نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وعده پیگیری وضعیت بازداشت #کامیل_احمدی از سوی یک نماینده مجلس

طیبه سیاوشی، نماینده مجلس ایران درباره بازداشت کامیل احمدی، پژوهشگری که روز ۲۰ مرداد بازداشت شده، گفته است در صورت تقاضای خانواده یا دوستان، وضعیت او را پیگیری خواهد کرد. او در عین حال گفته است: «اطلاعاتم از این موضوع در حد اطلاعاتی است که از رسانه‌ها کسب کرده‌ام و خبر جدیدی ندارم. هر کسی به ما مراجعه کند و درخواست بدهد، حالا از خانواده تا دوستان وی، ما پیگیر وضعیتش خواهیم بود. ما از آنجایی که با دستگاه‌های مختلفی مثل قوه قضاییه، وزارت کشور یا وزارت اطلاعات تعامل داریم، معمولاً درخواستشان را منعکس می‌کنیم، اما هنوز از طرف خانواده یا دوستان ایشان هیچ درخواستی نیامده است. اگر وارد شدند ما هم پیگیری می‌کنیم؛ نه فقط من، بلکه همه نماینده‌ها اگر به آنها مراجعه شود، به این مسائل وارد می‌شوند.» این در حالی است که احمدی در تماس تلفنی به همسرش #شفق_رحمانی گفته تقاضای وکیل کرده است اما به گفته همسرش در پروسه‌ای که او بازداشت شده، وکلا هیچ‌گونه امکانی برای دسترسی و ملاقات با او ندارند. کامیل احمدی، پژوهش‌هایی در زمینه ختنه زنان، ازدواج کودکان، قتل‌های ناموسی، ازدواج سفید و ... انجام داده و تابعیت بریتانیایی هم دارد.

آتش‌سوزی در هتلی در #اوکراین هشت کشته بر جا گذاشت

آتش‌سوزی در هتلی در بندر اودسا در جنوب #اوکراین هشت کشته و ۱۰ زخمی بر جای گذاشت. به گزارش خبرگزاری «رویترز» این آتش‌سوزی در ساعات آغازین بامداد شنبه ۱۷ اوت/ ۲۶ مرداد آغاز شد. اورژانس اوکراین هنوز درباره علت حادثه و تعداد مسافران این هتل اطلاع‌رسانی نکرده است. هتل خصوصی توکیو استار ۲۳۷ اتاق دارد. آتش‌نشانان حدود سه ساعت مشغول خاموش کردن آتشی بودند که وسعتی نزدیک به هزار متر مربع را در بر گرفته بود.

نقل قولی از محمد یزدی خطاب به صادق آملی لاریجانی: به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند! از کجا آوردی ساختی؟

نقل قولی از محمد یزدی، عضو شورای نگهبان، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس اسبق قوه قضاییه جمهوری اسلامی از سوی یک روزنامه‌نگار منتشر شده که در آن به تندی از صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس سابق قوه قضاییه انتقاد شده است. سایت خبرآنلاین این نقل قول را با تیتر «انتقاد تند آیت‌الله یزدی از آیت‌الله آملی لاریجانی» منتشر کرده است. در این خبر آمده است که فرید مدرسی، روزنامه‌نگار، در کانال شخصی خود نوشته: «آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین و عضو فقهای شورای نگهبان، یک‌شنبه هفته گذشته با مسئولان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم دیدار کرده است. او با انتقاد از آیت‌الله صادق آملی لاریجانی‌ گفته است: هر چند در مساله‌ای نظر ولی‌فقیه خلاف عقیده من باشد، موظفم که اطاعت کنم، چون ضررش کمتر از شکستن حرمت ولایت و حاکمیت است. فلانی می‌گوید اگه این کار را نکنید نجف می‌روم! خوب بروید، آیا با رفتن شما قم به ‌هم می‌خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی موثر نبود؛ چه رسد که نجف بروید. رییس دفتری که ۱۰ سال، جای مهمی را اداره کرده دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟! به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند!... از کجا آوردی ساختی؟» بر اساس همین خبر و روایت فرید مدرسی، محمد یزدی انتقادهای تندی هم از حسن روحانی، رئیس جمهوری کرده و همچنین با انتقاد از «یکی از علمای قم» گفته است در برابر مرجع شدن او خواهد ایستاد. پیش از این و به دنبال بازداشت اکبر طبری، معاون اجرایی قوه قضاییه در زمان ریاست آملی لاریجانی به اتهام «توصیه و اعمال نفوذ در برخی پرونده‌های قضایی»، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی از نامه صادق لاریجانی به رهبر جمهوری اسلامی درباره طبری و تهدید تلویحی او برای عزیمت به نجف خبر داده بودند. روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اما اعلام کرد که گزارش‌ها درباره چنین نامه‌ یا هجرت آملی لاریجانی به نجف اشرف صحت ندارد و کذب محض است. موضوع اکبر طبری و فساد در دفتر رئیس قوه قضاییه در دوران ریاست صادق آملی لاریجانی اولین بار از سوی علیرضا زاکانی، نماینده پیشین مجلس مطرح شد. او طبری را «بیچاره‌کننده دو رئیس قوه قضاییه و مایه بدنامی» خوانده بود. موضوع حساب‌های قوه قضاییه که به نام شخص صادق آملی لاریجانی بوده‌اند هم از دیگر مواردی‌ست که منتقدان از جمله محمود صادقی، نماینده مجلس به آن پرداخته‌اند.

