ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#ریزش_معدن در #خراسان_جنوبی جان دو #کارگر را گرفت

بعد از ظهر پنج‌شنبه ۲۵ مهر بر اثر ریزش معدن سامان کاوش طبس دو کارگر این معدن جان خود را از دست دادند. رمضان کریتی ‌ثانی، مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس گفت:« این کارگران که مشغول کار در یکی از کارگاه‌های این معدن بودند با ریزش آن در زیر خاک مدفون شدند». کارگران معدن گفته‌اند که این دو کارگر به‌منظور تخریب و پیش‌روی به عمق معدن رفته بودند که دچار ریزش معدن شدند.علیرضا عباسی، معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی نیز گفت: «حادثه یاد شده ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز در عمق ۲۰۰ متری معدن سامان کاوش طبس رخ داده است». این نخستین حادثه کاری از این دست در معدن‌های ایران نیست. کارگران معدن در ایران از شرایط مناسب کاری بهره نمی‌برند. کار در شرایط ناامن سالانه باعث مرگ و آسیب‌های جسمانی برخی از کارگران می‌شود.

اولین واکنش #بشار_اسد به تهاجم نظامی ترکیه به شمال #سوریه: با همه ابزارهای مشروعی که در اختیار داریم با این حمله مقابله می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس بشار اسد، رئیس جمهوری عربی سوریه پنجشنبه ۱۷ اکتبر/ ۲۵ مهر در دیدار و گفت‌وگو با فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق، با انتقاد از تهاجم نظامی ترکیه به مناطق کردنشین شمال سوریه گفت: «طمع‌ورزی‌های برخی از کشورهای خارجی در منطقه در طول تاریخ متوقف نشده است و حمله «جنایتکارانه ترکیه» به سوریه نیز در راستای همین سیاست‌ها است،‌ ولو اینکه با شعارهای دورغین انجام شود.» اسد گفت دمشق «با تمام ابزارهای مشروعی که در اختیار دارد» به حملات ترکیه در شمال این کشور پاسخ خواهد داد و با آن مقابله می‌کند. از چهارشنبه هفته گذشته، تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه با رمز «چشمه صلح» آغاز شده است. آنکارا قصد دارد با ایجاد منطقه امن به طول بیش از ۲۳۰ کیلومتر و عرض ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر در امتداد مرزهای سوریه، علاوه بر دور کردن نیروهای مسلح کرد، دو میلیون و ۳۰۰ هزار آواره سوری ساکن ترکیه را در این مناطق اسکان دهد. ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه صبح پنجشنبه ۱۷ اکتبر/ ۲۵ مهر بعد از گفت‌وگو با محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق نسبت به بازگشت داعش به عراق و سوریه به عنوان پیامد تهاجم نظامی ترکیه به شمال و شرق سوریه هشدار داد. یکی از موضوعات گفت وگوی فالح الفیاض با اسد نیز احتمال قدرت گرفتن مجدد داعش در سوریه و عراق است. بر اساس توافق نیروهای سوریه دموکراتیک با دولت اسد، ارتش سوریه در کوبانی و رأس‌العین مستقر شده است.

وزیر خارجه فرانسه نسبت به بازگشت #داعش به #سوریه و #عراق هشدار داد

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه صبح پنجشنبه ۱۷ اکتبر/ ۲۵ مهر برای گفت‌وگو درباره «نفوذ ترکیه در شمال سوریه» به دیدار محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق رفت. لودریان در نشست خبری مشترکش با وزیر خارجه عراق نسبت به بازگشت داعش به عراق و سوریه به سبب تهاجم نظامی ترکیه به شمال و شرق سوریه هشدار داد. محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق هم گفت این کشور فقط آن گروه از داعشی‌های زندانی در سوریه و خانواده‌هایشان را می‌پذیرد که تابعیت عراق را دارند. به گفته وزیر خارجه عراق سایر کشورها می‌بایست اقدامات لازم برای تحویل گرفتن سایر زندانی‌های داعشی به حسب تابعیتشان را انجام دهند. ژنرال مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک شامگاه چهارشنبه ۲۴ مهر/۱۶ اکتبر در گفت‌وگو با روناهی تی وی گفت نیروهای تحت امر او داعشی‌های زندانی را در اختیار دارند. بین ۱۰ تا ۱۲ هزار داعشی در شمال سوریه زندانی‌اند. دو هزار نفر آن‌ها تابعیت کشورهای اروپایی از جمله فرانسه را دارند.

