ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس ستاد عتبات عالیات خرمشهر:‌ راهپیمایی #اربعین در سال جاری برگزار نمی‌شود، زائران در مرز تجمع نکنند

رئیس ستاد عتبات عالیات خرمشهر پنج‌شنبه ۲۷ شهریور از برگزارنشدن راهپیمایی اربعین در سال جاری خبر داد. عبدالامیر تابنده در گفت‌و‌گو با «باشگاه خبرنگاران جوان» وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی دراین‌باره گفت: «براساس اعلام مسئولان عراقی مرز بین ایران و عراق به دلیل گسترش ویروس کرونا در این دو کشور برای عبور زوار و شرکت در اربعین حسینی بسته شده است و امکان حضور زائران خارجی در این کشور وجود ندارد.» تابنده از شهروندان ایرانی خواست برای عزیمت به عراق در مرزها تجمع نکنند: «امسال با توجه به همه گیری ویروس کرونا امکان سفر و حضور در اربعین حسینی وجود ندارد، ان شاء الله سال آینده با همکاری مردم بتوانیم مراسم باشکوه اربعین را برگزار کنیم.» صبح سه‌شنبه ۱۸ شهریور سیف‌البدر، سخنگوی وزارت بهداشت عراق در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که مطابق مصوبه ستاد مرکزی مبارزه با کرونا در عراق، ورود زائران خارجی اربعین به آن کشور ممنوع است و دولت عراق هم قصد ندارد در ایام اربعین مرزها را به روی زائران دیگر کشورها باز بگذارد. علی رغم اعلام مقام‌های رسمی مبنی بر لغو راهپیمایی اربعین امسال، همچنان ویدیو و تصاویری از حرکت گروهی از مردم به سمت مرز عراق در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌گردد. بر اساس آمارهای رسمی تا پیش از این هر سال ۸۰۰ میلیارد تومان از منابع عمومی صرف برگزاری مراسم اربعین می‌شد. کل گردش مالی اربعین ۱۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

چند #معلم #مدرسه در #منوجان کرمان مشکوک به #کرونا هستند- فرماندار تعطیلی مدرسه را تکذیب کرد

در فضای مجازی خبر ابتلای معلمان مدرسه‌ای در شهر منوجان استان کرمان به کرونا و تعطیلی این مدرسه منتشر شد. محمد محمودی، فرماندار منوجان، پنجشنبه ۲۷ شهریور به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت تعطیلی این مدرسه صحت ندارد و تنها سه نفر از معلمان این مدرسه مشکوک به کرونا هستند. محمودی افزود:‌ «تمامی تمهیدات لازم برای ایجاد فضایی سالم در مدارس برای حضور دانش‌آموزان فراهم شده و جای هیچ نگرانی برای والدین نیست چرا که تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اجرا می‌شود.» فرماندار همچنین گفت هیچ اجباری برای آموزش حضوری دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد و تشخیص این امر بر عهده والدین است. شهرستان منوجان در فاصله ۴۳۰ کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد. این شهرستان از جنوب و غرب با شهرستان‌های رودان استان هرمزگان و از شمال و شرق با شهرستان کهنوج همسایه است. استان کرمان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد. مهدی شفیعی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، چهارشنبه ۲۶ شهریور اعلام کرد که ۵ نفر از این بیماری جان سپرده‌ و ۱۸۸ نفر مبتلای قطعی به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند. به‌گفته شفیعی مجموع موارد بستری دارای تست مثبت کرونا در بیمارستان‌های کرمان تا ۲۶ شهریور به شش هزار و ۲۸۹ نفر رسید. مجموع جان‌باختگان بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمان ۷۹۴ نفر است.