نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#احمد_خاتمی در دفاع از حق آزادی بیان #احمد_جنتی: فضای نقد باز باشد و اجازه دهیم فقیهی مانند آیت‌الله #جنتی اظهارنظر کند

بحث درباره بیانیه #احمد_جنتی، رئیس #مجلس_خبرگان، علبه #برجام و دولت #روحانی ادامه دارد. پس از انتقاد کسانی چون مسعودی خمینی، عضو این مجلس از جنتی در این باره که نظر خود را به جای نظر کل مجلس خبرگان جا زده، #احمد_خاتمی، خواهان احترام به جنتی و نظر او شده است. او که سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران است، از زاویه دفاع از آزادی بیان خواهان احترام به جنتی شده است. او گفته است: «طبق قانون اساسی کشور، همه افراد حق اظهارنظر در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی را دارند. رییس مجلس خبرگان نیز مانند دیگران حق اظهارنظر دارد و اینکه گفته می‌شود که مجلس خبرگان در دیپلماسی خارجی دخالت کرده است اشتباه است.»

به‌رغم بازگشت تحریم‌های #آمریکا علیه ایران، اتحادیه اقتصادی #اوراسیا روابط اقتصادی خود با #جمهوری_اسلامی را تقویت کرد

در پی تحریم‌های جدید مالی و تجاری #آمریکا علیه #ایران، #روسیه می‌خواهد روابط اقتصادی خود با #جمهوری_اسلامی را بیشتر کند. اتحادیه اقتصادی #اوراسیا که زیر نفوذ روسیه است، روز پنج‌شنبه در آستانه، پایتخت قزاقستان، «توافق‌نامه موقت ایجاد محدوده آزاد تجاری» را با ایران امضا کرد. با این توافق تعرفه گمرکی صدها کالا کاهش خواهد یافت و یا حذف خواهد شد. افزون بر این، مذاکرات برای ایجاد یک منطقه تجارت آزاد در مدت سه سال، آغاز شد. حجم تجارت ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال گذشته میلادی نزدیک به دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود. روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان، قرقیزستان و ویتنام اعضای این اتحادیه هستند.

اتحادیه آبمیوه، #بستنی و کافی‌شاپ از افزایش ۲۰ درصدی قیمت بستنی در ایران خبر داد

اسکندر آزموده، رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ اعلام کرد که در ابتدای سال جاری قیمت #بستنی ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافته که در این مدت فقط قیمت پسته مصرفی در بستنی با رشد ۲.۵ برابری همراه بوده است. به‌گفته او قیمت هر کیلوگرم بستنی سنتی مغزدار همراه با خامه ۲۰ هزار تومان، هر کیلوگرم بستنی سنتی خامه‌دار درجه یک ۱۸ هزار تومان، هر کیلوگرم بستنی زعفرانی درجه یک ۱۶ هزار تومان، هر کیلوگرم بستنی سنتی ساده ۱۴ هزار تومان، هر کیلوگرم بستنی میوه‌ای مغزدار ۲۰ هزار تومان و هر کیلوگرم بستنی ممتاز میوه‌ای ۱۸ هزار تومان تعیین‌ شده است. در هفته‌های اخیر مواد لبنی نیز گران شده است. بهای هر کیلو کره نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۲۴ درصد، پنیر پاستوریزه نزدیک به ۶ درصد و هر لیتر شیر نزدیک به ۱,۷ درصد افزایش داشته است.

#صدراعظم #آلمان می‌گوید همه کشورهای #اتحادیه_اروپا معتقدند #توافق_هسته_‌ای با #ایران عالی نیست اما باید آن را حفظ کرد

#آنگلا_مرکل صدراعظم #آلمان روز پنج‌شنبه، فردای نشست ویژه سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره برجام در صوفیه گفت: «هر کشور عضو اتحادیه اروپا بر این نظر است که توافق هسته‌ای [با ایران] عالی نیست اما ما باید در چارچوب آن بمانیم و در عین حال مذاکرات با ایران درباره مسائل دیگر همچون موشک‌های بالستیکی را ادامه دهیم.» مرکل این سخنان را در آغاز نشست سران اروپا و کشورهای بالکان بیان کرد. #امانوئل_مکرون رئیس‌جمهوری #فرانسه نیز گفت: «ما برای حفظ چارچوب توافق ۲۰۱۵ بدون در نظر گرفتن تصمیمات ایالات متحده تلاش خواهیم کرد.» او نیز تأکید کرد که «این #توافق_هسته‌_ای باید با یک توافق هسته‌ای پس از سال ۲۰۲۵ و توافقی بر سر فعالیت‌های بالستیکی و حضور ایران در خاورمیانه تکمیل شود.» ایران تاکنون مذاکره بر سر مسائل دیگر را رد کرده است.

