نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سارا سیاهپور فعال صنفی معلمان به شش سال زندان محکوم شد

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران اعلام کرد که سارا سیاهپور، فعال صنفی معلمان تهران و البرز که اطلاعات سپاه ثارلله او را دوم شهریور سال جاری مقابل خانه‌اش بازداشت کرده بود، به اتهام «اجتماع و تبانی» به پنج سال زندان و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و محکومیت تکمیلی» به یک سال زندان محکوم شد. او همچنین به دو سال ممنوع‌الخروجی از کشور و دو سال ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی محکوم شد. سارا سیاهپور دوشنبه ۱۲ دی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی احضار شد و در دادگاهی فرمایشی بدون حضور وکیل محاکمه و دوشنبه ۲۶ دی، احکام قضائی به او ابلاغ شد. این فعال صنفی معلمان تا ۲۰ روز فرصت دارد که درخواست فرجام‌خواهی خود را به دادگاه تجدیدنظر ارائه کند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن محکوم کردن احکام قضائی علیه سارا سیاهپور هشدار داده است که «سرکوب، ارعاب و صدور احکام قضائی علیه فعالان صنفی از مطالبات و اعتراضات جامعه معلمان نمی‌‌کاهد».

اسماعیل کوثری: اگر اروپا سپاه را در فهرست تروریستی قرار دهد ما هم می‌دانیم با آن‌ها چه کنیم

اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران گفت به اروپا هشدار می‌دهد که در دام آمریکا نیفتند و سپاه را در فهرست تروریستی قرار ندهند. کوثری که خود از سرداران سابق سپاه و عامل سرکوب اعتراضات سراسری در دی‌ماه ۱۳۹۶ است به تسنیم گفت: «مسئولان اتحادیه اروپا می‌دانند که این توطئه با تحریک آمریکا و رژیم صهیونیستی طراحی شده است و هیچ منطقی ندارد. اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی باید استقلال خود از آمریکا را ثابت کرده و با هر اقدامی علیه سپاه مخالفت کنند.» این نماینده مجلس گفت که اگر اروپایی‌ها به دنبال احیای برجام هستند نباید سپاه را تروریستی اعلام کنند. او همچنین تهدید کرد که «در صورتی که اتحادیه اروپا بخواهد سپاه پاسداران را به عنوان یک نهاد قانونی که مورد احترام ملت ایران است در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند باید به تبعات سنگین این اقدام توجه کنند.» کوثری گفت که تروریستی قلمداد شدن سپاه «تبعات سنگینی» برای اروپا دارد و ممکن است آن‌ها نتوانند آن را تحمل کنند: «اگر دست به این توطئه بزرگ علیه سپاه بزنند ما هم می‌دانیم چه‌کار کنیم چون با این اقدام سپاه نه تنها محدود نمی‌شود بلکه ممکن است شرایط طور دیگری رقم بخورد.»

مهدی هاشمی رفسنجانی پس از اجرای حکم شلاق و پس دادن اموال ناشی از اختلاس آزاد شد

خبرگزاری ایسنا شامگاه سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه به نقل از وکیل مهدی هاشمی رفسنجانی نوشت که او با پایان دو سوم دوره محکومیتش از زندان اوین آزاد شده است. فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی از مرداد ۱۳۹۴ برای اجرای ۱۰ سال حبس به زندان اوین معرفی شد. اتهامات او ارتشا، اختلاس، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور بود. حکم نهایی صادره در مورد مهدی هاشمی رفسنجانی رد مال ناشی از ارتشا و اختلاس، ۱۰ سال زندان و ۵۰ ضربه شلاق بود. وحید ابوالمعالی، وکیل مهدی هاشمی به ایسنا گفت که حکم رد مال در دو نوبت در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ انجام شد. او همچنین گفت که در همان روز ۱۷ دی به موکلش ۵۰ ضربه شلاق زده‌اند. او گفت که در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۱ دادیاری اجرای احکام دادسرای تهران با آزادی مشروط مهدی هاشمی موافقت کرد و موکلش پس از گذراندن دوسوم دوران حبس از زندان آزاد شد.