ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#زنگنه توقیف چهار نفتکش حامل بنزین ایران به #ونزوئلا را تأیید کرد

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران دوشنبه ۲۷ مرداد اعلام کرد که چهار نفت‌کشی که ایالات متحده آمریکا در مسیر ونزوئلا توقیف کرده، حامل بنزین بارگیری شده در ایران بوده‌اند. زنگنه گفت: «محموله این نفت‌کش‌ها از ایران بارگیری شده بود ولی نه کشتی‌ها و نه محموله آنها متعلق به ایران نبود چون بنزین ارسالی پیشتر به مشتری فروخته و وجه آن نیز تسویه شده بود.» وال استریت ژورنال بود شامگاه پنجشنبه ۲۳ مرداد گزارش داده بود که ایالات متحده آمریکا چهار نفتکش ایرانی با نام‌های لونا، پاندی، برینگ و بِلا را که حامل بنزین بودند و از بنادر ایران به مقصد ونزوئلا حرکت می‌کردند توقیف کرده و نفتکش‌ها را به هیوستون هدایت کرده است. حجت سلطانی، سفیر ایران در ونزوئلا این خبر را تکذیب کرده بود. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نیز شنبه گذشته گفته بود ایرانی بودن کشتی‌های ایرانی دروغ آمریکاست.

طرح دو فوریتی مجلس برای خروج از #برجام در صورت فعال شدن #مکانیسم_ماشه

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ارائه طرح دو فوریتی مجلس برای خروج خودکار از برجام در صورت فعال شدن مکانیسم ماشه خبر داد. علی خضریان در پیامی در توییتر نوشت: «دولت آمریکا که از ناقضان اصلی برجام می‌باشد، جهت تشدید فشارها بر ایران به‌دنبال فعال‌سازی مکانیسم ماشه است، از آنجایی که ادامه حضور در برجام با بازگشت قطعنامه‌های شورای امنیت خالی از هر نفعی است، طرح دوفوریتی خروج خودکار از برجام در صورت فعال‌سازی مکانیسم ماشه را پیشنهاد کردم.» دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بعد از ناکامی ایالات متحده در شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کرده است که آمریکا قصد دارد مکانیسم ماشه را فعال کند. اگر بازگشت تحریم‌های بین‌المللی سازمان ملل بر اساس بند ۳۷ برجام در دستور کار شورای امنیت قرار گیرد و تا یک ماه قطعنامه تداوم تعلیق تحریم‌های تصویب نشود عملا توافق هسته‌ای هم به پایان می‌رسد.

آمار وزارت بهداشت: در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر #کرونا ۱۶۵ نفر دیگر جان خود را از دست دادند

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت جمهوری اسلامی در روز دوشنبه ۲۷ مرداد درباره شیوع ویروس جدید کرونا در ایران، ۱۶۵ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند. براین اساس مجموع درگذشتگان به ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر رسید و دو هزار و ۲۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید۱۹ نیز به ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ نفر رسید. سه هزار و ۷۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وزارت بهداشت گفته است که استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز و استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

شرایط جسمانی #محمدرضا_شجریان همچنان خوب نیست

دکتر حیدری اقدم، رئیس بیمارستان جم تهران درمورد آخرین وضعیت جسمانی محمدرضا شجریان، خواننده مطرح موسیقی اصیل ایرانی گفت: «شرایط ایشان هنوز خوب نیست و نیاز به مراقبت ویژه دارد. هوشیاری او خوب نیست.» شجریان شنبه گذشته به بیمارستان منتقل شد. به‌گفته رئیس بیمارستان جم او هنگام انتقال به بیمارستان شرایط بالینی مناسبی نداشت و افت فشار خون، تنگی نفس شدید، ترشحات ریوی زیاد و سطح هوشیاری‌ بسیار پایینی داشت. او را سریع به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل کردند. سپس تنگی نفس و افت فشار او بهتر شد اما هنوز هم سطح هوشیاری‌‌اش خوب نیست. حیدری اقدم می‌گوید شجریان همچنان نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد و به این زودی‌ها از آی‌سیو خارج نخواهد شد.

دولت چین به شرکت چینی «کان‌سینو بیولوژیک» حق تولید یک واکسن ضد کرونا را داد

رسانه‌های چینی اعلام کردند که شرکت چینی «کان‌سینو بیولوژیک» حق ثبت تولید واکسن کرونای چینی به نام Ad5-nCOV را از دولت دریافت کرده است. روزنامه دولتی «مردم» گزارش داد که این اولین ثبت واکسن کووید-۱۹ است که توسط دولت چین در تاریخ ۲۱ مرداد / ۱۱ اوت اعطا شده است. عربستان سعودی اعلام کرد که این ماه قصد دارد آزمایش‌های بالینی فاز سوم برای واکسن «کان‌سینو» را آغاز کند. این شرکت گفته است که همچنین در حال مذاکره با روسیه، برزیل و شیلی برای پیشبرد فاز سوم در این کشورهاست. صبح دوشنبه ۲۷ مرداد / ۱۷ اوت سهام «کان‌سینو» در هنگ‌کنگ حدود ۱۴ درصد افزایش یافت. سهام این شرکت در بورس شانگهای نیز از ظهر ۶,۶ درصد افزایش یافت.

