ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۲ #زندانی_سیاسی_زن زندان اوین خواهان #تحریم_انتخابات شدند

۱۲ زندانی سیاسی زن، محبوس در زندان اوین، در بیانیه مشترکی از تحریم انتخابات حمایت کردند. آن‌ها در این بیانیه نوشتند: «هر کسی که پای صندوق‌های رأی می‌رود اثر انگشتش بر روی ماشه‌ اسلحه‌ای که به سمت جوانان انقلابی شلیک می‌شود ثبت خواهد شد و نشان تأییدی بر نظام حاکم و جنایاتش است.» آن‌ها با بیان این‌که «۴۱ سال است که با تکرار کلمه انتخابات سعی دارند حکومت سراسر استبدادی‌شان را دموکراتیک نشان دهند»، با اشاره به اعتراضات دو سال اخیر افزوده‌اند: «مردم ایران آرای واقعی و بی‌بازگشت خود را از دی‌ماه ۹۶ تا قیام خونین آبان‌ماه ۹۸ و پس از آن با جان برکفی در خیابان‌ها رسا اعلام کرده‌اند (...) برماست که انتخاباتشان را برای خودشان بگذاریم و در میدان واقعی انتخابات مردمی باقی بمانیم». یاسمین آریانی، ندا آشتیانی، راحله احمدی، مریم اکبری منفرد، لیلا حسین‌زاده، سهیلا حجاب، آتنا دائمی، سپیده فرهان، منیره عرب شاهی، صبا کرد افشاری، ندا ناجی، سمانه نوروز مرادی امضاکنندگان این بیانیه هستند.

در دو #حادثه_کار در اصفهان و گنبدکاووس، یک #کارگر جان باخت و چهار کارگر مصدوم شدند

در دو #حادثه_کار، یک #کارگر جان باخت و چهار کارگر مصدوم شدند. در اثر انفجار در یک واحد تولیدی در #گنبدکاووس چهار کارگر مصدوم شدند و در #اصفهان یک کارگر جان خود را از دست داد. حادثه گنبدکاووس در شرق استان گلستان دوشنبه ۲۸ بهمن در یک کارخانه تولید نئوپان روی داد. خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در این باره به نقل از فرمانده انتظامی گنبدکاووس نوشت حدود ظهر در اثر #نشت_گاز_نیتروژن در یکی از خطوط تولید کارخانه نئوپان چهار کارگر مصدوم شدند. حال این کارگران رضایت‌بخش اعلام شده است. بخش عمده‌ی سهام کارخانه تولید نئوپان گنبدکاووس متعلق به #بنیاد_مستضعفان است. حادثه اصفهان روز یکشنبه ۲۷ بهمن در خیابان خمینی این شهر رخ داده است و طی آن کارگری که مشغول بارزدن میلگرد بود، در اثر فروریختن میلگردها بر روی او جان باخت. حوادث کار در ایران بالاست و روزانه علاوه بر مصدومیت ده‌ها کارگر، به مرگ چند کارگر نیز می‌انجامد. طبق آخرین آمار سازمان پزشکی قانونی، درصد #مرگ_کارگران در سال جاری به نسبت سال قبل افزایش یافته است. دکتر حامد نائیجی مدیرکل پزشکی قانونی روز ۲۰ بهمن اعلام کرد در ۹ ماهه اول سال جاری ۱۳۶۳ کارگر بر اثر حوادث کاری جانشان را ازدست دادند. این میزان به نسبت دوره مشابه هشت و نیم درصد افزایش نشان می‌دهد.

یک رسانه آمریکایی از گفت‌وگوی پنهانی #محمدجواد_ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سناتور #کریس_مورفی در حاشیه #کنفرانس_امنیتی_مونیخ خبر داد

سایت خبری «فدرالیست» دوشنبه ۱۷ فوریه/ ۲۸ بهمن گزارش کرد که از هیئت فرانسوی حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ کسب اطلاع کرده که کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکا و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. سناتور عضو حزب دموکرات آمریکا تا به حال حاضر به تایید این گزارش نشده و به پرسش‌های این رسانه پاسخ نداده است. یک مقام وزارت خارجه آمریکا که نامش فاش نشده، بدون رد یا تایید این دیدار گفت که وزارت خارجه «از هیچ دیدار و جلسه‌ای با مقام‌های ایرانی که مورفی در آن حاضر باشد، آگاه نبود». با این حال فدرالیست مدعی شد که ظریف و مورفی در یک جلسه دو ساعته در باره سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه با یکدیگر صحبت کردند. محافظه‌کاران آمریکایی این اقدام سناتور دموکرات را خلاف آنچه که منافع ملی و سیاست خارجی آمریکا خواندند که هدفش فشارهای حداکثری بر تهران از مسیر تحریم‌های اقتصادی گسترده است. براساس گزارش این رسانه ظریف و مورفی هر دو از سیاست‌های آمریکا در منطقه و درقبال ایران انتقاد کرده‌اند.در ایران اما رسانه‌ها و وزارت امورخارجه تا به حال واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.