#مرکل و #مکرون از ایران خواستند که به تمامی #تعهدات_برجامی خود پایبند بماند

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از دیدار دوجانبه و نشست وزیران دو کشور در شهر تولوز فرانسه، با انتشار بیانیه مشترکی ضمن اعلام حمایت از توافق هسته‌ای با ایران، خواستار پایبندی تهران به تمامی تعهدات خود در برجام شدند. در این بیانیه آمده است: «آن‌ها می‌خواهند ایران یک بار دیگر به تعهدات خود در مورد توافق هسته‌ای عمل کند.» رهبران دو کشور همچنین آورده‌اند: «گشایش مذاکرات با ایران درباره چارچوب بلندمدت برنامه اتمی [ایران]همچنین مسائل مربوط به امنیت منطقه، به ویژه برنامه موشک‌ها و دیگر پرتاب‌شونده‌ها، ضروری است.» مرکل و مکرون همچنین نگرانی خود را از افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس در پی حملات اخیر با تأسیسات نفتی عربستان سعودی و اقداماتی علیه آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز ابراز داشتند. آن‌ها از تلاش‌های دیپلماتیک و برقراری گفت‌وگو با طرف‌های درگیر در تنش‌های خاورمیانه حمایت کردند. ایران در اعتراض به عدم تلاش اروپا در راه حفظ برجام تاکنون در سه گام تعهدات برجامی خود را کاهش داده است و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز به‌تازگی تأکید کرد که کاهش این تعهدات ادامه خواهد داشت.

وزیر دفاع #ترکیه: سلاح شیمیایی نداریم

در حالی که منابع نزدیک به نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرده‌اند ارتش ترکیه در حملات خود به رأس‌العین از فسفر استفاده کرده است، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه این موضوع را رد کرد و گفت: «همه این واقعیت را می‌دانند که نیروهای مسلح ترکیه سلاح شیمیایی ندارند». آکار افزود: «شایعاتی مبنی بر این‌که گروه تروریستی سعی دارد استفاده از سلاح‌های شیمیایی را به گردن نیروهای مسلح ترکیه بیندازد، مطرح است». یک منبع در بیمارستان حسنکه به خبرگزاری‌های روسی گفته بود که به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی و ازمایشگاهی با قطعیت نمی‌توان استفاده ارتش ترکیه از گاز فسفر را ثابت کرد، اما از جراحات مجروحان پیداست که ارتش ترکیه از یک ماده ممنوعه شیمیایی استفاده کرده است. خلوصی آکار گفته است: «ما نه تنها برای حفظ امنیت کشور و ملت خود، بلکه به امنیت ساکنان کرد، عرب، آشوری، مسیحی، آرامی‌، ایزدی، کلدانی و سایر اقلیت‌های دینی و قومی منطقه اهمیت بالایی قائل هستیم». از چهارشنبه هفته گذشته، تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه با رمز «چشمه صلح» آغاز شده است. آنکارا قصد دارد با ایجاد منطقه امن به طول بیش از ۲۳۰ کیلومتر و عرض ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر در امتداد مرزهای سوریه، علاوه بر دور کردن شبه‌نظامیان کرد، دو میلیون و ۳۰۰ هزار آواره سوری ساکن ترکیه را در این مناطق اسکان دهد.

دیده‌بان حقوق بشر #سوریه: بیش از ۳۰۰ هزار نفر در شمال سوریه #آواره شده‌اند

براساس برآوردهای دیده‌بان حقوق بشر سوریه، از زمان آغاز حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، بیش از ۳۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند. به‌گفته این سازمان مستقر در لندن، بیشتر آوارگان از مناطق درگیری در اطراف شهرهای تل‌ابیض و کوبانی و همچنین از استان حسکه سوریه هستند. سازمان ملل متحد پیش از این شمار آوارگان شمال سوریه پس از حملات ترکیه را ۱۶۰ هزار نفر اعلام کرده بود. در آنکارا، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا پنس قصد دارد امروز با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دیدار و درباره آتش‌بس در شمال سوریه گفت‌وگو کند. دولت آمریکا گفته است در صورت عدم واکنش ترکیه، تحریم‌های بیشتری را علیه آنکارا اعمال می‌کند.

#جرمی_کوربین، رهبر حزب کارگر خواهان برگزاری رفراندوم درباره توافق احتمالی #برگزیت شد

روزنامه انگلیسی‌زبان تایمز صبح پنجشنبه ۱۷ اکتبر/ ۲۵ مهر به نقل از منابعی در حزب کارگر نوشت جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا از برگزاری رفراندوم درباره توافق جدید لندن با اتحادیه اروپا حمایت می‌کند. حزب کارگر از ابتدا با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مخالف بوده است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در مذاکرات اتحادیه اروپا با بریتانیا بر سر نحوه خروج این کشور از اتحادیه (برگزیت) پیشرفت‌هایی حاصل شده اما همچنان احتمال حصول توافق در ابهام قرار دارد. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا می‌بایست تا شنبه هفته آینده مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا را تمدید کند. جانسون اما اعلام کرده در هر حال بریتانیا تا ۳۱ اکتبر با توافق یا بی‌توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