در #هند تاکنون ۵۰ هزار تن بر اثر #کرونا درگذشته‌اند

به گزارش خبرگزاری آلمان، وزارت بهداشت هند صبح دوشنبه ۱۷ اوت/ ۲۷ مرداد اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴۱ نفر در این کشور در اثر ابتلا به کووید- ۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب شمار جانباختگان کرونا در هند به ۵۰ هزار و ۹۲۱ نفر رسید. همزمان وزارت بهداشت هند اعلام کرد ۵۸ هزار مورد ابتلای قطعی به کووید-۱۹ در این کشور شناسایی شده و تعداد مبتلایان به دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است. ایالات متحده آمریکا با بیش از پنج میلیون و برزیل با بیش از سه میلیون مبتلا در جایگاه اول کانون‌های همه‌گیری کرونا در جهان قرار دارند. در آمریکا تاکنون بیش از ۱۷۳ هزار نفر و در برزیل بیش از ۱۰۷ هزار نفر در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر خارجه #امارات: توافق با #اسرائیل علیه ایران نیست

به گزارش خبرگزاری رویترز، انور قرقاش، وزیر خارجه امارات متحد عربی دوشنبه ۱۷ اوت/ ۲۷ مرداد اعلام کرد که عادی‌سازی روابط این کشور با اسرائیل یک تصمیم حاکمیتی است و علیه ایران نیست. روز گذشته وزارت خارجه امارات در اعتراض به انتقادات حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی از عادی‌سازی روابط اسرائیل و امارات، کاردار سفارت ایران در ابوظبی را به ساختمان وزارت خارجه این کشور احضار کرده بود. روحانی در سخنانی که شنبه گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ایراد کرده بود، با اشاره به عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل گفته بود: «این خطا بسیار بزرگ است و امیدواریم که امارات از این خطا بازگردد و بداند که نه به نفع حاکمانش است و نه به نفع مردمشان. این را هم بدانند که مبادا بخواهند پای اسرائیل را به منطقه باز کنند که اگر چنین شود با آنان به شکل دیگری برخورد می‌شود.» وزارت خارجه امارات یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سخنان روحانی به معنای دخالت در امور داخلی این کشور، غیرقابل پذیرش و تحریک‌آمیز است و افزون بر این «پیامدهای جدی برای صلح و امنیت منطقه» به همراه دارد.

بازداشت ۲۳ نفر در شیراز به اتهام اخلال در #بازار_ارز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از بازداشت ۲۳ نفر به اتهام اخلالگر در بازار در شیراز خبر داد. حیدر آسیابی گفت این ۲۳ نفر «به نحو حرفه‌ای مبادرت به خرید، فروش و قاچاق ارز‌های خارجی کردند» و «در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان مقادیر قابل توجهی ارز خارجی نیز کشف شد.» به‌گفته آسیایی حجم گردش مالی آن‌ها در چند سال اخیر حدود سه هزار میلیارد تومان بوده است. پرونده قضایی این متهمان به شعبه دهم بازپرسی دادسرای ویژه امور جنایی و جرایم امنیتی شیراز ارجاع و با عناوین اتهامی اخلال در نظام پولی، ارزی و اقتصادی کشور از طریق قاچاق حرفه‌ای ارز و پولشویی تحت رسیدگی است. دادستان عمومی فارس هشدار داد که «هرگونه معاملات غیرقانونی ارز تحت رصد کامل اطلاعاتی بوده و برابر موازین قانونی برخورد قاطع صورت می‌پذیرد.»

شاخص #بورس تهران برای سومین روز پیاپی عقب‌نشینی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر روند نزولی شاخص کل بورس تهران در دقایق اولیه معاملات دوشنبه ۲۷ مرداد در سومین روز پیاپی ادامه یافت و با افت بیش از ۱۳ هزار واحدی به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد رفت. روز گذشته شاخص بورس اوراق بهادار تهران به کمتر از یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد بازگشته بود. بهنام بهزادفر، مدیر اطلاع‌رسانی بورس گفت: «به روند بازار که توجه کنیم می‌بینیم که زمان‌هایی هم بوده است که این بازار منفی بوده پس مردم انتظار نداشته باشند در این بازاری که ریسک دارد همیشه سود کنند وقتی مردم سهام یک شرکت را می‌خرند یعنی بخشی از مالکیت آن را خریده‌اند و شما در سود و زیان آن شریک هستید.»