهران رفته است. این بیست و دومین باری است که معترضان خط لوله انتقال آب به یزد را می‌شکنند.

نیروهای امنیتی از برگزار شدن جلسه شورای مرکزی #جبهه_ملی_ایران در تهران جلوگیری کردند

نیروهای امنیتی مانع برگزار شدن جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران شدند. قرار بود این جلسه روز دوشنبه ۲۳ مهر در منزل یکی از اعضا تشکیل و انتخابات درون گروهی این سازمان و انتخاب رئیس شورای مرکزی برگزار شود. خبرگزاری هرانا گزارش کرده است که شورای مرکزی جبهه ملی ایران بنا داشته پس از سه سال ممانعت‌های مکرر نیروهای امنیتی، این جلسه را برگزار کند اما همچنان امکان آت فراهم نشده است. یک منبع مطلع به هرانا گفته است: «ماموران امنیتی با اخطار و تهدید به بازداشت برای چندمین بار از تشکیل جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران جلوگیری کردند. قرار بود در این جلسه انتخابات درون گروهی این سازمان و انتخاب رئیس شورای مرکزی پس از درگذشت آقای ادیب برومند انجام شود.» جبهه ملی ایران یک سازمان سیاسی ملی‌گرا در ایران است که در سال ۱۳۲۸ تاسیس شده و فعالیت آن همواره با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو بوده است.