ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرستاده ویژه آمریکا در امور #سوریه: عقب‌نشینی نیروها ناگهانی نخواهد بود

فرستاده ویژه آمریکا در امور #سوریه به متحدان #واشنگتن اطمینان داد که عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه ناگهانی نخواهد بود. جیمز فرانکلین جفری یکشنبه ۲۸ بهمن در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره عقب‌نشینی دو هزار نیروی آمریکایی‌ از مواضع‌شان در سوریه گفت: «ما به متحدان‌مان دائماً گفته‌ایم که عقب‌نشینی از سوریه ناگهانی و شتاب‌زده نیست و گام‌به‌گام انجام خواهد شد.» آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در نخستین روز کنفرانس امنیتی مونیخ نسبت به عقب‌نشینی آمریکا از سوریه و امکان بازگشت «دولت اسلامی» (داعش) هشدار داد. نیروهای دموکراتیک سوریه (ق س د) عملیات نهایی علیه داعش در شرق سوریه را آغاز کرده‌اند اما اعلام پیروزی بر جهادی‌های تندرو بر خلاف برنامه پیش به تعویق افتاده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده چندی پیش با اعلام خروج قریب‌الوقوع سربازان آمریکایی از سوریه پس از تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه متحدان این کشور را آشفته کرد. یکی دیگر از نگرانی‌ها حمله ترکیه به شمال سوریه پس از خروج آمریکا برای مقابله با نیروهای کرد در آن منطقه است. یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ)، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک کردها مهم‌ترین متحد ائتلاف بین‌المللی در نبرد زمینی علیه داعش است. نمایندگان ترکیه در اجلاس امنیتی مونیخ بار دیگر بر لزوم خروج نیروهای کرد از مناطق مرزی با ترکیه تأکید کردند.

امضای تفاهم نامه میان #فرانسه و #عربستان برای تقویت نیروی دریایی سعودی

خبرگزاری «رویترز» یکشنبه ۱۷ فوریه/ ۲۸ بهمن از امضای یک یادداشت تفاهم میان #عربستان و فرانسه در زمینه همکاری‌های دریایی خبر داد. براساس این تفاهم‌نامه که میان «صنایع ارتش عربستان سعودی» و «گروه دریایی فرانسه» امضا شده است، این دو شرکت با هدف افزایش قابلیت‌ها و آمادگی نیروی دریایی عربستان، به صورت مشترک برای تولید و توسعه سیستم‌های دریایی سرمایه‌گذاری خواهند کرد. آندریاس شوور رئیس اجرایی صنایع ارتش عربستان اعلام کرد این دوشرکت در عربستان کشتی‌های جنگی، ناوچه و زیردریایی خواهند ساخت. شرکت «صنایع ارتش عربستان» که در سال ۲۰۱۷ با هزینه صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان شروع به‌کار کرد،‌ ۵۱ درصد از این سرمایه گذاری مشترک را تامین می‌کند.

رقیب اصلی #نتانیاهو برای نخست‌وزیری در #کنفرانس_امنیتی_مونیخ از مواضع او علیه ایران دفاع کرد

بنی گانتز، ژنرال و رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل و اصلی‌ترین رقیب #بنیامین_نتانیاهو در انتخابات آوریل آینده در اسرائیل، در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ از سیاست‌های او درقبال ایران دفاع کرد و گفت: «من در نبرد علیه تجاوزگری ایران شانه‌به‌شانه نخست وزیرمان ایستاده‌ام». گانتز که پس از محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران سخنرانی می‌کرد، به اظهارات ظریف مبنی براینکه اسرائیل با بمباران سوریه قوانین بین‌المللی را نقض کرده است و به دنبال جنگ با ایران است پاسخ مستقیمی نداد. اما رو به حاضرین گفت که «گول دروغ‌های ظریف را نخورند و تحت تاثیر بلاغت او قرار نگیرند». گانتز بسیاری از صحبت‌های پیشین نتانیاهو مبنی بر خطر ایران برای خاورمیانه و جهان را تکرار و تهدید کرد: « تحت نظارت من هیچ آرامشی(برای ایران) وجود نخواهد داشت. ایران با تسلط بر سوریه،‌لبنان یا نوار غزه اسرائیل را تهدید و رژیم‌های دیگر خاورمیانه را تضعیف نخواهد کرد. تحت نظارت من ایران سلاح هسته‌ای نخواهد داشت». به گزارش خبرگزاری رویترز طبق نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌شود حزب «انعطاف برای اسرائیل» به رهبری بنی گانتز در انتخابات پیش‌ رو،‌ با کسب ۲۰ کرسی مقام دوم را کسب کند. حزب لیکود همچنان به عنوان پیروز احتمالی در صدر نظرسنجی‌ها قراردارد.

