ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار اعدام‌ها در آمریکا در سال ۲۰۲۰ به کمترین میزان در ۲۹ سال گذشته رسید

مرکز اطلاعات اعدام‌ها در آمریکا اعلام کرد که تعداد اعدام‌ها در این کشور در سال جاری میلادی به کمترین میزان خود در ۲۹ سال گذشته رسید. براساس این گزارش، در سال ۲۰۲۰، ۱۷ زندانی اعدام شدند. آخرین بار، آمریکا در سال ۱۹۹۱ کمترین از این تعداد اعدام داشت. در آن سال ۱۴ نفر در ایالات متحده اعدام شدند. این مرکز از «توسعه بلندمدت» در این‌باره سخن گفته است. لغو مجازات اعدام در ایالت کلرادو، انتصاب چندین نفر از مخالفان مجازات اعدام به‌عنوان دادستان‌های فدرال و اثرات شیوع کرونا از جمله مواردی برشمرده شده‌اند که در کاهش شمار اعدام‌ها در آمریکا نقش داشته‌اند. در مقابل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری معزول آمریکا تلاش کرده تا جایی که ممکن است قبل از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش اعدام‌ها انجام شوند. به همین دلیل تعداد اعدام‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافت. برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده، مقام‌های فدرال دستور اجرای احکام بیشتر اعدام را نسبت به کل ایالات متحده صادر کردند.

آمریکا #سرایا_المختار، گروه بحرینی مورد حمایت ایران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد

گروه «سرایا المختار» در بحرین که از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شود در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار گرفت. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود سپاه پاسداران به گروه «سرایا المختار» کمک‌های مالی و تجهیزاتی می‌کرده و هدف‌اش «سرنگون کردن حکومت بحرین به قصد هموار کردن راه برای نفوذ بیشتر ایران در این کشور» بوده است. به‌گفته پمپئو این گروه همچنین نقشه‌هایی برای حمله به کارکنان آمریکا در بحرین تدارک ‌دیده و برای ترور مقام‌های رسمی بحرین پاداش نقدی تعیین کرده است. وزارت کشور بحرین ۲۰ سپتامبر گذشته اعلام کرد که یک «حمله تروریستی» را در اوایل سال جاری میلادی خنثی کرده است. به گفته وزارت کشور بحرین، این حمله توسط گروهی به نام «بریگاد قاسم سلیمانی» و با پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی شده بود. وزارت خارجه آمریکا دو سال پیش نیز گروه «گردان‌های الاشتر» در بحرین را که از سوی ایران حمایت می‌شود در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.این گروه در سال ۲۰۱۳ با هدف سرنگونی نظام حاکم در بحرین تأسیس شد و با حملاتی با استفاده از بمب و انواع اسلحه، شماری از افسران پلیس را کشت.

شمار مرگ‌ومیر سال ۲۰۲۰ در ایتالیا، فراتر از آمار سال ۱۹۴۴ در جنگ جهانی دوم خواهد رفت

در سال ۲۰۲۰ شمار درگذشتگان در ایتالیا احتمالاً بیش از مرگ‌ومیر در زمان جنگ جهانی دوم خواهد بود. جیان کارلو بلانگیاردو، رئیس مؤسسه آمار «ایستات»، به شبکه تلویزیونی «رای ۳» ایتالیا گفت که شمار مرگ‌ومیر سال جاری میلادی در ایتالیا از ۷۰۰ هزار نفر فراتر خواهد رفت. این رقم نگران‌کننده‌ای است زیرا ایتالیا آخرین بار در سال ۱۹۴۴ در زمان جنگ جهانی دوم، به این تعداد رسیده بود. میزان زاد و ولد از ۴۲۰ هزار در سال گذشته به ۴۰۰ هزار در سال جاری کاهش یافته است. ایتالیا به‌شدت از بیماری کوویدـ۱۹ آسیب دیده است. طبق گفته مقامات بهداشتی این کشور، حدود ۱،۸۶ میلیون نفر به ویروس کوویدـ۱۹ مبتلا شده‌اند و دست‌کم ۶۵ هزار و ۸۶۰ نفر در ارتباط با این ویروس فوت کرده‌اند. مؤسسه آمار «ایستات» می‌گوید جمعیت ایتالیا نیز پیر می‌شود. میانگین سنی از ۴۳ سال در ۲۰۱۱ به ۴۵ سال رسیده است.

پژوهشی در آلمان: جوانان به‌طور فزاینده‌ای به #اینترنت و #شبکه‌های_اجتماعی اعتیاد پیدا می‌کنند

براساس پژوهشی در آلمان، جوانان بیش از پیش به شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ای و اینترنتی روی می‌آورند. طبق یک نظرسنجی که توسط مرکز فدرال آموزش بهداشت آلمان انجام شد، بیش از ۳۰ درصد افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی معتاد هستند و رفتار مشکل‌سازی در این زمینه دارند. به‌عنوان مثال، آن‌ها نمی‌توانند تلفن همراه یا کامپیوتر خود را ترک کنند یا افکار آن‌ها مدام تنها به محدوده اطراف خود محدود می‌شود. طبق گفته‌های این مرکز، پنج سال پیش این مسئله از هر پنج جوان در یک نفر دیده می‌شد. این مشکل همچنین در جوانان ۱۸ ساله و بالاتر نیز در حال افزایش است. ۷۰۰۰ نفر در سنین ۱۲ تا ۲۵ سال در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند. دانیلا لودویگ، کمیسر مواد مخدر دولت فدرال آلمان، گفت اعتیاد به رسانه‌ها و اینترنت «مواد مخدر» آینده است. جوانان باید بدانند که گاهی نیز باید آفلاین باشند. این سیاستمدار عضو اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن و پارلمان آلمان (بوندستاگ)، از ایجاد کارزار افزایش آگاهی در این زمینه خبر داد.