ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۶۲۵ فوتی جدید کرونا در کشور، ۵۰۲۲۸ بیمار دیگر شناسایی شدند

وزارت بهداشت ایران سه‌شنبه ۲۶ مرداد اعلام کرد که در پی همه‌گیری ویروس کرونا با سویه دلتا در کشور در شبانه‌روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۰ هزار و ۲۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ایران شناسایی شدند که ۵ هزار و ۱۶۳ نفر از آنها به سبب ابتلا به موارد حاد بیماری می‌بایست در بیمارستان‌های کشور بستری شوند. مجموع بیماران کووید-۱۹ در ایران به ۴ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۲۴۳ نفر رسید. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲۵ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹۹ هزار و ۱۰۸ نفر رسید. هزار و ۴۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

انتصاب فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه ۲۶ مرداد دریادار دوم شهرام ایرانی را به جای دریادار حسین خانزادی به سمت فرمانده نیروی دریایی منصوب کرد. در حکم خامنه‌ای آمده است: «اهتمام جدی و شایسته در بهره‌برداری از ظرفیت‌های نیرو و ارتش و نیروهای مسلح و کشور برای پیشبرد جهادی و انقلابی آن نیرو، ارتقاء توان و آمادگی همه‌جانبه بر پایه رشد و تعالی سرمایه انسانی مورد انتظار است.» خامنه‌ای در این حکم «از تلاش‌های مؤثر» دریادار حسین خانزادی فرمانده معزول قدردانی کرده اما او را به سمت تازه‌ای منصوب نکرده است. در چهار سال گذشته در دوران فرماندهی خانزادی، ناوشکن دماوند شناور اصلی نیروی دریایی ارتش در دریای خزر در اسکله دچار سانحه شد. دو نفر در این سانحه جان خود را از دست دادند. در رزمایش خلیج فارس نیز در اثر شلیک اشتباه به شناور کنارک ۱۹ نفر کشته شدند. به تازگی ناو خارک یکی از بزرگ‌ترین شناورهای نیروی دریایی ارتش ایران هم در دریای عمان دچار آتش‌سوزی و سپس غرق شد. دریادار دوم شهرام ایرانی فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش پیش از این معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش بود. تسنیم می‌نویسد او برخی از مهم‌ترین ماموریت‌های ناوگروه‌های ارتش از جمله ماموریت عبور از کانال سوئز را برعهده داشته است. نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مسئول کنترل آب‌های ایران در دریای خزر و دریای عمان است.

سفر زائران ایرانی به کربلا: تردد مسافران ایرانی به عراق از گذرگاه مرزی پرویزخان ممنوع شد

در حالی که برخی از افراد به شکل گروهی و انفرادی از شهرهای مختلف ایران برای مراسم محرم شیعیان به سوی مرزهای عراق رفته‌اند تا بتوانند از این طریق به کربلا سفر کنند، مدیریت گذرگاه مرزی پرویزخان در اقلیم کردستان اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی تردد مسافران ایرانی به عراق از این گذرگاه مرزی ممنوع است. علت این تصمیم «حضور گسترده شهروندان ایرانی در منطقه قصرشیرین» برای ورود به اقلیم کردستان و رفتن به کربلا اعلام شد. براساس این تصمیم، تنها شهروندان عراقی و ایرانی می‌توانند از این گذرگاه به کشورهای خود بازگردند. هرساله هزاران نفر از شیعیان ایران در روز دهم محرم در کربلا، محل مقبره حسین امام سوم شیعیان حضور می‌یابند. در حالی که سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی گفته است به دلیل شیوع کرونا، در دهه اول محرم هیچ کاروانی از طریق زمینی به کربلا اعزام نمی‌کند، با توجه به افزایش تعداد پروازهای داخلی به عراق در آستانه عاشورا، روزانه بیش از ۶۵۰ زائر به کربلا سفر می‌کنند.

فرشته طائرپور، تهیه‌کننده سینمای ایران بر اثر کرونا درگذشت

فرشته طائرپور تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس سینمای ایران سه‌شنبه ۲۶ مرداد در سن ۶۹ سالگی بر اثر کرونا درگذشت. او چند هفته پیش به‌دلیل مشکل ریه پس از ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد و پس از مرخص شدن از بیمارستان دو روز پیش بار دیگر به بیمارستان منتقل شد و در بیمارستان جان باخت. طائرپور بارها به‌عنوان رئیس انجمن کارفرمایی تهیه‌کنندگان فیلم (اکت) درخواست واکسیناسیون هنرمندان سینما را مطرح کرده بود. فرشته طائرپور فیلم‌هایی چون گلنار، خداحافظ دختر شیرازی، آینه‌های روبه‌رو، نخودی، زن دوم، وقتی همه خواب بودند، پسر مریم، نان و شعر، پاتال و آرزوهای کوچک، مدرسه پیرمردها را تهیه کرده است. فریدون جیرانی، کارگردان سینما در پی درگذشت فرشته طائرپور درباره او نوشت: «تهیه‌کننده‌ای باسواد و فهمیده از بین ما رفت، زود رفت، هنوز سینما به او احتیاج داشت. به او احتیاج داشت برای تهیه کردن فیلم درست برای کودکان، بزرگسالان، برای تماشاگران جدی.» جیرانی طائرپور را «یک زن ایرانی با اراده» توصیف و از مرگ او افسوس خورد. پنج‌شنبه ۲۱ مرداد نیز علی سلیمانی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به‌دلیل ابتلا به بیماری کرونا در سن ۵۰ سالگی درگذشت.