ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#افشاگری #سپیده_قلیان در مورد چگونگی گرفتن #اعتراف_اجباری از چند فعال مدنی

#سپیده_قلیان، فعال مدنی که #اعترافات_اجباری او در برنامه‌ای با عنوان #طراحی_سوخته از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد، روز شنبه ۲۸ دی‌ ماه در حساب کاربری توئیتر خود روایت دیگری از پرونده‌سازی‌ها و اخذ اعترافات اجباری را منتشر کرد که به چند زن معترض به #حجاب_اجباری می‌پردازد. این #زنان اکنون در #زندان به سر می‌برند. قلیان در یک رشته توئیت با اشاره به #یاسمن_آریانی، #منیره_عربشاهی، #صبا_کردافشاری، #فرشته_دیدنی و #مژگان_کشاورز، از زندانیان سیاسی که در اعتراض به #حجاب_اجباری در زندان به سر می‌برند، اعلام کرد که در طی مراحل بازجویی از زندانیان سیاسی، مأموران امنیتی سعی داشتند که این زندانیان را وادار به #اعتراف_اجباری در مورد ارتباط با #مسیح_علی‌نژاد، فعال حقوق زنان در خارج از کشور کنند. این فعال مدنی در ادامه نوشته است بازجویی بر خلاف ظاهر نام و همچنین تلقی عمومی، یک پروسه‌ پرسش و پاسخ نیست و بخشی از بازجویی همیشه به تخریب وجهه‌ افراد موثر بر فکر متهم توسط بازجو می‌گذرد. سپیده قلیان اوایل دی‌ ماه امسال در توئیتر خود نوشت که در جریان بازجویی‌های مقامات امنیتی از او، یکی از گزارشگران صداوسیما به نام #آمنه‌سادات_ذبیح‌پور، نقش فعال داشته است. بنابر اعلام این فعال مدنی، در زمان ضبط و تهیه اعترافات اجباری موسوم به طراحی سوخته، خانم ذبیح‌پور در کنار بازجوی پرونده حضور داشته و ناظر بر ضبط این اعترافات بوده است. در پی پخش فیلم اعترافات اجباری قلیان از صداوسیما، او اعلام کرد که از رئیس این سازمان، سردبیر بخش خبری ۲۰:۳۰ و همچنین آمنه‌سادات ذبیح‌پور به دلیل مشارکت در تهیه فیلم اعترافات اجباری خود شکایت کرده است.

عملیات رسانه‌ای روزنامه #کیهان برای قطع همکاری #صداوسیما با #هنرمندان_معترض

روزنامه کیهان که مدیرمسئول آن از سوی رهبر جمهوری اسلامی تعیین می‌شود، روز شنبه ۲۸ دی‌ با اعلام خبر احتمال #قطع_همکاری_صداوسیما با هنرمندانی که در اعتراض به سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین در آسمان تهران توسط پدافند هوایی سپاه، #جشنواره_فیلم_فجر امسال را تحریم کردند، نوشت این خبر باعث شده برخی از این هنرمندان با ابراز پشیمانی از #تحریم_جشنواره فجر، اعلام کنند که قصد شرکت در این جشنواره را دارند. در هجمه‌ای دیگر، خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، روز ۲۴ دی‌ ماه با انتشار مطلبی توهین‌آمیز با عنوان «خون‌بازیِ نابازیگران...»، خطاب به هنرمندان نوشت: «برخی هنرمندان در روزهای گذشته در حالی جشنواره فیلم فجر را تحریم کردند که نه بازیگر اثری هستند و نه کارگردان و صرفاً نمی‌توانند تماشاچی باشند و برخی نیز برای دور ماندن از رقابت اقدام به تحریم اثر خود کرده‌اند.» تسنیم در مطلب خود با یادآوری فعالیت‌های هنرمندان در جریان اعتراضات سال ۸۸ این قبیل کارها از سوی #هنرمندان_معترض را مسبوق به سابقه و بی‌اثر توصیف کرد. از سوی دیگر، #نصرالله_پژمان‌فر، نماینده عضو #جبهه_پایداری و سخنگوی #کمیسیون_فرهنگی نیز روز پنج‌شنبه ۲۶ دی ماه از احتمال ارائه طرحی به مجلس خبر داد که طی آن هنرمندانی که در اعتراض به سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی از سوی سپاه پاسداران، جشنواره فجر را تحریم کرده‌اند به محرومیت دائمی از فعالیت‌های هنری در ایران محکوم می‌شوند. پژمان‌فر این هنرمندان را به جو زدگی متهم کرده و گفته است اگر قرار است نباشند، همان بهتر که هیچ‌وقت نباشند.