لاشه ۲۵۸ #پرنده_مهاجر در محدوده سواحل #بندر_ترکمن کشف شد

رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های ترکمن و گمیشان استان گلستان از کشف لاشه ۲۵۸ پرنده مهاجر در محدوده سواحل بندر ترکمن خبرداد. علی بیانی، دوشنبه ۲۸ بهمن به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت که از این تعداد ۲۴۷ چنگر، ۶ باکلان و ۵ کشیم، در حدفاصل اسکله بندرترکمن تا محل شنا جمع‌آوری شد. او در باره علت مرگ این پرندگان توضیحی ارائه نکرد و تنها گفت که «نمونه‌برداری‌ها از این پرندگان توسط کارشناسان دامپزشکی برای کشف علت مرگ آن‌ها انجام گرفته است». پیش از این مرگ پرندگان در میانکاله هم گزارش شده بود. علت مرگ این پرندگان تا به حال اعلام نشده است.

بازار #پاوه در اعتراض به #کشتار_کولبران #اعتصاب کرد

کاربران شبکه‌های اجتماعی و کانال تلگرامی «کولبرنیوز» از اعتصاب بازار پاوه در روز دوشنبه ۲۸ بهمن در اعتراض به شلیک به کولبران خبر دادند. در تصاویر و یدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مشخص است که بازار پاوه به صورت کامل تعطیل است. همچنین گروهی از مردم معترض نیز در اعتراض به قتل کولبران مقابل پاسگاه مرزی نوسود تجمع کردند. ماموران مرزبانی ایران یکشنبه ۲۷ بهمن به گروهی از کولبران در منطقه مرزی نوسود شلیک کردند.این اقدام ماموران مرزبانی تا به حال جان سه کولبر را گرفته است و پنج کولبر دیگر زخمی شده‌اند.هویت دو تن از کولبرانی که با شلیک ماموران مرزبانی کشته شدند، «شاهد اداک» و «احمد صحرایی» اعلام شده است. هویت یکی از کشته شدگان هنوز اعلام نشده است. شبکه حقوق بشر کردستان پیش از این «عظیم امین‌زاده»، «جبار محمدی»، «زاهد نوری»، «جلال نوری»، «شادمان سیدی»، «رسول هوشی» و «طاها سلمانی» را کولبرانی معرفی کرد که با تیراندازی مستقیم ماموران مرزبانی جمهوری اسلامی مجروح شده‌اند.

#محسن_هاشمی: نارضایتی عمومی ۷ تا ۸ دهک جامعه را شامل می‌شود اما در #انتخابات شرکت می‌کنیم

محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی #حزب_کارگزاران ایران در نشست خبری این حزب برای معرفی فهرست نامزدهای آن در انتخابات مجلس یازدهم گفت: «در این دوره انتخابات با چالش‌های متعددی مواجه هستیم که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به افزایش فشارهای اقتصادی بر کشور اشاره کرد». او افزود: «نارضایتی عمومی در جامعه به دلیل مشکلات معیشتی ایجاد شده که ۷ تا ۸ دهک را شامل می‌شود و انتظار مردم از مجموعه حاکمیت در برابر مشارکت در انتخابات و حضور در صحنه، حداقل حل مسایل معیشتی است». هاشمی چالش دوم را «جایگاه مجلس شورای اسلامی» دانست و با اشاره به رویدادهای اخیر، به‌ویژه گران شدن بنزین و اعتراضات ناشی از آن گفت جایگاه مجلس «تضعیف شده است و افکارعمومی در مورد میزان اثرگذاری و تعیین‌کنندگی مجلس دچار ابهام شده است». چالش‌ سوم از نظر محسن هاشمی در این دور از انتخابات «مشکلات مربوط به اصلاح‌طلبان» و دستاوردهای فراکسیون امید در مجلس و ردصلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان است. با این حال، او به‌رغم این چالش‌ها گفت حزب کارگزاران در انتخابات شرکت فعال خواهد کرد.

