ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نرگس محمدی از زندان به بیمارستان منتقل شد

تقی رحمانی همسر نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، از انتقال وی از زندان قرچک ورامین به بیمارستان خبر داد. تقی رحمانی در صفحه شخصی خود نوشته است «مشکل تنفسی علت این انتقال بوده است» و از وضعیت او اطلاع دقیقی ندارد. نرگس محمدی ۲۵ آبان‌ماه، در جریان برگزاری مراسم یادبود دومین سالگرد جان‌باختن ابراهیم کتابدار، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد. او یکم آذرماه جهت تفهیم اتهام به دادسرای اوین اعزام و بار دیگر به سلول انفرادی بازگردانده شد. نیروهای امنیتی ۸ دی‌ماه، منزل او را مورد تفتیش قرار دادند و برخی از لوازم شخصی او را ضبط کردند. نرگس محمدی در یک دادگاه پنج دقیقه‌ای به هشت سال و دو ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق، منع اقامت در تهران، منع عضویت در گروه‌های سیاسی اجتماعی، توقیف هرگونه رسانه در شبکه‌های اجتماعی و حتی مخابراتی و ثبت و ضبط موبایل محکوم شد. او ۷ بهمن با انتشار نامه‌ای اعلام کرد که رأی دادگاه انقلاب اسلامی علیه خود را نمی‌پذیرد و به‌رسمیت نمی‌شناسد زیرا با شتاب محاکمه شده و حکم سنگین او خیلی سریع و بدون در اختیار داشتن وکیل صادر شده است.

سازمان سینمایی، نظارت بر شبکه نمایش خانگی را به صداوسیما واگذار کرد

در پی اختلاف نظر وزارت ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما بر سر اختیار نظارت بر سریال‌های نمایش خانگی، سازمان سینمایی وابسته به وزارت ارشاد از ادعای نظارت بر سریال‌های نمایش خانگی دست برداشت و آن‌ را رسماً به سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر در فضای مجازی (ساترا) وابسته به صداوسیما واگذار کرد. حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفت: «بررسی و صدور مجوز برای سریال‌های خانگی، از سوی سازمان سینمایی متوقف شده و همه این امور به ساترا محول می‌شود.» این در حالی است که در ماه‌های اخیر، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی چند بار از لزوم بازگشت اختیار نظارت بر این سریال‌ها به وزارت ارشاد اسلامی سخن گفته و اعلام کرده بود که «باید صفر تا صد» جریان سریال‌های نمایش خانگی و وی‌او‌دی‌ها به وزارت ارشاد برگردد. سازمان ساترا دارای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای تأسیس نیست و قانون محدوده فعالیت آن را تعیین نکرده است.

خامنه‌ای: در برجام به برخی نکته‌ها توجه نشد و مشکلاتی پیش آمد که می‌بینیم

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی صبح پنجشنبه ۲۸ بهمن در سخنانی که به یک مناسبت تاریخی ایراد کرد با اشاره به مذاکرات وین گفت: «برخی نیازها هستند که اگر امروز به فکر آن نباشیم فردا به مشکل خواهیم خورد، مسئله تربیت دانشمند، فرزندآوری و تکثیر نسل و یا موضوعی مثل انرژی هسته‌ای از این موارد است. ببینید دشمن روی مسئله انرژی هسته‌ای ما که می‌داند هم صلح‌آمیز است چه کارهایی می‌کند و نمی‌خواهند ملت ایران به این پیشرفت بزرگ دست پیدا کنند.» ارتباط خامنه‌ای با مردم همچنان یک ارتباط تصویری بود. رهبر جمهوری اسلامی تلویحا در انتقاد از دولت روحانی گفت: «در برجام ایرادی که می‌گرفتم این بود که باید نکاتی را در نظر بگیریم که بعدا مشکلاتی پیش نیاید، ولی به برخی از این نکات توجه نشد و مشکلاتی پیش آمد که می‌بینیم.» دور هشتم مذاکرات وین با برگزاری جلسه دوجانبه میان علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها عصر سه‌شنبه ۸ فوریه/ ۱۹ بهمن از سر گرفته شد. مذاکرات به مراحل پایانی نزدیک شده است. شامگاه چهارشنبه، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت آمریکا برای به نتیجه رسیدن مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران، خواستار گفت‌وگوی مستقیم با این کشور است. خامنه‌ای اما گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا را منع کرده است.