مافیای لوازم آرایشی و بهداشتی و فروش کالاهای #قاچاق و غیرقانونی

مطابق آمار گمرک از ابتدای سال ۹۸ تاکنون به اندازه پنج درصد سال ۹۷ لوازم آرایشی و بهداشتی وارد ایران شده اما به گفته رییس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی، نگاه به بازار خرده‌فروشی نشان می‌دهد که به اندازه مصرف دو سال کالا در آن وجود دارد: «آن هم کالاهایی که فروش آن تخصصی است و نیاز به شرکت و کارشناس فروش دارد.» به گفته #بختیار_علم‌بیگی، این امر نشان می‌دهد که مافیا در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی فعال است. علم‌بیگی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) درباره افزایش قیمت مواد شوینده در روزهای اخیر نیز گفت: «ما در روزهای اخیر هیچ گونه افزایش قیمتی نداشتیم و مطابق قیمت‌هایی که به سازمان حمایت اعلام کرده‌ایم کالا را به دست خرده‌فروشان می‌رسانیم، پس اگر افزایش قیمتی رخ داده تخلف است. قرار بود در ابتدای سال ما افزایش قیمت داشته باشیم اما تصمیم گرفتیم بعد از ماه رمضان این کار را انجام دهیم.» افزایش قیمت ارز و مواد اولیه‌ای که عمدتا از کارخانه‌های دولتی تامین می‌شود، باعث شده تا انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی تصمیم به افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها بگیرد و از اواخر خرداد ماه قیمت‌های جدید را در تولیدات اعمال کند: «این در حالی است که با توجه به ثابت بودن قیمت ارز و عدم تمایل دولت به افزایش قیمت کالاهای پتروشیمی، به نظر نمی‌رسد امسال دیگر افزایش قیمت داشته باشیم.» رییس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی با تاکید بر مخالفت با قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی نیز گفت: «افرادی که قاچاقچی هستند سعی دارند به طور غیرمستقیم این فضا را ایجاد کنند که انجمن مخالف واردات است یا تولید ما کم است تا به این بهانه قاچاق را به راحتی انجام دهند. برای نمونه، وقتی کرم ضد آفتاب با بهترین کیفیت در کشور تولید می‌شود، نیازی به واردات آن نیز وجود ندارد اما اقلامی که هیچ گونه تولیدی از آن نداریم باید به صورت قانونی وارد شود، آن هم با پرداخت تعرفه و با ارز آزاد. اکنون بازار به گونه‌ای است که فروشندگان تمایل دارند از کالای قاچاق و غیرقانونی استفاده کنند زیرا در جنس خارجی ۳۰ درصد سود می‌برند اما در جنس ایرانی پنج درصد، پس طبیعی است به سمتی بروند که سود بیشتری دارد.»