ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده #ناجا: #اینترپل ایران برای بازگرداندن #محمود_رضا_خاوری به کشور فعالیت می‌کند

مدتی است که مجدداً شایعه مرگ محمود رضا خاوری، مدیر اسبق عامل بانک ملی و از متهمان اصلی اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی در کانادا در منابع غیررسمی و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. جمعه ۲۸ دی، سردار ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا درباره صحت این شایعه به خبرگزاری‌های داخلی گفت: «هنوز خبر دقیقی از این موضوع نداریم.» سلیمانی اعلام کرد که اینترپل ایران برای بازگرداندن خاوری به ایران همچنان فعالیت می‌کند. جانشین فرمانده ناجا گفت: «البته اینترپل نه فقط در مورد خاوری بلکه روی افرادی مثل خاوری حساس بوده و برای بازگرداندنشان به کشور فعال است.»

#زلمی_‌خلیل‌زاد با وزیر خارجه #پاکستان درباره روند صلح در #افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد

محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که زلمی خلیل‌زاد، نماینده آمریکا در امور افغانستان جمعه ۱۸ ژانویه/ ۲۸ دی در دومین روز اقامت خود در اسلام‌آباد با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این گفت‌وگو خلیل‌زاد، وزیر خارجه پاکستان را در جریان تلاش‌های اخیرش برای از سرگیری دور بعدی مذاکرات صلح قرار داد. سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده که قریشی در این گفت‌وگو همچنان بر حمایت پاکستان از مذاکرات صلح افغانستان تأکید کرده است. نمایندگان طالبان هفته گذشته با صراحت اعلام کرده بودند که در چهارمین دور مذاکرات صلح با حضور نمایندگانی از دولت افغانستان شرکت نمی‌کنند. یکی از مهم‌ترین شرایطی که طالبان تعیین کرده‌اند، خروج نیروهای ناتو از افغانستان است. ایالات متحده آمریکا امیدوار است که با برخورداری از حمایت پاکستان، طالبان را بر سر میز مذاکره بیاورد.

رد اعاده دادرسی در دادگاه و بدرفتاری مأموران زندان با وکیل زندانی #محمد_نجفی و خانواده‌اش

پیام درفشان، وکیل محمد نجفی اعلام کرد که قوه قضائیه یک هفته پس از رد اعاده دادرسی، موکلش را از زندان اراک به دادگستری منتقل کرده و ضمن توهین و بدرفتاری با او و خانواده‌اش، اتهاماتی را به موکلش تفهبم کرده‌ که پیش از این به آن‌ها رسیدگی شده و به محکومیت نجفی منجر شده است. محمد نجفی، ۴۳ ساله در دو پرونده جداگانه به ۱۴ سال زندان و سه سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است که بر اساس قانون تجمیع جرایم ۱۰ تا ۱۲ سال آن قابل اجراست. این وکیل دادگستری در حال حاضر برای تحمل سه سال زندان محبوس است که از سوی دادگاه کیفری اراک و به اتهام اخلال در نظم عمومی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی برای او صادر شده است. پیام درفشان به کمپین حقوق بشر در ایران گفت قوه قضائیه یک روز پس از درخواست اعاده دادرسی وکلای نجفی، بدون ارسال احضاریه و مهلت قانونی حکم را اجرا کرده و دیوان عالی کشور نیز ۱۰ روز پس از درخواست آن را رد کرده است. به‌گفته او دیوان عالی کشور، بدون حتی مطالبه پرونده در دادنامه‌ای چند خطی اعاده دادرسی را رد کرده است. محمد نجفی در این پرونده به دلیل نوشتن نامه‌ای انتقادی به رهبر جمهوری اسلامی، با اتهام تشویش اذهان عمومی روبه‌رو شده است. او ۲۵ دی ماه برای رسیدگی به اتهامات و پرونده جدیدش از زندان اراک به دادگستری شازند منتقل شد و مأمور مراقبش که لباس شخصی به تن داشت، با برخورد توهین‌آمیز از ملاقات خانواده با او خودداری کرد. محمد نجفی در زمینه سیاست و حقوق بشر فعالیت می‌کند و طی سال‌های گذشته بارها بازداشت شده است. او پس از افشای مرگ مشکوک یک جوان معترض در بازداشتگاه اراک در دی ماه ۹۶، بیشتر از سوی دستگاه امنیتی - قضایی مغضوب شد.