لغو #تورهای_گردشگری ایران در پی شلیک #پدافند_هوایی سپاه به #هواپیمای_اوکراینی

در پی ساقط شدن هواپیمای مسافربری اوکراینی از سوی #پدافند_هوایی #سپاه_پاسداران، #تورهای_گردشگری از کشورهای مختلف جهان، یکی پس از دیگری برنامه‌های مسافرتی خود را به ایران لغو می‌کنند. به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، #حرمت‌الله_رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و #گردشگری، روز جمعه ۲۷ دی ‌ماه اعلام کرد که پس از سانحه سقوط #هواپیمای_اوکراینی، تورهای ورودی از #آمریکا و #کانادا ۱۰۰ درصد، تورهای #استرالیا و حوزه #اقیانوسیه ۸۰ درصد، تورهای ورودی از #اروپا ۶۰ درصد و تورهای ورودی #آسیا ۶۰ درصد سفرهای خود به ایران را لغو کرده‌اند. رفیعی هفته گذشته و در پی لغو برخی پروازهای خطوط هوایی خارجی به کشور اعلام کرد: «به #سازمان_هواپیمایی_کشور نامه نوشته و اعلام کرده‌ام چرا باید هواپیماهای خارجی پروازهای خود را به ایران لغو کنند؛ در صورتی‌که در زمانی مانند کودتای ترکیه، پروازهای ایران به شهرهای این کشور ادامه داشت.» امیر پویان رفیعی شاد، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان #تهران روز ۲۳ دی ماه و پس از لغو پی در پی پروازهای خطوط هوایی خارجی به ایران، در خصوص خسارات مالی وارد شده به صنعت گردشگری گفت: «هنوز آمار دقیق ریالی از میزان این خسارت از دفاتر گردآوری نشده اما به‌طور تخمینی می‌توان گفت بین ۶۰ تا ۷۰ درصد گروه‌ها سفرشان را تعلیق یا لغو کرده‌اند که این مسأله خسارت‌های زیادی به صنعت گردشگری کشور وارد خواهد کرد.» به گفته رفیعی شاد خسارت‌های مربوط به این صنعت فقط مربوط به این تورها و لغو یا تعلیق آن نیست، بلکه کل هزینه فعالیت‌هایی که به جذب و اقامت گردشگر می‌انجامد، از هزینه بازاریابی و حضور در نمایشگاه‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها تا صنعت هتلداری و اقامتگاه‌ها در این مورد، جزء خسارت‌ها به‌حساب می‌آید.