گردش مالی ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومانی صنعت #پوشاک و #مد در ایران

به گزارش خبرگزاری کار (ایلنا)، حمید قبادی دبیر «کارگروه ساماندهی #مد و لباس» می‌گوید طبق آمارهای «مرکز آمار ایران»، میزان مصرف خانوار کشور در حوزه #پوشاک بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان است. به‌گفته او «بالغ بر ۸۰ درصد محصولات مد و لباس خانواده‌ها، ایرانی هستند و کمتر از ۲۰ درصد آن می‌تواند غیر ایرانی باشد». قبادی بخشی از این گردش مالی را مربوط به ۲۰۰ «برند»ی دانست که درحوزه مد و لباس فعالیت می‌کنند. قبادی از بالا بودن حجم مصرف و تقاضا در بازار پوشاک خبر داد و گفت علیرغم تشکیل کارگروه برای تامین موارد اولیه، واردات پوشاک اجتناب ناپذیر است و «بخشی از لباس به خصوص در لباس بانوان باید از خارج از کشور وارد شود». به‌رغم اظهارات قبادی مبنی بر واردات ۲۰ درصدی البسه، بازار پوشاک در ایران همواره متاثر از معضل قاچاق بوده است. قبادی از «رشد صنعت مد در ایران» دفاع کرد و گفت: «از حوزه مد می‌توان به عنوان یک موتور مولد به خصوص در حوزه اقتصاد خلاق یاد کرد. اگر لباس یا مد را در حوزه فرهنگ قلمداد کنیم، می‌توانیم بگوییم که یکی از حوزه‌های بسیار مهم مرتبط با اقتصاد خلاق و اقتصاد هنر است بنابراین صرفنظر از آنچه که از میزان آمار در اختیار داشته باشیم، می‌توان گفت هر اندازه که مد در اقتصاد پوشاک تاثیر بگذارد چرخه اقتصادی‌ مد را می‌توان ارزیابی مالی کرد. ارائه نمونه‌ها و مدل‌های جدید و تاثیرگذار عمومی در جامعه زمینه رشد اقتصادی و به خصوص استقلال اقتصادی در این حوزه را فراهم می‌کند».

#پراید، ۴۵ میلیون تومان ــ #سایپا: با افزایش تولید قیمت را تعدیل می‌کنیم

قیمت خودروها در ایران افزایشی بی‌سابقه یافته است. خودروی #پراید که زمانی به عنوان خودروی قابل خرید برای همه کارمندان معرفی می‌شد، شنبه ۲۷ بهمن به سقف ۴۵ میلیون تومان رسید. گروه خودروسازی #سایپا یکشنبه ۲۸ بهمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رشد ۴۵ درصدی تولید خودرو به کاهش قیمت‌ها خواهد انجامید. به گزارش خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا)، سایپا اعلام کرده که با حمایت وزارت صنعت و معدن و قطعه‌سازان داخلی، این شرکت در هفته منتهی به ۲۶ بهمن ۹۷ به طور میانگین دو هزار و ۶۲ دستگاه خودرو تولید کرده که نسبت به هفته پیش ۴۵ درصد رشد و نسبت به هفته اول بهمن نیز ۹۰ درصد رشد داشته است. خودروسازان ایرانی قیمت خودروهای مختلف را بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش داده‌اند.

