نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو تن از رهبران #خمرهای_سرخ به اتهام #نسل_‌کشی به حبس ابد محکوم شدند

۴۰ سال پس از سرنگونی حکومت #خمرهای_سرخ دادگاه کیفری این کشور دو تن از رهبران آن‌ها را که هنوز زنده هستند به اتهام #نسل‌_کشی به حبس ابد محکوم کرد. نوآن چی، ۹۲ ساله و خیو سامفان، ۸۷ ساله، دو تن از رهبران خمرهای سرخ بودند که در دادگاه کیفری محکوم شدند. خیو سامفان پس از پول پوت، رهبر خمرهای سرخ، مرد شماره دو این گروه محسوب می‌شد و نوآن چی، به‌گفته قاضی دادگاه کیفری «قدرت تصمیم‌گیری نهایی را با پول پوت داشت». نوآن چی متهم به کشتار اقلیت ویتنامی‌تبار و مسلمانان چام بود و خیو سامفان در کشتار ویتنامی‌تباران نقش داشت. صدها نفر از اقلیت مسلمان چام و بودیست‌ها در دادگاه این دو شرکت داشتند. پول پوت در سال ۱۹۹۸ در منطقه تحت کنترل خمرهای سرخ درگذشت. او که یک مائوئیست تندرو بود در سال ۱۹۷۵ با یک کودتا علیه سینگهام پادشاه این کشور قدرت را به دست گرفت. خمرهای سرخ در مدت چهار سال حکومت خود دو میلیون نفر از جمعیت هشت میلیون نفری کامبوج را کشتند. سرنگونی خمرهای سرخ در سال ۱۹۷۹ با حمله ارتش ویتنام انجام گرفت.

#جولین_آسانژ بنیانگذار #ویکی_لیکس با اتهام جدیدی در آمریکا روبه‌رو شد

چند دادستان آمریکایی علیه #جولین_آسانژ، پایه‌گذار سایت #ویکی_‌لیکس اتهام جدیدی را مطرح کرده‌اند که هنوز جزئیات آن معلوم نیست. سایت ویکی‌لیکس در صفحه توئیتر خود نوشته است: «دستگاه قضائی آمریکا برحسب تصادف از اتهامات مخفی علیه جولین آسانژ پرده برداشته در حالی که به نظر می‌رسد این موضوع اشتباه غیرعمد بوده و هنگام انتشار موارد اتهامی در پرونده دیگری که به ایالت ویرجینیا مربوط بوده، رخ داده است.» آسانژ در سال ۲۰۱۰ آغاز به انتشار شمار زیادی از اسناد محرمانه آمریکا کرد و همان سال متهم به آزار جنسی در سوئد شد و تحت پیگرد قرار گرفت. او از شش سال پیش تاکنون به سفارت اکوادور در لندن پناه برده است.

#طارق_رمضان اسلام‌شناس مشهور سوئیسی که به #تجاوز_جنسی متهم شده با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد

#طارق_رمضان اسلامشناس نامدار سوئیسی با سپردن وثیقه ۳۰۰ هزار یورویی، تحویل گذرنامه خود و شرط گزارش هفتگی حضوری به پلیس از زندان آزاد می‌شود. طارق رمضان نوه #حسن_البنا پایه‌گذار #اخوان_‌المسلمین مصر و شهروند سوئیس است. دو زن طارق رمضان ۵۵ ساله را به تجاوز جنسی در هتل‌هایی در لیون و پاریس، به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ و پس از کنفرانس‌هایی که در آن‌ها سخنرانی داشته، متهم کرده‌اند. در آغاز سال جاری میلادی نیز دو زن دیگر اعلام کردند که طارق رمضان آن‌ها را مورد آزار جنسی قرار داده است. طارق رمضان از ۳۱ ژانویه و پس از علنی‌شدن دو شکایت نخست در بازداشت موقت به سر می‌برد. یک دادگاه فرانسوی دستور به بازداشت او تا زمان تکمیل روند تحقیقات داده بود. اتهامات علیه طارق رمضان در دادگاه اثبات نشده و او خود آن‌ها را تکذیب کرده است. حامیان او در فرانسه نیز پیش از این تجمع‌هایی اعتراضی برپا کرده بودند و او را بی‌گناه می‌دانستند.

ارزش روپیه پاکستان ۷, ۷ درصد کاهش یافت

حامد اکبر، وزیر مشاور در امور دارایی و درآمدهای پاکستان در صحن مجلس سنای این کشور اعلام کرد که پس از روی کار آمدن دولت پاکستان به رهبری عمران خان ارزش روپیه ۷، ۷ درصد کاهش داشته است. اکبر وابستگی بانک مرکزی به دولت پاکستان را رد کرد و گفت که به دلیل افزایش بدهی خارجی پاکستان به بیش از ۱۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ از ارزش روپیه کاسته شده است. حامد اکبر گفت: دولت برای بهبود وضعیت مالی پاکستان و استحکام بازار ارز به دنبال اعمال مکانیسم سخت مالی در راستای کاهش کسری حساب جاری است. به گفته اکبر دولت پاکستان، کاهش واردات را در دستور کار خود قرار داده است.

۲۰۰ نفر از شهروندان #اهواز به دلیل عارضه تنفسی در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند

خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده‌اند که در پی بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته در اهواز ۲۰۳ نفر به سبب عارضه تنفسی، به مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه کرده‌اند. به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از این تعداد ۱۷۴ نفر به صورت سرپایی مرخص شدند ولی ۱۴ مراجعه‌کننده در بخش ویژه و ۱۵ نفر در بخش داخلی بستری شدند. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی بروز عوارض تنفسی بعد از بارندگی در استان خوزستان سابقه دارد: ۱۵ آبان سال جاری ۲۳۶ نفر و در ۳ و ۴ آبان امسال هزار و ۲۹۴ نفر، و در ۲۹ و ۳۰ مهر هزار و ۴۷۲ نفر به دلیل عارضه تنفسی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کرده‌اند. ۱۸ گزینه به عنوان عامل تنگی‌نفس در استان خوزستان در دست بررسی است. مشعل‌های چاه‌های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده گیاهی (درخت کنوکارپوس) چهار عامل شناخته شده‌اند.

#کره_شمالی ادعا کرد که یک سلاح راه‌بردی جدید را با موفقیت آزمایش کرده

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داده که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از یک سایت آزمایش تسلیحاتی برای « آزمایش یک سلاح راهبردی نوآورانه» بازدید کرده است. کیم از این سلاح تازه که احتمالاً یک سلاح هسته‌ای‌ست به عنوان «نمایانگر ارتقای سریع توان نظامی» کره شمالی یاد کرده. مذاکرات خلع سلاح شبه‌جزیره کره با ایالات متحده فعلاً متوقف شده است. کیم جونگ اون در جریان بازدید از این سایت در دفاع از سیاست‌های تسلیحانی حزب کمونیست کره شمالی گفته است که پیونگ‌یانگ با رونمایی از این سایت تسلیحاتی گام بزرگی در جهت دفاع از شبه‌جزیره کره و تقویت توان نظامی کره شمالی برداشته. به گفته کیم جونگ اون، آزمایش این سلاح تازه موفقیت‌آمیز بوده و این سلاح اکنون می‌تواند از کره شمالی مانند یک «دیوار فولادین» محافظت کند. در تصاویری که خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر کرده، سلاحی دیده نمی‌شود. وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این رویداد گفته است که دولت ترامپ امیدوار است مذاکرات خلع سلاح شبه‌جزیره کره به ثمر برسد.