بازداشت یک #شهروند_کرد توسط سازمان #اطلاعات_سپاه در #مریوان

یک شهروند کرد به نام #آمانج_نیک‌پی، از اهالی روستای نی از توابع شهرستان #مریوان در استان #کردستان از سوی مأموران امنیتی سازمان #اطلاعات_سپاه پاسداران #بازداشت شده است. به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، آمانج نیک‌پی ۲۲ ساله، از روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه بدون اتهام مشخصی تحت بازداشت نیروهای امنیتی اطلاعات سپاه مریوان قرار دارد. به نوشته همین منبع پدر این شهروند به نام خالد نیک‌پی نیز در پی مراجعه به سازمان اطلاعات سپاه پاسداران برای پیگیری وضعیت فرزندش به مدت چند ساعت از سوی مأموران امنیتی این سازمان بازداشت شده است. نهادهای امنیتی مستقر در استان کردستان در ماه‌های اخیر و پس از خیزش سراسری آبان ماه در بسیاری از شهر‌های ایران، اقدام به بازداشت و تحت پیگرد قرار دادن شمار زیادی از شهروندان کرد کرده‌اند. شبکه حقوق بشر کردستان با اعلام خبر بازداشت بیش از هزار شهروند در شهرهای کردنشین ایران، اعلام کرد در تحقیقات خود به اسناد و شواهدی دست یافته است که حاکی از میزان بالای #خشونت به کار گرفته شده از سوی ماموران امنیتی با افراد بازداشت شده در شهرهای مختلف کردستان است. آزار و #تجاوز_جنسی و شکنجه‌های شدید فیزیکی از جمله مواردی‌ست که سازمان‌ها و مدافعان حقوق بشر در گزارشات خود درباره وضعیت بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در شهرهای کردستان یادآور شده‌اند. #ارشاد_رحمانیان، شهروند مریوانی و فعال مدنی، از معترضانی بود که در خلال اعتراضات سراسری آبان ماه از سوی مأموران امنیتی بازداشت شد و زیر شکنجه جان باخت. بر اساس گزارشی دیگر، #آراس_بافکاری، نوجوان ۱۶ ساله اهل مریوان به دلیل حضور در خیابان در روزهای اعتراضات آبان از سوی نیروی انتظامی این شهر بازداشت شده و بیش از ۱۰ روز در انفرادی و زیر انواع شکنجه فیزیکی قرار گرفته است. ‎

یک نماینده مجلس: باید با شکم گرسنه هم رأی بدهیم

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش روی مجلس ایران گفته قهر با صندوق رأی خواسته دشمنان ایران است. او گفته: «اگر پشتیبان ولایت فقیه هستیم باید با شکم گرسنه هم رأی بدهیم.» سید راضی نوری درباره تفاوت سیاسی #انتخابات_مجلس یازدهم با سایر انتخابات‌ها گفته: «مردم در شرایط فعلی دغدغه اقتصادی دارند و به کسی رأی می‌دهند که دغدغه اقتصادی داشته باشد. به نظرم مسائل و برنامه‌های اقتصادی عامل متمایز کننده انتخابات دوم اسفند با دیگر انتخابات‌هاست.»

رئیس‌جمهوری #آمریکا: #رهبر_ایران مراقب اظهاراتش باشد

رئیس جمهوری #آمریکا، روز جمعه ۲۷ دی‌ در واکنش به سخنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه در مورد موضع ایالات متحده و اروپا نسبت به ایران واکنش نشان داد و در توئیتر خود نوشت «رهبر به اصطلاح معظم» باید مراقب حرف‌هایش باشد. #دونالد_ترامپ در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «رهبر به اصطلاح معظم #ایران که این اواخر چندان عظمتی برایش باقی نمانده، حرف‌های بدی درباره #آمریکا و #اروپا زده است. #اقتصاد آن‌ها رو به نابودی است و مرد‌م‌شان در عذاب. او باید خیلی مواظب حرف‌ زدنش باشد.» ترامپ در توئیت دیگری به زبان فارسی نوشت: «مردم نجیب ایران که آمریکا را دوست می‌دارند، سزاوار دولتی هستند که بیش از تمرکز بر کشتن آنها به جرم احترام‌خواهی، به آنها کمک کند تا به رؤیاهایشان دست یابند. رهبران ایران به جای آن که ایران را به سمت ویرانی بکشانند، باید هراس افکنی را کنار بنهند و ایران را دو باره باعظمت کنند!» رهبر جمهوری اسلامی که پس از هشت سال بار دیگر «امام جمعه» تهران بود، در خطبه‌های این نماز مصلای تهران به اقدام بریتانیا، فرانسه و آلمان برای فعال کردن «مکانیسم ماشه» (مکانیسم حل‌ اختلاف در توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام) واکنش نشان داد و گفت: «بعد از خروج آمریکا از برجام، من گفتم که به این کشورها اعتماد ندارم و آنها در خدمت آمریکا خواهند بود.» او این کشورها را پادوی آمریکا و حقیر خواند: «آمریکا که ارباب شما بود، نتوانست ملت ایران را به زانو درآورد، شما کوچک‌تر از آن هستید که بتوانید.» همزمان با این کنش و واکنش‌ها اما شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان گفته است ایران درصدد کاهش تنش‌ها با آمریکاست.