نامه جدید #فیفا به #فدراسیون_فوتبال ایران: #زنان باید در همه بازی‌ها در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در تازه‌ترین نامه‌اش به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده است که زنان باید در همه بازی‌ها از جمله بازی‌های انتخابی جام ‌جهانی، لیگ قهرمانان آسیا و لیگ داخلی در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند. یک منبع آگاه در وزارت ورزش این نامه را تأیید کرد و گفت: «فیفا تأکیده کرده است که فدراسیون فوتبال باید شرایط حضور زنان در استادیوم‌های فوتبال را برای تماشای سه رویداد مهم فراهم کند». در نامه فیفا در سه بند گفته‌شده که ۱- در مسابقات انتخابی جام‌ جهانی صندلی بیشتری به زنان اختصاص پیدا کند. ۲- در بازی‌هایی که تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا میزبان هستند، زنان باید بتوانند وارد ورزشگاه شوند. ۳- شرایطی فراهم شود که از ماه ژوئن (خرداد - تیر) در لیگ داخلی هم زنان بتوانند بازی‌های تیم‌های مورد علاقه‌شان را در ورزشگاه ببینید. زنان ایران در دو سال گذشته تنها سه بار اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا کرده‌اند؛ بازی پرسپولیس – کاشیما در فینال لیگ قهرمانان آسیا، بازی دوستانه تیم‌های ملی ایران و بولیوی و بازی تیم‌های ملی ایران و کامبوج در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲. مسئولان نزدیک به وزارت ورزش پیش از این حضور تماشاگران زن در لیگ‌های داخلی را رد کرده بودند. نظر آن‌ها این بود که بازی‌های لیگ با بازی‌هایی که در سطح ملی برگزار می‌شود، متفاوت است و ایران در شرایطی نیست که بتواند با حضور زنان در بازی‌های لیگ موافقت کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران می گوید: حجم #حملات_اینترنتی در هفته گذشته دوبرابر شده و کیفیت #اینترنت را کاهش داده است

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، دوشبه ۲۸ بهمن از افزایش «حملات به زیرساخت‌های کشور» در «چند روز اخیر» خبر داد و گفت: «حجمش بسیار است». به گفته او حمله به زیرساخت‌های کشور «در این سطحی که الان وجود دارد، هیچ‌وقت نبوده و پیک حملات نسبت به کل ماکزیمم تاریخ گذشته، از هفته پیش دو برابر شده است». ناظمی که ریاست سازمان فناوری اطلاعات ایران را نیز عهده‌دار است، گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت کشور «این موضوع را کنترل می‌کند که حملات از بیرون به داخل کشور وارد نشود». او منشاء حملات را «داخل و خارج از کشور» عنوان کرد و گفت: این حملات باعث شده «کیفیتی که مردم دریافت می‌کنند، تحت تاثیر قرار گرفته است». ناظمی گفت که او و همکارانش نگرانند «با حمله کاری کنند که کیفیت اینترنت کاهش یابد و از این طریق نارضایتی ایجاد شده و یا این نگرانی ایجاد شود که خود حاکمیت کیفیت اینترنت را پایین می‌آورد».

رئیس #سازمان_غذا_و_دارو: میزان خروج غیررسمی #دارو به کشورهای منطقه رقم بزرگی است

محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو، در مراسم تقدیر از توانمندی‌های تولیدی صنایع داروئی و تجهیزات پزشکی کشور، گفت: «میزان خروج غیررسمی دارو از ایران به کشورهای منطقه رقم بسیار بزرگی است». او اما این رقم را اعلام نکرد. به‌گفته شانه‌ساز در سال ۹۷ ایران حدود ۳,۷ میلیارد دلار ارزبری دارو و تجهیزات پزشکی داشته است که در سال ۹۸ این رقم به حدود ۳ میلیارد دلار رسید که بیش از ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد. او این رقم را مناسب خواند و گفت باید میزان خروج غیررسمی دارو از ایران را به صادرات رسمی کشور تبدیل کنیم.

#احمد_خلیلی، شهروند ایرانی که به اتهام نقض #تحریم‌های_آمریکا_بر_ایران در آلمان دستگیر شده بود، آزاد شده و به ایران بازگشته است

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه ۲۸ بهمن ماه از آزاد شدن احمد خلیلی، شهروند ایرانی در آلمان، از زندان و بازگشت او به ایران خبر داد. احمد خلیلی به اتهام دست داشتن در دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران در آلمان بازداشت شده بود. به گفته موسوی، خلیلی شامگاه یکشنبه ۲۷ بهمن آزاد شده و همراه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، به ایران بازگشته است. آقای خلیلی در زمستان ۱۳۹۶ به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا در آلمان بازداشت و دولت آمریکا خواستار استرداد او شذه بود. اما موسوی گفت: خلیلی «در پی سلسله رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک و با همکاری موثر قوه قضائیه و سازمان اطلاعات سپاه» آزاد شده و به ایران برگشته است. تا به حال جزئیات بیشتری در باره دلایل و شیوه آزادی خلیلی منتشر نشده است.