#هرات #افغانستان: از ابتدای سال بیش از ‌هزار و ۶۰۰ مورد اقدام به #خودکشی و ۶۰۰ مورد #خشونت_علیه_زنان ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری «طلوع‌نیوز» #افغانستان، مسئولان ولایت هرات یکشنبه ۲۸ بهمن اعلام کردند که در ۱۰ ماه سپری‌شده از سال جاری خورشیدی بیش از ۱۶۰۰ اقدام به #خودکشی در این ولایت ثبت شده است. این آمار از افزایش میزان خودکشی در #هرات حکایت دارد. از آنجا که تمام موارد خودکشی به دلایل فرهنگی گزارش نمی‌شود، انتظار می‌رود که آمار واقعی بالاتر از این باشد. بیشتر این موارد در ولسوالی‌ها و نه مرکز ولایت رخ می‌دهند. در میان افرادی که اقدام به خودکشی کرده‌اند، ۳۰۰ تن مرد هستند و بقیه زن. گروه سنی افرادی که به خودکشی دست می‌زنند، بین ۱۵ تا ۲۵ سال ذکر شده است. همچنین مقام‌های بهداشتی هرات از ثبت بیش از ۶۰۰ مورد خشونت علیه زنان در مدت مشابه خبر داده‌اند. سمیه طاهری، مدیر حقوق ریاست امور زنان هرات درباره خشونت علیه زنان و آمار بالای خودکشی آنان می‌گوید که زنان قربانی خشونت برای رهایی «مرگ را ترجیح می‌دهند و دست به خودکشی می‌زنند. خودکشی‌ها و خودسوزی‌ها در هرات زیاد است که بیشتر آنان ثبت نشده‌است، اما آمارهای ریاست صحت عامه هرات نشان می‌دهد که خودسوزی‌ها و خودکشی‌ها در هرات افزایش یافته است و نگرانی ما را افزایش داده است.»

رویترز: #بن‌_سلمان با نمایندگان #طالبان_افغانستان در #پاکستان احتمالاً دیدار می‌کند

#محمد_بن_سلمان، ولیعد سعودی یکشنبه ۲۸ بهمن سفر خود به پاکستان را آغاز می‌کند. خبرگزاری رویترز به نقل از منابع ناشناس در حکومت #پاکستان گزارش کرده است که ولیعهد سعودی در پاکستان احتمالاً با مقامات #طالبان_افغانستان دیدار خواهد کرد. یکی از این مقام‌های آگاه به رویترز گفته است: «ماجرای دیدار فوق محرمانه است،‌ اما نشانه‌ها حاکی از آن است که شاهزاده سلمان با طالبان افغانستان ۱۸ فوریه دیدار می‌کند». دیدار او بخشی از «تلاش‌ها برای برقراری صلح در افغانستان» است، هرچند یک نماینده ارشد طالبان در قطر به رویترز گفته هنوز برنامه‌ای برای دیدار با ولیعهد سعودی وجود ندارد. پاکستان در هفته‌های اخیر نقش هر چه مهم‌تری در فرآیند صلح افغانستان به خود گرفته است. ارتباطات تاریخی ریاض با جهادی‌های تندرو سلفی در افغانستان باعث شده که ریاض نیز نقش مهمی در این فرآیند ایفا کند. آمریکا می‌خواهد با دستیابی به صلح در افغانستان نیروهایش را از آنجا بیرون بکشد. ناظران نسبت به قدرت‌گرفتن دوباره گروه تندروی طالبان و برقراری قوانینی علیه اقلیت‌ها و زنان نگران هستند.

#جمال_عرف، معاون سیاسی وزیر کشور: باید #آرایش_جنگی به خود بگیریم

معاون سیاسی وزیر کشور یکشنبه ۲۸ بهمن در همایش معاونان سیاسی و اجتماعی و امنیتی استانداری‌ها نسبت به اقدامات علیه جمهوری اسلامی هشدار داد و گفت: «امروز جنگ اقتصادی، روانی و اطلاعاتی علیه ما به راه افتاده است. ما هم باید #آرایش_جنگی به خود بگیریم.» #جمال_عرف به #اجلاس_لهستان اشاره کرد و گفت که «دشمن در ورشو به‌دنبال امنیتی‌سازی جمهوری اسلامی بود ... اما جمهوری اسلامی در شرایطی است که نمی‌توانند به‌راحتی علیه‌اش اجماع ایجاد کنند». او مدعی شد که «برای ۱۳ مرداد و ۱۳ آبان دشمن برنامه داشت. سپس تقویم‌های دیگری را درست کرده و برنامه ریزی کردند مثلاً برای اوایل سال میلادی هم برنامه داشتند اما ما با پرداخت هزینه از این شرایط عبور کرده‌ایم.» او اشاره دقیق‌تری به این «برنامه‌ها» نکرد. اجلاس لهستان قرار بود با محوریت مقابله با ایران برگزار شود اما موضوعات آن گسترش یافت و به «برای ثبات و آزادی در خاورمیانه» تبدیل شد. در بیانیه نهایی این اجلاس از ایران نام برده نشد. با این حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در آستانه این سفر از «جنگ با ایران» سخن گفته بود. این اظهارات بعداً به «مقابله با ایران» تلطیف شد. پس از این نشست محمدجواد ظریف،‌ وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با «ان بی سی» جناح‌هایی در دولت ترامپ را متهم به جنگ‌افروزی کرد. وزیر خارجه ایران گفت: «همان گروهی که در سال ۲۰۰۳ پشت جنگ عراق قرار داشت، مجدداً در تدارک جنگ با ایران است. من نمی‌گویم دولت ترامپ. می‌گویم اشخاصی در دولت رئیس جمهور ترامپ می‌خواهند همان کاری را انجام دهند که سال ۲۰۰۳ با عراق کردند و من فکر می‌کنم شکست بخورند.»