شمار کشته‌شدگان #انفجار_بمب در پایتخت #کلمبیا به ۲۰ نفر افزایش یافت

شمار کشته‌شدگان در حمله به یک مدرسه پلیس در بوگوتا، پایتخت کلمبیا به دست‌کم ۲۰ نفر افزایش یافت. حدود ۷۰ نفر نیز زخمی شدند. روز گذشته، پنج‌شنبه ۱۷ ژانویه / ۲۷ دی انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در مدرسه آموزش پلیس این تلفات را بر جای گذاشت. ایوان دوکه، رئیس جمهوری کلمبیا این اقدام را تروریستی خواند. احتمال می‌رود که این حمله توسط سازمان چپگرای چریکی ارتش آزادی‌بخش ملی (ELN) انجام شده باشد. این گروه‌ در سال‌های اخیر بارها به مراکز پلیس در کلمبیا حمله کرده است. به دلیل این انفجار، مذاکرات صلح با ارتش آزادی‌بخش ملی به حالت تعلیق درآمده است. در سال ۲۰۱۶ دولت کلمبیا با بزرگترین گروه شورشی به نام «نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا» (FARC) توافق‌نامه صلح امضا کرد و به ۵۰ سال درگیری مسلحانه پایان داده شد.

#مکرون: #فرانسه تا پایان ۲۰۱۹ از سوریه خارج نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در سخنانی که در جمع گروهی از نظامیان این کشور در شهر تولوز ایراد کرد گفت نیروهای نظامی فرانسه تا پایان سال جاری میلادی در عراق و سوریه باقی می‌مانند. مکرون درباره تصمیم دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود مبنی بر خروج نیروهای واشنگتن از سوریه نیز گفت: «خروج نیروهای آمریکا نباید ما را از هدف استراتژیک‌مان برای نابودی داعش منحرف کند.» مکرون اهداف استراتژیک فرانسه در سوریه را «نابودی داعش» و «جلوگیری از احیای مجدد آن» عنوان کرد. پس از آنکه دونالد ترامپ دستور خروج سربازان آمریکایی از سوریه را صادر کرد، آگنس وندرمول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفته بود این کشور امنیت کردهای سوریه و نیز سایر متحدانی که با «داعش» جنگیده‌اند را تأمین خواهد کرد.

#مرضیه_هاشمی، خبرنگار «پرس تی وی» در دادگاهی در واشنگتن محاکمه می‌شود

ملانی فرانکلین مجری آمریکایی شبکه «پرس تی وی» که به دین اسلام درآمده و نام مرضیه هاشمی را برای خود انتخاب کرده در سفرش به آمریکا بازداشت شده بود. پرس تی وی گزارش داده که دادگاه او جمعه 18 ژانویه/ 28 دی در واشنگتن برگزار می‌شود. پلیس فدرال آمریکا درباره اتهامات مجری دوتابعیتی «پرس تی وی» سکوت کرده است. دو روز قبل مرضیه هاشمی در سفرش به آمریکا برای دیدار خانواده، در فرودگاه «سنت‌لوئیز» بازداشت و به زندانی در واشنگتن منتقل شد. انجمن قلم آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به بازداشت خبرنگار پرس تی وی اعتراض کرده. انجمن قلم آمریکا در این بیانیه دولت ترامپ را متهم کرده که در پرونده مرضیه هاشمی به روش‌های مرسوم در چین و ایران روی آورده است.

#امارات، #ترکیه و #چین در زمینه صدور کالا به #عراق از #ایران جلو افتاده‌اند

به گزارش رسانه‌های داخلی صادرکنندگان ایرانی از ابتدای سال ۹۷ تا انتهای آذر سال جاری ۶ میلیارد و ۹۲۹ میلیون دلار کالا به عراق صادر کرده‌اند که رشد ۴۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. اما در مقابل، ۳۶ میلیون دلار واردات از این کشور انجام شده که با افت ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بوده. به این ترتیب تراز تجاری ایران با عراق، مثبت ۶ میلیارد و ۸۹۳ میلیون دلار است. آمارهای مرکز تجارت جهانی نشان می‌دهد که عملکرد امارات، ترکیه و چین، شرکای اول تجاری عراق در زمینه صادرات به این کشور، در ۱۰ سال گذشته بهتر از ایران بوده و همگی رشد بالاتری نسبت به ایران داشته‌اند. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران تنها چهار روز بعد از سفر مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود به عراق، در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به عراق سفر کرده بود. مدیران بسیاری از شرکت‌های ایرانی، ظریف را در این سفر همراهی کرده بودند.

