ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک عضو #شورای_نگهبان فعالیت مسئولان در #شبکه‌_های_اجتماعی را ممنوع خواند

محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان خطاب مسئولان جمهوری اسلامی گفت: «معنایی ندارد که وقتی استفاده از فلان شبکه ممنوع است در آن فعالیت کنیم آن زمان چه‌طور از مردم انتظار دارید که به مصوبات و قوانین عمل کنند، اما تا شب نشده خودمان آن را نقض می‌کنیم.» او افزود: «اگر قانون تصویب شود و در رده مسئولان کشور حرمت نداشته و زیرپا گذاشته شود کیان مجلس و روح قانون‌گذاری لطمه می‌خورد. (...) اگر قانون خوب است برای همه خوب بوده و اگر بد است برای همه بد است. باید قانون را مقدس شمرد.» مقامات قضایی جمهوری اسلامی برخی از شبکه‌های اجتماعی، از جمله تلگرام و توئیتر را ممنوع اعلام کرده‌اند اما مسئولان بلندپایه جمهوری اسلامی همچنان از توئیتر استفاده می‌کنند و برخی از مقامات دولتی نیز با ممنوعیت آن مخالفت کرده‌اند.

ارتش #آمریکا می‌گوید حدود ۶۰ نفر از جنگجویان گروه #الشباب در #سومالی را کشته است

فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا اعلام کرد که در حملات هوایی دو روز اخیر خود به شبه‌نظامیان گروه اسلامگرای #الشباب ۶۲ نفر از افراد آن را کشته است. در بیانیه فرماندهی ارتش آمریکا آمده است که در هماهنگی با دولت فدرال سومالی، در روزهای شنبه و یکشنبه در مجموع شش حمله هوایی در منطقه گاندارش، شهر ساحلی در کناره اقیانوس هند واقع در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی موگادیشو، انجام شد. بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، در چهار حمله روز شنبه ۳۴ تن از شبه‌نظامیان الشباب کشته شدند. در روز یکشنبه در جریان دو حمله دیگر ۲۸ شبه‌نظامی از این گروه کشته شدند. بیانیه می‌گوید: «هیچ شهروندی در این حملات کشته یا زخمی نشده است.»

به مهم‌ترین شبکه رادیو تلویزیونی #یونان حمله شد

حدود ساعت دو و نیم بامداد دوشنبه ۱۷ دسامبر / ۲۶ آذر در یونان، به شبکه تلویزیونی خصوصی و کانال خبری «اسکای» این کشور حمله شد. در انفجار مقابل ساختمان این شبکه در پیره واقع در نزدیکی آتن، آسیب‌های مالی وارد شد اما هیچ‌کس زخمی نشد. براساس گزارش‌های رسانه‌های محلی، در این حمله از حدود پنج کیلوگرم مواد منفجره استفاده شده است. این حمله قبلاً توسط تلفن در یک شبکه دیگر اعلام شد. پلیس گفته است که این اقدام احتمالاً توسط تندروهای چپ صورت گرفته. در این انفجار پنجره‌های ساختمان فروریختند. «اسکای» یکی از بزرگترین کانال‌های تلویزیونی در یونان است و بخشی از یک گروه رسانه‌ای است که شامل یک ایستگاه رادیویی و وابسته به روزنامه Kathimerini است. مقامات یونانی این حمله را «حمله به دموکراسی» دانسته‌اند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

مأموران امنیتی نیمه‌شب ۱۳ کارگر شرکت ملی #فولاد_اهواز را بازداشت کردند

اتحادیه آزاد کارگران اعلام کرده که مأموران امنیتی ساعت دو بامداد دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳ کارگر شرکت ملی فولاد اهواز را بازداشت کردند. مأموران به خانه تعداد دیگری از کارگران مراجعه کرده بودند اما آن‌ها در خانه نبودند و لذا موفق نشدند آن‌ها را بازداشت کنند. بر اساس این گزارش عیسی مرعی، امین علوانی، مرتضی اکبریان، طارق خلفی، مسعود عفری، جعفر سبحانی، مصطفی عبیات، غریب حویزاوی، کریم سیاحی، میثم آل مهدی، حامد باصری، حافظ کنعانی و حامد جودکی بازداشت شده‌اند. کسری غفوری، مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) بازداشت تعدادی از کارگران شرکت ملی فولاد اهواز را تائید کرده است.

#محسن_قرائتی: نسل جدید دیگر علاقه‌ای به ما ندارد

محسن قرائتی، رئیس ستاد نماز و از روحانیونی از صدر انقلاب تاکنون همواره از انواع منبرها و صدا و سیما برخوردار بوده، شامگاه یکشنبه ۲۵ آذر در همایشی با احزاب سیاسی در کرمان گفت: ننسل جدید نسل جدید دیگر علاقه‌ای به ما ندارد لذا باید در رفتار خود تجدید نظر کنیم. ‌ او گفت: «برخی‌ها بی‌رحمانه انتقاد می‌کنند، اگر خدا از شراب انتقاد می‌کند، به منافع شراب نیز می‌پردازد اما در پایان می‌فرمایند که مضرات آن بیشتر از منافع آن است.» و به مسئولان توصیه کرد که هر خبری را منتشر نکنند: «باید اخبار را به اهل تشخیص بدهید تا از صحت آن مطمئن و سپس آن را منتشر کنید لذا حتی باید در خبرهای که از فرد عادل می‌شنوید، نیز تحقیق کنید.»

قیمت #خشکبار ۸۰ درصد افزایش یافت

رئیس اتحادیه قنادان و خشکبار البرز به خبرگزاری ایسنا گفته است که کشاورزان ایرانی به تاجرانی که از سراسر جهان برای تهیه خشکبار به ایران می‌آیند، خشکبار را به دلار می‌فروشند. این معامله هرچند برای کشاورزان کاملاً سودمند است، اما قیمت خشکبار در ایران را افزایش داده. به گفته سید رضا امامی میبدی نرخ بالای ارز باعث افزایش قیمت خشکبار شده است و این مسئله کاهش ۸۰ درصدی خرید نسبت به سال‌ گذشته را به دنبال داشته است.

#خودروسازان به #قطعه‌سازان بدهکارند. #کارگران اخراج می‌شوند

بدهی برخی شرکت‌های خودروساز به کارخانجات تولید قطعات خودرو موجب شده که قطعهسازان به خاطر کمبود نقدینگی کارگران را اخراج کنند. محمدرضا خیراندیش معاون اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه به خبرگزاری ایسنا گفته است: «در چند روز اخیر بالغ بر 80 نفر از کارگران شرکت ایمن سپهر تولیدکننده شیشه‌های اتومبیل از کار برکنار شدند و علت اخراج کارگران به دلیل بدهی قابل توجه و کلانی است که دو شرکت بزرگ خودروساز به این واحد تولیدی در شهر صنعتی کاوه دارند و کارفرمای شرکت به دلیل عدم دریافت مطالبات از این خودروسازان، توانایی پرداخت حقوق و دستمزد کارگران را نداشته و مجبور به اخراج آنان شده است. در این میان کارگران قراردادی آسیب می‌بینند. مقام خانه کارگر می‌گوید دولت روحانی اراده‌ای برای حل این مشکل ندارد.