آغاز سخنرانی محمدجواد ظریف در کنفرانس امنیتی مونیخ

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی سخنان خود را در کنفرانس امنیتی مونیخ آغاز کرده است. او در ابتدای سخنان خود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و سیاست‌های او را «بزرگترین منشا برهم زننده ثبات» خواند. او اروپا را به اقدام علیه آمریکا دعوت کرد و گفت آمریکا «وسواس بیمارگونه‌»ای نسبت به ایران دارد و اگر اروپا می‌خواهد علیه موج خطرناک اقدامات یک‌جانبه آمریکا «شنا کند» باید تن به آب بزند (اقدام کند و نتایج آن را بپذیرد).

کلیات #بودجه_۱۳۹۸ بر اساس فروش روزانه ۱,۵ میلیون بشکه #نفت، بدون گزارش بودجه شرکت‌های دولتی تصویب شد

کلیات #بودجه_ ۱۳۹۸ در جلسه عصر شنبه ۲۷ بهمن در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در جلسه علنی، ۱۱۷ تن به کلیات لایحه بودجه رأی موافق دادند و ۸۶ تن با آن مخالفت کردند. کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ را به‌صورت یک سقفی به صحن علنی مجلس ارائه کرد و حکمی را که به دولت اجازه تعیین دو سقف برای بودجه می‌داد، حذف کرد. سقف بودجه عمومی نیز در نهایت ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. این بودجه بر اساس فروش روزانه تنها ۱,۵ میلیون بشکه نفت محاسبه شده است. در بودجه سال ۹۷ فروش روزانه نفت ۲,۴ میلیون بشکه در روز پیش‌بینی شده بود. کاهش ۹۰۰ هزار بشکه فروش روزانه نفت بر اثر تحریم‌های آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای (برجام) و در شرایط تشدید بحران اقتصادی در ایران رخ داده است. برخی این میزان را نیز خوش‌بینانه توصیف می‌کنند. علیرضا سلیمی، نماینده محافظه‌کار محلات یکشنبه ۲۸ بهمن پیشنهاد کرد که ۳۷ هزارمیلیارد تومان از سقف فروش نفت در بودجه سال آتی کم شود. محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه آن را «خودتحریمی» خواند و گفت تهران قادر به دورزدن تحریم‌ها و فروش بیش از ۱,۵ میلیون بشکه نفت در روز خواهد بود. سلیمی همچنین خواهان ارائه بودجه شرکت‌های دولتی شد. به گفته او، «عمده بودجه در این بخش است و بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان در این بخش وجود دارد... به بودجه جاری کشور که حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است رسیدگی می‌شود اما به بودجه شرکت‌های دولتی رسیدگی نمی‌شود.» بررسی جزئیات لایحه بودجه از یکشنبه آغاز شده است.

فارس: #ذوالنور برای استیضاح #روحانی در حال جمع‌آوری امضا است

خبرگزاری #فارس، نزدیک به سپاه پاسداران یکشنبه ۲۸ بهمن اعلام کرد که مجتبی #ذوالنور، نماینده محافظه‌کار قم در حال جمع‌آوری امضا برای طرح عدم کفایت و استیضاح حسن #روحانی، رئیس‌جمهوری است. به ادعای خبرنگار پارلمانی فارس، طرح استیضاح روحانی ۱۴ محور دارد و مشکلات اقتصادی همچون بیکاری، بحران در بازار ارز، افزایش قیمت‌ها و ... شماری از آن محورها هستند. محافظه‌کاران موسوم به دلواپسان که از ابتدا منتقدان روحانی و مذاکرات توافق هسته‌ای (برجام) بودند، تاکنون چندین‌بار از پیش‌بردن طرح عدم کفایت روحانی خبر داده‌اند، اما هیچ‌یک از این طرح‌ها به جایی نرسیدند.