ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در یک روز نزدیک به ۱۵ هزار بیمار #کرونا در #برزیل شناسایی شد

تنها در یک روز نزدیک به ۱۵ هزار مورد بیمار جدید کرونا در برزیل شناسایی شد. شمار مبتلایان در این کشور براساس گزارش‌های دولتی به بیش از ۲۳۳ هزار نفر رسیده است. به گزارش دانشگاه جان هاپکینز، تنها در یک روز (شنبه ۲۷ اردیبهشت/ ۱۶ مه) ۱۴ هزار و ۹۱۹ بیمار کووید ۱۹ در برزیل شناسایی شد. بر این اساس شمار بیماران کرونا در برزیل به ۲۳۳ هزار و ۱۱۴ تن رسیده و این ویروس تا به حال جان ۱۵ هزار و ۶۳۳ تن را در این کشور گرفته است. ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل از آغاز با مقررات محدود کننده برای پیشگری و کنترل کرونا در این کشور مخالفت کرده و آن را به زیان اقتصاد دانسته بود. شمار بیماران کرونا انتقادها از رئیس دولت را افزایش داده است. او به بی‌توجهی نسبت به تهدید این ویروس متهم است و تا به حال دو وزیر بهداشت به دلیل اختلاف با بولسونارو از دولت استعفاء کرده‌اند.

#کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند

به گزارش سندیکای رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، کارگران شاغل و بازنشسته این شرکت صبح یکشنبه ۲۸ اردیبهشت مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تهران تجمع کردند. کارگران در اعتراض به «پرداخت نشدن ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور» و همچنین عدم پرداخت حق سنوات گردهم آمدند. در یک ویدئو کوتاه از تجمع کارگران که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، آنها شعار می‌دهند: شهردار پاسخگو، پاسخگو. مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت از برطرف شدن مشکل رانندگان این شرکت خبر داده و وعده کرده بود: حق بیمه ۴ درصد مشاغل سخت و زیان‌آور آنها در ماه جاری پرداخت شود.

شاخص کل #بورس_تهران برای دومین روز پیاپی افت کرد

شاخص بورس تهران برای دومین روز متوالی در هفته جاری افت کرد. به گزارش خبرگزاری‌های ایران شاخص بورس در روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت با با ۱۹ هزار و ۶۷ واحد کاهش به رقم ۹۶۸ هزار و ۴۰۸ واحد رسید.براساس این گزارش در روز جاری ۱۰ هزار و ۱۲۸ میلیارد تومان تبادل مالی انجام شد. فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل گوهر، بانک ملت و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین بیشترین تاثیر منفی را داشتند. همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را داشت. شاخص بورس روز شنبه نیز کاهش گزارش شده بود. همزمان با شاخص بورس، شاخص فرابورس هم با ۵۶ واحد نزول در رقم ۱۱ هزار و ۵ واحد ایستاد. در این روز ارزش معاملات فرابورس ۴ هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد.

#اسپانیا می‌خواهد حالت فوق‌العاده را برای یک ماه دیگر تمدید کند

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد: تمدید وضعیت اضطراری به مدت یک ماه دیگر را به پارلمان این کشور ارائه کرده است. او از پارلمان خواسته که به جای دو هفته، شرایط هشدار را برای یک ماه دیگر تمدید کند. «شرایط هشدار» و محدودیت‌های وضع شده برای پیشگیری از گسترش کرونا در هفته آینده (۲۳ مه) به پایان می‌رسد. سانچز گفته است که امیدوار است این آخرین مرحله «شرایط هشدار» باشد. ویروس کرونا در اسپانیا بیش از ۲۷۰ هزار تن را مبتلا کرد و جان بالغ بر ۲۷ هزار تن را گرفت. در اسپانیا از میانه ماه مارس شرایط اضطراری اعلام شده است. سیاست‌های کنترلی دولت برای مقابله با گسترش بیشتر کرونا با انتقاد گروه‌های سیاسی مخالف دولت روبرو شده است. با این حال نخست وزیر می‌خواهد تا پایان ژوئن این محدودیت‌ها را تمدید کند.

جسد سفیر چین در اسرائيل در اقامتگاهش در حومه تل‌آویو پیدا شد

رسانه‌های اسرائیل یکشنبه ۱۷ مه/۲۸ اردیبهشت از پیدا شدن جسد دو وی، سفیر چین در آپارتمانش در حومه تل‌آویو خبر دادند. به نوشته هاآرتض و اورشلیم پست جسد سفیر ۵۸ ساله چین در رختخوابش پیدا شده و به نظر می‌رسد مرگ او در خواب اتفاق افتاده است. هنوز جزئیات بیشتری منتشر نشده اما پلیس تحقیقات خود را درباره مرگ «وی» آغاز کرده است. دو وی، از ماه فوریه فعالیت خود را در تل‌آویو آغاز کرده بود و به همراه همسر و پسرش در اقامتگاهی در هرتزلیا سکونت داشت. او روز جمعه در واکنش به اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، اتهام پنهان کردن اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا توسط چین را «پوچ» خوانده بود.

وزیر آموزش و پرورش: تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد #دانش‌آموزان بعد از #بازگشایی_مدارس در کلاس حاضر شدند

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش ایران یکشنبه ۲۸ اردیبهشت گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش‌آموزان در نخستین روز پس از بازگشایی مدارس در کلاس درس حاضر شدند. به گفته او بیشتر دانش‌آموزانی که به مدرسه رفتند «از مناطق روستایی یا عشایری بودند». وزارت آموزش و پرورش ایران هفته گذشته اعلام کرد مدارس برای رفع اشکال دانش‌آموزان بازگشایی می‌شود اما حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها اجباری نیست. از نیمه اسفند و به دنبال تعطیلی مدارس به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، وزارت آموزش و پرورش استفاده از نرم‌افزار «شاد» را برای آموزش مجازی دانش‌آموزان مدارس الزامی کرد. این تصمیم در حالی اتخاذ شد که شمار زیادی از دانش‌آموزان در مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم از دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند محروم هستند. به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش حداقل ۳۰ درصد دانش‌آموزان به اینترنت دسترسی دارند. گزارش این وزارتخانه از تعداد افرادی که در شبکه «شاد» ثبت‌نام کرده‌اند هم نشان می‌دهد حداقل ۴۰ درصد دانش‌آموزان از این نرم‌افزار استفاده نمی‌کنند. حاجی‌میرزایی اما بدون توجه به این موضوع گفت: ۱۲,۵ میلیون نفر از دانش‌آموزان در این شبکه ثبت‌نام کردند و هزینه اینترنت استفاده از «شاد» رایگان شده و برنامه وزارتخانه پایان آموزش تا آخر اردیبهشت است.