#وزارت_اطلاعات در نامه‌ای به علاءالدین #بروجردی، رئیس #کمیسیون_امنیت_ملی #مجلس از گزارش نمایندگان از #دوتابعیتی‌ها انتقاد کرد

چهار روز قبل گزارش «تحقیق و تفحص» نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره به کارگیری دوتابعیتی‌ها در مشاغل حساس دولتی به عنوان شاخص «نفوذ» مورد نظر رهبر جمهوری اسلامی ارائه شد. وزارت اطلاعات پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت در نامه‌ای به علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآوری کرده که گزارش نمایندگان مجلس در سه مورد می‌بایست تصحیح شود: به گفته وزارت اطلاعات، ۲۱۰ نفر از اشخاص دو تابعیتی برخلاف گزارش نمایندگان مجلس در مراکز دولتی و حکومتی استخدام نشده‌اند، بلکه دولت درباره استخدام آن‌ها تحقیق کرده. معلوم نیست گزینش شده‌اند با خیر. وزارت اطلاعات سپس در نامه‌اش به علاءالدین بروجردی اتهام عدم همکاری و مسامحه در برابر استخدام دوتابعیتی‌ها را رد کرده و گفته بار اصلی برای جلوگیری از حضور افراد دوتابعیتی و «مظنون» بر دوش این وزارتخانه است. وزارت اطلاعات همچنین می‌گوید ۲۰ اسفند سال گذشته، گزارش وزارت اطلاعات به دادستان کل درباره افراد دوتابعیتی در اختیار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار گرفته، اما ملاحظات وزارت اطلاعات، در گزارش تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس لحاظ نشده و اکنون قبل از قرائت در صحن علنی مجلس می‌بایست برای جلوگیری از «سوءاستفاده‌های سیاسی و جناحی» لحاظ گردد.

دونالد #ترامپ، رئیس جمهور #آمریکا #مهاجران غیر قانونی را «#حیوان» نامید

رئیس جمهور آمریکا یک بار دیگر درباره مهاجران غیر قانونی به آمریکا سخنانی به زبان آورد که واکنش سیاستمداران مخالف او را در پی داشت. دونالد ترامپ شامگاه گذشته در دیدار یا گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه در کاخ سفید با اشاره به مهاجران غیر قانونی به آمریکا گفته است: «باورکردنی نیست که این انسان‌ها چقدر بد هستند. آن‌ها انسان نیستند. حیوان‌اند.» جرد پلیس، نماینده کلرادو از حزب دموکرات در کنگره آمریکا در پاسخ به ترامپ و در حمایت از مهاجران غیر قانونی گفته است: «آن‌ها حیوان نیستند. جانی نیستند. قاچاقچی مواد مخدر و متجاوز هم نیستند. آن‌ها در یک کلام انسان‌اند.» جدال، بر سر مبارزه با مهاجرت غیر قانونی و مقابله با جنایت در آمریکاست.

جبار #کوچکی‌نژاد، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی #مجلس از تلاش برای حذف #علی‌_مطهری خبر داد

جبار کوچکی‌نژاد، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی به رسانه‌های داخلی گفته است برخی از نمایندگان ولایتمدار مجلس شورای اسلامی معتقدند که علی لاریجانی بیش از حد با دولت مماشات می‌کند و به همین سبب استقلال مجلس به چالش کشیده شده. این گروه از نمایندگان در پی ایجاد تغییراتی در هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی‌اند. به گفته جبار کوچکی‌نژاد تغییرات زیادی در راه است و در آن میان احتمال آنکه علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم تغییر کند، بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

روزنامه وابسته به #سپاه_پاسداران: #مقتدی_صدر، #احمدی‌نژاد عراق است

#مقتدی_صدر اکنون مطرح‌ترین سیاست‌مدار عراقی است. جریان وابسته به این روحانی شیعه و مؤتلفان آن در انتخابات اخیر عراق پیشتاز بود. صدر در برابر دخالت‌گری ج.ا. در امور عراق موضعی انتقادی دارد و از این رو مطلوب تهران نیست. تفسیری در #روزنامه_جوان وابسته به #سپاه_پاسداران با عنوان «روانشناسی مقتدی صدر» او را جمع اضداد خوانده و به #احمدی‌نژاد تشبیه کرده است. این مطلب، مقتدی صدر را عوام‌فریب خوانده، تحقیر کرده و می‌گوید که «او نه مخالف ایران است و نه با ایران دشمنی دارد. او می‌خواهد دیده شود. جوان است و جویای نام.»