ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرسش چند تن از نمایندگان #مجلس درباره ترخیص شدن میلیون‌ها تن کالای اساسی درست پس از #انتخابات_ریاست_جمهوری_آمریکا

۲۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی از او پرسیده‌اند که چرا میلیون‌ها تن کالای اساسی مورد نیاز مردم زودتر از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از گمرک ترخیص نشد. آن‌ها نوشته‌اند در چند ماه اخیر میلیون‌ها تن کالای اساسی به دلیل عدم هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله بانک مرکزی و وزارت صمت در گمرک‌های کشور دپو و رسوب شده بود که سپس، تنها در ۱۰ روز، از ۶ تا ۱۶ آبان، ناگهان برای حدود چهار میلیون تن از این کالاها در ۱۳ بندر کشور دستور ترخیص صادر شد. آن‌ها از حسن روحانی پرسیده‌اند «که چرا وظایف چند ماهه دولت که نیازمند اراده مجریان بوده است تنها طی چند روز آن هم دقیقاً منطبق با زمان‌بندی انتخابات آمریکا با عجله و حتی در روز تعطیل (۱۳ آبان - میلاد پیامبر اسلام) و مصادف با روز برگزاری انتخابات آمریکا حل و فصل شده است؟» آن‌ها این موضوع را «عجیب و نگران‌کننده» خوانده و از روحانی خواسته‌اند ضمن توضیح به افکارعمومی در این‌باره، «به‌طور جدی» مانع شود که «کشور از سوراخ اعتماد به وعده آمریکا دوباره گزیده شود». ابوالفضل ابوترابی، زهره الهیان، محسن پیرهادی، مجتبی توانگر و الیاس نادران از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

فرمانده #سپاه محمد رسول‌الله تهران: ۱۴۴ گردان سایبری سپاه در #فضای_مجازی فعال‌اند

سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ سه‌شنبه ۲۷ آبان در جریان تشریح فعالیت‌های نیروهای سپاه در همه‌گیری کرونا، از فعالیت «۱۴۴ گردان سایبری» وابسته به «لشکر سایبری سپاه تهران» در فضای مجازی خبر داد. محمدرضا یزدی سه‌شنبه گفت این این کاربران برای مقابله و «واکسینه کردن جوانان» دربرابر آنچه او «فریب، دروغ‌آفرینی و تردیدآفرینی» خواند، در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. فرمانده سپاه محمد رسول‌الله مدعی شد اعضای لشکر سایبری سپاه در فضای مجازی «اقدام به انجام کارهای آموزشی از جمله در حوزه کرونا، مهارت افزایی و بصیرت افزایی و رفع ابهام آفرینی‌ها و دروغ‌گویی‌های معاندین در این فضا کرده‌اند». گروه‌های سایبری وابسته به حکومت جمهوری اسلامی، موسوم به لشکر سایبری، در طول یک دهه گذشته به روش‌های گوناگون از جمله تخریب مخالفان حکومت ایران، هک وب‌سایت‌های مخالفان و فعالان مدنی، جاسوسی و ارسال بدافزار، انجام عملیات‌های گسترده فیشینگ، راه‌اندازی کمپین‌های حمایتی از سیاست‌های جمهوری اسلامی و پخش اخبار دروغین و جعلی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی حضور داشته‌اند. در یکی از آخرین رویدادها گروه‌های سایبری منتسب به جمهوری اسلامی به دخالت در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا متهم شدند.

#قیمت_لاستیک سواری ۵۰ درصد گرانتر شد

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لاستیک سه‌شنبه ۲۷ آبان از افزایش ۵۰ درصدی قیمت لاستیک خودروهای سواری خبر داد. او در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران اعلام کرد: براساس توافق‌های به‌عمل آمده میان تولیدکنندگان، قیمت لاستیک از چهارشنبه ۲۸ آبان و تحت نظارت سازمان حمایت از تولیدکنندگان، ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لاستیک اما در ادامه گفت ۵۰ درصد افزایش قیمت جوابگوی ضرر تولیدکنندگان نیست. روز گذشته داود سعادتی‌نژاد، رئیس اتحادیه لاستیک، روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته بود: «با توجه به نوسانی که در بازار برای قیمت لاستیک وجود دارد و همچنین به جهت گران شدن مواداولیه لازم برای تهیه لاستیک، انجمن تولیدکنندگان تایر خواهان افزایش قیمت لاستیک در سطح بازار با افزایش ۸۰ درصد قیمت کنونی هستند.» براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از قیمت کالاهای اساسی در شهریور سال جاری، قیمت انواع لاستیک سواری ساخت داخل در یکسال منتهی به شهریور ۹۹ بیش از ۳۵ درصد افزایش داشته است.