جانشین فرمانده کل #سپاه: #آمریکا غلط می‌کند فکر کند می‌تواند رزق ما را دهد

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در سخنانی که جمعه ۲۸ دی در روستایی در مازندران ایراد کرد، گفت: «ایران تنها کشوری است که فرش قرمز زیر پای مقامات مشرک آمریکا پهن نمی‌کند و هیچ مسئول آمریکایی اجازه ورود به آن را ندارد. آمریکا غلط می‌کند فکر کند می‌تواند رزق ما را دهد، آمریکا اگر می‌تواند ۵۰ میلیون مردم گرسنه خود را سیر کند.» جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه گفت: «آمریکا در گوشه‌ای از سوریه هم دوام نیاورد، به اندازه ۱۰۰ سال درآمد نفتی ما هزینه کرد اما چیزی به دست نیاورد.» سلامی ادعا کرد که ایالات متحده آمریکا «در مرز زوال و انزوا» قرار گرفته و «مهار» شده است.

حوزه‌ها طلبکار شده‌اند: مدیر #حوزه‌های_علمیه سراسر کشور از کمبود #بودجه شکایت دارد

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: «حوزه از نظر اقتصادی در بدترین شرایط خود قرار دارد و بودجه حوزه‌های علمیه به یک‌سوم کاهش پیدا کرده است.» سهم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از بودجه سال ۹۷، ۱۳۴ میلیارد تومان بود که برای سال آینده به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. بودجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم امسال ۸۹۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود. این رقم در بودجه سال آینده هزار و ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است. آیت‌الله علیرضا اعرافی اما اعتقاد دارد که حوزه با چنین بودجه‌ای نمی‌تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد: «مدیران و اندیشمندان حوزوی باید نخبگان تبلیغی حوزه را کشف و در مسیر پرورش استعدادهای آن برآیند.بعد اجتماعی و تبلیغی حوزه باید هر بیشتر تقویت و توسعه پیدا کند، حوزه نجف پس از کنار گذاشتن بعد اجتماعی خودرو به افول رفته است. مدیران مدارس حوزوی قم باید طرحی جامع از مسئله تبلیغ و اهداف حوزه در اختیار طلاب علوم دینی قرار دهند.»

#جنتی: از #فضای_مجازی استفاده ببریم

آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه 17 دی در نشست مشترک هیات رییسه مجلس خبرگان در دور پنجم با کمیسیون‌های داخلی این مجلس فضای مجازی را با شمشیر مقایسه کرد و گفت: «اگر دست علی بیفتد کفار را قتل عام می‌کند و اگر دست عمر بن عبدود باشد علیه انسان‌های خداپرست شمشیر می‌کشد.» او سپس با تکیه بر این مثال از طرفداران نظام خواست فرصت را از دست ندهند: «وقتی رادیو و تلویزیون آمده بود همه وحشت کردند که مبادا دین مردم از دست برود، ولی بعدا دیدند که بهترین استفاده‌ها را می‌توان از آن کرد. فضای مجازی نیز همین طور است. مطلعین معتقدند ما می‌توانیم به نفع انقلاب از آن استفاده کنیم.» جنتی هشدار داد که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب «فتنه آن‌ها [دشمنان] این است که افکار عمومی را از طریق رسانه‌های زیادی که در اختیار دارند فاسد و مردم را به نظام بدبین کنند. ما باید بایستیم و حرف‌هایمان را بزنیم. حرف برای گفتن هم زیاد داریم و هر چقدر بگوییم کم است.» روز گذشته خبرگان رهبری در بیانیه پایانی اجلاس خود یه طور ویژه بر ضرورت ساماندهی فضای مجازی و «مقابله با ابتذال اخلاقی و جنگ روانی دشمن» تأکید کرد.