#نیروهای_دموکراتیک_سوریه: ارتش #ترکیه در حملات خود به #رأس‌العین از فسفر استفاده کرد

منابع نزدیک به نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند ارتش ترکیه در حملات خود به رأس‌العین از فسفر استفاده کرده است. خبرگزاری‌های روسیه گزارش داده‌اند که مجروحان در بیمارستانی در حسنکه تحت درمان قرار گرفته‌اند. یک منبع در بیمارستان حسنکه به خبرگزاری‌های روسی گفته است که به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی و ازمایشگاهی با قطعیت نمی‌توان استفاده ارتش ترکیه از گاز فسفر را ثابت کرد، اما از جراحات مجروحان پیداست که ارتش ترکیه از یک ماده ممنوعه شیمیایی استفاده کرده است. به گزارش خبرگزاری سانا پنجشنبه ۱۷ اکتبر/ ۲۵ مهر برای نهمین روز متوالی مناطق مسکونی شهر رأس‌العین در معرض حملات شدید هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه قرار دارد. از چهارشنبه هفته گذشته، تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه با رمز «چشمه صلح» آغاز شده است. آنکارا قصد دارد با ایجاد منطقه امن به طول بیش از ۲۳۰ کیلومتر و عرض ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر در امتداد مرزهای سوریه، علاوه بر دور کردن شبه‌نظامیان کرد، دو میلیون و ۳۰۰ هزار آواره سوری ساکن ترکیه را در این مناطق اسکان دهد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه ۲۲ اکتبر/۳۰ مهر به دعوت پوتین برای گفت‌وگو با رئیس جمهوری روسیه درباره شمال سوریه به شهر سوچی سفر می‌کند.

#مرکل: در مذاکرات درباره #برگزیت پیشرفت‌هایی حاصل شد اما احتمال دستیابی به توافق همچنان در ابهام قرار دارد

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پنجشنبه ۱۷ اکتبر/ ۲۵ مهر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در مذاکرات اتحادیه اروپا با بریتانیا بر سر نحوه خروج این کشور از اتحادیه (برگزیت) پیشرفت‌هایی حاصل شده اما همچنان احتمال حصول توافق در ابهام قرار دارد. شامگاه سه‌شنبه مذاکرات متوقف شد اما در روز چهارشنبه ادامه یافت. اجلاس رهبران اتحادیه اروپا درباره برگزیت ممکن است تا جمعه ۱۸ اکتبر/ ۲۶ مهر نیز ادامه یابد. هم اتحادیه اروپا و هم بریتانیا در تلاش‌اند تا قبل از آنکه بریتانیا ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج شود به توافق دست بیابند. چنانچه اجلاس رهبران اتحادیه اروپا با پیش‌نویس توافق موافقت کند، برگزیت با توافق میسر خواهد بود و در غیر این‌صورت بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا می‌بایست تا شنبه هفته آینده مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا را تمدید کند. جانسون اما اعلام کرده در هر حال بریتانیا تا ۳۱ اکتبر با توافق یا بی‌توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

دو خبرنگار تلویزیون ان آر تی در #سلیمانیه ترور شدند

غروب چهارشنبه ۲۴ مهر/۱۶ اکتبر آمانج بابانی خبرنگار تلویزیون کردی عراقی ان آر تی همراه با همسر و فرزندش به دست یک مهاجم مسلح ناشناس در خیابانی در سلیمانیه عراق در حوالی یک مرکز خرید به قتل رسید. لانا محمد، همسر این خبرنگار نیز از مجریان شبکه ان‌آرتی بود. هر سه قربانی، آمانج بابانی، لانا محمد و هانو، فرزند آن‌ها در اثر شلیک گلوله به سرهایشان کشته و اجسادشان در داخل خودروی شخصی آن‌ها یافت شده است. اقلیم کردستان عراق با انتشار اطلاعیه‌ای قتل این دو روزنامه‌نگار و فرزندشان را محکوم کرده و از مسئولان امنیتی اقلیم خواسته است تحقیقات درباره این قتل را به نتیجه برسانند. قباد طالبانی، معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان خاطنشان کرده که تحقیقات تا یافتن آمران و عاملان ترور دو روزنامه‌نگار ادامه پیدا می‌کند. کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (CPJ) اعلام کرده که روزنامه‌نگاران در کردستان عراق به طور دائم در معرض تهدید و خشونت قرار دارند. تلویزیون ان آر تی به انتقاد از دولت‌ها از جمله دولت اقلیم شهرت دارد.