یک نماینده در نشست رسمی #مجلس شورای اسلامی خواستار #اعدام_در_ملاءعام شد

حبیب‌الله دهمرده، نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی ۲۷ آبان از تریبون رسمی مجلس و در قالب یک تذکر در جلسه علنی خطاب به ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه گفت: «با مفسدین، رانت‌خوران و آقازاده‌ها برخورد کنید و تعدادی از این حرام‌خواران را برای عبرت دیگران در ملاعام آویزان کنید.» این نماینده دوره‌های دهم و یازدهم و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات همچنین گفت: «گرانی، بیکاری و حاشیه‌نشینی طاقت مردم را بریده و حقیقتا این وضعیت مایه شرمندگی است. علاوه بر این در اثر نبود زیرساخت فضای مجازی، عدالت آموزشی از بین رفته است.» خواست اعدام در میان مسئولان جمهوری اسلامی سابقه دارد. برای نمونه در مهرماه امسال مجتبی ذوالنوری، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواست اعدام حسن روحانی را مطرح کرد. شهریور ۹۸ امیر خجسته، نماینده همدان و نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس دهم گفت طالب اعدام مفسدان اقتصادی است. ۲۵ آبان ۹۷ شماری از امامان جمعه از قوه قضائیه برای اعدام دو نفر محکوم اقتصادی تشکر کردند و خواستار ادامه این روند شدند. آن‌طور که آخرین نظرسنجی زمانه درباره مجازات مرگ و حق زندگی نشان می‌دهد، اکثریت مطلق پاسخ‌دهندگان حامی کارزار «اعدام نکنید» هستند، ۷۹ درصد با مجازات اعدام به طور کلی مخالف‌اند و ۸۰ درصد می‌گویند در صورت بر سر کار آمدن حکومتی دموکراتیک و سکولار، اعدام باید از قوانین ایران حذف شود. براساس آمار ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)از ۱۰ اکتبر ۲۰۱۹ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۰ دست‌کم ۲۵۶ نفر در ایران اعدام شدند و ۹۶ نفر دیگر حکم اعدام دریافت کردند. همچنین ۷۷ درصد اعدام‌های صورت‌گرفته در ایران از سوی دولت یا نهادهای قضایی اطلاع‌رسانی نمی‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی #مجلس شورای اسلامی: خبر ترور نفر دوم #القاعده_در_تهران را قطعاً در کمیسیون بررسی می‌کنیم

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ۲۷ آبان در ارتباط با گزارش‌های مربوط به ترور نفر دوم گروه القاعده در تهران به سایت خبری مدارا گفت: «قطعاً این موضوع در کمیسیون[امنیت ملی مجلس] بررسی می‌شود اما در حدی نیست که رسانه‌های خارجی این‌گونه بزرگ کنند و بعد از این مسئله جمهوری اسلامی ایران را زیر سئوال ببرند.» نماینده زاهدان در مجلس یازدهم همچنین گفت: «از این کارها بارها شنیده شده است که مثلاً اتفاقی در یک جایی رخ می‌دهد و آن‌را به جمهوری اسلامی ایران وصل می‌کنند.» بر اساس گزارش نیویورک تایمز، عبدالله احمد عبدالله، معروف به ابو محمد المصری، هفتم اوت سال جاری/ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹، در سالگرد حملات به سفارت به دست دو موتور‌سیکلت‌سوار در خیابانی در تهران کشته شد. او همراه با دخترش، مریم، بیوه پسر حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن کشته شدند.

#کدخدایی: تغییر در شرایط احراز صلاحیت کاندیداهای #انتخابات_۱۴۰۰ منوط به اصلاح #قانون_انتخابات است

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره احتمال تغییر در شاخص‌های شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: «این موضوع منوط به اصلاح قانون انتخابات است و باید دید که قانون چه وضعیتی خواهد داشت.» او گفت در این زمینه «دست شورای نگهبان بسته است» و این شورا نمی‌تواند ارزیابی دقیق بکند. به‌گفته کدخدایی، این‌که «آیا شورای نگهبان می‌تواند از افراد برنامه بخواهد؟ آیا می‌تواند مصاحبه‌های تخصصی با آن‌ها داشته باشد که توانمندی آن‌ها را احراز کند؟» هنوز معلوم نیست. مصوبه قانون انتخابات هنوز در مجلس شورای اسلامی نهایی نشده است اما سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید قرار است از هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد و نمایندگان مجلس نیز در جهت اصلاح قانون انتخابات «گام‌های خوبی» برداشته‌ و از شورای نگهبان هم نظرخواهی کرده‌اند. عباسعلی کدخدایی درباره حضور احتمالی سیدمحمد خاتمی و محموداحمدی نژاد دو رئیس جمهوری پیشین در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: «به‌طور کلی نمی‌توانم درباره حضور آن‌ها اظهارنظری کنم و باید صلاحیت آن‌ها را در همان زمان بررسی کنیم و اگر مجلس شرایط جدیدی بگذارد نمی‌دانم شامل حال این افراد خواهد شد یا خیر.» سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران قرار است ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شود.

#کارگران_ساختمانی: از پس پرداخت حق بیمه خود برنمی‌آییم

براساس قانون کار، پرداخت هفت درصد از حق بیمه به عهده‌ خود کارگر است، اما کارگرانی که دچار بیکاری‌های متناوب هستند، از جمله کارگران ساختمانی از عهده پرداخت این مبلغ برنمی‌آیند. سه‌شنبه ۲۷ آبان یکی از کارگران ساختمانی بانه در استان کردستان در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «مجبوریم در مواقعی که کار نیست، به مشاغل کاذب مثل دستفروشی یا کولبری روی بیاوریم تا بتوانیم حق بیمه خود را به موقع بپردازیم و از قطع شدن بیمه‌ها جلوگیری کنیم. از هر جا که شده باید حق بیمه را جور کنیم.» کارگران ساختمانی از مقرری بیکاری یا غرامت ایام بیماری بی‌بهره‌اند. تنها امید آن‌ها بیمه درمان است. کارگر ساختمانی اهل بانه به خبرنگار ایلنا گفت: «اگر چند ماه بین بیمه‌پردازی ما فاصله بیفتد، بازنشستگی ما به مشکل برمی‌خورد. انتظار داریم تامین اجتماعی به این راحتی بیمه کارگران ساختمانی را قطع نکرده و آنها را مجدد به آخر صف انتظار نفرستد.»