ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#ابوالفضل_نژاد_فتح در #دادگاه_تجدیدنظر به پنج سال حبس محکوم شد

ابوالفضل نژاد فتح، فعال دانشجویی و دانشجوی رشته انسان‌شناسی دانشگاه تهران در دادگاه تجدیدنظر استان تهران به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. به‌ نوشته کانال تلگرامی «شوراهای صنفی دانشجویان کشور» این فعال دانشجویی در اواسط بهمن‌ ۹۸ در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به ‌قصد برهم زدن امنیت ملی» مجموعا به شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود. دادگاه تجدیدنظر اما روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد، نژاد فتح را به‌ صورت غیابی بابت اتهام «اجتماع و تبانی به‌قصد برهم زدن امنیت ملی» به پنج سال حبس محکوم کرده است. این فعال دانشجویی در جریان اعتراضات سراسری آبان‌ ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و در اواخر آذر ماه با سپردن قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا صدور حکم نهایی دادگاه آزاد شده بود. بر اساس گزارش منابع حقوق بشری در ایران، در جریان خیزش سراسری آبان ‌ماه و روزهای پس از آن، بیش از ۵۰ تن از فعالان دانشجویی در سراسر کشور از سوی نهادهای امنیتی بازداشت و زندانی شده‌اند. سها مرتضایی، دبیر سابق شورای صنفی مرکزی دانشگاه تهران، محمد امین حسینی، دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه نوشیروانی بابل و دانشجوی حقوق دانشگاه گرگان، امیر فرصتی، نرگس باقری، ملیکا قرگوزلو، کامیار ذوقی، علی نانوایی، ملیحه جعفری، نبی تردست، صلاح غریبی و ده‌ها نفر دیگر از فعالان دانشجویی، از جمله بازداشت شدگان روزهای اعتراضات سراسری آبان ‌ماه ۹۸ هستند.

در ایران اکنون میانگین ضریب اشغال #هتل‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد است

هتل‌ها در ایران از یکم خرداد مجدداً مهمان می‌پذیرند. رئیس اتحادیه هتلداران چهارشنبه ۲۸ خرداد در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) اعلام کرد که در این مدت فقط ۵۰ تا ۶۰ درصد هتل‌ها فعال شده‌اند. محمدعلی فرخ‌مهر گفت: «هتل‌هایی که بازگشایی شده‌اند فقط با یک چهارم ظرفیت که عمدتا مربوط به اتاق‌ها است فعال هستند و سایر خدمات هتل‌ها همچنان تعطیل است.» ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیتی برای فعالیت هتل‌ها در نظر نگرفته. مشکل این است که مسافری در کار نیست. رئیس اتحادیه هتلداران گفت: «عمده پذیرش مهمان در هتل‌ها مربوط به مهمانان خارجی است و در حال حاضر مهمان خارجی به دلیل تعطیلی مراکز گردشگری، تفریحی و فعالیت‌های تجاری وجود ندارد.» فرخ مهر میانگین ضریب اشغال هتل‌ها را ۱۰ تا ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت: «این درحالی است که همه هتل‌ها دارای تخفیف ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته است و افزایش قیمت ۲۵ درصدی سال جاری نیز لحاظ نشده‌ است.»

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۹۱۸۵ نفر، مبتلایان ۱۹۵۰۵۱ نفر، پنج استان در وضعیت قرمز قرار دارند

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر چهارشنبه ۲۸ خرداد آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۱۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۹۱۸۵ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (سه‌شنبه) تا ظهر امروز (چهارشنبه)، ۲۶۱۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۹۵۰۵۱ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۱۵۴۸۱۲ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند و ۲۷۸۹ نفر در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین به‌گفته وزارت بهداشت، استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کرمانشاه، هرمزگان و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.