ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیر وب‌سایت «نارنجی» پس از ۸ سال تحمل زندان آزاد شد

به‌گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی‌اصغر هنرمند، از اعضای اصلی سایت «نارنجی» که در زمینه فن‌آوری اطلاعات و تکنولوژی فعالیت می‌کرد، چهارشنبه ۲۵ اسفندماه با انتشار پیامی در توئیتر از آزادی خود خبر داد. او که پس از ۸ سال از زندان آزاد شده است بدون اشاره به جزئیات، چنین نوشت: «این‌که بر ما چه گذشت، قابل وصف نیست.» وب‌سایت نارنجی تنها به انتشار خبرها و مطالب در زمینه فن‌آوری اختصاص داشت اما رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران، بدون ارائه مستنداتی فعالیت این وب‌سایت را به آن‌چه «فعالیت‌های امنیتی» نازنین زاغری، زندانی ایرانی ـ بریتانیایی خواندند، مرتبط دانسته بودند. نازنین زاغری و انوشه آشوری، شهروندان دوتابعیتی ایرانی ـ بریتانیایی روز گذشته چهارشنبه ۲۵ اسفند آزاد شدند و ایران را به مقصد بریتانیا ترک کردند. سازمان اطلاعات سپاه پاسداران کرمان در آذرماه ۱۳۹۲، ۱۱ نفر از اعضا و فعالان گروه فنی «پات شرق گواشیر»، مالک وب‌سایت نارنجی را بازداشت کرد. هفت نفر از این بازداشت‌شدگان از نویسندگان و اعضای فنی تیم وب‌سایت نارنجی بودند که بعد به یک تا ۱۱ سال زندان محکوم شدند. علی‌اصغر هنرمند نیز در دادگاه بدوی به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. یدالله موحد، دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفته بود: «این افراد به‌صورت مرموز و با پوشش‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی با شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله بی‌بی‌سی فارسی در ارتباط بودند و اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌های معاند قرار می‌دادند.» وب‌سایت نارنجی از سال ۱۳۸۶ ایجاد شد و در سال ۱۳۸۹ برنده جایزه بهترین سایت اطلاع‌رسانی در سومین جشنواره آنلاین وب‌سایت‌های ایران و در سال ۹۱ برنده جایزه بهترین وبلاگ فارسی از نگاه دویچه‌وله شده بود.

انتصاب یک حجت‌الاسلام و مدرس معارف اسلامی به ریاست دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پنج‌شنبه ۲۶ اسفند اعلام کرد که با حکم بهمن نقی‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، حجت‌الاسلام حسین جلائی نوبری، به‌عنوان رئیس دانشکده پیراپزشکی این دانشگاه منصوب شد. نوبری که در حوزه علمیه قم طلبگی کرده از سال ۱۳۹۱ دانشیار معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بوده و همچنین مسئولیت دفتر نمایندگی مسجد جمکران در تبریز را برعهده داشته است.

یک کشتی اماراتی حامل خودرو در آب‌های عسلویه غرق شد

حجت خسروی، رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر پنج‌شنبه ۲۶ اسفند اعلام کرد که یک کشتی متعلق به امارات متحده عربی حامل خودرو در ۳۰ مایلی عسلویه غرق شد و عملیات جست‌وجو برای ۳۰ خدمه آن آغاز شده است. او گفت ۳۰ سرنشین کشتی با جلیقه نجات روی آب هستند و درخواست هلیکوپتر به دستگاه‌های ذیربط از جمله منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انجام شده است. به‌گفته خسروی در حالی‌که شرایط جوی نامساعد و باد شدید بود، از سمت عسلویه غیر از شناور ناجی، دو یدک‌کش نیز به محل وقوع حادثه اعزام شدند اما قبل از رسیدن آن‌ها کشتی اماراتی غرق شد.

طالبان در شش ماه اخیر بیش از دو هزار نفر را به اتهام‌های مختلف در کابل بازداشت کرده‌اند

فرماندهی امنیه طالبان در کابل پنج‌شنبه ۲۶ اسفند / ۱۷ مارس اعلام کرد که طی شش ماه اخیر دو هزار و ۱۸۰ نفر از نواحی مختلف پایتخت و ولسوالی‌های کابل بازداشت شده‌اند. براساس بیانیه این فرماندهی، افراد بازداشت‌شده متهم به ارتکاب جرایم جنایی مختلف از جمله دزدی، آدم‌ربایی، قتل، داشتن اسلحه غیرقانونی و فساد اخلاقی‌اند.۴۰ نفر از این افراد در پیوند به قاچاق و فروش مواد مخدر و ۳۸ نفر به اتهامات تروریستی از جمله «سوءاستفاده از نام طالبان» و ارتباط با گروه «دولت اسلامی» (داعش) بازداشت شده‌اند.

همه کلاس‌های دانشگاه تهران پس از تعطیلات عید حضوری خواهد شد

دانشگاه تهران اعلام کرد که کلاس‌های درسی تمام مقاطع تحصیلی این دانشگاه از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ به صورت کاملاً حضوری برگزار خواهد شد. به گزارش ایسنا، دانشگاه تهران اعلام کرد؛ بر اساس مصوبه مورخ ۲۳ اسفند هیأت رئیسه این دانشگاه، کلیه کلاس‌های درسی و برنامه‌های آموزشی در تمام مقاطع تحصیلی از تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ به صورت کاملاً حضوری و بر اساس برنامه آموزشی نیم سال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در محل پیش‌بینی شده برگزار خواهد شد. این دانشگاه اعلام کرد که حضور اعضای هیأت علمی برای تشکیل کلاس درس هم اجباری است. کلاس‌های درس در ایران پس از همه‌گیری کرونا عموماً به صورت غیرحضوری یا با جمعیت کم برگزار می‌شد. پس از گذراندن پیک اومیکرون، ایران انتظار دارد در ماه‌های آینده با کاهش شمار ابتلا به کرونا و مرگ‌ ناشی از آن روبه‌رو شود.